Tavoitteena TTY/LUT

Abi08

Vika vuosi on vierähtänyt käyntiin ja olen alkanut jo mietiskelemään, mitä pitäisi kirjoitella jotta pääsisi johonkin teknilliseen.
TKK:lle ei paikkansa puolesta luultavasti tule hakeminen kiinnostamaan, tiedä sit mite mieli muuttuu. Tampere tällä hetkellä eniten kiinnostaisi, joten onkohan näillä arvosanoilla vaikea päästä TTY tai LUT:

Pitkä matematiikka: 9
Fysiikka: 8
Kemia: 8 (Nousee kyllä vielä 9:n)
Äidinkieli: 6
Englanti: 6
Historia: 9 (Tuosta ei taida apua olla?)

Noi aion kirjoittaa ja äidinkieleen yritän panostaa paljon, jotta sitä saisi nostettua ainakin numerolla.

3

907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukiosta ei

Kannattaa tutustua www.dia.fi -sivuston valintaoppaaseen. Sieltä lötyy tietoa yo-tutkinnosta saatavista taustapisteistä ja pisterajoista eri yliopistojen eri osastoille. Sisään voi päästä pelkässä paperivalinnassa ilman pääsykoetta, pääsykokeen ja todistuksen yhteispisteillä tai pelkillä pääsykoepisteillä, jos menee kirjoitukset penkin alle.

Jos kirjoitustesi arvosanat korreloivat suurin piirtein ilmoittamiasi, luulisi LUT:iin olevan melko helppo päästä paperivalinnassa ilman valintakokeita mille tahansa osastolle ja TTY:llekin joillekin osastoille. Näin pikaisesti mahdollisuutesi vaikuttavat melko hyviltä kumpaan tahansa kouluun.

• tkk tty lut

LUT ei ole tavoite, ennemminkin varavaihtoehto jos kaikki muu kusee :P

• juho-e
        tkk tty lut kirjoitti:

LUT ei ole tavoite, ennemminkin varavaihtoehto jos kaikki muu kusee :P

LUT:lla on kova taso etenkin energiatekniikassa, ympäristötekniikassa ja tuotantotaloudessa. Tai ainakin olen puhetta kuullut. Ja ymmärtääkseni on näillä aloilla LUT on myös kovempi osaaja kuin Tampere.
        Löytyyhän Tampereelta paljon enemmän vaihtoehtoja, mutta hei... jos pitää valita opiskeleeko arkkitehtien vai kauppatieteilijöitten kanssa samassa talossa, niin itse ottaisin sen vähemmän humanistisen vaihtoehdon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      51
      6450
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      94
      4608
    3. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      58
      4513
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      24
      3428
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      200
      3088
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      41
      2855
    7. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2699
    8. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      20
      2696
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      156
      1611
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      328
      1536
    Aihe