Miten tehdä lomake

Wordin peruskäyttäjä

Hei

Miten pääsen tekemään lomakkeen johon käyttäjä pääse lisäämään vain tiettyjä asioita?

Elikkä siis teen ruudun jonka rajaan ja jonka vasempaan yläreunaan lisään sanan nimi. Käyttäjä ei pääse poistamaan tuota sanaa, vaan pääsee vain lisäämään oman nimensä.

Samalla lailla myös lukuisia muita ruutuja. Elikkäs, että pääsee vain syöttämään tietoja ruutuihin, ei poistamaan jo ruudussa olevia tekstejä.

4

3956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lomaketyökaluja

      Käytät esim. sarkaimia kohdistaaksesi ohjaustekstisi (esim. juuri se "nimi") ja toisaalta sitten lomakeruudut. Tarkoitus on siis että näihin lomakeruutuihin jotka ovat lomaketyökaluissa henkilöt täyttävät pyytämäsi tietoja.

      Jos haluat jakaa lomakkeen vielä osiin, esim. varsinaisen täytettävän lomakeosan alla on joku vapaasti täytettävä osa, on käytettävä Lisää - Vaihto ja osanvaihto välinettä.

      Kun lomakeosasi on valmis suojaat sen lomakeosat käyttämällä Työkalut - Suojaa asiakirja ja siellä kohta Muokkausrajoitukset ja siellä Salli vain tämäntyyppisten asiakirjojen muokkaus ja täytetään lomakkeita ja jos on käytössä asiakirjan osat niin sen vapaasti täytettävän osan ruksaat pois ja ok:ta. Näin lomakkeesta tulee sellainen että lomakenttäosassa voi käyttäjä täyttää vain ne kentät,ei sotkea sinun ohjetekstejäsi. Ja jos on sellainen alue johon käyttäjä voi kirjoittaa itse vapaasti mitä haluaa ilman kenttiä, hän voi sinne sen tehdä.

      • word 2003:ssa

        ja jos haluat ruudukot myös omille ohjeteksteillesi, voit käyttää taulukkoa eri kohtien asemointiin. taulukkoruudun sisään teet sitten ne lomakekentät.


      • tarpeeseen
        word 2003:ssa kirjoitti:

        ja jos haluat ruudukot myös omille ohjeteksteillesi, voit käyttää taulukkoa eri kohtien asemointiin. taulukkoruudun sisään teet sitten ne lomakekentät.

        Tämä lomaketyökalu, missä se on 2007 wordissa, olisi kiva löytää


      • mutta...
        tarpeeseen kirjoitti:

        Tämä lomaketyökalu, missä se on 2007 wordissa, olisi kiva löytää

        Se työkalu on vähän piilossa.

        Mene ensin sinne office-valikkoon vasemmassa ylänurkassa (se missä on mm. tallennus ja tulostus jne.)

        Siellä on valintapainike nimeltä "officen asetukset" (tms. Mulla ei ole 2007 tässä koneessa. Menee ulkomuistista)

        Asetuksista rasti ruutuun kohtaan "näytä kehitystyökalut" ja OK. Nyt pitäisi olla kehitystyökalut niminen valintanauha olla siellä viimeisenä muiden perässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3720
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1823
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1275
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      923
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      880
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      860
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      840
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      839
    Aihe