Miten tehdä lomake

Wordin peruskäyttäjä

Hei

Miten pääsen tekemään lomakkeen johon käyttäjä pääse lisäämään vain tiettyjä asioita?

Elikkä siis teen ruudun jonka rajaan ja jonka vasempaan yläreunaan lisään sanan nimi. Käyttäjä ei pääse poistamaan tuota sanaa, vaan pääsee vain lisäämään oman nimensä.

Samalla lailla myös lukuisia muita ruutuja. Elikkäs, että pääsee vain syöttämään tietoja ruutuihin, ei poistamaan jo ruudussa olevia tekstejä.

5

4230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lomaketyökaluja

Käytät esim. sarkaimia kohdistaaksesi ohjaustekstisi (esim. juuri se "nimi") ja toisaalta sitten lomakeruudut. Tarkoitus on siis että näihin lomakeruutuihin jotka ovat lomaketyökaluissa henkilöt täyttävät pyytämäsi tietoja.

Jos haluat jakaa lomakkeen vielä osiin, esim. varsinaisen täytettävän lomakeosan alla on joku vapaasti täytettävä osa, on käytettävä Lisää - Vaihto ja osanvaihto välinettä.

Kun lomakeosasi on valmis suojaat sen lomakeosat käyttämällä Työkalut - Suojaa asiakirja ja siellä kohta Muokkausrajoitukset ja siellä Salli vain tämäntyyppisten asiakirjojen muokkaus ja täytetään lomakkeita ja jos on käytössä asiakirjan osat niin sen vapaasti täytettävän osan ruksaat pois ja ok:ta. Näin lomakkeesta tulee sellainen että lomakenttäosassa voi käyttäjä täyttää vain ne kentät,ei sotkea sinun ohjetekstejäsi. Ja jos on sellainen alue johon käyttäjä voi kirjoittaa itse vapaasti mitä haluaa ilman kenttiä, hän voi sinne sen tehdä.

• word 2003:ssa

ja jos haluat ruudukot myös omille ohjeteksteillesi, voit käyttää taulukkoa eri kohtien asemointiin. taulukkoruudun sisään teet sitten ne lomakekentät.

• tarpeeseen
        word 2003:ssa kirjoitti:

ja jos haluat ruudukot myös omille ohjeteksteillesi, voit käyttää taulukkoa eri kohtien asemointiin. taulukkoruudun sisään teet sitten ne lomakekentät.

Tämä lomaketyökalu, missä se on 2007 wordissa, olisi kiva löytää

• mutta...
        tarpeeseen kirjoitti:

Tämä lomaketyökalu, missä se on 2007 wordissa, olisi kiva löytää

Se työkalu on vähän piilossa.

Mene ensin sinne office-valikkoon vasemmassa ylänurkassa (se missä on mm. tallennus ja tulostus jne.)

Siellä on valintapainike nimeltä "officen asetukset" (tms. Mulla ei ole 2007 tässä koneessa. Menee ulkomuistista)

Asetuksista rasti ruutuun kohtaan "näytä kehitystyökalut" ja OK. Nyt pitäisi olla kehitystyökalut niminen valintanauha olla siellä viimeisenä muiden perässä.

• Anonyymi00005

Kokeile https://lomakepohja.fi/ — sieltä löytyy vuokrasopimuspohja ja paljon muutakin. Itse olen käyttänyt useampaakin heidän pohjistaan ja ne ovat olleet selkeitä ja helposti muokattavia. Huomattavasti nopeampaa kuin alkaa itse rakentaa tyhjästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      2
      9088
    2. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      2
      5335
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      172
      5054
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      26
      3659
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      179
      3480
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      42
      2997
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2729
    8. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      34
      2096
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      12
      1974
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1915
    Aihe