Kysely

Tontsake

Elikkä mitä mieltä olette toisen koiran ottamisesta kaveriksi tälle toiselle,onko teidän kohdallanne jotenkin asiat vaikeutunut yms vai onko ollut pelkkää iloa kun on kaksi? =)

14

692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rottweileristi

      Mulla on kanssa aivan tajuton pentukuume, mutta mua kehoitettiin malttamaan mieli vielä. Ei oikein ehdi treenata tätä nykyistä koiraa ja sitten pentu vaatii tietysti oman aikansa oppiakseen "talon tavoille".
      Eiköhän se ole aika koirakohtaista, hyväksyykö uuden tulokkaan laumaan vai ei. Tee hyvä päätös!=)

      • Tontsake

        ollut päällä jo ties kuinka kauan vaikka toinenki täyttää vasta 11kk juuri mutta tuntuu siltä että se haluaisi kaverin =D ( Hyvä selitys eiköh? ) joo eli oon miettiny jo monta kuukautta ja koitan vieläkin pitää jäitä hatussa ja miettiä ja juuri kuulla muiden mielipitetitä onko se kannattvaa ollut muiden mielestä.. :)


      • otettiin...
        Tontsake kirjoitti:

        ollut päällä jo ties kuinka kauan vaikka toinenki täyttää vasta 11kk juuri mutta tuntuu siltä että se haluaisi kaverin =D ( Hyvä selitys eiköh? ) joo eli oon miettiny jo monta kuukautta ja koitan vieläkin pitää jäitä hatussa ja miettiä ja juuri kuulla muiden mielipitetitä onko se kannattvaa ollut muiden mielestä.. :)

        toinen koira rottistytön ollessa 10kk, nyt 2kk myöhemmin voin sanoa että hyvin on mennyt! Rottis tosin meinaa vähän kurmottaa pienempää, mutta ei onneksi tosissaan! Ja hyvin aika riittää tytön treenamiseen kun toinen ei hirveemmin treeniä tarvitse (ranskanbulldoggi)... Voisin kuvitella että koirilla on mukavampaa työpäivän ajan olla kaksin kun yksinään :)


      • on noin nuori rottweiler
        otettiin... kirjoitti:

        toinen koira rottistytön ollessa 10kk, nyt 2kk myöhemmin voin sanoa että hyvin on mennyt! Rottis tosin meinaa vähän kurmottaa pienempää, mutta ei onneksi tosissaan! Ja hyvin aika riittää tytön treenamiseen kun toinen ei hirveemmin treeniä tarvitse (ranskanbulldoggi)... Voisin kuvitella että koirilla on mukavampaa työpäivän ajan olla kaksin kun yksinään :)

        pidä vain jäitä edelleenkin hatussa. Alle vuotinen rottweiler ei vielä ole lähelläkään aikuisuutta. Kaksi hupeloa nuorta rottista muodostavat lauman joka voi aiheuttaa ties mitä koska ei ole sinun hanskassasi.

        Kouluta ensimmäinen koirasi, saat lisäpisteitä etsiessäsi itsellesi uutta rottweilerinpentua. En usko että monikaan kasvattaja on niin vastuuntunnoton että edes myisi uutta pentua sellaiselle jolla on vielä alle vuotinen koira.

        Koira on laumaeläin, sen lauman muodostaa perhe. Muita koiria pitäisi löytyä kodin ulkopuoleltakin täyttämään koirasi "leikkimis"tarpeen.

        Mene koulutuskentälle, löydät samanmielistä seuraa jota voit pyytää treffailemaan kanssanne myös muuna aikana vapaan yhdessäolon merkeissä.

        Älä ota uutta rottweileria, vaikka joku sen myisikin, ennen kuin entinen on luotettava aikuinen. Säästä meitä rodun kohtalosta huolestuneita uusilta sydämentykytyksiltä.


      • Tontsake
        on noin nuori rottweiler kirjoitti:

        pidä vain jäitä edelleenkin hatussa. Alle vuotinen rottweiler ei vielä ole lähelläkään aikuisuutta. Kaksi hupeloa nuorta rottista muodostavat lauman joka voi aiheuttaa ties mitä koska ei ole sinun hanskassasi.

        Kouluta ensimmäinen koirasi, saat lisäpisteitä etsiessäsi itsellesi uutta rottweilerinpentua. En usko että monikaan kasvattaja on niin vastuuntunnoton että edes myisi uutta pentua sellaiselle jolla on vielä alle vuotinen koira.

        Koira on laumaeläin, sen lauman muodostaa perhe. Muita koiria pitäisi löytyä kodin ulkopuoleltakin täyttämään koirasi "leikkimis"tarpeen.

        Mene koulutuskentälle, löydät samanmielistä seuraa jota voit pyytää treffailemaan kanssanne myös muuna aikana vapaan yhdessäolon merkeissä.

        Älä ota uutta rottweileria, vaikka joku sen myisikin, ennen kuin entinen on luotettava aikuinen. Säästä meitä rodun kohtalosta huolestuneita uusilta sydämentykytyksiltä.

        mutta siitä ei ollut puhe että tämä toinenkin olis rottis ja tiedän että pentuhan tuo vasta on ja kannattaa katsoa ensin mitä tuosta tulee kun en ole puoliakaan varmaan vielä nähnyt ,mutta koulutettu se on ja hyvin tottelevainen jo nyt mutta paljon on varmasti opittavaa vielä =) kiitos vastauksista =)


      • Rottweileristi
        Tontsake kirjoitti:

        mutta siitä ei ollut puhe että tämä toinenkin olis rottis ja tiedän että pentuhan tuo vasta on ja kannattaa katsoa ensin mitä tuosta tulee kun en ole puoliakaan varmaan vielä nähnyt ,mutta koulutettu se on ja hyvin tottelevainen jo nyt mutta paljon on varmasti opittavaa vielä =) kiitos vastauksista =)

        Mä olen harkinnut ottaa toisen kissan meidän neidille kaveriksi...;) Vanhemman neiti-kissan kanssa nukkuvat söpösti ripirinnan sohvalla ja pitäähän talossa eläimien määrä olla vakio, kun ei mulle myöskään annettu pennunottolupaa...:)


      • Tontsake
        Rottweileristi kirjoitti:

        Mä olen harkinnut ottaa toisen kissan meidän neidille kaveriksi...;) Vanhemman neiti-kissan kanssa nukkuvat söpösti ripirinnan sohvalla ja pitäähän talossa eläimien määrä olla vakio, kun ei mulle myöskään annettu pennunottolupaa...:)

        on kotona 3 kissaa tämän neidin lisäksi niin vilinää kyllä siellä on mutta kun n.34kiloinen koira alkaa leikkiä kissojen kanssa niin ei siitä loppujen lopuksi mitää tulee vaikka hellästi leikkiikin mutta oma koko unohtuu aina välillä =D


      • Rottweileristi
        Tontsake kirjoitti:

        on kotona 3 kissaa tämän neidin lisäksi niin vilinää kyllä siellä on mutta kun n.34kiloinen koira alkaa leikkiä kissojen kanssa niin ei siitä loppujen lopuksi mitää tulee vaikka hellästi leikkiikin mutta oma koko unohtuu aina välillä =D

        on teidän huushollissa sitten!=D Meillä oli kaksi kissaa aikaisemmin, mutta vanha kissa otti ja läks jonnekin jo pari kuukautta sitten, eikä ole palannut kotiin...=( Ollaan etsitty ojista, tienpientareilta tuloksitta..


      • Tontsake
        Rottweileristi kirjoitti:

        on teidän huushollissa sitten!=D Meillä oli kaksi kissaa aikaisemmin, mutta vanha kissa otti ja läks jonnekin jo pari kuukautta sitten, eikä ole palannut kotiin...=( Ollaan etsitty ojista, tienpientareilta tuloksitta..

        surullisia asioita nuo..oliko ihan ulkokissa kuitenkin? jos yhtään lohduttaa niin olen tälläisen tarinan kuullut että:vanha rouva oli mennyt kesällä mökilleen ja ottanut kissansa mukaan niinkuin aina ja yhtäkkiä se ei vain tullut takaisin vaikka kuinka odotteli ja kaipaili ja luulin sen sitten menehtyneen jonku metsän pedon suuhun ja oli talvella hankkinut uuden kissan kun ei kestänyt vanhan menetystä mutta keväällä hän oli palannut uuden kissansa kanssa mökilleen niin sielä jonkun ajan oltuaan oli tämä viime kesän karkuri tullut takaisin ja vielä hyvässä kunnossa ja näin rouvalla oli kaksi kissaa =) toivottavasti kissasi löytyy vielä :) jaksamisia!


      • vielä omaa aikaa...
        Tontsake kirjoitti:

        ollut päällä jo ties kuinka kauan vaikka toinenki täyttää vasta 11kk juuri mutta tuntuu siltä että se haluaisi kaverin =D ( Hyvä selitys eiköh? ) joo eli oon miettiny jo monta kuukautta ja koitan vieläkin pitää jäitä hatussa ja miettiä ja juuri kuulla muiden mielipitetitä onko se kannattvaa ollut muiden mielestä.. :)

        Suosittelen itse hankkimaan toisen kaverin vasta kun nykyinen koirasi on vähintään 2 vee. Anna aikaa ensimmäiselle koirallesi kasvaa ja rakentaa suhde kanssasi, joka perustuu luottamukseen. Vasta sitten kannattaa harkita sitä seuraavaa. Aina nimittäin nämä kaverit ei ihan dikkailekaan toisistaan niin kuin isäntä / emäntä toivoisi. Moni kavattaja ei edes anna toista pentua jos ensikoinen on vielä noin nuori.
        Miksi koiria pitää heti olla kaksi? Eikös ensimmäisessä ole tarpeeksi puuhaa? Anna pennulle vielä aikaa.


    • Minulla oli ennestään pystykorva ja sen kaveriksi tuli rottis pystis rauhottui hekessä ja lopetti jopa haukkumisen :)

    • Omasta kokemuksesta voin sanoa että kannattaa ensin kouluttaa ensimmäinen koiralle peruskoulutusta ja muutenkin mallikelpoiseksi, ja sitten vasta alkaa sitä toista koiraa katsomaan.

      Katselin että oma koirasi on vasta 11kk!? Miettisin kyllä itse toisen koiran hankkimista jos koirani olisi tuon ikäinen, nyt voi perustottelevaisuus onnistua, mutta kunhan ikää hieman tulee lisää, niin sitä aletaan katselemaan että totellaanko sitä emäntää vai ei, kunhan se murkku-ikä alkaa tulla.. Itse ainakin odottelisin, en sano pahalla.. :)

      • Tontsake

        Kiitos tosiaan vastauksista ja en pahalla mitään otakkaan kun itsehän halusin mielipiteitä näillä puitteilla ja siihen tulokseen tulin että pitänee odottaa sen verran että tämä nykyinen on n.2v ja kaikki kunnossa muutenkin ja niinkuin sanoin jo aikasemmin toisen kaverin olisin ottanut tälle toiselle kaveriksi että olisi aina leikkikaveri lähellä mutta näillä mennään...! =)


    • kaksi rottweileriä

      pitkään ja hartaasti, koska toi ensimmäinen on noin NUORI! Miten sinä ehdit treenata molempia?? Vai olisko koirat vain "sohffa perunoita"?
      ROTIKKA VAATII!!!!, kunnon koulutuksen, jotta noilta helvetin " tappajakoira" uutisilta vältytään! Kärsii koko rotu, ja kaikki rotikka- turvakon omistajat leimataan, hullujen koirien omistajiksi!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe