Haisevat asiakkaat

Rekinamolla

Mä en kohta enää kestä mennä ollenkaan työpaikalle! Olen siivousfirman siivojana suunnittelutoimistossa, joka on täynnä hikisiä insinöörejä. Miten ne voi olla niin epäsiistejä? Ajatteleeko ne todella, että kun tekee siistiä sisätyötä, ei tarvitse käydä suihkussa, vaihtaa vaatteita eikä pestä hampaita ollenkaan. Siellä on siis päiväsiivous ja joudun siellä avotoimistossa tyhjentämään roskakorit, pyyhkiin pölyt ja moppaan lattiat näitten ällötysten seassa. Haju on sanoinkuvaamaton. Olen seurannut, että monilla tyypeillä on sama keinokuitupaita koko viikon! Olen tästä esimiehelle valittanut, mutta hän sanoi ettei asiaan oikein voi puuttua. ne löyhkäävät insinöörit on meidän asiakkaita! Voitte vaan kuvitella, missä kunnossa vessat on. Mutta kusen ja paskan siivoamiseen totuin jo yökerhoa siivotessa. Tähän mädäntyneen lemuun, joka näistä pesemättömistä lähtee, en totu.

Suurin osa ei vie kahvikuppejaan astianpesukoneeseen koskaan, vaan ne ovat mustina työpöydillä. Joskus on työtuoleja vapaana, niitä pitäisi silloin harjata ja pyyhkiä. Nekin on yleensä ihan limaisia ja selkänoja täynnä rasvaisia hiuksia ja hilsettä.

Yksi sihteeri siellä kertoi mulle, että se oli joutunut yhdelle insinöörille näyttään jotain sen tietokoneella ja istahtanu sen paikalle. Kun se nousi siitä, niin hame oli ollut takaa ihan märkä. Sen insinöörin perse oli hiostanut sen tuolin!

Voiko tälle asialle teidän mielestä tehdä jotain?

36

2207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niillä on

      alkkareiden sisällä vielä pökerryttävämpi haju-joten todennäköisesti mainitsemasi insinöörit ovat sinkkuja-ei kai kukaan nainen voi tuollaisten kanssa olla kimpassa.

    • kuuluu,,

      sinähän olet siivooja ja teet omat työsi,anna heidän tehdä omansa.
      Ei sinulle kuulu heidän henkilökohtaiset asiat eikä heille sinun.
      Ja siivoustyö ilmeisesti ei ole mielestäsi raskasta,siinähän ei hiki tule koskaan eikä ikinä.
      Eiköhän tuo asia ole jonkun muun ongelma kuin sinun,pidä nokkasi poissa toisten asioista.

      • Rekinamolla

        Minä koen kyllä olevani samaa työyhteisöä ja kärsin tästä asiasta päivittäin! ihan vaan tiedoksi, että meillä on käytössä vedetön siivous ja muutenkin nykyaikaiset työvälineet, en hikoile työssä! Olen ammattitaitoinen ja rutinoitunut siivooja, ei minun tarvitse työssä hikoilla. Sen hoidan työpäivän jälkeen kuntosalilla tai lenkkipolulla, jonka jälkeen käyn suihkussa! Niin kuin lisäksi joka aamu ennen töihin menoa. Olenhan asiakaspalveluammatissa, jossa toimin siivousyrityksen edustajana asiakkaan tiloissa. Sen takia minulla on puhtaat työvaatteet ja työvälineet ja huolehdin henkilökohtaisesta hygieniasta.

        Olen kysynyt sitä, voiko ikkunoita avata, mutta ei kuulemma voi..ilmastointi menee sekaisin. Sekin on tietysti insinöörien suunnittelema!

        Juttelin vielä tästä esimieheni kanssa ja hän sanoi, että tuollainen pesemättömyys on todella hankala aihe. Hän on joutunut itse joskus puuttumaan siihen, kun jostain hänen siivoojastaan tuli asiasta palautetta asiakkaalta. Kyseessä oli vanhempi naishenkilö, jolla ei ollut suihkua kotona. Asiaan löydettiin ratkaisu, koska hänelle järjestettiin työapaikalla mahdollisuus käydä suihkussa. Esimies oli ostanut hänelle vielä shampoota, suihkugeeliä ja deodoranttia. ongelma poistui (ja on kai jo eläkkeellä), mutta tässä minun tapauksessa ongelman aiheuttavat asiakkaat, joten siihen ei oikein pysty puuttumaan, vai keksittekö jotain?

        Mielestäni on muuten asiaton tuo kommentti: *sinähän olet siivooja ja teet omat työsi,anna heidän tehdä omansa.
        Ei sinulle kuulu heidän henkilökohtaiset asiat eikä heille sinun.
        Ja siivoustyö ilmeisesti ei ole mielestäsi raskasta,siinähän ei hiki tule koskaan eikä ikinä.
        Eiköhän tuo asia ole jonkun muun ongelma kuin sinun,pidä nokkasi poissa toisten asioista.*

        Kyllä tämä on selkeästi minun ongelmani! Sitä paitsi, työpanoksellani yritän saada aikaan viihtyisyyttä ja puhtautta, vaikka kuinka siivoaa, hiki ja mädäntynyt haju pysyy! Ei motivoi!!


      • taas vastaus

        ns. parempi liksaiselta. Eihän nyt siivooja saa tulla arvostelemaan koulutettua yli-insinööriä. Pyh, aina ollaan kyllä valmiita arvostelemaan siivoojia, ja varsinkin sitä, että eivät voi olla älyköitä. Siis miettikää kaikki jotka luette tämän, kuvitellaan suoraan sanottuna tolloiksi, joiden kans ei pysty keskusteleen kuin rätti ja pyyhe tasolla. Olen kuullut kaiken tuon em. omin korvin "salaa" nurkan takana. Oisko kenties tarkoitettukin siivoojien korviin moinen.


      • Anonyymi

        Kyllähän sitä siivotessa, varsinkin kesällä, hikoilee järkyttävästi, mutta kun on ennen työvuoroa käynyt suihkussa ja työpaita on puhdas hiki ei haise saman päivän aikana.


    • löytyy

      Onko olemassa jossakin sellainen ihmeperse joka ei hikoa 8h istumisen jälkeen.
      Kuulostaa hiukan liiottelulta.

      • Mitäköhän ne

        tekisi jos suoraan sanoisit, että ne haisee:D


    • Ammattilainen

      Vaikea tilanne. Valitettavasti asiakkaalle ei oikein voi kyseisestä asiasta huomauttaa jos meinaa sopimuksen säilyttää. On aika vaikea nähdä että asiakas ymmärtäisi puuttumisen henkilökohtaiseen hygieniaan.

      Vaihtoehdot lienevät siis vähissä; joko jatkat sietämistä ja hengittelet kevyesti ko. kohteessa työskennellessäsi tai pyydät siirtoa toiseen kohteeseen. Tuskin haluat riskeerata asiakassopimusta omin päin, aiheuttaisit itsellesi työnantajan kanssa aikamoisia ongelmia.

      • Anonyymi

        Anna asiakkaallesi fööni, millä hän voi kuivattaa mahdollisen persehikensä, näin voitte aloittaa neuvottelut ainakin puolittain puhtain persein.


    • Martti S.

      Meidän siivoojallamme ei ole aikaa siivota kunnolla, kun kaikki aika nähtävästi kuluu hajuveden suihkutteluun ja hiusten harjaamiseen.

      Lattiat ovat likaiset ja rapaiset, vessat siivotaan suihkuttamalla koppeihin raikastetta.
      Pesualtaat ovat aina täynnä pitkiä hiuksia, ainakin miestenvessassa.
      Ainoat paikat, mitkä tosiaan puhdistetaan, ovat peilit! :D
      Likaa joka paikassa... ja parfyymi löyhkää!

      Jos jollakulla on siivojallemme jotain asiaa, hänet löytää seuraamalla hajupolkua...

    • siisti pitää olla

      tänne ei voi laittaa näitä haisu juttuja, kaikki haisulit ottavat itseensä:) Näyttää olevan näille siivousalan ihmisille kova pala tämä haiseminen, koskee se sitten siivoojia tai insinöörejä.

    • ulkomaalainen

      Hän ihmettelee jatkuvasti julkisilla liikkuessamme sekä tavarataloissa, että miksi suomalaiset eivät käy suihkussa. Hänen maassaan kuulemma ei tulisi kuuloonkaan löyhkätä hielle vaikka kuumasta maasta onkin kotoisin.

      • rikkis ja harja

        Koskee tietenkin meitä kaikkia muita paitsi sinua ja miestäsi,niinkö?
        Eihän kukaan ihminen voi sille mitään että ei ole koko ajan suihkun raikas.
        Voi miten pienestä on jonkun elämä kiinni.
        Mutta onhan se hyvä että edes sinä ja sinun erinomainen miehesi tuoksutte raikkaalle koko ajan.


      • Rekinamolla
        rikkis ja harja kirjoitti:

        Koskee tietenkin meitä kaikkia muita paitsi sinua ja miestäsi,niinkö?
        Eihän kukaan ihminen voi sille mitään että ei ole koko ajan suihkun raikas.
        Voi miten pienestä on jonkun elämä kiinni.
        Mutta onhan se hyvä että edes sinä ja sinun erinomainen miehesi tuoksutte raikkaalle koko ajan.

        Minä taas ihmettelen sitä, miksi kaikki ihmiset eivät huolehdi henkilökohtaisesta hygieniasta. Siitä syystä en käytäkään bussia vaan kuljen työmatkat joko polkupyörällä tai henkilöautolla. Suomessa on suurimmassa osassa asuntoja suihkut ja monilla työpaikoilla (niinkuin meillä) on mahdollisuus käydä suihkussa. Jollain työpaikoilla suihku pitää työsuojelu tms. määräysten mukaan olla pakollisesti. Miksei niitä käytetä? Tuskin kenelläkään on niin kiire, ettei ehdi kerran päivässä käymään suihkussa. Se on mielestäni selvää välinpitämättömyyttä ja kanssaihmisten huomioon ottamattomuutta. Ei todellakaan vain ihmisen oma asia, haluaako lemuta karmealle vai ei.

        Mielestäni näiden lemuihmisten pitäisi asua erakkoina jossain korvessa, poissa pilaamasta muiden ilmaa.


      • moppi2
        Rekinamolla kirjoitti:

        Minä taas ihmettelen sitä, miksi kaikki ihmiset eivät huolehdi henkilökohtaisesta hygieniasta. Siitä syystä en käytäkään bussia vaan kuljen työmatkat joko polkupyörällä tai henkilöautolla. Suomessa on suurimmassa osassa asuntoja suihkut ja monilla työpaikoilla (niinkuin meillä) on mahdollisuus käydä suihkussa. Jollain työpaikoilla suihku pitää työsuojelu tms. määräysten mukaan olla pakollisesti. Miksei niitä käytetä? Tuskin kenelläkään on niin kiire, ettei ehdi kerran päivässä käymään suihkussa. Se on mielestäni selvää välinpitämättömyyttä ja kanssaihmisten huomioon ottamattomuutta. Ei todellakaan vain ihmisen oma asia, haluaako lemuta karmealle vai ei.

        Mielestäni näiden lemuihmisten pitäisi asua erakkoina jossain korvessa, poissa pilaamasta muiden ilmaa.

        ammateissa olevat esim.poliisi, terveydenhoitohenkilökunta mahtaa suhtautua tähän haju ongelmaan,asiakas jolla esim.paskat pöksyissä ulos vaan,ei kaipaa heidän palveluaan.VAI? ja erakkoina korvessa....mämä törkytoosat.miksi yleensä olet valinnut siivousalan ammatiksi asti,jollet pysty käyttämään yleisiä kulkuneuvoja työmatkalla.jos muuten suojaa itsensä työssä asianmukaisesti,hanskat,hepatiitirokotus ,yleiset ohjeet noudattaen homman pitäisi olla aika simppeliä,hienhajuun ei kuole ei saa edes tartuntaa mihinkään,vanha kansa sanoo että paskan hajussa päinvastoin kasvaa.asiakaspalvelussa kohtaa joskus hajuhaittojakin,mutta ei kait kaikki ihmiset työpaikallasi haise??


      • siisti pitää olla
        moppi2 kirjoitti:

        ammateissa olevat esim.poliisi, terveydenhoitohenkilökunta mahtaa suhtautua tähän haju ongelmaan,asiakas jolla esim.paskat pöksyissä ulos vaan,ei kaipaa heidän palveluaan.VAI? ja erakkoina korvessa....mämä törkytoosat.miksi yleensä olet valinnut siivousalan ammatiksi asti,jollet pysty käyttämään yleisiä kulkuneuvoja työmatkalla.jos muuten suojaa itsensä työssä asianmukaisesti,hanskat,hepatiitirokotus ,yleiset ohjeet noudattaen homman pitäisi olla aika simppeliä,hienhajuun ei kuole ei saa edes tartuntaa mihinkään,vanha kansa sanoo että paskan hajussa päinvastoin kasvaa.asiakaspalvelussa kohtaa joskus hajuhaittojakin,mutta ei kait kaikki ihmiset työpaikallasi haise??

        tuo on jo saivartelua. Mikä siinä mättää että joku ei siedä epäsiistejä ihmisiä? Kuulutko joukkoon joka haisee hielle ja on epäsiisti? Ap kirjoittaja kommentoi omassa työpaikassaan olevista "haisuleista", kyllä kai jokainen ymmärtää että haisevia ihmisiä on jokaisessa ammattikunnassa. Miksi sinä olet valinnut ammattisi, on se ammatti mikä hyvänsä niin ei tarvitse haisevista ihmisistä pitää.Ai niin, entäs haisevat siivoojat ne vasta kamalia ovat.


      • moppi2
        siisti pitää olla kirjoitti:

        tuo on jo saivartelua. Mikä siinä mättää että joku ei siedä epäsiistejä ihmisiä? Kuulutko joukkoon joka haisee hielle ja on epäsiisti? Ap kirjoittaja kommentoi omassa työpaikassaan olevista "haisuleista", kyllä kai jokainen ymmärtää että haisevia ihmisiä on jokaisessa ammattikunnassa. Miksi sinä olet valinnut ammattisi, on se ammatti mikä hyvänsä niin ei tarvitse haisevista ihmisistä pitää.Ai niin, entäs haisevat siivoojat ne vasta kamalia ovat.

        suihkussa kerran vuorokaudessa,töistä tullessa,hampaat krassaan useimmin.haisevia siivoojia en ole tavannut aika pitkän alalla olon aikana,dödöt voi pettää mutta se ei ole verrattavissa lian hajuun.oletkos käynyt patologisen avaussalin hajuja haistelemassa?minä olen ja voin kertoa että se on todella HAJU. siihen aikaan piti käydä suihkussakin useammin ja vertailukohteena grillityö,makkaraperunat haisi,ja suihkutella sai.olen valinnut ammattini koska pidän siitä,ja nämä kaikki hajut,eritteet ovat osa sitä.


      • sekoilet?
        rikkis ja harja kirjoitti:

        Koskee tietenkin meitä kaikkia muita paitsi sinua ja miestäsi,niinkö?
        Eihän kukaan ihminen voi sille mitään että ei ole koko ajan suihkun raikas.
        Voi miten pienestä on jonkun elämä kiinni.
        Mutta onhan se hyvä että edes sinä ja sinun erinomainen miehesi tuoksutte raikkaalle koko ajan.

        Vedät kummallisia johtopäätöksiä tekstistäni, mutta ei siitä sen enempää. Lukemalla sen uudelleen saatat ymmärtää paremmin esittämäni asian. Kumma kun joidenkin pitää vetää herneet nenään milloin mistäkin asiasta.

        Vastasin alkuperäiselle kirjoittajalle oman havaintoni. Olen kyllä huomannut itsessänikin ajoittain samaa vikaa etten viitsi joka päivä kesälläkään vaihtaa puhdasta paitaa, mutta ehkä se on meidän suomalaisten miesten paha tapa (tulipahan yleistettyä).


      • Helllewi
        moppi2 kirjoitti:

        ammateissa olevat esim.poliisi, terveydenhoitohenkilökunta mahtaa suhtautua tähän haju ongelmaan,asiakas jolla esim.paskat pöksyissä ulos vaan,ei kaipaa heidän palveluaan.VAI? ja erakkoina korvessa....mämä törkytoosat.miksi yleensä olet valinnut siivousalan ammatiksi asti,jollet pysty käyttämään yleisiä kulkuneuvoja työmatkalla.jos muuten suojaa itsensä työssä asianmukaisesti,hanskat,hepatiitirokotus ,yleiset ohjeet noudattaen homman pitäisi olla aika simppeliä,hienhajuun ei kuole ei saa edes tartuntaa mihinkään,vanha kansa sanoo että paskan hajussa päinvastoin kasvaa.asiakaspalvelussa kohtaa joskus hajuhaittojakin,mutta ei kait kaikki ihmiset työpaikallasi haise??

        Niin sitä vaan ihmettelen, miten ammatinvalinta ja työmatkakulkuneuvo korreloivat keskenään? Onko siivoojan ammatissa työskentelevillä joku sääntö, että pitäisi kulkea bussilla työmatkat? Miksei siivooja saisi kulkea autolla tai pyörällä? Itse kuljen kävellen, koska työkohde on niin lähellä. Tämä seikka on myös vaikuttanut ammativalintaani. En mielelläni kulje bussilla, koska tulen siellä huonovointiseksi. Saanko silti toimia siivoojana?

        Vai mitä kummaa tarkoitat tällä lauseella: miksi yleensä olet valinnut siivousalan ammatiksi asti,jollet pysty käyttämään yleisiä kulkuneuvoja työmatkalla. (suora lainaus)


      • moppi2
        Helllewi kirjoitti:

        Niin sitä vaan ihmettelen, miten ammatinvalinta ja työmatkakulkuneuvo korreloivat keskenään? Onko siivoojan ammatissa työskentelevillä joku sääntö, että pitäisi kulkea bussilla työmatkat? Miksei siivooja saisi kulkea autolla tai pyörällä? Itse kuljen kävellen, koska työkohde on niin lähellä. Tämä seikka on myös vaikuttanut ammativalintaani. En mielelläni kulje bussilla, koska tulen siellä huonovointiseksi. Saanko silti toimia siivoojana?

        Vai mitä kummaa tarkoitat tällä lauseella: miksi yleensä olet valinnut siivousalan ammatiksi asti,jollet pysty käyttämään yleisiä kulkuneuvoja työmatkalla. (suora lainaus)

        jos alkuperäinen keskustelun aloittaja sanoo ettei voi käyttää julkisia kulkuneuvoja koska ihmiset eivät huolehdi henk.kohtaisesta hygieniastaan,eli fillaroi tai kulkee omalla autolla ei kait vastaus tähän ole että saivartelen?kaiken moiset hajut kuuluvat tähän hommaan ja yleensäkin ihmisen elämään,on hyviä että huonoja.miljoona vessanpyttyä ja kaikki hajut haisteltuani kuljen tuon vanhan vaaleanvihreän meseneni kanssa työmatkat ihan oman mukavuuteni takia,en sitävarten että joutuisin samaan penkkiin jonkun haisulin viereen.siivoojaksi alkanut on kuitenkin asiakaspalvelu tehtävässä ja siihen kuuluu se asiakkaan huomioon ottaminen haisee tai ei,jopa ajatusmaailmasta lähtien.ammattilaiset palvelevat samoin insinöörin tai pultsarin.


      • tsippadaa
        siisti pitää olla kirjoitti:

        tuo on jo saivartelua. Mikä siinä mättää että joku ei siedä epäsiistejä ihmisiä? Kuulutko joukkoon joka haisee hielle ja on epäsiisti? Ap kirjoittaja kommentoi omassa työpaikassaan olevista "haisuleista", kyllä kai jokainen ymmärtää että haisevia ihmisiä on jokaisessa ammattikunnassa. Miksi sinä olet valinnut ammattisi, on se ammatti mikä hyvänsä niin ei tarvitse haisevista ihmisistä pitää.Ai niin, entäs haisevat siivoojat ne vasta kamalia ovat.

        on kyllä suurempiakin kuin haisevat asiakkaat,jos keskityttäisiin niihen


      • siisti pitää olla
        tsippadaa kirjoitti:

        on kyllä suurempiakin kuin haisevat asiakkaat,jos keskityttäisiin niihen

        lukee: haisevat asiakkaat, nyt keskustellaan siitä.Aloita uusi keskustelu muista epäkohdista.


      • siisti pitää olla
        moppi2 kirjoitti:

        jos alkuperäinen keskustelun aloittaja sanoo ettei voi käyttää julkisia kulkuneuvoja koska ihmiset eivät huolehdi henk.kohtaisesta hygieniastaan,eli fillaroi tai kulkee omalla autolla ei kait vastaus tähän ole että saivartelen?kaiken moiset hajut kuuluvat tähän hommaan ja yleensäkin ihmisen elämään,on hyviä että huonoja.miljoona vessanpyttyä ja kaikki hajut haisteltuani kuljen tuon vanhan vaaleanvihreän meseneni kanssa työmatkat ihan oman mukavuuteni takia,en sitävarten että joutuisin samaan penkkiin jonkun haisulin viereen.siivoojaksi alkanut on kuitenkin asiakaspalvelu tehtävässä ja siihen kuuluu se asiakkaan huomioon ottaminen haisee tai ei,jopa ajatusmaailmasta lähtien.ammattilaiset palvelevat samoin insinöörin tai pultsarin.

        onko tämä keskustelu sinulle noin vaikeaa kun vedät jo kaikki ammattikunnat ja pultsaritkin tähän. Lueppa uudelleen ap kirjoitus, onko sinusta oikeutettua että jossain toimistossa insinöörit eivät viitsi pitää hygieniastaan huolta sillä seurauksella että toiset kärsii?Ap on ilmeisesti ottanut asiakkaan huomioon kun ei ole vielä mennyt käskemään insinööriä pesulle.Alkaa naurattaa tämä sinun paatoksellinen haisulien puolustus.Minä olen muuten joskus vuosia sitten heittänyt porraskäytävästä pultsarin pihalle, haisi niin väkevälle. Minun olisi ehkä pitänyt vaihtaa ammatia kun en kestänyt pultsarin lemua, tätäkö kirjoituksellasi tarkoitat?


    • ihme

      Insinöörejä minunkin yhessä kohteessa.Ne ei osaa huuhtoa wc-pönttöä käynnin jälkeen.Aina on isompi tai pienempi tarve pöntössä.Pitäs varmaan lisätä insinööri koulutukseen wc-pöntön huuhtelu oppiaineeksi!

      • Rekinamolla

        Olen täysin samaa mieltä! Vessassa käynti vessanpytyn huuhteluineen ja käsienpesuineen pitäisi lisätä insinöörien koulutusohjelmaan. Lisäksi terveystietoa, joss opetteisiin henkilökohtaista hygieniaa ja kodinhoitoa, jossa opetettaisiin pyykinpesun alkeet.

        Ihan vaan tiedoksi moppi 2, olen valinnut siivoojan ammatin siitä syystä, että pidän puhtaudesta joka suhteessa. Minusta on ihanaa saada puhdasta, viihtyisää ja raikasta tilaa aikaiseksi. En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät peseydy ja asuvat likaisessa asunnossa pesemättömissä vaatteissa. Varsinkin henkilökohtaisen hygienian laiminlyönti on mielestäni silkkaa välinpitämättömyyttä kanssaihmisiä kohtaan.

        En todellakaan pystyisi työskentelemään ammatissa, jossa palvellaan esim. pultsareita (mainitsemasi hoitajat ja poliisit), mutta arvostan korkealle heidän tekemäänsä työtä ja jaksamistaan tällaisen asiakaskunnan kanssa.

        Sitä paitsi, nykyinen työkohteeni markkinoitiin minulle sanoin: tarjolla siistiä toimisto- ja edustustilasiivousta. Ei ole vastannut luotua mielikuvaa.


      • Anonyymi

        Miltä kuulostaa sana kunnioitus? Asiakas maksaa sinun palkkasi, ja sinut on palkattu siivoamaan. Siinä kaikki, mitä sinun tulee työstäsi ajatella.
        Henkilökohtaisesti jokainen voi vapaa-ajallaan, ajatella mistä mitä, ja noudattaa omia arvojaan. Mutta kunn on työsopimuksen kirjoittanut alle, niin työajalla on tehtävä ne vaaditut hommat, mitään siihen ei tarvitse lisätä, eikä siitä voi karsiakaan, jos aikoo paikkansa pitää.
        Itse olen siivonnut vuosia- lähes kaikkea inhimillistä likaa poistanut mitä voi olla olemassa, ja pidän työstäni. Nyt olen laikkarina eräässä yrityksessä.
        Omat arvoni voivat, ja saavat olla ihan muita kuin yrityksen arvot- kunhan en tuo julki asiaa missään keskusteluissa, ja hommani teen.
        Me siistijät siistimme ihmisiä varten. Tuoleilla, vessanpytyillä ja lattiavinyylillä ei ole inhimillisiä tarpeita. Ilman sitä asiakastahon ihmisjoukkoa jota varten siivoamme, meillä ei olisi siivottavaa lainkaan, siis- ei työtä.
        Jos ei ihmisen hajuja kestä, ala on väärä. Itse en käy ennen työpäivää suihkussa. Teen tuotannon ohessa työni, ja saan roiskeita kiireessä, farkut ovat työpäivän jälkeen öljyissä- mutta se kuuluu työn varjopuoliin, ja sitä varten on pesukone.


      • Anonyymi

        Ikivanha teksti mut pätee tänäkin päivänä, lisäksi vallanhaluisia että valittavat pölystä nurkassa tai murusta tuolin alla, mikään ei kelpaa ja selvästi ovat lievästi ainakin sadisteja


    • Anonyymi

      Poliisi haisee pierulle 24 h.

    • Anonyymi

      Jos Sinulla on niin vaikeaa siivota kyseessä olevassa työpaikassa niin lopeta se siivoaminen siellä. Vaihda työpaikkaa. Ei asiakasyrityksen työpaikan siivooja voi mennä sanomaan Heidän hygieniaongelmasta mitään.

    • Anonyymi

      Entisaikaan insiöörit käyttivät piirtopöytiä työssään. Siinä hommassa ryhti pysyi hyvänä ja jalkalihakset ja pehva kunnossa. Välillä seistiin ja välillä istuttiin tilanteen mukaan. Jumpattiin ylös ja alas. Piirustuksia piti kannella varastolle ja kiikuttaa milloin minnekin ympäri kaupunkia. Tietokone muutti työnkuvan täysin. Kaikenlainen jumppaaminen loppui. Tietokone kun sallii vain sen jatkuvan istumisen. Väkisin siinä hommassa tuoli hiostuu. Ei voi mitään. Insinööri tekee yleensä myös pitkiä päiviä. Ovat monet työnarkomaanejakin.
      Ei siinä insinööri omaa habitustansa mieti. Työ on ykkösijalla eikä toisten miellyttäminen. Painetaan selkä ruvella kun kohtalo on sen työn itselle antanut. Se mitä voit tehdä siivoojana. Hankit pahvilaatikollisen kölnin vettä. Se peittää pahimmat karjuista pursuvat lemut allensa.

    • Anonyymi

      Voi voi.Itse olen vanhainkodissa ja luonnollisesti näen joka päivä edessäni on erilaisia eritteitä jos missä. Mitä sitten.Olen tehnyt tätä työtä rakkaiden vanhusten parissa (oli sitten dementia tai muuta vastaavaa)ja olen kaikkiin hajuihin ym. jo tottunut. Pääasia että saan puhtaat tilat.Olen itsekin joku päivä vanhus ja varmasti lurahtelee housuun ym. mutta elämäähän se on.Pääasia että olisi henkisesti vielä ns. ajan tasalla.

    • Anonyymi

      Olen töissä kahvilassa kassalla jumalauta kun jotkut asiakkaat haisee pahalle

      • Anonyymi

        Parhaat asiakkaat tuoksuvat jaetulle rahalle.


    • Anonyymi

      Eräässä kohteessa meinaa pökertyä, naisten pukutiloissa haisee aina se sama vanha hiuslakka, on niin voimakasta ettei tarvitse montaa sekuntia siellä olla kun pää tulee kipeäksi,,monet ihmiset itsekkäitä hajusteiden suhteen :minåminäminä" viis allergikoista. Monesti mietin miten nämä henkilöt viitsivät löyhkätä niin voimakkaasti hajusteelle asiakaspalvelussa ja kuinkahan moni astmaatikkokin saa kohtauksen voimakkasta "hajupilvestä".

      Toinen kohde on eräs kerrostalo,ei hyvää päivää jos erehtyy samaan hissiin erään miehen kanssa jonka hengitys ja suu haisee kirjaimellisesti kuolemalta! Selvästi on mätähammas tms. Haju jää hissiin pyörimään....Ei voi kun pitää kättä suun edesssä ja jos puhuu niin pitää teeskennellä katsovansa kattoon,lattiaan yms ettei vaan oksentaisi hajusta. Ei varmaan varaa hammaslääkäriin.

    • Anonyymi

      eihän ne ole sun asiakkaitasi. Asiakkaasi on hän joka tilaa työsi.

      • Anonyymi

        Olet väärässä myös ne ns asiakkaat on myös talon asukkaat ja kohteissa eri työntekijät. Ei pelkästään se työn tilaaja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe