Vauvakuume nelikymppisenä

vieläkö uskaltaisi

Vauvakuume ja ikää jo melkein neljäkymmentä! Nuorimmainenkin jo ensimmäisellä koulussa ja nyt vaan on alkanut mielessä pyöriä ajatus vielä yhdestä lapsesta. Onko ketään muita, joilla samanlaisia mietteitä.

12

1260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totta maar..

      Miks ei?

    • zappa-kissa

      ..pistää sitten töpinäksi jos vielä aiot saada lapsen ja miehesi siihen suostuu.Hedelmällisyys romahtaa naisella 40-ikävuoden jälkeen radikaalisti. Samoin keskenmenojen määrä lisääntyy, ja erilaisten poikkeavuuksien riski kasvaa...Itsellä on takana 4 keskenmenoa ja olen nyt hoidoilla raskaana 42 vuotiaana. Tämä projekti on kestänyt 7 v., tämä lapsenteko

      • se on tyhmää

        varsinkin juuri omalla kokemuksella yleistäminen on tyhmää.
        Nämä ovat niin persoonakohtaisia asioita, ettet voi kyllä sanoa, että kaikkia koskisi sama.

        Olen 46-vuotias. Ensi kertaa äidiksi 41-vuotiaana ja nyt toista kertaa, molemmilla kerroilla yksi yhdyntä riitti hedelmöittämiseen.


      • tuossa ajoittamisessa
        se on tyhmää kirjoitti:

        varsinkin juuri omalla kokemuksella yleistäminen on tyhmää.
        Nämä ovat niin persoonakohtaisia asioita, ettet voi kyllä sanoa, että kaikkia koskisi sama.

        Olen 46-vuotias. Ensi kertaa äidiksi 41-vuotiaana ja nyt toista kertaa, molemmilla kerroilla yksi yhdyntä riitti hedelmöittämiseen.

        Kerroppa kuinka ajoitit tuon yhdynnän kun kerta yksi riitti. Käytit varmaan ovistestejä? mutta menitkö pekuihin juuri kun testi näytti vai päivää ennen vai miten??? Ja tuuri on ollu sulla ihan kadehditttavan hyvä, kun aina ei tärppää vaikka ajoituskin on kohdillaan.


      • kunto on ykkönen
        tuossa ajoittamisessa kirjoitti:

        Kerroppa kuinka ajoitit tuon yhdynnän kun kerta yksi riitti. Käytit varmaan ovistestejä? mutta menitkö pekuihin juuri kun testi näytti vai päivää ennen vai miten??? Ja tuuri on ollu sulla ihan kadehditttavan hyvä, kun aina ei tärppää vaikka ajoituskin on kohdillaan.

        pidetään itsensä kunnossa...Jos nainen on kaksvitosena sellainen tupakoiva jaffakeksiperse, niin turha se on nelikymppisenä lapsia yrittää, kun hyvä jos kaksvitosena.


      • siis joku
        kunto on ykkönen kirjoitti:

        pidetään itsensä kunnossa...Jos nainen on kaksvitosena sellainen tupakoiva jaffakeksiperse, niin turha se on nelikymppisenä lapsia yrittää, kun hyvä jos kaksvitosena.

        teini. Luulin saavani sinulta oikeasti vinkin.

        Tiedoksi, että nainen ei voi tulla raskaaksi milloin vain. Nainen tulee ainoastaan silloin raskaaksi kun siittiö hedelmöittää munasolun. Munasolu irtoaa kerran kuussa ja on toimintakykyinen noin 24 tuntia. Munasolun irtoamisen ajankohta ei ole aina vakio.

        Näin siis silloinkin vaikka nainen on kuinka hyvä kuntoinen tahansa.


      • huippu,
        tuossa ajoittamisessa kirjoitti:

        Kerroppa kuinka ajoitit tuon yhdynnän kun kerta yksi riitti. Käytit varmaan ovistestejä? mutta menitkö pekuihin juuri kun testi näytti vai päivää ennen vai miten??? Ja tuuri on ollu sulla ihan kadehditttavan hyvä, kun aina ei tärppää vaikka ajoituskin on kohdillaan.

        mutta tässä huushollissa ei ole ikinä kätyetty minkäänlaisia testejä, eikä ole koskaan määritelty seksielämää sen mukaan.

        Meillä on aina seksitelty on siltä tuntunut, eikä kello kädessä hampaat irvessä "yrittäen" jotain minkä saaminen on kuitenkin AINA täyttä sattumaa.


      • nyt en enää
        huippu, kirjoitti:

        mutta tässä huushollissa ei ole ikinä kätyetty minkäänlaisia testejä, eikä ole koskaan määritelty seksielämää sen mukaan.

        Meillä on aina seksitelty on siltä tuntunut, eikä kello kädessä hampaat irvessä "yrittäen" jotain minkä saaminen on kuitenkin AINA täyttä sattumaa.

        ymmärrä. Kerroit, että yksi yhdyntä riitti. Ja kuitenkin harrastatte seksiä milloin hyvältä tuntuu. Eli Siis hyvältä tuntuu yksi kerta kuussa ja sattui nyt just natsaamaan ilman ajoitusta juuri oikeaan päivään silloin kun halusit raskaaksi tulla? Vai miten määrität tuon "yksi yhdyntä riitti"? Jos taas harrastatte useammin seksiä kuin kerran kuussa, niin silloinhan yksi ei riittänyt, jos et edes tiedä millä kerralla niistä tulit raskaaksi...Ihmeellistä soopaa siis yritit ekassa viestissäsi syöttää. Eli en usko a) että olet nainen ja B) että tiedät raskaaksi tulemisesta tai lapsista yhtään mitään.


      • esittää
        nyt en enää kirjoitti:

        ymmärrä. Kerroit, että yksi yhdyntä riitti. Ja kuitenkin harrastatte seksiä milloin hyvältä tuntuu. Eli Siis hyvältä tuntuu yksi kerta kuussa ja sattui nyt just natsaamaan ilman ajoitusta juuri oikeaan päivään silloin kun halusit raskaaksi tulla? Vai miten määrität tuon "yksi yhdyntä riitti"? Jos taas harrastatte useammin seksiä kuin kerran kuussa, niin silloinhan yksi ei riittänyt, jos et edes tiedä millä kerralla niistä tulit raskaaksi...Ihmeellistä soopaa siis yritit ekassa viestissäsi syöttää. Eli en usko a) että olet nainen ja B) että tiedät raskaaksi tulemisesta tai lapsista yhtään mitään.

        kuinkakin tarkkoja selostuksia muille, mistä tiedän asian?

        Omassa tapauksessani se oli hyvin helppoa molemmilla kerroilla. Mieheni on matkatyössä ja sattui niin somasti, että hän oli sen kierron aikana kotona vain kaksi päivää.

        Se kuinka usein harrastamme seksiä noin yleensä ei kuulu sinulle pätkääkään.

        A) olen nainen
        B) jo synnyttäneenä taida tietää aiheesta paljon


    • olisi kiva

      Täytän 40 ja lapset ensimmäisestä liitosta ovat jo 14 ja 10. Uusi mieheni on minua nuorempi ja lapseton. Tein heti suhteen alussa selväksi etten tee enään lapsia (johtimet klipseillä kiinni.) Hän on jo sopeutunut ajatukseen ettei koskaan saa omia lapsia, mutta nyt olen itse alkanut miettimään ja yhä enemmän haluamaan vielä yhtä lasta. Kun vihjaisin asiasta miehelleni hän sanoi että on 110% mukana jos haluan "prosessiin" ryhtyä. Gyne sanoi että paras keino meille yrittää lasta olisi koeputkihedelmöitys eikä tämän ikäisellä tulokset ole mitenkään varmoja. Mietityttää...

      En pääse irti ajatuksesta vaan puntaroin plussia ja miinuksia mielessäni päivin öin. Olen varma että miehestäni tulisi mahtava isä vauvalle kun on sitä isommillekin. Vaikea päätös! Helpompi olisi vain jättää ehkäisy ja odotella tuleeko lasta vai ei, mutta kun se ei ole mahdollista enään.
      Olisimmepa tavanneet viisi vuotta sitten, mutta kun herra oikea käveli vastaan vasta pari vuotta sitten...
      Pääseekö vauva kuumeesta muuten kuin vauvan tekemällä?

    • Luckylucky

      Olin nuori 27-v kun ryhdyimme aviomiehen kanssa yrittämään lasta. Luulimme, että veisi kuukausia mutta tärppäsi heti. Sama juttu 28-vuotiaana toisen lapsen kohdalla. Joskus vaan on tuuria. Tänä vuonna täytän 40& vauvakuume on iskenyt taas. Mutta oon ollu yksin jo 6 vuotta! Herran haltuun....

    • Moikka,
      täällä olisi mukava ja rehti 31-vuotias sporttinen mies joka voisi olla kiinnostunut tutustumaan ja ehkä auttamaan lapsenteossa. Laitahan mailia [email protected]

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe