kava

saako suomesta

Saako Suomesta mistään kavaa eli tuota kasvia josta esim. Uudessa Seelannissa maorit tekevät teetä. Rentouttaa jne. Mun mielestä joko kiellettyä tai ainakin jotenkin rajoitettua koska jatkuva kavan käyttö rasittaa maksaa..

Mutta entä jos haluaakin juoda kavateetä/uutetta vain esim. kerran pari viikossa rentoutuakseen? Ainahan tuo nyt alkoholia terveellisempää olisi.

Saako Suomesta kavaa lehtenä, uutteena tai teenä mistään? Onko joku ostanut/tilannut?

14

17399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kava4

      On tulossa takaisin Eurooppaan, mutta nähtäväksi jää milloin suomeen, niin kauan kuin samat jermut istuvat Lääkelaitoksen pallilla. USA:ssa sitä saa jo vapaasti. Saattaa rasittaa maksaa pitkään käytettynä suurina annoksina, mutta niin tekevät useat apteekin lääkkeetkin. Samoilla perustein suuri osa resepti ja käsikauppalääkkeistä pitäisi kieltää.

      • kosmiset vibraatiot

        Ihan mielenkiinnosta. Ajattelitko juoda kavaa noin viihdekäytössä vai onko sinulla joku sairaus, jonka hoitamiseksi tuota tahtoisit?

        Kun tuote aiheuttaa maksavaurioita, niin mitäpä jos miettisit muita vaihtoehtoja.


      • kavamies
        kosmiset vibraatiot kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta. Ajattelitko juoda kavaa noin viihdekäytössä vai onko sinulla joku sairaus, jonka hoitamiseksi tuota tahtoisit?

        Kun tuote aiheuttaa maksavaurioita, niin mitäpä jos miettisit muita vaihtoehtoja.

        Monesta paikasta olen lukenut kavatietoutta ja kaikissa on sanottu että maksavaurioita aiheutuu kasvin lehtien käytöstä. Tietyssä vaiheessa joku firma sekoitti lehtiä tuotteeseensa mikä aiheutti parissa ihmisessä miljoonasta (tai jotain vastaavaa, get the point) maksavaurioita. Alkoholin kanssa ei kavaa kehoteta käyttämään. Tiedon tultua julki ei lehtiainesta nykyisin tuotteissa enää käytetä.

        Itse olen saanut kavasta apua uniongelmaan. Kokeilin unilääkkeitä, mutta totesin kavan aivan yhtä hyväksi vaihtoehdoksi. Ihan aina se ei toimi, jos on todella stressaantunut, mutta yleensä se rentouttaa sopivasti ja auttaa nukkumaan.

        Tavallisessa päiväkäytössä vaikutukset eivät ole niin voimakkaita että menisi "pönttö sekaisin." Lähinnä se herkistää ja rentouttaa ja tietyllä tavalla hiukan "avaa mieltä." Mielestäni oiva rentoutumiskeino, ei voisi paljon parempaa keksiä.

        Olen myös kokeillut muita, Suomesta saatavia, luontaistuotteita, mutta nämä eivät ole unettomuuteeni tai stressiin auttaneet. Monilla rentoutumiskeinona on alkoholi, itse pidän yrttilääkintää parempana vaihtoehtona.

        Ai niin, ja kavassa on myös lievä sosialisoiva vaikutus.


      • törttis
        kavamies kirjoitti:

        Monesta paikasta olen lukenut kavatietoutta ja kaikissa on sanottu että maksavaurioita aiheutuu kasvin lehtien käytöstä. Tietyssä vaiheessa joku firma sekoitti lehtiä tuotteeseensa mikä aiheutti parissa ihmisessä miljoonasta (tai jotain vastaavaa, get the point) maksavaurioita. Alkoholin kanssa ei kavaa kehoteta käyttämään. Tiedon tultua julki ei lehtiainesta nykyisin tuotteissa enää käytetä.

        Itse olen saanut kavasta apua uniongelmaan. Kokeilin unilääkkeitä, mutta totesin kavan aivan yhtä hyväksi vaihtoehdoksi. Ihan aina se ei toimi, jos on todella stressaantunut, mutta yleensä se rentouttaa sopivasti ja auttaa nukkumaan.

        Tavallisessa päiväkäytössä vaikutukset eivät ole niin voimakkaita että menisi "pönttö sekaisin." Lähinnä se herkistää ja rentouttaa ja tietyllä tavalla hiukan "avaa mieltä." Mielestäni oiva rentoutumiskeino, ei voisi paljon parempaa keksiä.

        Olen myös kokeillut muita, Suomesta saatavia, luontaistuotteita, mutta nämä eivät ole unettomuuteeni tai stressiin auttaneet. Monilla rentoutumiskeinona on alkoholi, itse pidän yrttilääkintää parempana vaihtoehtona.

        Ai niin, ja kavassa on myös lievä sosialisoiva vaikutus.

        Mielestäni ihan laillista tavaraa suomessa, helpoiten varmaan saa kun tilaa ameriikasta vaikkapa http://www.wholehealth.com/index.cfm?fuseaction=category.display&category_id=186&gclid=CJ-GjKeWrZcCFUwb3godLCRpig


      • xiaoxiao
        törttis kirjoitti:

        Mielestäni ihan laillista tavaraa suomessa, helpoiten varmaan saa kun tilaa ameriikasta vaikkapa http://www.wholehealth.com/index.cfm?fuseaction=category.display&category_id=186&gclid=CJ-GjKeWrZcCFUwb3godLCRpig

        Itse tilasin palttiarallaa vuosi sitten kyseisen kasvin juuresta jauhettua jauhetta 100g painoisen pussukan, hintaa taisi olla ~20e shipping lisineen. Siitä sai jo jokusen ihan mukavan kokoisen juoman värkittyä. Nyt tuli taas kyseinen pussi vastaan siivotessa ja teinpä sitten mehun sekaan, että on ollu ikävä tätä fiilistä. Vähän vaihtelua humala tilaan, taidanpa kokeilla lähtee viettään tulevaa viikonloppua kavapäissäni. :)
        Tuosta maksavaurio jutusta nyt sitten taas oikein ota selkoa, toiset sanoo että kava aiheuttaa sitä, toiset lähteet, että pelkät kasvin lehdistä valmistetut tuotteet, kuka tietää, kyllä alkoholikin sitä maksaa tuhoo aika kiitettävästi.
        Kavaan en oo kyllä törmänny missään suomalaisissa liikkeissä, jos jollain on tietoa jostain luontaistuote kaupasta joka myis tätä kyseistä töhnää niin valaiskaa ihmeessä.


      • asdkissa22
        xiaoxiao kirjoitti:

        Itse tilasin palttiarallaa vuosi sitten kyseisen kasvin juuresta jauhettua jauhetta 100g painoisen pussukan, hintaa taisi olla ~20e shipping lisineen. Siitä sai jo jokusen ihan mukavan kokoisen juoman värkittyä. Nyt tuli taas kyseinen pussi vastaan siivotessa ja teinpä sitten mehun sekaan, että on ollu ikävä tätä fiilistä. Vähän vaihtelua humala tilaan, taidanpa kokeilla lähtee viettään tulevaa viikonloppua kavapäissäni. :)
        Tuosta maksavaurio jutusta nyt sitten taas oikein ota selkoa, toiset sanoo että kava aiheuttaa sitä, toiset lähteet, että pelkät kasvin lehdistä valmistetut tuotteet, kuka tietää, kyllä alkoholikin sitä maksaa tuhoo aika kiitettävästi.
        Kavaan en oo kyllä törmänny missään suomalaisissa liikkeissä, jos jollain on tietoa jostain luontaistuote kaupasta joka myis tätä kyseistä töhnää niin valaiskaa ihmeessä.

        Noh uusimmat tutkimukset ovat osoittaneet että kaikki Kavan terveyshaitat oli total bullshittiä ja ihan turhaan puoli maailmaa kielsi tuotteen, Suomi ilmeisesti yksi ahdasmielisimmistä maista tuon suhteen. Tietty totta osittain ne terveyshuhut näytti olevan,esim. maksa saa vaurioita jos juo/syö kavaa lehdistä tehdyistä ainesosista mutta jos juurista niin yliopiston tutkimuksen mukaan mikään ei viittaa siihen että maksa vaurioituisi. Käytännössä Kava on enemmän kuin turvallinen tuote, onhan paikalliset syöneet sitä esim. vanutalla tuhansia vuosia eikä mitään merkittäviä haittavaikutuksia ole ollut. Pikemminkin päinvastoin vaikuttaa siltä että Kava on tuollainen perusluontaistuote joka auttaa joka vaivaan, lähinnä nyt ahdistukseen mutta esim. kuulemma auttaa leukemiassa ja syövissä jne..

        ps. saahan kavasta kivan humalanki mikä lienee 100x parempi vaihtoehto kuin normikänni.

        Linkkejä:

        http://www.konakavafarm.com/ tuolla hyviä artikkelija koskien terveysvaikutuksia, lisäksi tuolta voinee tilata tuotteita suomeen- mikäli ne tullista ikinä tulee. Suosittelen tutustumaan tuohon nettisivuun, todella paljon mielenkiintoisia artikkelija.

        Pähkinänkuoressa: jos ostat oikeita kava tuotteita : ahdistuksesi vähenee, saat halutessasi kivan rentouneen olotilan "pienen humalan" , ja terveytesikin kohenee

        Toivoisin todella että Suomessa loppuisi pelleily ja noita tulisi luontaistuotekauppoihin jne...


      • K-va

        Onko laillista tilata Suomeen yllä mainittuja tuotteita?


      • ärsyyntynyt
        kosmiset vibraatiot kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta. Ajattelitko juoda kavaa noin viihdekäytössä vai onko sinulla joku sairaus, jonka hoitamiseksi tuota tahtoisit?

        Kun tuote aiheuttaa maksavaurioita, niin mitäpä jos miettisit muita vaihtoehtoja.

        V****tyhmä kommentti ei huuhhujjaa !!!!!½!prkl!!


    • ^¨^^^^^^

      Viime vuosikymmenenä tilasin kavaa eu-alueelta eikä ongelmia ollut. Luultavasti voi nytkin tilata samoin. Kava ei ole tullin ykköskohde.

    • up_is_down4342

      Tullin mukaan KAVA:a rinnastuu lääkkeisiin ja sitä ei saa tilata/tuoda maahan ilman reseptiä tms.

      Samalla verukkeella muutenkin pyritään kieltämään kaikki valmisteet (vaikka kava ei ole niistä järjevin), joilla ihmiset voisivat itse lääkitä itseään ja vaikka parantua (histamiinin injektointi vähentää histaminergistä aktiivisuutta ja olet paremmassa kunnossa kun käyttö lopetetaan). Samalla luodaan keinotekoista propagandaa siitä miten unilääkkeitä käytetään väärin ja sillä perusteella määrätään seroquelia joka tappaa potilaansa, kun taas nukahtamislääkkeet voi lopettaa ja jatkaa elämäänsä normaalisti. Järkeviä (histamiinipohjaisia) stimulantteja ei taas haluta käyttää ja kehittää koska niilla voisi jopa parantua ja kaikki stimulanttien käyttäjät ovat sitten huumausainerikollisia (joille työnnetään SSRI, cannabis, kokaniini ja vaikka mitä muuta paskaa jotka todella ovat järjettömiä eikä niistä ole mitään hyöyä).

      Ei ole mistään kemiallisesta epätasapainosta kysymys vaan järjestelmällisestä potilaille valehtelusta ja sairaiden ihmisten teurastamisella myrkyllisellä dead-end lääkkeillä ja sairausprosessien kontrolloimisesta yhteiskunnan ja natsilääkäreiden taholta (insuliinin injektointi diabeteksessä sen sijaan että käytettäisiin: berberiiniä, injektoitaisiin adiponektiinia, syötäisiin bitter melonia, syötäisiin durraa (sorghum) jne).

      Kava on siitä paska tuote (niin kuin alkoholikin) että sekin vain peittää nukahtamisoireet eikä korjaa mitään. Toisaalta ihan järkevää kun vertaa moniin muuhun, mutta lyhytkestoisiin unettomuuteen ja stressiin kannattaa käyttää alkoholia.

    • Piper_methysticum

      Kava pitäisi valmistaa ainoastaan kasvin (Piper methysticum) juurista, ei muista osista, koska muut osat voivat vaurioittaa maksaa. Huonolaatuista halpapaskakavaa on nettimyynnissä, ja koskaan ei tiedä, mitä netistä saa jos tilaa epämääräisistä puljuista halpatavaraa. Aito tavara puolestaan vaikuttaa samalla tavalla kuin pamit. Ennen käyttöä pitäisi syödä vatsa täyteen, ettei laatta lennä, ja ensimmäisten annosten pitäisi olla suuria, jonka jälkeen seuraavia annoksia pienennetään (käänteinen toleranssi-ilmiö). Toimittajat vetivät tyhjään mahaan, laatta lensi:
      http://www.techinsider.io/what-does-kava-tea-do-2015-9

    • toimivarohto
    • mustapörssi

      Saa, Mustasta Pörssistä.

    • Anonyymi

      Ois khy siistii dokaa josksus oikee kunno Kawaa. kawa is best drugs.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      107
      7714
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2852
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2432
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1583
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1436
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1434
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1397
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1359
    Aihe