Vika vuosi on vierähtänyt käyntiin ja olen alkanut jo mietiskelemään, mitä pitäisi kirjoitella jotta pääsisi johonkin teknilliseen.
TKK:lle ei paikkansa puolesta luultavasti tule hakeminen kiinnostamaan, tiedä sit mite mieli muuttuu. Tampere tällä hetkellä eniten kiinnostaisi, joten onkohan näillä arvosanoilla vaikea päästä TTY tai LUT:
Pitkä matematiikka: 9
Fysiikka: 8
Kemia: 8 (Nousee kyllä vielä 9:n)
Äidinkieli: 6
Englanti: 6
Historia: 9 (Tuosta ei taida apua olla?)
Noi aion kirjoittaa ja äidinkieleen yritän panostaa paljon, jotta sitä saisi nostettua ainakin numerolla.
Tavoitteena TTY/LUT
3
898
Vastaukset
- lukiosta ei
Kannattaa tutustua www.dia.fi -sivuston valintaoppaaseen. Sieltä lötyy tietoa yo-tutkinnosta saatavista taustapisteistä ja pisterajoista eri yliopistojen eri osastoille. Sisään voi päästä pelkässä paperivalinnassa ilman pääsykoetta, pääsykokeen ja todistuksen yhteispisteillä tai pelkillä pääsykoepisteillä, jos menee kirjoitukset penkin alle.
Jos kirjoitustesi arvosanat korreloivat suurin piirtein ilmoittamiasi, luulisi LUT:iin olevan melko helppo päästä paperivalinnassa ilman valintakokeita mille tahansa osastolle ja TTY:llekin joillekin osastoille. Näin pikaisesti mahdollisuutesi vaikuttavat melko hyviltä kumpaan tahansa kouluun.- tkk tty lut
LUT ei ole tavoite, ennemminkin varavaihtoehto jos kaikki muu kusee :P
- juho-e
tkk tty lut kirjoitti:
LUT ei ole tavoite, ennemminkin varavaihtoehto jos kaikki muu kusee :P
LUT:lla on kova taso etenkin energiatekniikassa, ympäristötekniikassa ja tuotantotaloudessa. Tai ainakin olen puhetta kuullut. Ja ymmärtääkseni on näillä aloilla LUT on myös kovempi osaaja kuin Tampere.
Löytyyhän Tampereelta paljon enemmän vaihtoehtoja, mutta hei... jos pitää valita opiskeleeko arkkitehtien vai kauppatieteilijöitten kanssa samassa talossa, niin itse ottaisin sen vähemmän humanistisen vaihtoehdon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371391
- 671205
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106808