Kenian reissu marraskuussa

lähestyy

Lähdemme ihan Olympian reissuun Keniaan. Kertokaa hyviä vinkkejä. Täytyykö ottaa mukaan hyttyskarkotetta? Entä pukeutuminen.
Entä tuliaiset. Voiko viedä koulutarvikkeita yms.
Sairastuuko helposti vatsatautiin?

22

5198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeaan afrikkaan

      Riippuu nyt oletteko menossa safarille vai ihan kaupunkilomalle. Mikäli olette menossa safarille(olettaisin) niin hyttyskarkotetta tarvitaan ja tehokasta vaikka marraskuu ei pahinta ötökkäaikaa olekaan.
      Vaatetuksesta, t-paitojen ja shortsien lisäksi ohuita vaaleita pitkähihaisia ja -lahkeisia vaatteita pari kpl sekä housuja että paitoja ja hyvät sandaalit sekä lenkkarit mahdollisia kävelyretkiä varten. Muu vaatetus sitten matkan mukaan, tarvitseeko iltaisin juhlavampaa?? Muita varusteita: kiikari, taskulamppu, otsalamppu on hyvä, kädet jäävät vapaaksi. Itse olen pakannut vaatteet suuriin minigrip-pusseihin, pysyvät siisteinä, eivätkä ole mytyssä kassissa / matkalaukussa.
      Kyniä, vihkoja ym. koulutarvikkeita voi viedä ja paras tapa on antaa ne esim. autonkuljettajan jaettavaksi. Lapset paikoin ovat kerjäämässä niitä mutta parempi tapa on antaa ne kouluille.
      Vatsataudit tulee jos tulee, käsidesit ja järkeä ruokailuun niin ei varmaan suurempia ongelmia. Salaatteja kannattaa vältellä ja seisovasta pöydästä syömistä mutta esim hedelmät siellä on aivan ihania, samoin jälkiruuat. Maitohappobakteereita mukaan ja jotain vatsalääkettä niin kyllä pärjää.
      Nautinnollista matkaa avoimin mielin.

    • lokakuussa

      Minä lähden lokakuun alussa Keniaan. Olen kahden vaiheilla siitä, että söisinkö malarialääkkeen (Lariam johon sain reseptin) vai en. On ajatuksena käydä jollain päivä matkalla Safarilla. Päirjäisköhän siellä ilman tuota lääkettä pelkällä Offilla, jos ottais vaikka imodiumia mukaan jos tulee jotain vatsatauteja? Tietenkin siellä pitää olla varovainen mitä syö ja huolehtia hygieniasta. Pelkään niitä sivuoireita noista malarialääkkeistä, joista paljon puhutaan.

      • vastauksesta

        eli safarille mennään ja Mombasaan. Tarvitseekohan siellä jotain juhlavampaa tosiaan?
        En viittis mitään isoa vaatemäärää ottaa ja t-paidatkin ajattelin safarille ottaa vähän huonompia ja jättää ne sitten sinne.


      • Misty

        Kai sä tiedät, että malaria on aivan eri asia kuin normaalit vatsataudit, joita voi esim. ruuasta saada?!

        Malaria on alkueläinten aiheuttama kuumetauti ja näitä alkueläimiä kantavat mm. hyttyset, jotka sitten voivat pistoksellaan tartuttaa malarian ihmiseen. Lariam on siis aivan eri lääke ja aivan eri sairauteen kuin normaalit Offit ja imodiumit, jotka mainitsit!

        Itse söin reissullani Lariamia. Sivuoireita ei juurikaan tullut. Näin hiukan painajaisia reissuni alussa, mutta en tiedä edes johtuiko ne lääkkeestä vai siitä, että olin uudessa kulttuurissa jne. Suosittelisin kokeilemaan Lariamia mahdollisista sivuvaikutuksista huolimatta. Mikäli sivuvaikutuksia alkaa esiintymään, niin lääkityksen voi keskeyttää tai kokeilla toista lääkettä.


      • ym. vihjeitä
        vastauksesta kirjoitti:

        eli safarille mennään ja Mombasaan. Tarvitseekohan siellä jotain juhlavampaa tosiaan?
        En viittis mitään isoa vaatemäärää ottaa ja t-paidatkin ajattelin safarille ottaa vähän huonompia ja jättää ne sitten sinne.

        riippuu vähän hotellien tasosta. Joskus on kiva mennä illalliselle vähän paremmissa vaatteissa. Ei sinne kuitenkaan mitään suurta vaatevalikoimaa kannata ottaa. Safarille on omiaan vähän huonommat vaatteet, siellä saattaa kuivana aikana olla aika pölyistä.
        Vaatteiden sinne jättäminen on vähän kaksitahoinen juttu. Jos jätät ne käytettäväksi niiden pitäisi olla kuitenkin kohtuullisen hyviä, aivan paikallisten kunnioittamisen vuoksikin, jos taas hävitettäväksi, siellä ei juuri jätehuoltoa ole joten luontoa on turha rasittaa ylimääräisellä.
        Pyykkien pesettäminen on sama juttu. Kuivana aikana vesi on vähissä ja kuitenkin sitä pesee ne uudelleen kotona. Se maksu taas on niin mitätön että sen voi antaa muutenkin tippinä.


    • Misty

      Ihanaa matkaa teille!

      Mombasan suunnalla oleillessani, en hyttysiin juuri törmännyt. Mitään offia tms. en käyttänyt. Yöllä kyllä nukuttiin hyttysverkon alla. Muita öttömönkiäisiä riitti "mökissämme" runsaasti :D mutta varsinaisesti hyttysiä ei ollut juurikaan. Öttömänkiäiset selittynee sillä, että "mökkimme" sijaitsi aika pitkälti metsikön ympäröimänä.

      Nairobin asunnossa hyttyskarkoite olisi ollut toisinaan ihan hyväksi. Oli kausia, jolloin hyttysiä piisasi ja ne häiritsivät yöllä. Reissuni ei kuitenkaan ollut mikään viikon reissu vaan useamman kuukauden matka joten uskon, että viikon reissussa ei ehdi ininäänkään vielä kyllästyä ;)

      Lyhyellä reissulla et tarvitse mukaasi isoa kasaa vaatteita. Pärjäät varmasti ihan normaaleilla t-paidoilla ja topeilla, shortseilla/hameilla, pitkillä housuilla ja parilla pitkähihaisella paidalla. Voin kertoa, että Mombasassa todella on kuumaa ja kosteaa - se on ihanaa, mutta yöllä hiukan tuskaista, kun tuntuu siltä, että alushousutkin ovat liikaa. Älä unohda uimapukua! Muista laittaa aurinkovoidetta!

      Vatsatautiin en varsinaisesti 3 kuukauden aikana sairastunut. Sen sijaan vatsaongelmaisia päiviä oli aina sillon tällön. Kaveri sai pahan vatsapöpön ja joutui sairaalaan, mutta ei sellaista kannata rueta pelkäämään tai menee reissu ihan pilalle. Kannattaa muistaa desinfioida käsiä usein ja katsoa hiukan mitä syö. Myös ripulilääkkeitä kannattaa ottaa mukaan varuilta.

      Tuliaisia löytyy jos jonkinmoista! Itse ostelin laukkuja, pari vaatetta, paljon huiveja, paljon koruja, kauniin lampunvarjon, seinäkoristuksia, batiikkeja yms.

      Koulutarvikkeet ovat varmasti mieleisiä mikäli pääset jossain koulussa vierailemaan. Lisäksi vaatteet tulevat tarpeen. Itse jätin ison kasan vanhoja vaatteita (pestyinä tietysti) erään slummikoulun lapsille.

    • ei kannata ottaa riskiä

      *Mistin* viesti on aika hyvä. Ei me puhuta mistään normaalista pikku 'ripulista '. Kun pakki menne reissussa sekaisin niin ei siihen mitkään Immodiumit auta. Joopa joo. Sanotaan että noin 5-7 pv kun olet tullut kohdemaahan, niin menee vatsa sekaisin. No en tätä tietystikään tiennyt, kun lähdimme safarille.. Hauskaa..... Luojan kiitos sain iltapäivällä heti saavuttuamme safarilomakeskukseen jotain paikallista lääkettä. Olisikohan ollut jotai opium -pohjaista. Helpotti about vartissa. Malarialääkitys - Lariam - oli meillä koko porukalla. Paikalliset hekotteli, ettei kukaan oo koskaan sairastunut malariaan , mutta kyllä mielestäni on hyvä ottaa jos lähtee safarille. Siellä sisämaassa saatta sitä olla. Ja sitten toinen juttu, vaikka ehkä turhaan kerron, kun kaikki tietää. Mutta kuitenkin. Ei missään nimessä saa vilvoitella makeassa vedessä, sieltä tulee bilhartsia -loinen.!! Ja siihen ei tietääkseni ole lääkettä.

      • tyhmä suomalainen

        Arfikkaan. Aika lämmintä, oletettavasti. Olimme safarilla pitkin Keniaa, ja äärimmäinen etappimme oli Kilmanjaro. Tullessamme iltapäivällä, oli niin paksu sumuverho, että emme edes tiennet että edessämme oli kohtalaisen kuuluisa vuori!!!!! Aamun safarille heräilimme noin klo 6. Ja hieraistuamme silmiämme Kilmanjaron juurella, huomasimme, että oli miltei pakkasta! Lämpötila -0. Siinä sitten kerrospukeuduttiin kaikkiin shortshein safaria varten. Ei oikeesti tiedetty että voi Afrikassa voi olla miltei pakkasta. Muualla paitsi tuolla Ambosellissa ei onneksi ollut aamu 'game ridella' niin kylmä. Ja sitten kannattaa lisäksi muistaa 'safari dust' eli punainen hiekka joka menee sitten joka paikkaan... Jokatapauksessa silti suositan!!!!


      • oikeaan afrikkaan

        vatsatautia saa. Itse olen käynyt neljästi Afrikassa ja ensimmäisellä reissulla ei minkäänlaisia vatsaongelmia. Muilla reissuilla enemmän tai vähemmän mutta aina on imoniumilla ja maitohappobakteereilla pärjätty. Myöskin reissukavereilla 6-8 henkilöä/reissu ei ole ollut mitään vakavampaa. Käsidesillä ja salaattien välttämisellä sekä juomisen valkkaamisella välttää jo melkoisen osan riskeistä ja ne aamu- ja iltakonjakit tai -ginit, auttaneeko mutta kiva ottaa. Jos vatsa menee sekaisin niin kevyempi ruokailu, hedelmiä, mehua ja vettä niin sekin helpottaa tilannetta.
        Ei kannata ottaa paniikkia vatsataudista. Hotelleihin on myös helppo saada lääkärit jos jotain vakavampaa sattuu.


      • kirpparilta
        oikeaan afrikkaan kirjoitti:

        vatsatautia saa. Itse olen käynyt neljästi Afrikassa ja ensimmäisellä reissulla ei minkäänlaisia vatsaongelmia. Muilla reissuilla enemmän tai vähemmän mutta aina on imoniumilla ja maitohappobakteereilla pärjätty. Myöskin reissukavereilla 6-8 henkilöä/reissu ei ole ollut mitään vakavampaa. Käsidesillä ja salaattien välttämisellä sekä juomisen valkkaamisella välttää jo melkoisen osan riskeistä ja ne aamu- ja iltakonjakit tai -ginit, auttaneeko mutta kiva ottaa. Jos vatsa menee sekaisin niin kevyempi ruokailu, hedelmiä, mehua ja vettä niin sekin helpottaa tilannetta.
        Ei kannata ottaa paniikkia vatsataudista. Hotelleihin on myös helppo saada lääkärit jos jotain vakavampaa sattuu.

        Pieniä ihania lastenvaatteita, t-paitoja yms
        puhtaita. Minneköhän niitä voisi jättää. ajattelin myös jättää omia t-paitoja (puhtaita) sekä koulutarvikkeita.
        Varmaan myös makeisia voi ottaa lapsille tuliaisiksi vai pääseekö safareilla näkemään
        pikkulapsia. marianneja ole jaellut mm Kiinassa ja Thaimaass, jossa olen kierrellyt. Enää kaks kuukautta ja sitten toivottavasti näen leijonan


      • minullekin tulee hyvä mieli
        kirpparilta kirjoitti:

        Pieniä ihania lastenvaatteita, t-paitoja yms
        puhtaita. Minneköhän niitä voisi jättää. ajattelin myös jättää omia t-paitoja (puhtaita) sekä koulutarvikkeita.
        Varmaan myös makeisia voi ottaa lapsille tuliaisiksi vai pääseekö safareilla näkemään
        pikkulapsia. marianneja ole jaellut mm Kiinassa ja Thaimaass, jossa olen kierrellyt. Enää kaks kuukautta ja sitten toivottavasti näen leijonan

        on hienoa että haluat antaa lapsille vaatteita sekä nameja. sitä kyllä arvostetaan. itse olen sitä mieltä, että se on hienoa. mutta vain jos se on vilpitöntä. olen myös nähnyt 'antamisen ilon'. tällöin henkilö jakaa paljon tavaraa, ja odottaa saavansa jonkinlaista ylistystä tai erikoiskohtelua, kun on ollut näin 'hyvä'. en kuitenkaan usko tämän koskevan suomalaisia. ennemmin olen tavannut tätä britti -turistien käyttäytymisessä. jos sinulle tulee hyvä mieli, ja ihmisille, kenelle viet lahjoja, tulee hyvä mieli, silloin kai kaikki on ok!


      • mitään ylistystä
        minullekin tulee hyvä mieli kirjoitti:

        on hienoa että haluat antaa lapsille vaatteita sekä nameja. sitä kyllä arvostetaan. itse olen sitä mieltä, että se on hienoa. mutta vain jos se on vilpitöntä. olen myös nähnyt 'antamisen ilon'. tällöin henkilö jakaa paljon tavaraa, ja odottaa saavansa jonkinlaista ylistystä tai erikoiskohtelua, kun on ollut näin 'hyvä'. en kuitenkaan usko tämän koskevan suomalaisia. ennemmin olen tavannut tätä britti -turistien käyttäytymisessä. jos sinulle tulee hyvä mieli, ja ihmisille, kenelle viet lahjoja, tulee hyvä mieli, silloin kai kaikki on ok!

        Usein on tavarat annettu vaivihkaa. Eivät varmaan
        edes tiedä kuka toi. Nameja toki jaettu lapsille ja hyvin on kelvanneet. Näin olen huomannut monen muunkin tekevän.


    • Omia kokemuksia

      Itse en ole käynyt Keniassa, mutta kylläkin naapurimaa Tansaniassa Olympian matkalla.

      Itse koin hyviksi mukaan otettaviksi tuotteiksi esim. seuraavaa:

      Taskulampun lisäksi sellainen pieni littana lamppu, jonka voi jättää pöydälle tai vessaan. esimerkiksi Osramin Dot-It, jota monet marketit myyät alle kympillä. Lodgeissa on usein yöajan sähköt poissa, joten valoa tarvitaan. Toki taskulampullakin pärjää, mutta oli kiva olla "yleisvalokin".

      Käsidesiä ehdottomasti. Lisäksi kosteuspyyhkeet viilentävät kivasti safarilla, ja sillä saa pyyhittyä punaisen pölyn pois kasvoilta kesken matkankin.

      Nenäliina paketti / wc-paperi rulla. Joskus saattaa joutua "puskapissalle" keskellä savannia. (Käytiin koko poppoo vuorotellen jeepin takana tekemässä tielle tarpeet. Oltiin tien päällä 9-tuntia, eikä vessoja lähistöllä)

      Illalliselle ei suositella shortseja/toppia ja urheilusandaaleja. Normisiistit pitkät housut / hame ja miehille pitkien housujen kanssa esím. rento kauluspaita,lyhythihainenkin käy.
      Safarilla riittää t-paita, hattu ja shortsit sandaalit. Aamuisin saattaa olla viileää, joten esim. fleecetakki on hyvä olla mukana.

      Ainakin Mombasassa on hyvä laittaa illalliselle ym. hyttyskarkotetta jalkoihin. Hytyt menevät usein maantasan lähellä ja pöytien alla.

      Me vietiin mukanamme koulutarvikkeita, ja jotkut veivät jalkapallon pumppuineen. Vierailimme syrjäisessä koulussa, jossa tarvikkeet olivat tosi tarpeen.

      Meidän 15-hengen ryhmästä kolme sai vatsataudin kahden viikon reissulla.

      Hyvä kamera ja kiikarit tietenkin mukaan sekä aurinkolasit. Muistikortteja ja mahd. videokameran nauhoja mukaan 3-4 kertaa enemmän, kuin kuvittelet kuvaavasi.
      (Meidän kahden hengen tuli otettua n. 1700 valokuvaa ja 5 tuntia videonauhaa, videonauha vaan loppui kesken...)

      Kameralle on hyvä ottaa myös esim. pakastepussi mukaan, mihin sen voi laittaa suojaan jeepissä silloin, kun ei kuvaa. Hienon hieno pöly tunkeutuu joka paikkaan, ja saattaa aiheuttaa toimintahäiriöitä laitteissa.

      Tansaniassa kelpasi monessa hotellissa ja liikkeessä myös dollarit. Kannattaa tilata pankista etukäteen pieniä seteleitä, jos Keniassa on sama homma. Kannattaa ottaa 1 ja 5 dollarin seteleitä, vaihtorahat ovat usein tiukassa.

      Tässä joitain mieleen tulleita asioita.

      Oikein ihanaa matkaa teille! Omasta reissusta vuosi aikaa, lämpimät muistot jäi. Nytkin koneen taustakuvana seepraa syövä leijona Ngorongorosta.

      • ja ihanna oli

        Kiitos kovasti hyvistä vinkeistä. Lämmintä oli eli oikeastaan ei olisi tarvinnut mitään paksumpaa vaatetta. Kouluissa käytiin ja koulutarvikkeet oli tarpeen. Samoin tykkäsivät lippiksistä ja t-paidoista. Hyttysvoide oli tärkeää samoin käsidesi.
        Kaikenkaikkiaan mahtava reissu, todellista luxusta. Eläimiä nähtiin valtavasti ja satoi loman alussa hieman sitten ei kertaakaan. Luonto oli vihreää ja kaunista.


    • vinkkejä kaivataan

      Haluaisin tietää miten matka sujui. Miten paljon vaatteita tarvitsi safari osuudelle? Jos punaista pölyä on joka paikassa, minkälainen vaatetus on paras? Palan itse kovin herkästi, kaikki ohuet suojaavat pitkähihaiseni ovat valkoisia, pitäisikö ostaa pölyn takia muun värisiä?

      • Omia kokemuksia

        Safari osuuksille 2-3 paitaa riittää viikoksi. Ei kannata vaihtaa joka kerta puhdasta paitaa päälle pelkän pölyn takia. Vaihtaa sitten kun on hikinen tms. Hotellille saavuttuaan voi laittaa siistimmät päälle.

        Luonnon läheiset värit ovat suositeltavia eläinten tarkkailuun, senkin takia valkoinen ei ole välttämättä paras safariosuudelle. Sopii toki hotellialueelle ja rannalle.
        Valkoinen paitasi ei myöskään todennäköisesti lähtisi enää puhtaaksi, joten hieman tummempi sävy, esim khaki voisi olla parempi valinta.

        Itse pärjäsin yksillä shortseilla koko reissun, tosin pesin ne välillä hotellissa. (Ovat pilalla silti, vaaleat kun olivat) Rantakohteeseen olisi kyllä voinut olla mukana toiset siistimmätkin mukana, mutta käytin enimmäkseen mekkoja sitten siellä.

        Lisäksi mukana oli caprit ja kevyet pitkäthousut muutaman mekon ja siistimpien paitojen lisäksi.

        Hauskaa matkaa!


      • marraskuussa
        Omia kokemuksia kirjoitti:

        Safari osuuksille 2-3 paitaa riittää viikoksi. Ei kannata vaihtaa joka kerta puhdasta paitaa päälle pelkän pölyn takia. Vaihtaa sitten kun on hikinen tms. Hotellille saavuttuaan voi laittaa siistimmät päälle.

        Luonnon läheiset värit ovat suositeltavia eläinten tarkkailuun, senkin takia valkoinen ei ole välttämättä paras safariosuudelle. Sopii toki hotellialueelle ja rannalle.
        Valkoinen paitasi ei myöskään todennäköisesti lähtisi enää puhtaaksi, joten hieman tummempi sävy, esim khaki voisi olla parempi valinta.

        Itse pärjäsin yksillä shortseilla koko reissun, tosin pesin ne välillä hotellissa. (Ovat pilalla silti, vaaleat kun olivat) Rantakohteeseen olisi kyllä voinut olla mukana toiset siistimmätkin mukana, mutta käytin enimmäkseen mekkoja sitten siellä.

        Lisäksi mukana oli caprit ja kevyet pitkäthousut muutaman mekon ja siistimpien paitojen lisäksi.

        Hauskaa matkaa!

        T-paitoja ja shortsit. Paidat likaantuu varsinkin Tsavossa oli sitä ruskeaa hiekkaa. Meidän porukassa oli kaikennälöisiä paitoja myös valkoisia. Mitään lämmintä ei olisi tarvinnut, oli aika kuumaa. Joku pitkähihainen paita ja pitkät housut myös. Hyttysmyrkkyä aina illalla jalkoihin. Hotellit oli safariosuudellakin erittäin hyvin varusteltuja. Ihania. Varsinkin
        Kilagani länsi tsavossa. aiva mielettömät näkymät. Ruoka oli mahtavan hyvää.
        Mombasan hotellissa piti pukeutua vähän hienommin eli pitkät housut ja siisti paita miehille ja naisille hame tai pitkikset vähän parempi pusero. Jotkut oli hirveen hienoja mutta kyllä siellä aika pärjää.
        Matka oli tosi ihana. Aivan mieletön kokemus. Pitää päästä uudelleen. Aurinkoa kannattaa varoa.
        On polttavaa eli jos menet esim. vesijumppaan, kannattaa laittaa valkoinen t-paita eli palaa olkapäät helposti vaikka kuinka rasvaa.
        Kaupustelijoita rannalla riittää. Masait oli myös kovia kaupustelemaan. Kouluissa käytiin myös. Olympian opas oli mahtava. Ainoa mihin kului rahaa oli juotavat ja vettä kuluikin aika lailla. Tuliaiset tietysti.
        Ihanaa joulumatkaa! Kerropa mitä tykkäsit, kun palaat.


      • märraskuussa
        marraskuussa kirjoitti:

        T-paitoja ja shortsit. Paidat likaantuu varsinkin Tsavossa oli sitä ruskeaa hiekkaa. Meidän porukassa oli kaikennälöisiä paitoja myös valkoisia. Mitään lämmintä ei olisi tarvinnut, oli aika kuumaa. Joku pitkähihainen paita ja pitkät housut myös. Hyttysmyrkkyä aina illalla jalkoihin. Hotellit oli safariosuudellakin erittäin hyvin varusteltuja. Ihania. Varsinkin
        Kilagani länsi tsavossa. aiva mielettömät näkymät. Ruoka oli mahtavan hyvää.
        Mombasan hotellissa piti pukeutua vähän hienommin eli pitkät housut ja siisti paita miehille ja naisille hame tai pitkikset vähän parempi pusero. Jotkut oli hirveen hienoja mutta kyllä siellä aika pärjää.
        Matka oli tosi ihana. Aivan mieletön kokemus. Pitää päästä uudelleen. Aurinkoa kannattaa varoa.
        On polttavaa eli jos menet esim. vesijumppaan, kannattaa laittaa valkoinen t-paita eli palaa olkapäät helposti vaikka kuinka rasvaa.
        Kaupustelijoita rannalla riittää. Masait oli myös kovia kaupustelemaan. Kouluissa käytiin myös. Olympian opas oli mahtava. Ainoa mihin kului rahaa oli juotavat ja vettä kuluikin aika lailla. Tuliaiset tietysti.
        Ihanaa joulumatkaa! Kerropa mitä tykkäsit, kun palaat.

        Reissu oli tosiaan ihana ja parasta antia oli villieläinten näkeminen. Myös hotellialueella niitä oli apinoita varsinki. Parasta oli ilta kun eläimet tuli juomaan ja kulkivat arvokkaasti. Satao Campissa ne oli ihan teltan vieressä. Antilooppeja. Yhdellä oli kaksi pikkuista. Leopardia ja sarvikuonoa emme nähneet, kaikkia muita.
        Hotelleissa pesulapalvelut eli nopeesti saa vuorokauden sisällä pyykin. Eikä ole kallista.
        Satoi matkan aikana kerran. Oli satanut siellä, kun oli vihreää. Ja vielä kiikarit mukaan esim. leijonat oli aika kaukana tiestä. Myös lintuja on valtavasti.


      • vinkkejä kaivataan
        märraskuussa kirjoitti:

        Reissu oli tosiaan ihana ja parasta antia oli villieläinten näkeminen. Myös hotellialueella niitä oli apinoita varsinki. Parasta oli ilta kun eläimet tuli juomaan ja kulkivat arvokkaasti. Satao Campissa ne oli ihan teltan vieressä. Antilooppeja. Yhdellä oli kaksi pikkuista. Leopardia ja sarvikuonoa emme nähneet, kaikkia muita.
        Hotelleissa pesulapalvelut eli nopeesti saa vuorokauden sisällä pyykin. Eikä ole kallista.
        Satoi matkan aikana kerran. Oli satanut siellä, kun oli vihreää. Ja vielä kiikarit mukaan esim. leijonat oli aika kaukana tiestä. Myös lintuja on valtavasti.

        Kiitos kaikista neuvoista, nyt on aika ruveta pakkaamaan...


      • vinkkejä kaivataan
        marraskuussa kirjoitti:

        T-paitoja ja shortsit. Paidat likaantuu varsinkin Tsavossa oli sitä ruskeaa hiekkaa. Meidän porukassa oli kaikennälöisiä paitoja myös valkoisia. Mitään lämmintä ei olisi tarvinnut, oli aika kuumaa. Joku pitkähihainen paita ja pitkät housut myös. Hyttysmyrkkyä aina illalla jalkoihin. Hotellit oli safariosuudellakin erittäin hyvin varusteltuja. Ihania. Varsinkin
        Kilagani länsi tsavossa. aiva mielettömät näkymät. Ruoka oli mahtavan hyvää.
        Mombasan hotellissa piti pukeutua vähän hienommin eli pitkät housut ja siisti paita miehille ja naisille hame tai pitkikset vähän parempi pusero. Jotkut oli hirveen hienoja mutta kyllä siellä aika pärjää.
        Matka oli tosi ihana. Aivan mieletön kokemus. Pitää päästä uudelleen. Aurinkoa kannattaa varoa.
        On polttavaa eli jos menet esim. vesijumppaan, kannattaa laittaa valkoinen t-paita eli palaa olkapäät helposti vaikka kuinka rasvaa.
        Kaupustelijoita rannalla riittää. Masait oli myös kovia kaupustelemaan. Kouluissa käytiin myös. Olympian opas oli mahtava. Ainoa mihin kului rahaa oli juotavat ja vettä kuluikin aika lailla. Tuliaiset tietysti.
        Ihanaa joulumatkaa! Kerropa mitä tykkäsit, kun palaat.

        Hei,
        kiitos vielä neuvoista. Hyvin pärjäsimme, vaatteita olisi voinut olla vielä vähemmän mukana, mutta eipä tuo haitannut.
        Koko matka oli aivan upea. Näimme valtavasti eläimiä 'big fivestä' jäi puuttumaan vain sarvikuono. Saimme valtavasti tietoa esim. linnustosta.
        Takapuoli tosin oli kovilla, mutta kaikkeen tottuu..

        Taitaa tulla vielä toinenkin matka jossain vaiheessa, ehkäpä Tansaniaan.

        Hyvää kevättä!


      • Tuomas-reppumatkailija
        marraskuussa kirjoitti:

        T-paitoja ja shortsit. Paidat likaantuu varsinkin Tsavossa oli sitä ruskeaa hiekkaa. Meidän porukassa oli kaikennälöisiä paitoja myös valkoisia. Mitään lämmintä ei olisi tarvinnut, oli aika kuumaa. Joku pitkähihainen paita ja pitkät housut myös. Hyttysmyrkkyä aina illalla jalkoihin. Hotellit oli safariosuudellakin erittäin hyvin varusteltuja. Ihania. Varsinkin
        Kilagani länsi tsavossa. aiva mielettömät näkymät. Ruoka oli mahtavan hyvää.
        Mombasan hotellissa piti pukeutua vähän hienommin eli pitkät housut ja siisti paita miehille ja naisille hame tai pitkikset vähän parempi pusero. Jotkut oli hirveen hienoja mutta kyllä siellä aika pärjää.
        Matka oli tosi ihana. Aivan mieletön kokemus. Pitää päästä uudelleen. Aurinkoa kannattaa varoa.
        On polttavaa eli jos menet esim. vesijumppaan, kannattaa laittaa valkoinen t-paita eli palaa olkapäät helposti vaikka kuinka rasvaa.
        Kaupustelijoita rannalla riittää. Masait oli myös kovia kaupustelemaan. Kouluissa käytiin myös. Olympian opas oli mahtava. Ainoa mihin kului rahaa oli juotavat ja vettä kuluikin aika lailla. Tuliaiset tietysti.
        Ihanaa joulumatkaa! Kerropa mitä tykkäsit, kun palaat.

        Taalla on aika hyva briefing mita tulee ottaa mukaan safarille:

        http://www.wildrovers.co.uk/?q=node/43


      • sarvikuonoa
        Tuomas-reppumatkailija kirjoitti:

        Taalla on aika hyva briefing mita tulee ottaa mukaan safarille:

        http://www.wildrovers.co.uk/?q=node/43

        Vahinko. Samoin leopardi jäi näkemättä.Jos vielä joskus pääsee uudestaan, menen Masai Maraan tai Tansaniaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1026
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      56
      742
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe