Olen asunut mennä vuosina Heinolassa ja verrattuna moneen muuhun etelä-suomen paikkakuntaan voin sanoa, että Heinola on kiva ja kodikas, viihtyisä ja kauniskin pikkukaupunki. Oikea lintukoto, jossa on ihan hyvät palvelut ja mukavat ihmiset, sekä rento meininki. Kaunista luontoakin on paljon. Kaipauksella ajattelen usein ja haaveeni on joskus vielä palata sinne asumaan. Terveisiä Heinolaan!
Heinola on kiva paikka
18
1745
Vastaukset
- on vaan asiat
huonolla tolalla. Kaupunki autioituu pikkuhiljaa kun työpaikat menee alta..
- muistoja..
Se on todella harmi, jos nämä työasiat menee siellä huonoon malliin ja se pilaa kaupungin "fiiliksiä". Toivotaan, että kaikki järjestyisi kuitenkin parhaiten päin.
- th70
itsellä vähän sama fiilis. noin 15 vuotta aikaa kun itse muutin toisaalle ja aina kun käy pyörähtämässä niin on vaan jotenkin "kotoisa" olo. ehkä se johtuu hienosta kaupungista
- jo vuosia
mä ollu poissa heinolasta jo 25v.enkä tiedä mikä siinä että en takas kirveelläkään,muutakun käyn 2kert vuodessa,ja seuraavana päivänä äkkiä kotia..ihmiset sielä on niin kiinnostunu toistensa asioista?muuten paikka on kaunis,kymi,sillat ym..
- paikallinen muuttaja
jo vuosia kirjoitti:
mä ollu poissa heinolasta jo 25v.enkä tiedä mikä siinä että en takas kirveelläkään,muutakun käyn 2kert vuodessa,ja seuraavana päivänä äkkiä kotia..ihmiset sielä on niin kiinnostunu toistensa asioista?muuten paikka on kaunis,kymi,sillat ym..
En ole huomannut ihmisten olevan erityisen kiinnostuneita minun asioista. Tietysti joku päivittäin kysyy, että mitä minulle kuuluu, mutta kyseessä ei ainakaan minun mielestäni ole mikään minun asioita koskeva utelu.
Ehkä olet itse kiinnostunut muiden ihmisten kiinnostuksista ja teet huomioita eri tavalla mitä normaalit ihmiset? Vielä jos teet moisen havainnon yhden päivän vierailun aikana, niin moinen havainnointikyky vaatii jo erityistä lahjakkuutta. - Hu-huu
paikallinen muuttaja kirjoitti:
En ole huomannut ihmisten olevan erityisen kiinnostuneita minun asioista. Tietysti joku päivittäin kysyy, että mitä minulle kuuluu, mutta kyseessä ei ainakaan minun mielestäni ole mikään minun asioita koskeva utelu.
Ehkä olet itse kiinnostunut muiden ihmisten kiinnostuksista ja teet huomioita eri tavalla mitä normaalit ihmiset? Vielä jos teet moisen havainnon yhden päivän vierailun aikana, niin moinen havainnointikyky vaatii jo erityistä lahjakkuutta.sokea,kun ette huomaa.
- Ei tosiaankaan
Jos eri paikkakunnat laitetaan järjestykseen sen mukaan miten kiva paikka se on, niin Heinola sijoittuu asteikon negatiivisen puolen ehdottomaan ääripäähän. Heinolassa paikkakuntana ja heinolalaisissa ihmisinä ei ole mitään kehuttavaa. Jos ei näin yleisestikin ajateltaisi, niin ei Heinola olisi tullut maankuuluksi kuvauksella "tyly kaupunki".
Heinola on sivistymättömien ja yksinkertaisimmistakaan käytöstavoista mitään ymmärtämättömien itähämäläispaskajuntti-ilkeilijöiden käpykylä.
Ei voi muuta asiasta sanoa!!!!!!!!!!!!!!- ovat hyvät
Hassua, miten ihmiset voivat kokea jonkin paikkakunnan aivan päinvastoin.
Heti muuttaessani Heinolaan ajattelin, että onpa mukava ja viihtyisä pieni kaupunki. Oli sopivasti sellainen "maalainen" tunnelma :) Olin hämmästynyt, kun kaikissa virastoissakin toivotettiin tervetulleeksi tosi ystävällisesti.
No, onhan Heinolan keskusta melko suppea, mutta toisaalta kätevä ja kaikki siinä samassa. Kiva asunto löytyi virran rannalta, josta kauniit näkymät. Juuri kaunista puistoa ja luontoa Heinolasta löytyy. Mitä nyt kesäteatteri joskus möykkää kesäiltaisin ja pennut tulee puistoon kalja kittaamaan, mutta sen kestää.
Mitä ihmisiin tulee.. Mielestäni enimmäkseen oikein mukavia, puheliaita ja ihan tavallisia. Ehkä hieman juoruista meininkiä, mutta sitä se on kaikissa pienissä kaupungeissa. Mielestäni Heinola ei ole sen sisäänlämpiävämpi tai juoruinen, kuin muutkaan paikat. Itse käsitän, että juoruilu on sellaista ajankulua, kun ei muuta tapahdu niin kokoonnutaan torin laidalle tai s-marketin eteen "turisemaan".
Hupaisa asia, jonka muistan oli muutettuani juuri, kun lähdin kauppaan niin ihmettelin, että mitä nämä eläkeläisten sankat joukot on siinä torin kulmalla ja marketin edessä, kun parveilivat aivan kuin olisi ollut joku tapahtuma. Ajattelin, miten täällä edes on noin paljon vanhuksia? Myöhemmin sain huomata, että nehän on siinä aikaa viettämässä joka päivä. Eikä siinä mitään, mutta hieman koomista se "kokoontuminen" on.
Kaikenkaikkiaan voisin kuvitella asuvani Heinolassa vaikka loppuikäni. - ikänsä Heinolassa asunut
ovat hyvät kirjoitti:
Hassua, miten ihmiset voivat kokea jonkin paikkakunnan aivan päinvastoin.
Heti muuttaessani Heinolaan ajattelin, että onpa mukava ja viihtyisä pieni kaupunki. Oli sopivasti sellainen "maalainen" tunnelma :) Olin hämmästynyt, kun kaikissa virastoissakin toivotettiin tervetulleeksi tosi ystävällisesti.
No, onhan Heinolan keskusta melko suppea, mutta toisaalta kätevä ja kaikki siinä samassa. Kiva asunto löytyi virran rannalta, josta kauniit näkymät. Juuri kaunista puistoa ja luontoa Heinolasta löytyy. Mitä nyt kesäteatteri joskus möykkää kesäiltaisin ja pennut tulee puistoon kalja kittaamaan, mutta sen kestää.
Mitä ihmisiin tulee.. Mielestäni enimmäkseen oikein mukavia, puheliaita ja ihan tavallisia. Ehkä hieman juoruista meininkiä, mutta sitä se on kaikissa pienissä kaupungeissa. Mielestäni Heinola ei ole sen sisäänlämpiävämpi tai juoruinen, kuin muutkaan paikat. Itse käsitän, että juoruilu on sellaista ajankulua, kun ei muuta tapahdu niin kokoonnutaan torin laidalle tai s-marketin eteen "turisemaan".
Hupaisa asia, jonka muistan oli muutettuani juuri, kun lähdin kauppaan niin ihmettelin, että mitä nämä eläkeläisten sankat joukot on siinä torin kulmalla ja marketin edessä, kun parveilivat aivan kuin olisi ollut joku tapahtuma. Ajattelin, miten täällä edes on noin paljon vanhuksia? Myöhemmin sain huomata, että nehän on siinä aikaa viettämässä joka päivä. Eikä siinä mitään, mutta hieman koomista se "kokoontuminen" on.
Kaikenkaikkiaan voisin kuvitella asuvani Heinolassa vaikka loppuikäni.Näin ikänsä Heinolassa asunut keski-ikäinen. Pieni, sisäänpäin lämpiävä. Kerää tänne kaikki eläkeläiset asumaan, tämähän on se paratiisi. Maisemat upeat, keskusta täynnänsä kerrostaloja palvelujen lähellä.Missä työpäikat nuorille, työ- elämään tulevat. Kaikki loppuu! Parketit yms. Ihmiset ovat pää-osassa kateellisia toistensa kyttääjiä, joka ikä-luokasta. Mutta asennetta se täälä ola vaatii ja kovaa päätä. Hurraa Heinola sua en vaihda!
- uskoensio
ikänsä Heinolassa asunut kirjoitti:
Näin ikänsä Heinolassa asunut keski-ikäinen. Pieni, sisäänpäin lämpiävä. Kerää tänne kaikki eläkeläiset asumaan, tämähän on se paratiisi. Maisemat upeat, keskusta täynnänsä kerrostaloja palvelujen lähellä.Missä työpäikat nuorille, työ- elämään tulevat. Kaikki loppuu! Parketit yms. Ihmiset ovat pää-osassa kateellisia toistensa kyttääjiä, joka ikä-luokasta. Mutta asennetta se täälä ola vaatii ja kovaa päätä. Hurraa Heinola sua en vaihda!
Heinolala on paratiisi.
- oooooooooooooo
uskoensio kirjoitti:
Heinolala on paratiisi.
sitten muualla käynny,jos tuollaista väität.
- ohikulkijanne
oooooooooooooo kirjoitti:
sitten muualla käynny,jos tuollaista väität.
Ihmiset ovat sitä pikkupaikkakunnan tuijottelija sakkia, jotka kattovat heti, jos ei ole tuttu naama. Heinolan "yöelämässä" ei ole yhtään mitään. Talvella ja kesälläkin todella aavemaisen hiljainen kaupunki ainakin yöaikaan.
- edes muutama vertailukohta
Hohhoijaa... kun lukee noita Heinolan mollaajia niin herää kysymys, että kuinkahan monta vertailupaikkakuntaa teillä on ? Suomessa on kymmeniä Heinolan kokoisia kaupunkeja ja jos olette niissä edes puolessa asuneet vuosia niin siinä tapauksessa teillä on edes suuntaa antava kokemuspohja voidaksenne puhua asiasta yhtään mitään.
Ja mieleen tulee myös, että voi olla ihmisessäkin ns. vika jos saa ikävää kohtelua. Oli kyseessä mikä tahansa kaupunki. Se nyt vaan on totisen tosi, että KAIKKIIN kaupunkeihin mahtuu ihmisiä laidasta laitaan ja se on sattuman kauppaa kehen sinä törmäät ensimmäisinä päivinä ja viikkoina ja tulet luoneeksi kuvan kyseisestä kaupungista ja sen jälkeen asenteesi onkin jo sitä luokkaa että kaikki jotka ovat kanssasi tekemisissä saa SINULTA tietynlaisen kontaktin ja sinä saat sitä mitä tilaat. ... meniköhän junteimmilla edes jakeluun... Suomennos valittajajille : katsokaa peiliin !- ihan ihan
paska kaupunki.
- Totta ja tosi kans
ihan ihan kirjoitti:
paska kaupunki.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on...
Sellaista on elämä ja käytöstavat Heinolassa, että ilmaisu "paska kaupunki" osuu juuri naulan kantaan.
Jos täällä normaaleita tai normaalijärkisiä sivistyneitä ihmisiä oltaisiin, niin paikkakunnalla ei varmasti olisi niin negatiivinen valtakunnallinen maine kuin sillä on. Hävettää helvetisti kirjoittaa osoitteekseen "Heinola".
- P-A Ukko
Saada homoille kunnon disko,jossa kunnon meno ja musiikinsyke.
- OSmo oikein
oman discon???
- P-A Ukko
OSmo oikein kirjoitti:
oman discon???
monta ja lähiseudulta tulis myös asiakkaita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607492Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232916- 1421766
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671394- 1301134
- 73827
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 51707