Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

BESTMAN JA KAASO TURHIA

Kyseenalaistaja

En ymmärrä mihin aikuinen ihminen tarvitsee häissään kaasoa tai worstmannia? Hääohjelman kun helposti kuuluttelee joku rooliin luonnostaan sopiva henkilö. Ja itse taas olisin vähintäänkin tuntenut itseni idiootiksi pönöttäessäni alttarilla jonkun kaverini kanssa. Ihan kuin siinä odottamisessa kauheasti apua tarvittaisiin (huom. taas yksi "perintesiin" suomalaisiin häihin apinoitu idioottimaisuus Yhdysvalloista! Muinaista puhemiestä ei nähty kuin kosiomatkalla...!)??? Ja semminkin morsiammilla kaason valinnasta tuntuu muodostuvan itse häitä suurempi pähkäilyn aihe: kenet valitsisin, joku voi loukkaantua jos en, ystävä vai sisko, ym. naisille tyypillistä ikuista arvontaa.

Olin menneenä kesänä yksissä erityisen onnistuneissa ja hauskoissa häissä. Nuorellaparilla ei ollut em. henkilöitä tukipylväinään, morsianta ei ryöstetty, hääkarkkeja ei (onneksi) ollut, mitään idioottimaista pukeutumis-teemaakaan ei ollut (onko häät itsessään jotenkin huono teema nykyään???), kukkapuskiin ja juhla-asuihin sävytettyjä käsintehtyjä lasinaluasia ei ollut, ohjelmaa ei ollut välttämätöntä enempää. Hyvää ruokaa ja punaviiniä sen sijaan oli!

6

1775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rouva

      Sä olet selvästikkin mies joka ei ole osallistu häiden järjestämiseen ja täten ei tiedä kuinka paljon kaiken näköistä puuhaa on ilman turhia hössötyksiäkin. Mulla oli kaaso ja ilman häntä olisin ollut kusessa, sekä järjestelyissä että itse hääjuhlassa. Mulla ei ollut paljoakaan aikaa järjestää häitäni koska olen sekä töissä että koulussa. Aamulla 7:30 töihin josta kouluun. Koulusta kotiin klo 21:00. Sen jälkeen en juurikaan jaksanut häitä valmistella.

      Meillä oli häät todella yksinkertaiset. Kirkko, onnittelut, hääateria, kaksi ohjelmanumeroa, kahvi kakku, häävalssi jonka jälkeen vapaata aikaa.

      Kun itse menet naimisiin niin suosittelen sulle maistraattia, tuntuis parhaalta vaihtoehdolta sinulle.

    • Morsian

      Olen aivan samaa mieltä amerikkalisesta hapatuksesta! Menen itse kohta naimisiin. En todellakaan halua kaasoa ja miehelleni bestmania. Meillä on kirkko, kunnon illallinen ja sitten isot bileet. Kaikki on järjestetty, eikä siihen ihmeesti apuvoimia tarvittu. Tietysti muutama sukulainen auttaa, mutta miksi pitäisi olla kaaso? Minusta on lähinnä naurettavaa, että kaason tai bestmanin tehtävä on vain sanoa mitä seuraavaksi tapahtuu. Itsekin voimme sen verran ääntä päästää mieheni kanssa!

      Ja meidän häissä ei myöskään ole yhään leikkejä. Ne ovat niin naurettavia. Aika usein ne ovat lisäksi kaksimielisiä. Itse haluan, että häät ovat juhlallinen aikuisten juhla. Teiniajat ovat jo takana.

      Ja niistä järjestelyistä. Keskittykää oleelliseen. Ketään ei kiinnosta pienet koristeräpellykset ja teemavärit! Tilatkaa vaan kukat jostain ja sillä siisti. Sitten kunnon ruokaa, juomaa ja seurustelua. Siinä vinkki.

      • Peter

        Onneksi olen asunut monia vuosia isän töiden ja nyt omieni takia Yhdysvalloissa, Japanissa ja useassa euroopanmaassa.

        Sinä todella osasit kuvata onnistuneet suomalaiset juhlat! Ruokaa, juomaa ja seurustelua... tosin tuo seurustelukaan ei niin yleistä ole, mutta kyräily on! Ja sitten tietenkin sitä VIINAA pitää olla, kun ei voi olla muuten hauskaa! Ei mitään tansseja, leikkejä eikä ohjelmaa, kun ei olla enää teinejä vaan niin aikuisia että pidetään hauskaa ja juodaan viinaa!

        Ette varmaan ole edes olleet jenkeissä tai missään muuallakaan kuin Suomessa häissä tai muissakaan juhlissa.
        Niistä juhlista tehdään upeat, JUHLAVAT ja hauskat.

        Sitä paitsi bestmanin ja kaason tehtäviin täällä Suomessakin kuuluu paljon paljon muutakin kuin sanoa mitä seuraavaksi tapahtuu. Ainakin niissä häissä missä minä olen ollut.


      • Tuppu
        Peter kirjoitti:

        Onneksi olen asunut monia vuosia isän töiden ja nyt omieni takia Yhdysvalloissa, Japanissa ja useassa euroopanmaassa.

        Sinä todella osasit kuvata onnistuneet suomalaiset juhlat! Ruokaa, juomaa ja seurustelua... tosin tuo seurustelukaan ei niin yleistä ole, mutta kyräily on! Ja sitten tietenkin sitä VIINAA pitää olla, kun ei voi olla muuten hauskaa! Ei mitään tansseja, leikkejä eikä ohjelmaa, kun ei olla enää teinejä vaan niin aikuisia että pidetään hauskaa ja juodaan viinaa!

        Ette varmaan ole edes olleet jenkeissä tai missään muuallakaan kuin Suomessa häissä tai muissakaan juhlissa.
        Niistä juhlista tehdään upeat, JUHLAVAT ja hauskat.

        Sitä paitsi bestmanin ja kaason tehtäviin täällä Suomessakin kuuluu paljon paljon muutakin kuin sanoa mitä seuraavaksi tapahtuu. Ainakin niissä häissä missä minä olen ollut.

        Niin siis Suomessahan EI saa juhlia, tai juhlissa ei ainakaan saa olla hauskaa, niihin ei saa panostaa aikaa tai rahaa! Auta armias jos vielä yrität näyttää juhlavalta! Tämä oikeasti pätee niin moniin muihinkin juhliin kuin häihin. Kai perussuomalainen arki on sitten yhtä juhlaa, kun mitään ylimääräistä ei siedetä...


      • Häihin
        Tuppu kirjoitti:

        Niin siis Suomessahan EI saa juhlia, tai juhlissa ei ainakaan saa olla hauskaa, niihin ei saa panostaa aikaa tai rahaa! Auta armias jos vielä yrität näyttää juhlavalta! Tämä oikeasti pätee niin moniin muihinkin juhliin kuin häihin. Kai perussuomalainen arki on sitten yhtä juhlaa, kun mitään ylimääräistä ei siedetä...

        HEI

        Kyllä juhlat saavat juhlavat olla. Mun mielestä älyttömät leikit ei kyllä juhlallisuutta tuo! Kum morsian puristelee miesten takapuolia ja yrittää tunnistaa sulhastaan, onko se juhlallista?

        Olen ollut todella juhlallisissa häissä, joissa oli mm. musiikkia ja hyviä esiintyviä. Kaikki kulki juhlavasti. Ja rahaa oli käytertty paljon, mutta ei todellakaan lapsellisiin leikkeihin!


    • THoo

      Voi sinua "kyseenalaistaja" kun et ymmärrä hyvän päälle.. tosin kaikilla on omat mielipiteensä, mutta silti..no jos ei halua kaasoa ja bestmania tai hääleikkejä niin siitä voi vain päätellä että ole kuiva ihminen!! ja menee sit vaikka maistraatissa naimisiin.. Minun mielestä leikit ym.ohjelma on kiva lisä hääjuhliin. Siinä on tarkoituksena että kaikilla on hauskaa ja kaikki viihtyy hyvin!
      Et taida olla itse naimisissa tai oletko ikinä ollut järjestämässä häitä? kun et näytä tietävän mihin kaasoa ja bestmania tarvitaan?? hääjuhlien järjestämiseen menee yllättävän paljon aikaa ja se ei ole pelkästään se papin aamen..siihen kuuluu muutakin. Ja näissä järjestelyissä tarvitaan mm. Kaason ja Bestmanin apua. ja se punaviinin ryypiskely voi kuulu häihin, mutta sekös on tärkeintä? häh? Minä kun itse olin kaasona ja seisoin alttarilla morsiamen vierellä niin ei todellakaan tuntenut itseäni idiootiksi vaan se on minun mielestä KUNNIA!! ja miten häät voi olla hauskat jos siellä ei tapahdu mitään hauskaa.. ja ne hääkarkit on sitä varten, että niitä voi syödä tai ottaa muistoksi kotii.. ja jos ne sinun mielestä on niin tyhmiä, niin jätä sitten ne pöydälle, ei kukaan pakota sinua ottamaan niitä mukaan!! minusta on typerää tuo sinun turha höpötys!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe