Mitä se on se vapaus? Luultavasti jokaiselle vähän erilainen juttu?
Vapaus mistä - vapaus mihin?
Se voi olla myös haaste.
Miten "käyttää" vapautta....
Tommy Tabermann kiteyttää asian:
Vapaus on parhaimmillaan sitä, että odotat kärsivällisesti kunnes neitoperho istahtaa kämmenelle. Ja annat lähteä, kun sitä haluttaa ja huvittaa. Sitä se on vapaus, ettei edes yritä vangita, ottaa omaksi.
Hyvää yötä kaikille!!!
Vapaus -haave vai aave
5
500
Vastaukset 5
- naisellinen nainen
- kaunis, kiitos, silema.
Olen täysin vapaa.
Minun vapauteni on se, että saan lähteä ulos ovesta kävellen milloin tahansa, mihin tahansa. Teen mitä minua huvittaa.
En ole sänkyyn kiinni sidottuna, enkä lukkojen takan eristyksessä. Minuun ei satu ja pystyn hengittämään itse.aikuisen ihmisen jokapäiväistä todellisuutta. Kun perusasiat ja -toimeentulo ovat jollain tapaa järjestyksessä, koen olevani vapaa tekemään omat valintani.
Mielestäni ihminen on kaikkein vapaimmillaan eläessään sitoutuneessa parisuhteessa rakkaan kumppaninsa kanssa. Läheisteni kanssa yritän toteuttaa ajatusta: Ota ilomielin vastaan kaikki se hyvä, mitä vapaaehtoisesti sinulle tarjotaan ja ole valmis omasta puolestasi antamaan, mutta älä tuputa.
Kiitos, Silema, että toit Tommyn kauniin ajatuksen esille muistutukseksi meille kaikille. Ensimmäisellä kertaa tekstiä lukiessani tuli mieleeni aika, jolloin nuorina opettelimme aviomieheni kanssa omia yhteispelin sääntöjämme. Huomasimme, että tuntuu aina hyvä palata rakkaan ihmisen luo, kun tämä ei yritä murskata siipiä tai yritä muuten väkisin estää lentämästä.selventää muutamalla lauseella, olen yrittänyt sitä ennenkin.
Olen sitä mieltä ettei ihminen ole täysin vapaa koskaan, aina sitä rajoittaa niin omat sisäiset arvomaailmat ja tuomarit kuin ne ulkoisetkin.
Ja mitä jos ihminen olisi täysin vapaa kaikesta, eikö se olisi ajatusten sammumista?
Eli minulle vapaus on haave ja tavallaan aavekin.- hyvä asia
jos sen oikein oivaltaa mutta liiallinen vapaus ei ole hyväksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1731350- 881204
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2051100- 68942
- 59711
- 52573
- 32568
Muiden vaikutus
Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?80526No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä
Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.29494- 45487