imetyksen lopetus alussa??

äitee,,

imetys ei ole minun juttu ja rinnat on kovat..miten lopetan imetyksen järkevästi???oon käsin koittanu välil maitoo pois lypsää..kertokaa äkkkii,....

16

1515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salmiakki2

Kysäiseppä neuvolasta.Kaveri sai sellasta lääkettä että maidontulo tyrehtyi melkein heti.Itse lopetin ilman lääkitystä ja se tyrehtyi pikkuhiljaa. Jos haluut lopettaa imetyksen niin ei kannata enää lypsää ollenkaan.

• ..................

loppuu kahdessa viikossa. pitää vaan lypsää sen aikaa ettei mee rinnat tukkoon.

• arghhhhhhhhhhhhh

Ei sen tarvitse sun juttu ollakaan, se on sun vauvan juttu. Onko sulla mitään OIKEAA syytä olla imettämättä? Ai että mä näen punaista tällaisista mutseista. Kasvamaan, kasvamaan.

• kaikille, jookos?

Ei tämä ole väärä palsta, koskee myös imetystä ja sen lopettamista. Mä näen myös punaista, jos joku ei viitsi/pysty ymmärtämään toista kantaa, kun se ei ole sama kuin se oma 'oikea'.
        Imetys on myös äidin juttu. Miten muka ei olisi? Korvike on täysin ok.

• jop¨po

älä lopeta. en itsekkään pitänyt missään vaiheessa imetyksestä mut järki sentään toimi ja pakotti imettämään n. puoli vuotta. lyhyempikin aika riittää..imetät vaik siihen et vauva rupee alottaa soseiden syönnin.

• ei taida

onnistua, jos kerta maitoo on. Paitsi lääkkeellä, mutta se kai olisi pitänyt ottaa jo ennen, ku maito nousee rintoihin tai yleensä se otetaan heti synnytyksen jälkeen.
      Ilmeisesti sinulla on rinnat täynnä maitoa, ku kovat. Lopetus onnistuu, kun jtät eka yhen imetyskerran väliin ja sitten toisen jne. Mitä vähemmän maitoa niistä otetaan sitä vähemmän tuottaa maitoa tilalle.

• en ymmärrä

miksi kenenkään pitäisi imettää väkisin, jos imettäminen on ahdistaa. Kyllähän vauvakin vaistoaa että äiti ei pidä tilanteesta, niin että parempi vauvallekin että saa iloiselta äidiltä maidon pullosta kuin ahdistuneelta äidiltä tissistä.

• ..Nappi
        en ymmärrä kirjoitti:

miksi kenenkään pitäisi imettää väkisin, jos imettäminen on ahdistaa. Kyllähän vauvakin vaistoaa että äiti ei pidä tilanteesta, niin että parempi vauvallekin että saa iloiselta äidiltä maidon pullosta kuin ahdistuneelta äidiltä tissistä.

Nykyän liian helposti ajatellaan että korvike on ok ja jos äitin mielestä imetys on hankalaa niin olkoot sitten.

Lapselle se on parasta ravintoa, mutta miksi ihmiset ovat unohtaneet sen? Me ollaan NISÄKKÄITÄ, nisäkkäiden pennut imee aina ietyn ajan äitinsä tissistä. Ja Ihmislapset syntyvät vähän ennen aikojaan, tai siis hiukan kehittymättöminä, sillä jos kehityttäis täysin niin meidän päät ois niin isoja ettei me mahduttaisi ulos.
        Tämä liittyy siis siihen, että jos kohdussa saadaan äidistä ravinto, niin miksi ei sen jälkeenkin?
        Mitä muuta tärkeämpää äidillä voi olla, jos eiole OIKEAA SYYTÄ, kuin ruokkia lastaan parhaalla mahdollisella tavalla?????

• 4ximetystä

Näin lopetat imetyksen järkevästi: imetät lasta lapsentahtisesti niin kauan kuin lapsi haluaa. Puoli vuotta täysimetystä ja sitten osittaisimetyksellä niin kauan kuin lapsi haluaa. Rinnat ovat alussa kipeät, kovat ja kluhmuraiset, mutta tilanne tasoittuu. Kun rinnat ovat oikein täynnä, voi vähän lypsää pois, mutta paljoa ei kannata, sillä se vain lisää maidontuloa. Parasta on jos lapsi saa tyhjentää rinnat omaan tahtiin, niin maidontulo aika nopeasti vastaa lapsen tarpeita.

• se kumma

Jos imetys stressaa äitiä se heijastuu lapseenkin.

Minun imetykseni loppui kun vauva oli kahden viikon vanha. Tämä johtui siitä että sairaalassa ei opetettu imettämistä kunnolla, en kertaakaan sairaalassa olo aikana saanut lasta ilman apua tissille, minulle ei opettu muita imetysasentoja kuin sängyssä makuultaan, vaikka pyysin opastusta myös istuma-asentoihin. Vauva oli syntyessään iso, ja osittain tästä johtuen hän sai lisämaitoa pullosta sairaalassa joka syötön jälkeen.
        Kun pääsimme kotiin, minulla oli paljon muutakin tekemistä (kotityöt), en voinut käyttää kahtakymmentäneljää tuntia vuorokaudessa siihen että olisin opetellut imettämään, enkä jaksanut maata sängyssä koko päivää. Lisäksi vauva vain huusi kun häntä yritti saada rinnalle, en jaksanut huudattaa häntä ja annoin maidon pullosta. Öisin onnistuin yleensä kerran/yö imettämään poikaa. Kyllästyin myös vaihtamaan lakanoita joka päivä, kun toinen tissi valui aina imetyksen aikana. Niinpä pumppasin maitoa niin kauan kuin sitä tuli ja syötin sen pullosta pojalle. Maidon tuli loppui pari viikkoa viimeisen imetyksen jälkeen. Lapseni ei siis ole saanut äidinmaitoa sen jälkeen kun täytti kuukauden; hyvin voi ja kasvaa silti.

Juuri synnyttänyt nainen on väsynyt ja jos kysessä on esikoinen, on hänellä paljon muutakin opeteltavaa kuin imetys. Ja koska imetys ei ole pakollinen (vaipan vaihto, pukeminen ym. ovat) ja on aikaa vievin juttu se on ensimmäinen mistä voi luopua.

• oli kiinni
        se kumma kirjoitti:

Jos imetys stressaa äitiä se heijastuu lapseenkin.

Minun imetykseni loppui kun vauva oli kahden viikon vanha. Tämä johtui siitä että sairaalassa ei opetettu imettämistä kunnolla, en kertaakaan sairaalassa olo aikana saanut lasta ilman apua tissille, minulle ei opettu muita imetysasentoja kuin sängyssä makuultaan, vaikka pyysin opastusta myös istuma-asentoihin. Vauva oli syntyessään iso, ja osittain tästä johtuen hän sai lisämaitoa pullosta sairaalassa joka syötön jälkeen.
        Kun pääsimme kotiin, minulla oli paljon muutakin tekemistä (kotityöt), en voinut käyttää kahtakymmentäneljää tuntia vuorokaudessa siihen että olisin opetellut imettämään, enkä jaksanut maata sängyssä koko päivää. Lisäksi vauva vain huusi kun häntä yritti saada rinnalle, en jaksanut huudattaa häntä ja annoin maidon pullosta. Öisin onnistuin yleensä kerran/yö imettämään poikaa. Kyllästyin myös vaihtamaan lakanoita joka päivä, kun toinen tissi valui aina imetyksen aikana. Niinpä pumppasin maitoa niin kauan kuin sitä tuli ja syötin sen pullosta pojalle. Maidon tuli loppui pari viikkoa viimeisen imetyksen jälkeen. Lapseni ei siis ole saanut äidinmaitoa sen jälkeen kun täytti kuukauden; hyvin voi ja kasvaa silti.

Juuri synnyttänyt nainen on väsynyt ja jos kysessä on esikoinen, on hänellä paljon muutakin opeteltavaa kuin imetys. Ja koska imetys ei ole pakollinen (vaipan vaihto, pukeminen ym. ovat) ja on aikaa vievin juttu se on ensimmäinen mistä voi luopua.

"Kyllästyin myös vaihtamaan lakanoita joka päivä, kun toinen tissi valui aina imetyksen aikana." Tähän on olemassa maidonkerääjä-niminen tuote, johon maito tippuu siitä rinnasta, jota lapsi ei ime. Lisäksi esim. pyyhe sängyssä, niin ei tartte lakanoita joka päivä vaihella. Huh huh tätä avuttomuutta.

• minä vain
        oli kiinni kirjoitti:

"Kyllästyin myös vaihtamaan lakanoita joka päivä, kun toinen tissi valui aina imetyksen aikana." Tähän on olemassa maidonkerääjä-niminen tuote, johon maito tippuu siitä rinnasta, jota lapsi ei ime. Lisäksi esim. pyyhe sängyssä, niin ei tartte lakanoita joka päivä vaihella. Huh huh tätä avuttomuutta.

onhan niitä liivinsuojiakin... on kertakäyttöisiä ja pestäviä, ei varmaan olis suuri vaiva pukea yöksi kaarituettomat imetysliivit ja liivinsuojat (niitä voi laittaa vaikka kahdet päällekkäin)....

Noinhan se on jokaisella alussa! Hommaa hyvä ihminen rintapumppu ja tyhjää ne rinnat lämpimän suihkun jälkeen vaikka... sua ei ole ohjeistettu mitenkään ilmeisesti. Tissit täynnä maitoa ja kovana... kohta tulee rintatulehdus varmaan.

• äiti melkein tusinalle

Noinkin voi toki tehdä, mutta silloin maidontuotanto jatkuu pidempään ylirunsaana. Itse lypsän aina käsin pahimmat paakut pois, siis mahdollisimman vähän. Näin maidontulo tasoittuu nopeammin vauvan tarpeita vastaavaksi. Tietysti hyvä homma olisi jatkaa lypsämistä ja myydä maito sairaalaan, se olisi varsin suositeltavaa. Itse en ole siihen jaksanut ryhtyä.

• ninni...

joo kaikki ei tykkää imettää niin miksi sitten kiusata ja masentaa ym sillä itteensä..tiiän monta ketkä ei imetä......

• jontsapontsa

että pahin paine lähtee, jos alat hirveästi lypsämään se yllyttää maidon tuotantoa. Tsemppiä

Ei kaikki saa kiksejä ja Täydellinen äiti oloa imetyksestä, onhan se hyvää ravintoa vauvalle mutta onneksi löytyy muutakin.
      Vaikka se on luonnollista niin onhan ihminen jo muutenkin ajautunut aika kauaksi luonnosta, vai meinaatteko että pitäisi alasti luolassa synnyttää ja toivoa että mies saa jotain ravintoa saalistettua ja tulee ruokkimaan naisen ja lapsen?

Rajansa kaikella, jos ei imetys suju kohtuullisella vaivalla niin maitoa saa kaupastakin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      102
      8104
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5677
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      281
      5047
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4973
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3757
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      56
      2980
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2687
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2518
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2452
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      43
      2421
    Aihe