Millainen on talvi (marras-maaliskuu) Kyproksella ilmojen puolesta? Mitä kannattaa pakata matkalaukkuun, jos meinaa viettää siellä talvikauden?
Millainen on lastenruoka valikoima kaupoissa? Onko hedelmä/marjasoseita tarjolla?
Hyviä vinkkejä otetaan vastaa....haaveissa viettää lasten kanssa pidempi aika Kyproksella, sesongin jälkeen....
Kyproksen talvi
7
5957
Vastaukset
- Ulpu-kulta
Sää talvella on vaihteleva. Toisina päivinä pärjää t-paidalla, tammi-helmikuussa toppatakkikin saattaa olla tarpeen.
Etenkin kun lasten kanssa matkaat, kiinnitä huomiota asuntonne lämmitykseen. Se on välttämätön. Öisin lämpötila laskee sydäntalvella lähelle nollaa. Usein päivällä ulkona on lämpimämpää kuin sisällä. Talot ovat kylmiä kivitaloja.
Vuokrakämpissä ei ole juuri koskaan keskuslämmitystä. Mikäli kämpässä on modernit ilmastointilaitteet, niillä voi myös lämmittää.
Lastenruoka valikoima on suppea. Miksi antaa lapselle hedelmäsosetta purkista, kun kaupat ovat täynnä ihania tureita hedelmiä? Yleisesti lastenruot valmistetaan täällä itse.
Kaikenkaikkiaan Kyproksen talvi on mielestäni ihana. Välillä saattaa sataa viikko putkeen, mutta sitten taas on niitä aurinkoisia jaksoja. Hyvät ulkoilu mahdollisuudet! - vakiasukki
Eli selvität, millä kämppänne lämpenee (ja mitä tulee maksamaan: jos sähköllä ja lasku vuokran päälle, voi tulla yllätyksenä!)
Kannattaa varmaan pysyä rannikon tuntumassa: mitä korkeammalle merenpinnnasta mennään, sitä kalseammalta kylminä ja kosteina hohkavat kiviseinät ja lattialaatat. Koko porukalle lämpimät, paksupohjaiset sisätohvelit!
Viime vuosina ei ole tainnut sataa viikkoa putkeen kuin ehkä Troodoksella, joten sadevaatteiden sijaan kannattaa keskittyä lämpimien toppa- ja fleeceasujen pakkaukseen.- taavi
Kiitokset Ulpu-kullalle ja vakiasukille vastauksista! Oli mukava saada vastauksia ja nyt tiedän tosiaankin pakata myös lämmintä vaatetta matkaan....
Kysyisinkin vielä, että onko teillä mielessä jotakin muuta, mitä on hyvä ottaa huomioon muuttoa puuhatessa? Mikä on vesitilanne tällä hetkellä? Keväällä ja kesällä täällä Suomessa uutisoitiin vedensäännöstelystä. Kuinka arkinen pyykinpesu, suihkut jne. hoituu? - Ulpu-Kulta
taavi kirjoitti:
Kiitokset Ulpu-kullalle ja vakiasukille vastauksista! Oli mukava saada vastauksia ja nyt tiedän tosiaankin pakata myös lämmintä vaatetta matkaan....
Kysyisinkin vielä, että onko teillä mielessä jotakin muuta, mitä on hyvä ottaa huomioon muuttoa puuhatessa? Mikä on vesitilanne tällä hetkellä? Keväällä ja kesällä täällä Suomessa uutisoitiin vedensäännöstelystä. Kuinka arkinen pyykinpesu, suihkut jne. hoituu?Riippuu toki siitä, mihin päin saarta olet asettumassa, mutta matkailualueita lukuunottamatta vettä säännöstellään. Esim alueella jossa itse asun, saamme vettä joka kolmas päivä. Kaksi vedetöntä päivää pitää pärjää katolla olevalla tankillisella. Pyykinpesu pitää keskittää "vesipäivään" samoin muut enenmmän vettä vaativat hommat. Suihkussa ja tiskatessa kun on säästeliäs, tankillinen kyllä riittää. Meidän perheessä siis 2 aikuista 2 lasta, kaikki käyvät suihkussa päivittäin. Talvella vesi ei ole automaattisesti lämmintä. Vesi lämmitetään esim. tunti ennen suihkua nappia painamalla.
- Suomen talvi yääk
Ulpu-Kulta kirjoitti:
Riippuu toki siitä, mihin päin saarta olet asettumassa, mutta matkailualueita lukuunottamatta vettä säännöstellään. Esim alueella jossa itse asun, saamme vettä joka kolmas päivä. Kaksi vedetöntä päivää pitää pärjää katolla olevalla tankillisella. Pyykinpesu pitää keskittää "vesipäivään" samoin muut enenmmän vettä vaativat hommat. Suihkussa ja tiskatessa kun on säästeliäs, tankillinen kyllä riittää. Meidän perheessä siis 2 aikuista 2 lasta, kaikki käyvät suihkussa päivittäin. Talvella vesi ei ole automaattisesti lämmintä. Vesi lämmitetään esim. tunti ennen suihkua nappia painamalla.
Tulimme juuri Limassolista viikon matkalta, olimme myös v.2006 2kk Larnakassa.Kyproksella käyty useita kertoja. Ihan kiva paikka, hyvät ruokakaupat oli.2km päässä (crissy ? ketju).
Hotellikin on hvvä valinta, jos on hyvätasoinen ja lämmitys ehdottomasti, mutta ei kokolattiamattoja. Meillä oli sellainen makuuhuoneessa,mikä oli iso miinus.
Nyt vähän on mietitty taas talvea, mutta jos haluaa täältä lähteä vasta joulun jälkeen, niin on vaihdettava konetta esim. wien.
V.2006 ei satanut kuin muutamana päivänä rippeitä,päivällä sai ottaa aurinkoa katolla. Lämmintä vaatetta otettava todella myös mukaan, koska tuuli silloin ainakin paljon.
Huom! Tammi-helmikuussa todella hyvät alennusmyynnit esim. talvivaatteita.
Jos harrastaa lenkkeilyä, tuulipuku ja lenkkitossut hyvä olla mukana.
Hedelmäkaupoissa ihanat hedelmät!
Vettä ei nyt säännöstelty hotellissa, mutta kai jokainen järkevä ihminen ymmärtää tilanteen, eikä läträä mielin määrin. - Ulpu-Kulta
Suomen talvi yääk kirjoitti:
Tulimme juuri Limassolista viikon matkalta, olimme myös v.2006 2kk Larnakassa.Kyproksella käyty useita kertoja. Ihan kiva paikka, hyvät ruokakaupat oli.2km päässä (crissy ? ketju).
Hotellikin on hvvä valinta, jos on hyvätasoinen ja lämmitys ehdottomasti, mutta ei kokolattiamattoja. Meillä oli sellainen makuuhuoneessa,mikä oli iso miinus.
Nyt vähän on mietitty taas talvea, mutta jos haluaa täältä lähteä vasta joulun jälkeen, niin on vaihdettava konetta esim. wien.
V.2006 ei satanut kuin muutamana päivänä rippeitä,päivällä sai ottaa aurinkoa katolla. Lämmintä vaatetta otettava todella myös mukaan, koska tuuli silloin ainakin paljon.
Huom! Tammi-helmikuussa todella hyvät alennusmyynnit esim. talvivaatteita.
Jos harrastaa lenkkeilyä, tuulipuku ja lenkkitossut hyvä olla mukana.
Hedelmäkaupoissa ihanat hedelmät!
Vettä ei nyt säännöstelty hotellissa, mutta kai jokainen järkevä ihminen ymmärtää tilanteen, eikä läträä mielin määrin.Olen täällä Famagustan alueella, hallituksen valvomalla alueella kuitenkin.
- Vinkit tarpeen
vai millainen on matkasuunnitelmasi? Oletko päätynyt hotellimajoitukseen vai vuokraatko yksityiseltä? Entä lennot?
Minne päin aiot asettua Kyproksella?
Mekin tässä pähkäillään kovasti lähtöä, on vielä mietintämyssyn alla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197