öööö

........

jos olen koirapuistossa ja sielä on toinen uros ja jos koirani yrittää hypätä/hyppää sen toisen koiran selkään, ni pitääkö mun kieltää sitä, vai miten?

4

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdottommastipitää

      Kyllä, selkään hyppivää koiraa on kiellettävä välittömästi. Puistoon ei ees kannata tuoda koiria jotka alistavat toisia selkään hyppimisellä.

      • ....eikös....

        ...se ole niiden luontaista toimintaa katsoa kumpi koirista on parempi/vahvempi. Kumpi on "lauman" johtaja. miksi se siis pitäisi kieltää?


      • käytöstapoihin
        ....eikös.... kirjoitti:

        ...se ole niiden luontaista toimintaa katsoa kumpi koirista on parempi/vahvempi. Kumpi on "lauman" johtaja. miksi se siis pitäisi kieltää?

        kieltää tuollainen käytös koiralta. Sinä olet se lauman johtaja, eikä koirasi. Korkeassa asemassa oleva koira käyttäytyy aivan toisin, kuin hyppimällä toisten selkään. Sen ei tarvitse. Saat olla onnellinen, jos koirasi ei käytöksellään ole vielä saanut tappelua aikaiseksi. Lisäksi, monet omistajat ovat kouluttaneet koiransa käyttäytymään oikein toisten koirien läsnäollessa, joten on todella väärin muita hyvä käytöksisiä kohtaan, jos annat omasi vaan öykkäröidä ja haastaa riitaa.


    • meillänäin

      Kun me olimme 4 vuotiaan leikatun uroksemme kanssa koirapuistossa, sinne tuli toinen uros 10 kk vanha. Meidän ukkomme tykkää aivan kaikista koirista, ja hauskaahan noillakin oli mutta aina kun tämä toinen koira sai meidän ukon kiinni niin se hyppäsi selkään. Meidän koira ei pidä sellaisesta (etenkin jos on "kakara" joka alistaa) mutta alistuu lopulta kumminkin kiltisti niin ei rähinöitä synny (pehmeä luonne). Mutta kyllä ainakin tämän koiran omistaja kielsi ja komensi koiraansa, mikä ainakin minusta oli hienoa. Tuli sellainen tunne että omistaja tajuaa mitä tapahtuu ja on todella koiransa pomo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe