Hyvä pakastin barffaajalle

Cavalieri

Olen siirtämässä koiraani barffille ja pitäisi päättää minkälainen pakastin olisi viisainta hommata, koska talossa on ennestään vain pieni pakastelokero.

Eli haluaisin tietää teidän muiden barffaajien kokemuksia; ostaako kaappipakastin vai pieni arkkupakastin? Kumpi siis on käytännöllisempi? ehkä ainoat kriteerit mitä muuten on: että mahtuu pieneen tilaan (leveys max. 54cm kaappipakastimelle), tietysti olisi hyvä jos olisi mahdollisimman hiljainen ja energialuokaltaan A, kotiinkuljetuksen kera.

Itse olen katsellut netanttilan kautta Ahma FN155-kaappipakastinta, onko kellään sitä käytössä ja millainen se on? Kaikki ehdotukset ovat tervetulleita :)

3

593

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itseltäni löytyy ~100 litrainen arkku, joka kyllä alkaa käydä kovin ahtaaksi. Tuollaiseen pieneen ei saa mitään lajiteltua, kaikki ovat sikin sokin ja on todella epäkätevä. Isommassa, kun olisi väliseiniä ja koreja niin olisi varmasti käytännöllisempi. Kaappipakastimeen ainankin saa lajiteltua, joten käytännöllisyydessä varmasti voittaa arkun. Arkkuun kyllä mahtuu enempi tavaraa.

• minä vaan...

meillä on sekä arkkupakastin että kaappipakastin. arkkupakkasessa vain lähiaikoina syötävät/mitkä ei mahdu muualle.on vähän niinku hätävarana kun välillä niitä lihoja tulee paljon.meillä kaappipakastin myös jäätyy kylmemmäksi,joten siellä ne jotka säilytetään pidempään. arkkupakastin on tosi epäkäytännöllinen kun kaikki on sikin sokin. kaappipakastimeen pystyy tosiaan järjestelemään lihat ja luut ja löytää helposti. suosittelisin isoa kaappipakastinta, saat sen pienempää tilaan kuin ison arkkupakastimen. pientä arkkupakastinta ei kannata hommata,toteat joku päivä sen olevan huono ostos :)
        ja muuten, kaappipakastimessa kannattaa kiinnittää huomiota hyllyjen väleihin. esim joku 3 kilon kanankaula pussi ei mahdukaan meillä sellaisenaan hyllyyn, vaan minun pitää se pussittaa pienempiin eriin heti.

voi jestas mitä selitystä :D

• kummatkin

No meillä on myös kumpikin pakastin käytössä.
      Kaappipakastin on tietenikin hyvä siinä mielessä, ettei vie paljoa lattiatilaa.
      Arkkupakastin taas on luille ja lihapusseille aikas kätevä pakastusmuoto.
      Joku tuossa sanoikin että arkkupakastimessa kaikki on sikin sokin,
      eikä oikein löydä mitään,
      mutta itse olen laittanut arkkupakastimeen tavarat pahvilaatikoissa,
      joiden päällä sitten lukee mitä missäkin laatikossa on.
      Pahvilaatikoissa luutkin pysyvät järjestyksessä aivan kuin haloot liiterissä.
      Jauhelihat pakastan myös laatikoihin,
      ensin n.3 litran pusseihin littanaksi 1kg levyksi ja sitten laatikkoon ja pakkaseen.
      näin siis säästän todella paljon tilaa ja saan kaikki pakasteet hyvään järjestykseen.
      Se arkkupakastimesta.
      Sitten kaappipakastin,
      siellä meillä on kasvismössöt, jauhettua maksaa, marjoja yms. mikä nyt kannattaa pakastaa rasioihin,
      eli jos aiot oikein kunnolla barffata niin molemmat sopivat todella hyvin siihen tarkoitukseen.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      86
      1610
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      76
      1251
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      175
      1180
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      54
      935
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      901
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      888
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      878
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      823
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      812
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      789
    Aihe