Tsempataan toisiamme ja kerrotaan miten jokaisen hoito etenee :)
IVF hoitolaiset tänne vaan ;)
31
4676
Vastaukset
- hoito alussa
Ensimmäinen hoito on alussa ja saa nähdä kuinka käy. Ikää on jo melkein 39 ja kaiken lisäksi pco, vaikka eihän se välttämättä aiheuta lapsettomuutta. Meillä ei syy lapsettomuuten ole selvinnyt ainakaan kokonaan, mutta pco lienee yksi tekijä. Eikä miehenkään siittiöt ole ihan ykkösluokkaa. Tosin eivät lääkärin mukaan niin huonoja, etteikö luomustikin olisi voinut onnistua.
Tänään olin ultrassa. Munasarjat aktiiviset, Rakkulat vielä suht. pieniä, mutta aika paljon niitä oli (kuten muutenkin). Tosin vasta 4 iltaa Puregonia pistetty. Ensi viikon lopulla on hyvässä lykyssä punktio. Vähän kyllä hirvittää, mutta kaipa siitä ja koko tästä hommasta selviää, kun ovat monet muutkin.- empukka
Minulla on myös pco, inseminaatioita ja kaksi ivf hoitoa takana, yksikään ei ole tuottanut plussaa testiin.
Meillä miehen siittiöt ovat todella hyvää tavaraa, mutta ei se sitä plussaa yksin tuo.
Minua pelottaa että jokin muu mättää:(
Meillä on huomenna eka uä ja saa nähdä millon pääsen pistämään, vko 39 oli suunniteltu punktiota mikäli kaikki asiat menee hyvin.
Näistä kun ei koskaan tiedä millon tulee takapakkia..
Oletteko koskaan olleet hoidossa ?
Onko teillä ennestään lapsia ?
Millaset Puregon annokset sulla on ?
Ei se iästä ole kiinni, älä hätäile, en usko että se vaikuttaa:)
Nyt vaan keskityt pistelee ja kasvatat rakkuloita rauhassa.
Mulla on punktiot olleet AINA KIVUTTOMIA, toimenpide ei ole tuntunut kerrassaan miltään, ainoastaan kanyylin asennus käteen :)
Kaksi viikkoa tosin olin ekasta hoidosta saikulla kun vatsa oli niin kipeä että monta päivää olin sänkupotilaana, rakkuloita tuli niin paljon.
Käys kertoilee mulle kuulumisia,
tsempataan et jaksetaan hoidot loppuun saakka :)
Oletteko muuten yksityisellä hoidossa ? - seuraavaksi
empukka kirjoitti:
Minulla on myös pco, inseminaatioita ja kaksi ivf hoitoa takana, yksikään ei ole tuottanut plussaa testiin.
Meillä miehen siittiöt ovat todella hyvää tavaraa, mutta ei se sitä plussaa yksin tuo.
Minua pelottaa että jokin muu mättää:(
Meillä on huomenna eka uä ja saa nähdä millon pääsen pistämään, vko 39 oli suunniteltu punktiota mikäli kaikki asiat menee hyvin.
Näistä kun ei koskaan tiedä millon tulee takapakkia..
Oletteko koskaan olleet hoidossa ?
Onko teillä ennestään lapsia ?
Millaset Puregon annokset sulla on ?
Ei se iästä ole kiinni, älä hätäile, en usko että se vaikuttaa:)
Nyt vaan keskityt pistelee ja kasvatat rakkuloita rauhassa.
Mulla on punktiot olleet AINA KIVUTTOMIA, toimenpide ei ole tuntunut kerrassaan miltään, ainoastaan kanyylin asennus käteen :)
Kaksi viikkoa tosin olin ekasta hoidosta saikulla kun vatsa oli niin kipeä että monta päivää olin sänkupotilaana, rakkuloita tuli niin paljon.
Käys kertoilee mulle kuulumisia,
tsempataan et jaksetaan hoidot loppuun saakka :)
Oletteko muuten yksityisellä hoidossa ?Itsellä myös pco ja kaksi inssiä takana tuloksetta. Miehellä kaikki hyvin, eli minussa varmaan "vikaa". Meillä alkaa ivf-hoidot nyt syksyllä. Tosin jonot sen verran pitkät, että hoitojen aloitus menee marras-joulukuulle. Nyt siis vielä yksi inseminaatio ennen ivf:ää julkisen kautta. Itseä pelottaa se pistäminen! Pelkään kaikkia piikkejä muutenkin, että mitenköhän sitä tsemppaisi itsensä piikittämiselle?? Onkohan se niin kauheaa kuin kuvittelen? Minkälaisia kokemuksia teillä on siitä, voiko sen pistää johonkin muualle kuin mahaan? Ja vielä yksi kysymys: onko teiltä tutkittu munatorvien aukiolo? Minulla ei nimittäin ole, lääkäri ei ole maininnut siitä sanallakaan.. en tiedä, pitäisiköhän itse kysyä sen perään...
- vrkkk
seuraavaksi kirjoitti:
Itsellä myös pco ja kaksi inssiä takana tuloksetta. Miehellä kaikki hyvin, eli minussa varmaan "vikaa". Meillä alkaa ivf-hoidot nyt syksyllä. Tosin jonot sen verran pitkät, että hoitojen aloitus menee marras-joulukuulle. Nyt siis vielä yksi inseminaatio ennen ivf:ää julkisen kautta. Itseä pelottaa se pistäminen! Pelkään kaikkia piikkejä muutenkin, että mitenköhän sitä tsemppaisi itsensä piikittämiselle?? Onkohan se niin kauheaa kuin kuvittelen? Minkälaisia kokemuksia teillä on siitä, voiko sen pistää johonkin muualle kuin mahaan? Ja vielä yksi kysymys: onko teiltä tutkittu munatorvien aukiolo? Minulla ei nimittäin ole, lääkäri ei ole maininnut siitä sanallakaan.. en tiedä, pitäisiköhän itse kysyä sen perään...
meillä eka ivf hoito takana.ootellaan et saatas testi tulokset et kuin on käynny.Meillä hoitoon ootettiin puol vuotta, todettiin et mun munasarjat ei toimi kunnolla. Toinen puoli on kokonaan tukossa ja se on suljettu. Keräilyssä saatiin monta rakkulaa mutta yks oli ainoastaan käyttökelpoinen, muut olivat luultavasti kystiä. minä kammosin kaikkia piikkejä hirveesti, mutta kun tuli aika ruveta pistämään ni oli vaan pakko ottaa itseä niskasta kiinni ja pistää! ei se sitten ollut enää vaikeeta eikä tuntunut miltään! tsemppiä teille
- empukka
seuraavaksi kirjoitti:
Itsellä myös pco ja kaksi inssiä takana tuloksetta. Miehellä kaikki hyvin, eli minussa varmaan "vikaa". Meillä alkaa ivf-hoidot nyt syksyllä. Tosin jonot sen verran pitkät, että hoitojen aloitus menee marras-joulukuulle. Nyt siis vielä yksi inseminaatio ennen ivf:ää julkisen kautta. Itseä pelottaa se pistäminen! Pelkään kaikkia piikkejä muutenkin, että mitenköhän sitä tsemppaisi itsensä piikittämiselle?? Onkohan se niin kauheaa kuin kuvittelen? Minkälaisia kokemuksia teillä on siitä, voiko sen pistää johonkin muualle kuin mahaan? Ja vielä yksi kysymys: onko teiltä tutkittu munatorvien aukiolo? Minulla ei nimittäin ole, lääkäri ei ole maininnut siitä sanallakaan.. en tiedä, pitäisiköhän itse kysyä sen perään...
Siis apua, eikö sulle ole tehty aukiolotutkimusta??
Jos ei niin VAADI se!
Kalliit lääkkeet menevät hukkaan jos johtimet ovat tukossa.
Pistäminen on ihan helppoa, se menee jo minulla ainakn rutiinilla.Aina joka pistoksen jälkeen ajattelen että nyt on yksi vähemmän:)
Voithan antaa miehesi pistää sinua ?
- tuumaileva2
Iselläni on eka IVF ensi kuussa, loppukuusta pitäisi aloittaa sumuttelu.
Monta asiaa pyörii mielessä, kivut, mielialan vaihtelut, seksielämä hoitojen aikana, alkoholinkäyttö hoitojen aikana, pystyykö työskentelemään, (fyysistä työtä), ja jos mieliala on kuin vuoristorata (mistä lääkäri varoitteli) annanko pahimmassa tapauksessa potkut työntekijöilleni, (olen yrittäjä), aviomiehen suhtautuminen hoidon aikaiseen mielialoihini, kuntoilu hoidon aikana, hoidon rahoitus jne... Eli jännityksellä odotan mitä tuleman pitää. Toivottavasti positiivinen tulos, ja kaikki menee hyvin.- tulossa...
Moi! Mulle tehdään aukiolotutkimus lähiaikoina, kunhan seuraavat kuukautiset alkaa samalla saan reseptit lääkkeisiin ja opettavat pistämään...Se pelottaakin eniten. Ollaan yksityisellä hoidoissa. Clomit eivät tuottaneet tulosta,joten lääkäri suositteli suoraan koeputkihedelmöitystä. Mulla on poistettu vasen munajohdin joten raskaaksitulemisen mahdollisuus luonnollisesti on mitättömän pieni.
Sain juuri kuulla että papa-kokeessani on ollut solumuutoksia, joten nyt pelottakin, että voiko hoitoja aloittaa, ennen kun on tehty jatkotutkimuksia ym.. Onko kenelleekkään sattunu vastaavaa? - syysjännääjä
tulossa... kirjoitti:
Moi! Mulle tehdään aukiolotutkimus lähiaikoina, kunhan seuraavat kuukautiset alkaa samalla saan reseptit lääkkeisiin ja opettavat pistämään...Se pelottaakin eniten. Ollaan yksityisellä hoidoissa. Clomit eivät tuottaneet tulosta,joten lääkäri suositteli suoraan koeputkihedelmöitystä. Mulla on poistettu vasen munajohdin joten raskaaksitulemisen mahdollisuus luonnollisesti on mitättömän pieni.
Sain juuri kuulla että papa-kokeessani on ollut solumuutoksia, joten nyt pelottakin, että voiko hoitoja aloittaa, ennen kun on tehty jatkotutkimuksia ym.. Onko kenelleekkään sattunu vastaavaa?Eka ivf täälläkin tulossa. Sumuttelut alkoivat tällä viikolla ja vk 41 on punktio. Takana on 2 inseminaatiota ja kolme vuotta yritystä takana. Lääkkeet aika kalliita, mitähän gonalf 900 maksaa, onko jollain tietoa? Pitäisi ensi viikolla hakea apteekista. Positiivisin mielin ollaan ja plussatuulia kaikille!
- -Lanika-
Aloitin pari viestiä taaksepäin saman, mutta ei se mitään, kirjoittelen kanssa tänne kuulumiset.
Siis eilen oli punktio, kolme saatiin, josta sain tänään kuulla, että kaksi hedelmöittyi. Toinen alkio oli voimakas, ja toinen ei niin kypsä. Toivon todella, että päästäisiin huomenna siirtoon. Tänään aloitan Luget, 2 aamulla ja 2 illalla. Viimeksi Luget aloitin vasta siirtopäivän iltana. Siis tämä on toinen IVF hoito.
Toivotaan että tässä ketjussa olisi paljon plussia!!!!- empukka
Hienoa että kaksi hedelmöittyi, siirretäänkö sulle molemmat ? :)
Itse olen joutunut ottamaan 3 kertaa päivässä lugeja 2 kappaletta per kerta, en tykkää yhtään siitä vaiheesta..
Mulla todettiin tänään kysta munasarjoissa,eli nyt vaan toivotaan etteivät haittaa menoa.
Mikä olo punktion jälkeen ? - -Lanika-
empukka kirjoitti:
Itse olen joutunut ottamaan 3 kertaa päivässä lugeja 2 kappaletta per kerta, en tykkää yhtään siitä vaiheesta..
Mulla todettiin tänään kysta munasarjoissa,eli nyt vaan toivotaan etteivät haittaa menoa.
Mikä olo punktion jälkeen ?Yksi siirrettiin, joka oli todella hyvä alkio. Toinen oli lopettanut jakautumisen, eli yhdellä alkiolla mennään.
Minulla kaksi lugea aamulla ja illalla. Miksi joudut niin paljon laittamaan päivässä?
Mulla oli eka hoidossa kysta, mutta ei se haitannut hoitoja lainkaan.
Nyt on ollut ihan hyvä olo, myös punktion jälkeen. Punktiossa en tuntenut mitään kipuja, voipi olla että kerättiin vaan kolme, oisko siinä syy??
Miten sinulla olo? Kaikki ok?? - -Lanika-
empukka kirjoitti:
Mikä olo punktion jälkeen ?En tiedä, mutta kirjoitin aikaisemmin, mut en tiedä miksi ei ole täällä mun viestiä.
Siis yksi alkio siirrettiin, koska toinen oli lopettanut jakautumisen. Tämä alkio mikä siirrettiin, oli todella hyvä, mutta toivotaan nyt että kaikki menisi hyvin.
On ollut koko aika ihan hyvä olo, punktio meni ihan kivuttomasti. Nyt sitten alkaa ne piinapäivät, huh huh...
Miten sinulla?? Kaikki ok? - empukka
-Lanika- kirjoitti:
Yksi siirrettiin, joka oli todella hyvä alkio. Toinen oli lopettanut jakautumisen, eli yhdellä alkiolla mennään.
Minulla kaksi lugea aamulla ja illalla. Miksi joudut niin paljon laittamaan päivässä?
Mulla oli eka hoidossa kysta, mutta ei se haitannut hoitoja lainkaan.
Nyt on ollut ihan hyvä olo, myös punktion jälkeen. Punktiossa en tuntenut mitään kipuja, voipi olla että kerättiin vaan kolme, oisko siinä syy??
Miten sinulla olo? Kaikki ok??Kysyin lääkäriltä aikaisemmin et miks niin paljon lugeja, niin se on se määrä mikä täytyy laittaa.
Töissä tosi inhottavaa laittaa ja ku alkaa valumaan, yöks.
Mua pelottaa ne kystat, koska ne saattaa heikentää vastetta eikä munarakkulat ala kasvamaan.
Maanantaina uä joten sittenhän tietää edes jotain, pistän 3 pvää 150iu Menopuria ja sen jälkeen 75.
Mitä lääkettä sinä käytit ja millaisia annoksia?
Ihanaa että siirto on ohi, nyt vaan piinailemaan:)
Mä pidän peukkuja et onnistais!
Monesko ivf teillä menossa ?
Mulla on ihan hyvä mieli kunhan tietäisin et lääkkeet tehoaa ja rakkulat alkais kasvamaan, ainut että mua varjostaa pelko kun 2 aikasempaakaan tuoresiirtoa ja pas:ia ei ole tärppiny, et jos vikaa on jossain muuallakin.
Oon kyllästyny AINA epäonnistumaan.
Mutta jospa se siitä :)
Kertoisitko teidän kokemuksia:)
nyt iltapuuhiin:) - -Lanika-
empukka kirjoitti:
Kysyin lääkäriltä aikaisemmin et miks niin paljon lugeja, niin se on se määrä mikä täytyy laittaa.
Töissä tosi inhottavaa laittaa ja ku alkaa valumaan, yöks.
Mua pelottaa ne kystat, koska ne saattaa heikentää vastetta eikä munarakkulat ala kasvamaan.
Maanantaina uä joten sittenhän tietää edes jotain, pistän 3 pvää 150iu Menopuria ja sen jälkeen 75.
Mitä lääkettä sinä käytit ja millaisia annoksia?
Ihanaa että siirto on ohi, nyt vaan piinailemaan:)
Mä pidän peukkuja et onnistais!
Monesko ivf teillä menossa ?
Mulla on ihan hyvä mieli kunhan tietäisin et lääkkeet tehoaa ja rakkulat alkais kasvamaan, ainut että mua varjostaa pelko kun 2 aikasempaakaan tuoresiirtoa ja pas:ia ei ole tärppiny, et jos vikaa on jossain muuallakin.
Oon kyllästyny AINA epäonnistumaan.
Mutta jospa se siitä :)
Kertoisitko teidän kokemuksia:)
nyt iltapuuhiin:)Mulla oli aikaisemmassa punktiossa kysta, ja tyhjensi sen samalla kertaa kun keräsivät. Silloin eka kerralla kaksi munasolua, ja kumpikin siirrettiin, mutta nega...
Mulla oli Puregon ja 350, koska olen 40 vuotta ja munasarjat ei ole enään niin tehokkaat kuin nuoremmilla. Aikasemmassa oli Menopur 375. Eli mulla aika huimat määrät.
Onkohan mulla nyt 3 pp, eli saa vielä piinailla. Luget on kyllä todella ällöjä, hyi.... mutta pakko niitä on sitten kärsiä, jos tulos olisi positiivinen..
Toivotaan nyt plussia, mutta piinaillaan ja kerrotaan kuulumisia..
- Pumppis
Moi,
2 ivf-hoito alkamassa/alkanut.
Procren 15.8. ja tänään alkoi Gonal f annoksella 225, ensimmäinen seurantaultra ensiviikon tiistaina.
Ensimmäinen ivf-päättyi reilun viikon jälkeen siirrosta kuukautisiin. Sitä ennen tehty kaksi inseminaatiota, kolmas osui viikonlopulle ja sitä ei voitu tehdä. - hoito alussa
Kirjoitin tuolla ketjun alkupäässä, että hoito on aluillaan. Työkiireitä on ollut ja käväisin päivän työmatkalla, joten en ole ennättänyt kirjoittaa hoidon etenemisestä. Onneksi työmatka meni hyvin. Etukäteen mietitytti, jos tulee ongelmia ulkomailla. Minulla oli nimittäin hoidon alussa parina yönä aivan hirvittävät vatsakivut ja vatsa sekaisin, suoli tyhjeni reippaanlaisesti. Kohtaus meni onneksi n. puolessa tunnissa ohi ja nukuin loppuyön hyvin. Toisen yön jälkeen oli tosin vähän hutera olo. Lääkäri ihmetteli ja kertoi, ettei ole tullut moista vastaan. Epäili vatsatautia yms. Olen kyllä varma, että Puregon aiheutti tavalla tai toisella nuo kohtaukset, sillä ihan tuon tyyppisiä vatsavaivoja ei ole ollut aiemmin ja ne menivät tosiaan ohi. Nyt nuo kohtaukset ovat jo lähes unohtuneet. Ensimmäinen ei ollut edes niin paha, että olisin muistanut mainita siitä lääkärille (eli kenenkään ei kannata ryhtyä pelkäämään tämän tyyppisiä, ilmeisen harvinaisia sivuvaikutuksia). Olen pistellyt pieniä annoksia, 6 ens. annosta 100 iu, torstaina annosta lisättiin 125 iu ja tänäiltana pitäisi pistää 150 iu. Orgalutranin aloitin eilen illalla, kun tulin kotiin.
Rakkuloita on kasvussa 9 ja onneksi nyt ei ole vatsa vaivannut kuin pienillä, ilmeiseti rakkuloiden kasvutuntemuksilla, jonka tyyppisiä on joskus normaalinkin kierron aikana. Odotin alun perin, että kasvuun lähtisi ehkä enemmänkin pco:n takia tai että ne kasvaisivat hitusen nopeammin. No, hyperstimulaation vaaraa ei ainakaan pitäisi olla. Miten yleensä muuten käy punktiossa? Eli saadaanko kaikki kasvaneet talteen? Minulla rakkulat ovat tosin vieläkin liian pieniä 8 illan piikittelyiden jälkeen eli saa nähdä kasvavatko ne valmiiksi.
Pistokset ovat sujuneet paljon paremmin kuin odotin. Olen nimittäin ollut älyttömän pistoskammoinen, koska saan helposti esim. verikokeen jälkeen mustelmia, jotka voivat olla muutaman päivän tai jopa viikon kipeitä. Kesällä kävin akupunktiossa ja sain ranteeseen yhdellä kerralla mustelman. Näiden mustelmien yms. takia testattiin varmuuden vuoksi veren kuva viime viikolla. Kaikki arvot ok, mutta mustelmahan siitä taas tuli.
Pistosten pistäminen vatsaan on kai ok kaikille ts. vatsa parempi pistospaikka kuin reisi. Olen itse suht. hoikka ja painoindeksi normaali. Silti vatsassa on sen verran "läskiä", että kyllä siihen saa pistettyä hyvin. Orgalutran oli himpun verran vaikeampi, mutta matkaväsymyksestä huolimatta meni ihan hyvin.
Seuraava lääkäriaika on maanantaina ja silloin päätettäneen punktiopäivästä, joka on ilmeisesti torstai tai perjantai. Toivottavasti olisi torstai niin olisi pienempi riski siihen, että menee viikonloppu mahdollisissa kivuissa. Alun perin oli tarkoitus lähteä miehen suvun synttärijuhlille, mutta minä taidan skipata ne, ainakin jos olen kovin kipeä.
Tänään ajattelin lähteä käymään pikavisiiitillä maalla. Siellä on remonttia tekeillä eli kaikkea muutakin on tässä hoidon aikana meneillään. Sain onneksi yhdelle raskaammalle hommalle tekijän, kun en nyt uskalla ryhtyä lapioimaan kiertoliikkeiden välttämiseksi... Tietysti mietityttää, että kannattaako tehdä kovin monenlaista asiaa hoidon aikana, mutta toisaalta en halua ryhtyä ihan flegmaattiseksi.
Ai niin, yksityisellä ollaan hoidossa.
Tsemppiä kaikille, joilla ivf-hoito tällä hetkellä menossa. - hoito alussa
Niin, piti vielä mainita, että lapsia ei ole. Pari keskenmenoa on takana kauan sitten. Yksi exän kanssa ja yksi nykyisen mieheni kanssa. Molemmat tulleet alkuraskauden aikana ja veikkaan, että pco oli niissä ainakin osasyyllinen. Raskaaksi en ole tullut kovin helpolla tai nykyisen mieheni kanssa ei vielä ehditty yrittää lasta, mutta raskauden alkuun meni kuitenkin yli puoli vuotta. Sen jälkeen olin aluksi aika toiveikaskin, että josko tulisi edes uudelleen raskaaksi, mutta...
...keskenmenojen jälkeen ei sitten tapahtunut mitään seitsemään vuoteen! Pari kertaa on melkein aloitettu hoidot, mutta päätetty kuitenkin yrittää luomusti. Ensimmäisellä hoitomietintäkierroksella testattiin hormonitasot ja ne olivat muistaakseni ok. Eli selitystä ei löytynyt niistä. Ainoastaan todettiin pco ja miehen aavistuksen laiskat ja ilmeisesti jonkin verran epämuodostuneita yksilöitä sisältävät siittiöt. Määrä oli kuitenkin kohdallaan pienistä puutteista huolimatta eli normaaleja pitäisi olla joukossa riittävästi luomuraskaudenkin alkuun saattamiseksi.
Mies ei olisi tahtonut hoitoihin, enkä ole itsekään ollut niistä innostunut, kun olen ajatellut, että ne ovat turhan rankkoja. Lisäksi aiemmin muut elämäntilanteet ovat vaikuttaneet. Ensimmäisen hoitomietinnän aikoihin äitini sairastui ja toisen aikana oli työtilanne sellainen, että ajattelin ottaa riskin hoitojen lykkäämisestä. No, riski kannatti sikäli, että nyt on työpaikka Helsingissä ja hoidoissa käyminen huomattavasti helpompaa kuin aiemmin, parempi palkka, työilmapiiri jne. Tosin työ on kyllä suht. vaativaa ja välillä stressaavaa.
Olen välillä miettinyt, kuinka suuri merkitys stressillä on lapsettomuuteen. Ensimmäinen raskaus sai alkunsa, kun olin osa-aikatyöttömänä ja otin elämän aika rennosti. Sen jälkeen on tahti tiukentunut aika tavalla ja välillä on yrittämisenkin kanssa ollut niin ja näin. Toisaalta kyllä seitsemän vuoden aikana olisi pitänyt jotakin tapahtua, kun ei sentään selibaatissa olla oltu...- sen verran
että mulla ultrattiin puolet vähemmän munasoluja ultrassa,kuin sitten loppujen lopuksi saatiin!!Irrotuspiikki kuulemma voi aiheuttaa sen.Nyt pp1 menossa ja munasarjat vähän hellänä! Onnea hoitoihin ja kivutonta punktiota ;)
- empukka
Kiva kun kirjoitit :)
Kyllä ne munarakkulat kasvavat loppuannoksille asti ja kypsyvät viimeistään silloin kun saat pregnylin, joten älä huoli :)
Kuinka suuria rakkulat sulla olivat ?
Itse olen hoitojen ajan tehnyt ihan kaikkea mitä ennenkin..
Ensimmäisessä ivf:ssä saatiin useita hedelmöittyneitä alkioita, niitä pakkaseen muistaakseni 7kpl, kaksi selvisi myös sulatuksesta.
Punktion jälkeen (jos on useita rakkuloita kasvanut) rakkulat voivat täyttyä uudelleen nesteellä tai munasoluja lähteä kasvamaan, ja vatsa menee kipeäksi.
Itse makasin viikon sängyssä.
Tekeekö jo kipeää kun useita lähtenyt kasvamaan ? - yrittäjä67
empukka kirjoitti:
Kyllä ne munarakkulat kasvavat loppuannoksille asti ja kypsyvät viimeistään silloin kun saat pregnylin, joten älä huoli :)
Ensimmäisessä ivf:ssä saatiin useita hedelmöittyneitä alkioita, niitä pakkaseen muistaakseni 7kpl, kaksi selvisi myös sulatuksesta.
Punktion jälkeen (jos on useita rakkuloita kasvanut) rakkulat voivat täyttyä uudelleen nesteellä tai munasoluja lähteä kasvamaan, ja vatsa menee kipeäksi.
Tekeekö jo kipeää kun useita lähtenyt kasvamaan ?Heips kaikille..
Minulle on tehty 2 hoitoa, ekalla kertaa ei tullut yhtään munarakkulaa ja toisella kertaa isoilla annoksilla oikealle tuli 1 iso joka poimittiin ja hedelmöittyi hyvin ja vasemmalle tuli 2 rakkulaa, joita ei poimittu kun eivät kasvaneet tarpeeksi isoiksi..
Ei tämä yksi hedelmöittynyt sitten kiinnittynyt..
Nyt mietityttää, että mennäänkö veilä 3. hoitoon, ei mikään pelota taikka arveluta, kuin että kaiken hoidon joudumme maksamaan itse, nyt mennyt n. 8 000 euroa yhteensä kuluihin.
Minulla on entuudestaan 3 lasta ja nuorin on jo 15 ja vanhin 22, kaikki poikia ja tämän nuorimman lapsen synnyttyö lääkäri teki minulle sterilisaation kun olin 26 vuotias, minulla oli todettu nivelreuma ja lääkärin mielestä se oli paras ehkäisykeino, koska pillereistä tuli nivelturvotuksia.. ei olisi pitänyt kyllä suostua!! En usko, että nykyään enään tehtäisikään näin heppoisella perusteella..
Minulla on nyt uusi mies, ja oltu yhdessä 2 vuotta ja omaa lasta olemme alkaneet toivomaan, siksi hakeuduimmekin hoitoihin.. Kyllä tunnustan, että olen itsekäs, mutta lapsi olis hyvin rakastettu ja hyvin hoidettu kuten nämä ensimmäisetkin, ja meidän pojatkin toivovat vauvaa.. Ovat ehdotelleet nimiäkin.. mutta kiitoksia luojalle, että pojat ovat olleet tarveitä ja kukaan ei ole vielä sairastunut nivelreumaankaan..
toivottavasti kukaan ei suutu minulle, kun kävin kirjoittelemassa, kun en ole kuitenkaan "lapseton" vaan käyn näissä ivf hoidoissa..
tsemppiä odotteluun ja hoitoihin.. - Hoito alussa
empukka kirjoitti:
Tekeekö jo kipeää kun useita lähtenyt kasvamaan ?Toivotaan, että munarakkulat kasvavat. Eilen isoimmat olivat 13-14 mm. Lääkäri suurensi Puregon-annosta ja totesi, että rakkulat kasvavat lopussa nopeasti, kun saavuttavat 14 mm. koon. Suurin osa oli kuitenkin eilen vielä pienempiä. No, huomenna aamulla näkee ultrassa jälleen tilanteen.
Vatsassa on ollut pientä kipuilua (saman tyyppistä kuin joskus normaalikierrolla) vasemmalla puolella melkein heti Puregonin aloittamisen jälkeen. Oikealla puolella oli eilen vain 3 isompaa rakkulaa, eikä se ole ollut niin arka.
Tänään olin poimimassa puolukoita maalla. Ei tehnyt mieli ihan älyttömästi ravata metsässä, kun sen verran tuntuu vatsassa. Poimiminen jäi aika vähiin, kun ei marjojakaan juuri löytynyt. Ja hitto, joku ylenkyläläinen oli samoilla apajilla etsimässä marjoja...
Vatsa on myös hieman turvoksissa, mutta se ei ole meikäläisellä mitenkään ihmeellistä, kun usein turvottaa muutenkin. Ei tosin vielä tässä vaiheessa kiertoa, vaan loppukierrosta. - empukka
Hoito alussa kirjoitti:
Toivotaan, että munarakkulat kasvavat. Eilen isoimmat olivat 13-14 mm. Lääkäri suurensi Puregon-annosta ja totesi, että rakkulat kasvavat lopussa nopeasti, kun saavuttavat 14 mm. koon. Suurin osa oli kuitenkin eilen vielä pienempiä. No, huomenna aamulla näkee ultrassa jälleen tilanteen.
Vatsassa on ollut pientä kipuilua (saman tyyppistä kuin joskus normaalikierrolla) vasemmalla puolella melkein heti Puregonin aloittamisen jälkeen. Oikealla puolella oli eilen vain 3 isompaa rakkulaa, eikä se ole ollut niin arka.
Tänään olin poimimassa puolukoita maalla. Ei tehnyt mieli ihan älyttömästi ravata metsässä, kun sen verran tuntuu vatsassa. Poimiminen jäi aika vähiin, kun ei marjojakaan juuri löytynyt. Ja hitto, joku ylenkyläläinen oli samoilla apajilla etsimässä marjoja...
Vatsa on myös hieman turvoksissa, mutta se ei ole meikäläisellä mitenkään ihmeellistä, kun usein turvottaa muutenkin. Ei tosin vielä tässä vaiheessa kiertoa, vaan loppukierrosta.Mulla oli kystat todennäköisesti pienentyneet, lääkäri ei ottanut niistä edellisen kerran kuvaa niin ei voinut olla varma oliko vasemmalla puolella 8mm pallukka kysta vaiko rakkula..
Muuta ei löytynyt kuin n.8 kpl 5mm rakkuloita, pienellä annoksella lähdettiin ja ollaan edetty.
Aika hitaasti ovat kasvaneet, ke olen pistellyt viikon.
3 päivää 150iu,2päivää 75iu, nyt 2 päivää 150 ja 2 päivää 75iu.
Mulla lähti aikaisemmin isommalla annoksella Puregonia ihan järkyttävä määrä folleja kasvamaan,olin tosi kipeä silloin.
Nyt toivoisin että saataisiin edes kymmenen ja niistä hyvin hedelmöittyneitä:)
Montako päivää sinulla on takana pistelyä ?
Rakkulat ovat jo ihan hyvän kokoisia, hienoa :)
Pääset varmasti ensi maanantaina viimeistään punktioon? Jännää:)
Minä kävin viime viikolla puolukassa,
marjoja oli niin paljon kun olisi vaan jaksanut poimia :)
Onnea follien kasvatukseen!:):) - hoito alussa
empukka kirjoitti:
Mulla oli kystat todennäköisesti pienentyneet, lääkäri ei ottanut niistä edellisen kerran kuvaa niin ei voinut olla varma oliko vasemmalla puolella 8mm pallukka kysta vaiko rakkula..
Muuta ei löytynyt kuin n.8 kpl 5mm rakkuloita, pienellä annoksella lähdettiin ja ollaan edetty.
Aika hitaasti ovat kasvaneet, ke olen pistellyt viikon.
3 päivää 150iu,2päivää 75iu, nyt 2 päivää 150 ja 2 päivää 75iu.
Mulla lähti aikaisemmin isommalla annoksella Puregonia ihan järkyttävä määrä folleja kasvamaan,olin tosi kipeä silloin.
Nyt toivoisin että saataisiin edes kymmenen ja niistä hyvin hedelmöittyneitä:)
Montako päivää sinulla on takana pistelyä ?
Rakkulat ovat jo ihan hyvän kokoisia, hienoa :)
Pääset varmasti ensi maanantaina viimeistään punktioon? Jännää:)
Minä kävin viime viikolla puolukassa,
marjoja oli niin paljon kun olisi vaan jaksanut poimia :)
Onnea follien kasvatukseen!:):)Pikku hiljaa ovat rakkulat kasvaneet. Pistelyä on takana nyt 10 iltaa. Tänään oli isoimmat n. 16 mm, suurin ehkä 17 mm. Isoja oli tosin vain neljä. Pienempiä, n. 13-15 mm, sitten loput 5. Lääkäri arpoi aika pitkään pitäisikö punktio olla jo keskiviikkona, mutta päätyi torstaihin. Eli tänään vielä piikittelen Puregonin ja Orgalutranin, huomenna irrotuspiikin. Mahdollinen alkionsiirtopäivä on lauantai, mikäli kaikki menee hyvin. Huono juttu, ettei mahdollisia alkioita ehditä seurata kuin yksi päivä ennen kuin ne perjantaina menevät pakkaseen. Eli maksamme pakastuksesa mahdollisesti osin turhasta, toisaalta ei se hirveä raha ole tähän kaikkeen muuhun verrattuna. Lääkäri sanoi, ettei pakastusvaiheella ole merkitystä alkioiden laatuun muuten kuin, että pakastimeen menee todennäköisesti huonojakin yksilöitä. Toivotaan näin. Toisaalta tätä on vähän aikaista miettiä, kun ei vielä tiedä miten punktio, hedelmöittyminen jne. menevät. Mies vähän hermoilee omaa osuuttaan, kun viimeksikin oli haasteita näytteen antamisessa. Olisi sekin aika mielenkiintoista, jos jäisi kiinni miehen osuudesta tässä vaiheessa. Onkohan kenelläkään käynyt niin?!
Nyt jää synttärireissu joka tapauksessa viikonloppuna tekemättä, joten mies saa hoitaa tämän "velvollisuuskäynnin" yksin. Toisaalta olisi ollut kiva lähteä, mutta nyt ei voi mitään. Mies saa selitellä koko suvulleen, missä minä olen...
Mitä muuten olette kertoneet töissä sairasloman syyksi? Ei varmaan tarvitse selitellä varsinaisesti mitään, mutta joku kuitenkin ehkä kysyy. Minä vielä olen kertonut yleensä kaikki flunssat ja vatsataudit. Joudun kaiken lisäksi delegoimaan torstain hommia toisille. Jos kerron meneväni pieneen operaatioon, ei tämän ikäisen kohdalla välttämättä tarvitse käyttää paljon mielikuvitusta, kun kaikki tajuavat mistä on kyse. Esim. Satu Taiveahon kohdalla ei ollut vaikea arvata hänen sekoilujensa ja "operaation" luonnetta...
Toivotaan, että Empukan (ja muidenkin) follit kasvavat hyvin! Kuinka isoilla annoksilla pistelit edellisellä kerralla? - empukka
hoito alussa kirjoitti:
Pikku hiljaa ovat rakkulat kasvaneet. Pistelyä on takana nyt 10 iltaa. Tänään oli isoimmat n. 16 mm, suurin ehkä 17 mm. Isoja oli tosin vain neljä. Pienempiä, n. 13-15 mm, sitten loput 5. Lääkäri arpoi aika pitkään pitäisikö punktio olla jo keskiviikkona, mutta päätyi torstaihin. Eli tänään vielä piikittelen Puregonin ja Orgalutranin, huomenna irrotuspiikin. Mahdollinen alkionsiirtopäivä on lauantai, mikäli kaikki menee hyvin. Huono juttu, ettei mahdollisia alkioita ehditä seurata kuin yksi päivä ennen kuin ne perjantaina menevät pakkaseen. Eli maksamme pakastuksesa mahdollisesti osin turhasta, toisaalta ei se hirveä raha ole tähän kaikkeen muuhun verrattuna. Lääkäri sanoi, ettei pakastusvaiheella ole merkitystä alkioiden laatuun muuten kuin, että pakastimeen menee todennäköisesti huonojakin yksilöitä. Toivotaan näin. Toisaalta tätä on vähän aikaista miettiä, kun ei vielä tiedä miten punktio, hedelmöittyminen jne. menevät. Mies vähän hermoilee omaa osuuttaan, kun viimeksikin oli haasteita näytteen antamisessa. Olisi sekin aika mielenkiintoista, jos jäisi kiinni miehen osuudesta tässä vaiheessa. Onkohan kenelläkään käynyt niin?!
Nyt jää synttärireissu joka tapauksessa viikonloppuna tekemättä, joten mies saa hoitaa tämän "velvollisuuskäynnin" yksin. Toisaalta olisi ollut kiva lähteä, mutta nyt ei voi mitään. Mies saa selitellä koko suvulleen, missä minä olen...
Mitä muuten olette kertoneet töissä sairasloman syyksi? Ei varmaan tarvitse selitellä varsinaisesti mitään, mutta joku kuitenkin ehkä kysyy. Minä vielä olen kertonut yleensä kaikki flunssat ja vatsataudit. Joudun kaiken lisäksi delegoimaan torstain hommia toisille. Jos kerron meneväni pieneen operaatioon, ei tämän ikäisen kohdalla välttämättä tarvitse käyttää paljon mielikuvitusta, kun kaikki tajuavat mistä on kyse. Esim. Satu Taiveahon kohdalla ei ollut vaikea arvata hänen sekoilujensa ja "operaation" luonnetta...
Toivotaan, että Empukan (ja muidenkin) follit kasvavat hyvin! Kuinka isoilla annoksilla pistelit edellisellä kerralla?Kivaa, sulla on punktio jo hyvin pian :)
Joko alkaa jännittämään ??
En yhtään muista paljonko viimeksi pistelin Puregonia, olisko olli 150iu,124,75..
Puregon on niin helppo pistää, ei tartte sekoitella kuiva-aineita eikä kirvele!
Onnea punktioon,hyvin se menee!
Tule ilmoittamaan heti kun kerkeet, kuinka monta solua saatiin:)
Mä olen sanonut joskus et mulla on just joku opeeaatio, vatsa kipeä yms.
Sano et sulla on kysta ja se poistetaan :)
Keksi jotain sellaista, mitä ei voida arvata :) - hoito alussa
empukka kirjoitti:
Kivaa, sulla on punktio jo hyvin pian :)
En yhtään muista paljonko viimeksi pistelin Puregonia, olisko olli 150iu,124,75..
Keksi jotain sellaista, mitä ei voida arvata :)Ei voi kieltää, etteikö huominen jännittäisi. Mutta ei kai tässä enää voi jänistää.
Vatsa on ollut irrotuspiikin jälkeen tänään jo aika kipeä, ts. arka. Kun tulin töistä, ei todellakaan tehnyt mieli pistää juoksuksi. Hamstrasin tänään naistenlehtiä ja muuta lukemista, jos ei pariin päivään tule paljon lähdettyä ovesta ulos.
Töissä en sanonut muuta kuin, että olen sairauslomalla loppuviikon. Yksi vanhempi kollega toivotteli hyvää hoitoa. Taisi arvata kuitenkin. Hänen vuoden minua vanhempi tyttärensä sai viime talvena vauvan. En tiedä oliko luomu vai kenties hoitojen avulla aikaan saatu... - hoito alussa
empukka kirjoitti:
Kivaa, sulla on punktio jo hyvin pian :)
Keksi jotain sellaista, mitä ei voida arvata :)Tänään oli punktio. Vain 4 munasolua saatiin, vaikka rakkuloita oli aika tavalla enemmän. Olen vähän pettynyt. Lääkäri kyseli, että oliko Pregnylin pistämisessä ongelmia ja etten vain pistänyt sitä vasta eilen. No, toissailtana pistin ilman suurempia ongelmia. Saattaa olla, ettei nuo neljäkään ole sitten riittävän kypsiä. Miehen simpoissa (liikkuvuudessa) myös toivomista eli tehdään ICSI. Jos olisi ollut enemmän munasoluja, olisi osa yritetty hedelmöittää maljalla ja osa ICSIllä. No, huomenna jo kuullaan, jos ei tule mitään koko hommasta (tai viimeistään lauantaina).
Punktio meni onneksi suht. vähillä kivuilla tai ainakin siedettävästi. Eikä nytkään tunnu juuri kipuja, vaikka en ole aamun jälkeen ottanut kipulääkkeitä. Pahinta oli, kun hoitaja törkki kanyyliä käteen. Kerran aiemmin keskenmenon ja kaavinnan yhteydessä on ollut kanyyli, muutta silloin ei mitään ongelmia. Nyt ens. hoitaja ei saanut koko kanyyliä kämmenselkään (kumpaankaan käteen), joten toinen hoitaja laittoi sen kyynärtaipeeseen ilman suurempia ongelmia. Eniten taitaa olla tällä hetkellä kipeänä kämmenselät... - empukka
hoito alussa kirjoitti:
Tänään oli punktio. Vain 4 munasolua saatiin, vaikka rakkuloita oli aika tavalla enemmän. Olen vähän pettynyt. Lääkäri kyseli, että oliko Pregnylin pistämisessä ongelmia ja etten vain pistänyt sitä vasta eilen. No, toissailtana pistin ilman suurempia ongelmia. Saattaa olla, ettei nuo neljäkään ole sitten riittävän kypsiä. Miehen simpoissa (liikkuvuudessa) myös toivomista eli tehdään ICSI. Jos olisi ollut enemmän munasoluja, olisi osa yritetty hedelmöittää maljalla ja osa ICSIllä. No, huomenna jo kuullaan, jos ei tule mitään koko hommasta (tai viimeistään lauantaina).
Punktio meni onneksi suht. vähillä kivuilla tai ainakin siedettävästi. Eikä nytkään tunnu juuri kipuja, vaikka en ole aamun jälkeen ottanut kipulääkkeitä. Pahinta oli, kun hoitaja törkki kanyyliä käteen. Kerran aiemmin keskenmenon ja kaavinnan yhteydessä on ollut kanyyli, muutta silloin ei mitään ongelmia. Nyt ens. hoitaja ei saanut koko kanyyliä kämmenselkään (kumpaankaan käteen), joten toinen hoitaja laittoi sen kyynärtaipeeseen ilman suurempia ongelmia. Eniten taitaa olla tällä hetkellä kipeänä kämmenselät...Älä lannistu, ette te tarvitse kuin yhden alkion!:)
Eihän rakkulamäärästä voi edes tietää kuinka monta munasolua on, joissain rakkuloissa ei ole edes solua.
Mulla saatiin ekalla kerralla yli 10 solua, ja edellisellä eli toisella kerralla VAIN YKSI, se oli tosi pettymys koska rakkuloita oli tosi paljon, pistin jarrupiikin väärään aikaan joten ne muut poksahtelivat omia aikojaan.
Hyvä että punktio meni hyvin, mua kans ärsyttää aina se kanyylin laittaminen.Yök sentään, mutta se rauhoittava lääke on aika kiva juttu :)
Mulla on huomenna uä, saa nähdä mitä siellä on tapahtunut, kyllä jänskättää.
Koskaanhan ei tiedä mihin vaiheeseen hoito tyssää.
Kirjoittelepa hedelmöittymistilanne :) - hoito alussa
empukka kirjoitti:
Älä lannistu, ette te tarvitse kuin yhden alkion!:)
Eihän rakkulamäärästä voi edes tietää kuinka monta munasolua on, joissain rakkuloissa ei ole edes solua.
Mulla saatiin ekalla kerralla yli 10 solua, ja edellisellä eli toisella kerralla VAIN YKSI, se oli tosi pettymys koska rakkuloita oli tosi paljon, pistin jarrupiikin väärään aikaan joten ne muut poksahtelivat omia aikojaan.
Hyvä että punktio meni hyvin, mua kans ärsyttää aina se kanyylin laittaminen.Yök sentään, mutta se rauhoittava lääke on aika kiva juttu :)
Mulla on huomenna uä, saa nähdä mitä siellä on tapahtunut, kyllä jänskättää.
Koskaanhan ei tiedä mihin vaiheeseen hoito tyssää.
Kirjoittelepa hedelmöittymistilanne :)Meni totaalisesti pieleen eli huomenna ei ole alkionsiirtoa. Munasolut olivat niin haperoita, että hajosivat, kun yritettiin ICSIä eli sen pituinen se. Rahat menivät siis kankkulan kaivoon. Kontrolliaika on muutaman viikon päästä.
Eivät osanneet sanoa, mikä on vikana. Ehkä se, että olen jo niin vanha tai munasolut ovat pco:n takia kertakaikkisen huonoja tai sitten lyhyt hoitokaava ei vain sopinut. Se ei ehkä selviä edes koskaan. Toisaalta selvisi nyt edes se, mikä mättää noiden pienempien vikojen lisäksi. No, onhan tässä vielä vaihtoehtoja eli yritetään uudestaan IVF/ICSIä ja sen jälkeen lahjoitetun munasolun kanssa.
Tsemppiä kuitenkin kaikille muille! Ei teillä ainakaan huonompi onni voi olla kuin meikäläisillä! - empukka
hoito alussa kirjoitti:
Meni totaalisesti pieleen eli huomenna ei ole alkionsiirtoa. Munasolut olivat niin haperoita, että hajosivat, kun yritettiin ICSIä eli sen pituinen se. Rahat menivät siis kankkulan kaivoon. Kontrolliaika on muutaman viikon päästä.
Eivät osanneet sanoa, mikä on vikana. Ehkä se, että olen jo niin vanha tai munasolut ovat pco:n takia kertakaikkisen huonoja tai sitten lyhyt hoitokaava ei vain sopinut. Se ei ehkä selviä edes koskaan. Toisaalta selvisi nyt edes se, mikä mättää noiden pienempien vikojen lisäksi. No, onhan tässä vielä vaihtoehtoja eli yritetään uudestaan IVF/ICSIä ja sen jälkeen lahjoitetun munasolun kanssa.
Tsemppiä kuitenkin kaikille muille! Ei teillä ainakaan huonompi onni voi olla kuin meikäläisillä!Voi per**!
Olen tosi pahoillani, tätä se on, eniten sattuu pelko tulevaisuudesta että koskaan ei onnistu.
Ei meilläkään hyvin menny, lääkäri on laittanu mulle koko ajan niin pientä annosta että ei ole juurikaan reagointia:(
Ma käyn viel kontrollissa ja sit saa tietää joutuuko keskeyttää koko hoidon..
Mulla meni eka hoito tosi hyvin, mutta nyt piti kokeilla toista lääkettä ja sen teho huomattavasti huonompi.
Mulla alkaa ainakin hermo menemään, ei ole eka kerta kun lääkäri "tyrii" hoitomme.
Isot rahat menevät ihan turhaan..
Suututtaa..
Mikä sulla on olo ?
Jos haluat, niin voidaan kirjoitella sähköpostia :) - hoito alussa
empukka kirjoitti:
Voi per**!
Olen tosi pahoillani, tätä se on, eniten sattuu pelko tulevaisuudesta että koskaan ei onnistu.
Ei meilläkään hyvin menny, lääkäri on laittanu mulle koko ajan niin pientä annosta että ei ole juurikaan reagointia:(
Ma käyn viel kontrollissa ja sit saa tietää joutuuko keskeyttää koko hoidon..
Mulla meni eka hoito tosi hyvin, mutta nyt piti kokeilla toista lääkettä ja sen teho huomattavasti huonompi.
Mulla alkaa ainakin hermo menemään, ei ole eka kerta kun lääkäri "tyrii" hoitomme.
Isot rahat menevät ihan turhaan..
Suututtaa..
Mikä sulla on olo ?
Jos haluat, niin voidaan kirjoitella sähköpostia :)Toivottavasti et joudu keskeyttämään hoitoa, se olisi tosi harmillista! Eli kerrohan huomenna miten käy. Tsemppiä!
Mulla on suht. ok olo, varsinkin kun tänään oli niin hieno, aurinkoinen päivä. Mies on ollut koko viikonlopun sukulaisten luona. Olisin voinut lähteä sinne perjantaina, kun siirtoa ei tullut, mutta en jaksanut. Mietin, että jos pillahdan itkuun kesken synttäribileiden tms. Vatsa on kyllä vielä kipeä jonkin verran ts. ei oikein kestä tärähdyksiä. Ajelin tänään varovasti kaupungille ja huomenna töihin. Toivottavasti ei tule siitä mitään ongelmia. Kauankohan tämä munasarjojen arkuus mahtaa kestää?
Huomenna pitäisi sitten mennä töihin kivat mustelmat kämmenselissä... Teen varmaan taas niin hullun lailla töitä, että en kai kohta muista koko epäonnistunutta hoitoa. Toisaalta ehkä olisi parempi käsitellä asiaa syvällisemmin.
No, aloitan varmaan lisäksi kuntokuurin ja rukkaan jälleen kerran ruokavaliota. Vaatii vaan aika rankkaa itsekuria, varsinkin tulevilla työmatkoilla. - empukka
hoito alussa kirjoitti:
Toivottavasti et joudu keskeyttämään hoitoa, se olisi tosi harmillista! Eli kerrohan huomenna miten käy. Tsemppiä!
Mulla on suht. ok olo, varsinkin kun tänään oli niin hieno, aurinkoinen päivä. Mies on ollut koko viikonlopun sukulaisten luona. Olisin voinut lähteä sinne perjantaina, kun siirtoa ei tullut, mutta en jaksanut. Mietin, että jos pillahdan itkuun kesken synttäribileiden tms. Vatsa on kyllä vielä kipeä jonkin verran ts. ei oikein kestä tärähdyksiä. Ajelin tänään varovasti kaupungille ja huomenna töihin. Toivottavasti ei tule siitä mitään ongelmia. Kauankohan tämä munasarjojen arkuus mahtaa kestää?
Huomenna pitäisi sitten mennä töihin kivat mustelmat kämmenselissä... Teen varmaan taas niin hullun lailla töitä, että en kai kohta muista koko epäonnistunutta hoitoa. Toisaalta ehkä olisi parempi käsitellä asiaa syvällisemmin.
No, aloitan varmaan lisäksi kuntokuurin ja rukkaan jälleen kerran ruokavaliota. Vaatii vaan aika rankkaa itsekuria, varsinkin tulevilla työmatkoilla.Eli ei mennyt meilläkään asiat putkeen,yht`äkkiä nostetun annoksen ansiosta rakkuloita lähti kasvamaan liikaa, joten hoidon keskeytys.
Ei auta kun kasata itsensä kokoon,ei se elämä tähän nyt kaadu.
Kova pettymys ja rahat meni kuin tuhka tuuleen,
mutta ehkä jonain päivänä onnistaa.
Pakko ainakin uskoa niin.
Hyvää jatkoa,
kyllä me tästä vielä noustaan!!!=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3282737Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."782475SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis552222Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj771913- 1251692
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis591554- 1401492
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731338Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.891172Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli771134