Kuinka pian tehoaa?

hermosärky

Hei, Onko kellään tietoa, kuinka pian akupunktion teho näkyy, jos akupunktio on auttaakseen? Välittömästi? Vai pitääkö käydä monta kertaa? Olen käynyt 2 kertaa akupunktiossa hermosäryn takia ja kummallakin kerralla kävi niin, että kipu lisääntyi muutamaksi päiväksi. Sen jälkeen kipu palasi ennalleen. Jos akupunktio lisää särkyä, niin onko se merkki siitä, että se ei tepsi? Vai voiko olla niinkin, että lisääntynyt kipu on hyvä merkki ja akupunktio vaan auttaa viiveellä?
Mietin juuri, että pitäisikö perua seuraava aika vai ei. Kokemuksia?

17

14034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missä vaiva

      sijaitsee? Mikä on tausta?
      Akupunktiolla hoidetaan menestyksekkäästi hermokipuja(kin), joten kivun laadulla - krooninen vai akuutti - ja tietenkin hoitajan ammattitaidolla on merkityksensä asiassa. Jos olet 2 kertaa jo saanut hoitoa, positiivisia hoitotuloksia on lupa jo odottaa ts. aseteittaista kivun kokemuksen laantumista ellei jo enemmän.

      t.hoitaja

      • hermosärky

        Se on kasvoissa toisella puolella. Ollut muutamia kuukausia, eli kai se menee enemmän jo krooniseksi, kuin akuutiksi.Mitään varsinaista syytä kivulle ei ole löytynyt muuta, kuin että se alkoi flunssan jälkeen.
        Mietin lähinnä sitä, että onko se huono merkki jos kipu kovenee heti akupunktiohoidon jälkeen (muutamaksi päiväksi)? Näin maallikkona ajattelisi, että jotain on silloin mennyt pieleen...?


      • kiinalaisessa akupunktiossa,
        hermosärky kirjoitti:

        Se on kasvoissa toisella puolella. Ollut muutamia kuukausia, eli kai se menee enemmän jo krooniseksi, kuin akuutiksi.Mitään varsinaista syytä kivulle ei ole löytynyt muuta, kuin että se alkoi flunssan jälkeen.
        Mietin lähinnä sitä, että onko se huono merkki jos kipu kovenee heti akupunktiohoidon jälkeen (muutamaksi päiväksi)? Näin maallikkona ajattelisi, että jotain on silloin mennyt pieleen...?

        hoitajasi on pyytänyt saada katsoa kieltäsi ja tunnustellut pulssiasi. Ne toimivat diagnostisina välineinä ja ohjaavat annettua hoitoa. Jos olet käynyt länsimaisen akupunktiokoulutuksen saanella fysioterapeutilla/lääkärillä, ei tod.näköisesti mitään kummallisempaa diagnoosia saada aikaankaan. Kipu on kipu on kipu ja se siitä. Mutta siis, kiinalainen diagnoosi kasvojen hermokivussa liittyy tukkeutuneeseen Maksa-Qihin, Veren vähyyteen, Maksa Tuulen aiheuttamaan oireiluun tms. Mikä tarkalleen ottaen on Sinun tapauksessasi kysymyksessä, sitä pitää kysyä hoitajalta.

        Jos kyse on kolmoishermovaivasta ja sen flunssan jälkeisestä ilmenemisestä, on tähänkin omat hoitomenetelmänsä. Ota yhteyttä hoitajaasi ja kysy tarkemmin, millä perusteella hän akupunktiota Sinulle tarjoaa.


      • hermosärky
        kiinalaisessa akupunktiossa, kirjoitti:

        hoitajasi on pyytänyt saada katsoa kieltäsi ja tunnustellut pulssiasi. Ne toimivat diagnostisina välineinä ja ohjaavat annettua hoitoa. Jos olet käynyt länsimaisen akupunktiokoulutuksen saanella fysioterapeutilla/lääkärillä, ei tod.näköisesti mitään kummallisempaa diagnoosia saada aikaankaan. Kipu on kipu on kipu ja se siitä. Mutta siis, kiinalainen diagnoosi kasvojen hermokivussa liittyy tukkeutuneeseen Maksa-Qihin, Veren vähyyteen, Maksa Tuulen aiheuttamaan oireiluun tms. Mikä tarkalleen ottaen on Sinun tapauksessasi kysymyksessä, sitä pitää kysyä hoitajalta.

        Jos kyse on kolmoishermovaivasta ja sen flunssan jälkeisestä ilmenemisestä, on tähänkin omat hoitomenetelmänsä. Ota yhteyttä hoitajaasi ja kysy tarkemmin, millä perusteella hän akupunktiota Sinulle tarjoaa.

        No ei mulla kyllä mitään kieltä katsottu eikä pulssia tunnusteltu..vaikka kyllä oli kiinalainen hoitaja! Ehkä hän oli saanut länsimaisen koulutuksen, en tiedä. Odotin itsekin vähän kokonaisvaltaisempaa otetta, mutta en saanut oikeen mitään diagnoosia (tai ainakaan ei kerrottu sitä), neuloja vaan pisteltiin ja tunnusteltiin kipupisteitä(kö?). Jokatapauksessa kipu yltyi sinä päivänä aika sietämättömäksi.
        Täytynee todella yrittää kysyä, minkä opin mukaan hoito tehdään...


      • syöpä!
        hermosärky kirjoitti:

        No ei mulla kyllä mitään kieltä katsottu eikä pulssia tunnusteltu..vaikka kyllä oli kiinalainen hoitaja! Ehkä hän oli saanut länsimaisen koulutuksen, en tiedä. Odotin itsekin vähän kokonaisvaltaisempaa otetta, mutta en saanut oikeen mitään diagnoosia (tai ainakaan ei kerrottu sitä), neuloja vaan pisteltiin ja tunnusteltiin kipupisteitä(kö?). Jokatapauksessa kipu yltyi sinä päivänä aika sietämättömäksi.
        Täytynee todella yrittää kysyä, minkä opin mukaan hoito tehdään...

        Voi hyvänen aika sentään. Pitäähän se tutkituttaa oikealla lääkärillä se kasvukipu, siellähän voi olla vaikka syöpäkasvain, joka on alkanut painaa kasvohermoa!


    • -odottaja

      Akupunktion vaikuttavuudesta on odoteltu näyttöä muutama tuhat vuotta. Vielä ei ole näkynyt, joten odota kärsivällisesti.

      • hermosärky

        ..kohti 3000-lukua..


    • Jäytää jäytää

      Tervehdys kohtalotoveri!

      Itselläni selittämätöntä jäytävää jatkuvaa kipua vasemmalla puolella kasvoissa, lähinnä alaleuassa. Kipu alkoi sen jälkeen v. 2004 kun paikattiin about 10 hammasta ja tehtiin parit juurihoidot. Hammaslääkäreiden mukaan hampaissa ei mitään vikaa, ja eräs lekru sanoikin, että kyseessä kasvoalueen epätyypillinen kolmoishermosärky.

      Jokunen vuosi sitten söin epilepsia- ja masennuslääkkeitä, joita käytetään kolmoishermosärkyyn. En saanut mitään apua. Tosin pv-annos oli melko pieni, mutta sekin tuntui jo aiheuttavan vähän sivuvaikutuksia.

      Viimeisin kokeilemani hoito on juuri akupunktio. Tällä viikolla oli 4. krt. Mitään apua en ole saanut. 3.n kerran jälkeen oli hoitopäivä ehkä hieman parempi olotila, mutta jo heti seuraavana päivänä kipu ennallaan. Akupunktiohoitajani on lähinnä fysioterapeutti, mutta on myös erikoistunut akupunktioon, ja vetää akutiimiä. Opiskellut alaa mm. Aasiassa. Hän ei kuitenkaan tutkinut kieltäni tai pulssiani.

      25.9 olen menossa neurologille. Toivon, että saisin häneltä selkeän diagnoosin. Ja tarvittaessa alan sitten pupertamaan uudelleen noita epilepsia- ja masennuslääkkeitä.

      Minkä tyyppistä sinun kipu on; onko jäytävää jatkuvaa vai sähköiskun omaista ajoittaista?

      • alkuper.kirjoittaja

        Hei! Kiva kun vastailit! Mulla on hermosärky toispuoleista ja luonteeltaan enemmänkin jäytävää. On tutkittu neurologisesti melko tarkastikin ja pää kuvattu magneetissa. Mitään syytä ei sieltä löytynyt.

        Harmi ettei akupunktio ole (vielä) sulla tehonnut. Mutta ehkä se on kuitenkin mahdollista, että se vielä auttaisi edes vähän! Pidän peukkuja pystyssä.

        Löysin akupunktikon joka tekee myös kieli- ja pulssianalyysin, aion kokeilla hänen hoitojaan nyt.Olen kokeillut myös vyöhyketerapiaa, vielä en osaa sanoa, onko kummastakaan apua. Jos ne sattuisivat tehoamaan, voin kertoa niistä lisää.

        Tiedän ton tunteen, ettei ole mukava popsia hirveetä määrä kaikkia lääkkeitä. Varsinkin kun epilepsialääkkeistä tulee niin pöhnäinen olo kokonaisvaltaisesti. Ilmeisesti lääkkeet kuitenkin täälläkin taas edessä, jollei särky ala jonkun ihmeen kautta helpottaa.

        Oletko keksinyt mitään kotikonsteja tuohon jäytävään kipuusi? Mulla auttaa toisinaan kylmäsuihku, toisinaan lämmin, joskus on apua jääpalojen imeskelystä, tietyt venytykset myös joko pahentaa tai parantaa kipua. Noissa keinoissa ainoa ongelma on se, ettei niitä voi oikein työpaikalla kauheesti käyttää. Ja helpotus on tietenkin vain lyhytaikaista...

        Mukava vaihtaa kuulumisia kohtalotoverin kanssa!


      • Jäytää jäytää -kirjoittaja
        alkuper.kirjoittaja kirjoitti:

        Hei! Kiva kun vastailit! Mulla on hermosärky toispuoleista ja luonteeltaan enemmänkin jäytävää. On tutkittu neurologisesti melko tarkastikin ja pää kuvattu magneetissa. Mitään syytä ei sieltä löytynyt.

        Harmi ettei akupunktio ole (vielä) sulla tehonnut. Mutta ehkä se on kuitenkin mahdollista, että se vielä auttaisi edes vähän! Pidän peukkuja pystyssä.

        Löysin akupunktikon joka tekee myös kieli- ja pulssianalyysin, aion kokeilla hänen hoitojaan nyt.Olen kokeillut myös vyöhyketerapiaa, vielä en osaa sanoa, onko kummastakaan apua. Jos ne sattuisivat tehoamaan, voin kertoa niistä lisää.

        Tiedän ton tunteen, ettei ole mukava popsia hirveetä määrä kaikkia lääkkeitä. Varsinkin kun epilepsialääkkeistä tulee niin pöhnäinen olo kokonaisvaltaisesti. Ilmeisesti lääkkeet kuitenkin täälläkin taas edessä, jollei särky ala jonkun ihmeen kautta helpottaa.

        Oletko keksinyt mitään kotikonsteja tuohon jäytävään kipuusi? Mulla auttaa toisinaan kylmäsuihku, toisinaan lämmin, joskus on apua jääpalojen imeskelystä, tietyt venytykset myös joko pahentaa tai parantaa kipua. Noissa keinoissa ainoa ongelma on se, ettei niitä voi oikein työpaikalla kauheesti käyttää. Ja helpotus on tietenkin vain lyhytaikaista...

        Mukava vaihtaa kuulumisia kohtalotoverin kanssa!

        Tervehdys!

        Nyt vasta löysin viestisi. ROSKAPOSTIEN joukosta =(

        Kiva tosiaan vaihtaa ajatuksia henkilön kanssa, jolla saman tyyppinen kipu.

        Onko sinulla muuten jokin erityinen selkeä syy, mistä tuo hermosärky on alkanut?

        Itsellä se tosiaan alkoi hammasremontin jälkeen. Kipu siis vasemmassa alaleuassa. Se mikä outoa, alunperin siltä alueelta ei paikattu ainoatakaan hammasta. Vasemmalta ylhäältä, ja oikealta puolelta sen sijaan paikattiin. Ja sen operaation jälkeen alkoi vasenta alaleukaa jäytämään. Kunnes sitten yksi hamppuri päätti minun kuvausten ja tuntemusten perusteella tehdä JUURIHOIDON toiseksi viimeiseen hampaaseen vasemmalle alas. Ja sekös vaan tietysti pahesi kipua =(

        Neurologilla tosiaan kävi pari vkoa sitten. Hänkin vähän hämmästeli miksi kipu alkanut vaikka vasempaan alaleukaan ei kohdistunut paikkauksia. Mutta, kipu voi olla peräisin esim. purennan kärsimisestä. Ja koska alaleukaan on nyt sitten kuitenkin kivun alkamisen jälkeen menty tekemään juurihoito, sanoi neurologi, että kipu kuulostaa hermoperäiseltä.

        Hän määräsi Noritrenia (masennuslääke). Aluksi 1/2 tab./ilta. Viikon kuluttua 1 tabl/ilta. En ole vielä hakenut lääkettä, koska en oikeesti haluaisi syömään sitä. Sen verran paljon sivuvaikutuksia.

        Akupunktiossa kävin 5 krt. Ainoastaan 3:n kerran jälkeen olo oli parempi, muiden kertojen jälkeen en huomannut suurtakaan eroa. Enää en ole viitsinyt siellä käydä, suht tyyristä kuitenkin kun on, eikä selkeää apua. Vai olisiko kuitenkin pitänyt jatkaa..... en tiedä...

        Hän ei kuitenkaan ollut varsinaiselta ammatiltaan akupunktiohoitaja. Ei esim. tee kielestä tai pulssista minkäänlaisia tutkimuksia. Jotenkin vielä kuitenkin haluaisin kokeilla sellaista hoitajaa, joka tutkii myös kielen ja pulssin.

        Oletko sinä jo saanut apua akupunktiosta tai vyöhyketerapiasta?

        Tänään taas itsellä ollut huonompi päivä; koko vasenta puolta kasvoista jäytää, kuumottaa ja välillä puutunut olo. Eilen alkoi koskemaan vasenta korvaa. Tänään kävin sen takia lääkärissä, tarkistuttamassa ettei korvassa vaan muhi joku tulehduksen alku. Mutta kaikki näytti hyvältä, ei mitään vikaa.

        Joku aika sitten sain luontaistuotekaupasta näytepurkin sellaista rohtoa kuin Fortodol, joka sisältää mm. kurkumiinia. Sillä todettu olevan monenlaisia positiivisa vaikutuksia esim. erilaisiin tulehduksiin. En tiedä kuvittelinko vai olisiko tuotteesta tosiaan ollut apua, ihan kuin olo olisi ollut hieman parempi. Ajattelinkin, että kävisin huomenna ostamassa lisää ja kokeilen jos vaikka oikeesti auttaisi.

        En ole löytänyt itse mitään erityistä muuta helpotusta. Esim. kylmää pakastevihannespussilla olen joskus painanut kasvoja, mutta ei apua. Muita vippaskonsteja en ole kokeillut. Kasvojen jumppaohjeita olen saanut, mutta niiden tekeminen jäänyt tosi vähiin =(

        Huh, tulipas kirjoitettua! Toivottavasti jaksat lukea edes osan.

        Kirjoittelehan kuulumisia!


      • alkuper.kirj.
        Jäytää jäytää -kirjoittaja kirjoitti:

        Tervehdys!

        Nyt vasta löysin viestisi. ROSKAPOSTIEN joukosta =(

        Kiva tosiaan vaihtaa ajatuksia henkilön kanssa, jolla saman tyyppinen kipu.

        Onko sinulla muuten jokin erityinen selkeä syy, mistä tuo hermosärky on alkanut?

        Itsellä se tosiaan alkoi hammasremontin jälkeen. Kipu siis vasemmassa alaleuassa. Se mikä outoa, alunperin siltä alueelta ei paikattu ainoatakaan hammasta. Vasemmalta ylhäältä, ja oikealta puolelta sen sijaan paikattiin. Ja sen operaation jälkeen alkoi vasenta alaleukaa jäytämään. Kunnes sitten yksi hamppuri päätti minun kuvausten ja tuntemusten perusteella tehdä JUURIHOIDON toiseksi viimeiseen hampaaseen vasemmalle alas. Ja sekös vaan tietysti pahesi kipua =(

        Neurologilla tosiaan kävi pari vkoa sitten. Hänkin vähän hämmästeli miksi kipu alkanut vaikka vasempaan alaleukaan ei kohdistunut paikkauksia. Mutta, kipu voi olla peräisin esim. purennan kärsimisestä. Ja koska alaleukaan on nyt sitten kuitenkin kivun alkamisen jälkeen menty tekemään juurihoito, sanoi neurologi, että kipu kuulostaa hermoperäiseltä.

        Hän määräsi Noritrenia (masennuslääke). Aluksi 1/2 tab./ilta. Viikon kuluttua 1 tabl/ilta. En ole vielä hakenut lääkettä, koska en oikeesti haluaisi syömään sitä. Sen verran paljon sivuvaikutuksia.

        Akupunktiossa kävin 5 krt. Ainoastaan 3:n kerran jälkeen olo oli parempi, muiden kertojen jälkeen en huomannut suurtakaan eroa. Enää en ole viitsinyt siellä käydä, suht tyyristä kuitenkin kun on, eikä selkeää apua. Vai olisiko kuitenkin pitänyt jatkaa..... en tiedä...

        Hän ei kuitenkaan ollut varsinaiselta ammatiltaan akupunktiohoitaja. Ei esim. tee kielestä tai pulssista minkäänlaisia tutkimuksia. Jotenkin vielä kuitenkin haluaisin kokeilla sellaista hoitajaa, joka tutkii myös kielen ja pulssin.

        Oletko sinä jo saanut apua akupunktiosta tai vyöhyketerapiasta?

        Tänään taas itsellä ollut huonompi päivä; koko vasenta puolta kasvoista jäytää, kuumottaa ja välillä puutunut olo. Eilen alkoi koskemaan vasenta korvaa. Tänään kävin sen takia lääkärissä, tarkistuttamassa ettei korvassa vaan muhi joku tulehduksen alku. Mutta kaikki näytti hyvältä, ei mitään vikaa.

        Joku aika sitten sain luontaistuotekaupasta näytepurkin sellaista rohtoa kuin Fortodol, joka sisältää mm. kurkumiinia. Sillä todettu olevan monenlaisia positiivisa vaikutuksia esim. erilaisiin tulehduksiin. En tiedä kuvittelinko vai olisiko tuotteesta tosiaan ollut apua, ihan kuin olo olisi ollut hieman parempi. Ajattelinkin, että kävisin huomenna ostamassa lisää ja kokeilen jos vaikka oikeesti auttaisi.

        En ole löytänyt itse mitään erityistä muuta helpotusta. Esim. kylmää pakastevihannespussilla olen joskus painanut kasvoja, mutta ei apua. Muita vippaskonsteja en ole kokeillut. Kasvojen jumppaohjeita olen saanut, mutta niiden tekeminen jäänyt tosi vähiin =(

        Huh, tulipas kirjoitettua! Toivottavasti jaksat lukea edes osan.

        Kirjoittelehan kuulumisia!

        Kiitoksia pitkästä viestistä! Eli jos ymmärsin oikein sinnittelet tällä hetkellä kivun kanssa ilman lääkkeitä tai hoitoja? tsemppiä!
        Mulla kipu on ollut toisinaan sen verran kovaa, että on ollut pakko aloittaa lääkkeetkin (karbamatsepiini). Siitä tulee kyllä hirveän väsyneeksi, ei tekisi mieli loppuikää popsia noita tabletteja!
        Mulla akupunktio on tehonnut vaihtelevasti. Nyt pari kertaa on ollut sen jälkeen melko mukava olo...ihan kuin kipu ois välillä ollut jopa poissa. Toisaalta se on saattanut johtua siitäkin, että akupunktiosta tulee yleisesti hyvä ja energinen olo ja sitten ehkä kipua ei samalla tavalla huomaa..(?).
        Kerro sitten miten kävi tuon luontaisvalmisteen kanssa, auttoiko?
        Aika usein noiden hermokipujen lopulliset syyt kai jää selvittämättä. Tuntuu aika henkimaailman asioilta että miksi ne tulee just tiettyyn kohtaan, miksi välillä katoaa, miksi toisinaan leviää uuteen paikkaan jne. Yksi syy miksi yritänkin nyt kaikin tavoin hoitaa tuota kipua vähemmäksi on se, ettei se ainakaan ryhtyisi leviämään ja pahentumaan (on ollut jo merkkejä siitäkin).
        Kipu tuli mulla flunssan jälkeen, tiedä sitten onko niillä yhteyttä toisiinsa vai ei.
        Se vyöhyketerapian jalkojen painelu ei mulla ole kauheesti auttanut. Akupuntkio tuntuu tosiaan auttavan enemmän.
        Ehkä sunkin kannattaa vielä kokeilla, jos se yhden kerran jo auttoi? Tai sitten vaihtaa akupunktion antajaa. Käsittääkseni hyväksi akupunktiohoitajaksi kehittyminen vaatii vuosien opiskelun, joten varmaankin mitä professionaalisempi sen parempi.
        Minäkin olen menossa hammaslääkäriin nyt tarkastuttamaan purennan, jospa siitä löytyisi jotain vikaa.
        On tää hermosärky kyllä melkoinen vaiva kun mikään ei tunnu kunnolla tepsivän.
        Mutta niin kauan kun jokin joskus auttaa edes vähän, niin kai jotain toivoa on, että kipu vaikka häviäisi.
        Kirjoittelehan taas kuulumiasi!


      • Jäytää jäytää
        alkuper.kirj. kirjoitti:

        Kiitoksia pitkästä viestistä! Eli jos ymmärsin oikein sinnittelet tällä hetkellä kivun kanssa ilman lääkkeitä tai hoitoja? tsemppiä!
        Mulla kipu on ollut toisinaan sen verran kovaa, että on ollut pakko aloittaa lääkkeetkin (karbamatsepiini). Siitä tulee kyllä hirveän väsyneeksi, ei tekisi mieli loppuikää popsia noita tabletteja!
        Mulla akupunktio on tehonnut vaihtelevasti. Nyt pari kertaa on ollut sen jälkeen melko mukava olo...ihan kuin kipu ois välillä ollut jopa poissa. Toisaalta se on saattanut johtua siitäkin, että akupunktiosta tulee yleisesti hyvä ja energinen olo ja sitten ehkä kipua ei samalla tavalla huomaa..(?).
        Kerro sitten miten kävi tuon luontaisvalmisteen kanssa, auttoiko?
        Aika usein noiden hermokipujen lopulliset syyt kai jää selvittämättä. Tuntuu aika henkimaailman asioilta että miksi ne tulee just tiettyyn kohtaan, miksi välillä katoaa, miksi toisinaan leviää uuteen paikkaan jne. Yksi syy miksi yritänkin nyt kaikin tavoin hoitaa tuota kipua vähemmäksi on se, ettei se ainakaan ryhtyisi leviämään ja pahentumaan (on ollut jo merkkejä siitäkin).
        Kipu tuli mulla flunssan jälkeen, tiedä sitten onko niillä yhteyttä toisiinsa vai ei.
        Se vyöhyketerapian jalkojen painelu ei mulla ole kauheesti auttanut. Akupuntkio tuntuu tosiaan auttavan enemmän.
        Ehkä sunkin kannattaa vielä kokeilla, jos se yhden kerran jo auttoi? Tai sitten vaihtaa akupunktion antajaa. Käsittääkseni hyväksi akupunktiohoitajaksi kehittyminen vaatii vuosien opiskelun, joten varmaankin mitä professionaalisempi sen parempi.
        Minäkin olen menossa hammaslääkäriin nyt tarkastuttamaan purennan, jospa siitä löytyisi jotain vikaa.
        On tää hermosärky kyllä melkoinen vaiva kun mikään ei tunnu kunnolla tepsivän.
        Mutta niin kauan kun jokin joskus auttaa edes vähän, niin kai jotain toivoa on, että kipu vaikka häviäisi.
        Kirjoittelehan taas kuulumiasi!

        Voihan nenä sentään, TAAS viestisi löytyi roskaposteista =( Siinä syy, miksi en ole kirjoitellut.

        Mulla tilanne suht ennallaan; edelleenkään en ole aloittanut neurologin määräämää lääkitystä, ja kivut ennallaan. Jos olisin aivan 100 % varma, että syynä hermosärky, aloittaisin tuon lääkityksen. Mutta kun siitä ei täyttä varmuutta, en millään haluaisi turhaan alkaa syömään noita masennuslääke-pillereitä niiden sivuvaikutusten takia. Uppiniskainen, tyhmä taidan olla... Kokeilemallahan sen tietää saisi; auttaako lääke vai nou!

        Tuosta kurkumiinia sisältävästä luontaistuotteesta ei ole tainnut suuremmin apua olla, koska esim. tällä vkolla on kipuja ollut tavallista enemmän; vasemmalla puolella, jatkuvaa jäytävää kipua. Kasvoja kuumottaa ja välillä ihan kuin puutunut olo. Korvaankin heijastaa välillä. Kävin jokunen vko sitten valittamassa lekurille korvaani. Hän katsoi hätäseen sinne, ja sanoi että hyvältä näyttää.

        Tätä kipua ei oikein sanoin pysty kuvaamaan. Koskaan mulla ei ole ollut varsinaista hammassärkyä, ja voisin kuvitella ettei tämäkään kipu sellaista ole. Tällä vkolla otin parina päivänä ihan perus-särkylääkettä, mutta ei ne mitään auta. Se vähän viittaisi, ettei ole normaalia hammassärkyä.

        Vasemman alaleuan toiseksi viimeinen hammas tuntuu ihan ylisuurelta mun suuhun, ja koko ajan tunnustelenkin sitä kielellä, eli teen itse varmaan hallaa kun jatkuvasti tunnustelen sitä.

        Vaikka olen käynyt monella hammmaslääkärillä, haluan käydä vielä kerran kuulemassa vielä yhden hamppurin mielipiteen. Menen ihan terveyskeskukseen, ajan sain tammikuulle. Samalla tehdään sitten taas tarkastuskin. Jos tämäkin lääkäri sanoo, että hampaat ovat kuin "helmet", niin pakko se on kai uskoa että vika on jossain muualla.

        Vasemman alaleuan viimeisessä hampaassa kuulemma on kiilteessä alkava reikä, mutta sitä ei lähdetä paikkaamaan. Lääkärit sanovat, että jos paikataan, saatetaan tehdä enemmän hallaa kun joudutaan tavallaan enemmmän "hajottamaan" hammasta. Kiilteessä oleva reikä kun ei kuulemma tällaista kipua tee. Kai se on vaan pakko uskoa alan ammattilaisia, eikä vaatia paikkausta.

        Akupunktiossa kävin sitten kaikkiaan 5 kertaa saamatta suurtakaan apua. 3:n kerran jälkeen muistaakseni olo oli tosin parempi, mutta 4:n kerran jälkeen ei muutosta. Niinpä sitten lopetin sen hoidon.

        Takaraivossani kuitenkin koko ajan pyörii vielä ajatus, että josko joku toinen akupunktio-hoitaja (sellainen, joka nimenomaan erikoistunut siihen, eikä esim. fysioterapeutti) pystyisikin minua auttamaan. Olen vaan niin hemmetin kärsimätön, helpotuksen kun pitäisi tulla hetijustnytsamantien. Ja rahaakin noihin hoitoihin palaa. Muutamia vuosia sitten kävin Hgin keskustassa yhdellä hoitajalla, mutta silloinkin keskeytin jostain syystä hoidot. Hän vaikutti kyllä erittäin pätevältä, tutki mm. pulssin, mutta ei kieltä.

        Mikä sinun olotila tällä hetkellä on (toivottavasti parempi/hyvä!). Oletko jatkanut akupunktiossa käyntiä? Jos, niin millä tuloksin?
        Käytkö muuten missä päin hoidossa, pk-seudulla vai muualla?

        Kirjoittelehan kuulumisia! Ja tsemppiä!

        Minä lupaan kurkata hieman useammin roskapönttööni, en ymmärrä miksi viestisi menee aina sinne!


      • alkuperäinen__
        Jäytää jäytää kirjoitti:

        Voihan nenä sentään, TAAS viestisi löytyi roskaposteista =( Siinä syy, miksi en ole kirjoitellut.

        Mulla tilanne suht ennallaan; edelleenkään en ole aloittanut neurologin määräämää lääkitystä, ja kivut ennallaan. Jos olisin aivan 100 % varma, että syynä hermosärky, aloittaisin tuon lääkityksen. Mutta kun siitä ei täyttä varmuutta, en millään haluaisi turhaan alkaa syömään noita masennuslääke-pillereitä niiden sivuvaikutusten takia. Uppiniskainen, tyhmä taidan olla... Kokeilemallahan sen tietää saisi; auttaako lääke vai nou!

        Tuosta kurkumiinia sisältävästä luontaistuotteesta ei ole tainnut suuremmin apua olla, koska esim. tällä vkolla on kipuja ollut tavallista enemmän; vasemmalla puolella, jatkuvaa jäytävää kipua. Kasvoja kuumottaa ja välillä ihan kuin puutunut olo. Korvaankin heijastaa välillä. Kävin jokunen vko sitten valittamassa lekurille korvaani. Hän katsoi hätäseen sinne, ja sanoi että hyvältä näyttää.

        Tätä kipua ei oikein sanoin pysty kuvaamaan. Koskaan mulla ei ole ollut varsinaista hammassärkyä, ja voisin kuvitella ettei tämäkään kipu sellaista ole. Tällä vkolla otin parina päivänä ihan perus-särkylääkettä, mutta ei ne mitään auta. Se vähän viittaisi, ettei ole normaalia hammassärkyä.

        Vasemman alaleuan toiseksi viimeinen hammas tuntuu ihan ylisuurelta mun suuhun, ja koko ajan tunnustelenkin sitä kielellä, eli teen itse varmaan hallaa kun jatkuvasti tunnustelen sitä.

        Vaikka olen käynyt monella hammmaslääkärillä, haluan käydä vielä kerran kuulemassa vielä yhden hamppurin mielipiteen. Menen ihan terveyskeskukseen, ajan sain tammikuulle. Samalla tehdään sitten taas tarkastuskin. Jos tämäkin lääkäri sanoo, että hampaat ovat kuin "helmet", niin pakko se on kai uskoa että vika on jossain muualla.

        Vasemman alaleuan viimeisessä hampaassa kuulemma on kiilteessä alkava reikä, mutta sitä ei lähdetä paikkaamaan. Lääkärit sanovat, että jos paikataan, saatetaan tehdä enemmän hallaa kun joudutaan tavallaan enemmmän "hajottamaan" hammasta. Kiilteessä oleva reikä kun ei kuulemma tällaista kipua tee. Kai se on vaan pakko uskoa alan ammattilaisia, eikä vaatia paikkausta.

        Akupunktiossa kävin sitten kaikkiaan 5 kertaa saamatta suurtakaan apua. 3:n kerran jälkeen muistaakseni olo oli tosin parempi, mutta 4:n kerran jälkeen ei muutosta. Niinpä sitten lopetin sen hoidon.

        Takaraivossani kuitenkin koko ajan pyörii vielä ajatus, että josko joku toinen akupunktio-hoitaja (sellainen, joka nimenomaan erikoistunut siihen, eikä esim. fysioterapeutti) pystyisikin minua auttamaan. Olen vaan niin hemmetin kärsimätön, helpotuksen kun pitäisi tulla hetijustnytsamantien. Ja rahaakin noihin hoitoihin palaa. Muutamia vuosia sitten kävin Hgin keskustassa yhdellä hoitajalla, mutta silloinkin keskeytin jostain syystä hoidot. Hän vaikutti kyllä erittäin pätevältä, tutki mm. pulssin, mutta ei kieltä.

        Mikä sinun olotila tällä hetkellä on (toivottavasti parempi/hyvä!). Oletko jatkanut akupunktiossa käyntiä? Jos, niin millä tuloksin?
        Käytkö muuten missä päin hoidossa, pk-seudulla vai muualla?

        Kirjoittelehan kuulumisia! Ja tsemppiä!

        Minä lupaan kurkata hieman useammin roskapönttööni, en ymmärrä miksi viestisi menee aina sinne!

        Hei! Mullakin on mennyt aika kauan ennen kuin kerkesin vastailemaan. Harmi, ettei se luontaistuote tehonnut sulla. Mulla on edelleen särkyä. Tavallaan hyvänä pointtina se, että särky on tosi paljon tasoittunut sellaiseksi erittäin tasaiseksi jomotukseksi. Aivan järkyttäviä kipukohtauksia tulee harvemmin. Tai sitten olen vain tottunut. Mullakin tuntuu tää särky välillä todella voimakkaasti hampaissa, ikäänkuin kiristyksenä. Ehkä se voisi olla jotain samankaltaista ton tunteen kanssa, että "hammas on liian suuri suuhun".
        Lopetin lääkkeet, kun tulin niistä niin uupuneeksi. En tiedä oliko järkevää, vai ei.
        Onko sulla muuten purenta tutkittu? (vai olitkohan jo maininnut tästä). Tuli vain mieleeni, että voisko jokin yönarskuttelu tai muu aiheuttaa noita kipuja?
        Akupunktio mulla tuntuu toisinaan auttavan vähän, siis esimerkiksi muutamaksi seuraavaksi päiväksi. Mutta ei se oikein ole riittävä apu, toivoisin kipuun edes pitempää taukoa.
        Joskus tuntuu kipua jonkin verran helpottavan esimerkiksi niskan venytteleminen. Olenkin miettinyt voisiko kiropraktiikka-tyyppisestä hoidosta olla tässä kivussa apua. Siis jos jokin kaulassa, niskassa oleva kiristys vaikka on osana kivun synnyssä..
        Kyllä kaikkiaan on harvinaisen sitkeä vaiva ja ihmettelen, ettei lääketiede ole parempaa apua keksinyt noihin särkyihin kuin epilepsiaan kehitetyt lääkkeet.
        Voimia sinulle ja kerro tilanteestasi taas!


      • voipi johtua

        Miul kävi niin, jotta vuos takaperin ku oli paikattu hammas, niin rupesi tulemaan ensinnä leukaperäisiä oireita, joiden johdosta tietysti menin hammaslääkäriin. Hän tasoitteli korotuksia ym. ja hiukkasen helpotti, mutta ei kokonaan. Rupesi säteilemään korvaan, poskipäät ja huulet puutuivat, joten ei ku työterveyslääkärille, joka suurin piirtein nauroi vastaanotolta ulos kun sattui olemaan perjantaipäivä.
        Uudelleen hammaslääkärille - ei löytynyt mitään. Uudelleen työterveyslääkärille, jolta valmiiksi tilasin verikokeet tulehdusarvoihin ja kilpirauhaseen - ei löytynyt mitään.
        Sitten yhtenä päivänä lohkesi yläleuasta hammas ja puutumiset ym. oireet jäivät sille tielleen: eli painetta varmaankin oli leukaperissä ollut.

        Joku jos osaisi kertoa minkä sortin asiantuntija tämänkaltaiset oireet tunnistaa ja löytää, jottei tarvitsisi turhaan ihmetellä, kun aavistus kuitenkin oli olemassa?


    • sirpakka

      Hei! Onko kukaan kokeillut sokeritonta tai elävää ravintoa hermosärkyihin?Kiinnostaa vaihtoehtohoidot.Mulla jaloissa hermosärkyä.Tutkimukset menossa saa nähdä selviääkö mitään mistä johtuu.Jalat kipuilleet jo 1,5 vuotta koko ajan pahentuen.Panadolia ja Ibusalia menee ja ulos pääsen tosi harvoin paitsi omaan pihaan istuskelemaan nyt taas kun on lämmin.Akupunktiota en ole vielä kokeillut jalkoihin syystä,etten pääse kotoa nyt mihinkään ylimääräiseen.ERITTÄIN HYVÄÄ HOITOA olen saanut muihin vaivoihini jo 3,5 vuoden ajan Raimo Lindroosilta.Ottaa vastaan Töölössä Helsingissä.Yli 40v:n kokemus miehellä.Suosittelen lämpimästi! Voimia kaikille!

    • Hei sinä Kohtalotoveri, Alkuperäinen kirjoittaja!

      Aloin siivoamaan postejani ja löysin vanhan viestin, jossa oli linkki tähän meidän reilun kolmen vuoden takaiseen kirjeenvaihtoon. Silloin keskustelu jotenkin pääsi lopahtamaan :(

      Oletkohan vielä "linjoilla" ja mitä sinulle kuuluu näin muutamien vuosien jälkeen?

      T. Jäytää jäytää

    • hoito auttoi

      Kävin akupunktiossa kerran viikossa, kuukauden ajan. Joka kerta hoito tehosi ja olin muutaman päivän aivan eri ihminen. Akupunktiohoitaja löytyy osoitteesta http://www.hoidonaika.fi vaikka täällä ei saisi mainostella.

      Ainakin tavallisen hieronnan jälkeen kipu vähenee, kun hieronta tehoaa. Mielestäni tuo kuukauden kuuri auttoi. Oli muutama kuukausi ilman kipua ennen kuin varasin uuden ajan.

      Aikaisemmissa vastauksissa löytyi karbamatsepiinivalmisteita. Kannattaa vaihtaa okskarbatsepiiniin, joka ei väsytä yhtä paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1877
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1286
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe