Euroopan taantuva talous ja etenkin 5d lagunan täydellinen ja farkun lähes täydellinen floppi ajoivat renaultin juuri 4000 hengen vähennyksiin.
Koska Ghosnilta näyttää menestysauton resepti hukkuneen täysin, voin kopioida sen tähän menneiltä vuosilta.
Menestyvä ylemmän keskiluokan Renault-perheauto:
1) Tee korista luokkansa tilavin myös takapenkin ja tavaratilan osalta. Muotoile kori selvästi ranskalaisen tyylikkäästi harmaasta massasta erottuvaksi
2) Tarjoa jo lanseerauksesta luokkansa halvimpiin kuuluva hinta mutta runsaat varusteet ja tyylikkäästi valitut sisustuksen kankaat ja värit.
Siinä se. Eikö olekin helppoa?
Rellun ostajaa eivät kiinnosta satunnaiset pikkuviat tai kojelaudan narinat eikä niiden koripaneelin saumojenkaan tarvitse olla niin viimeisen päälle kunhan linjat hiveleät silmää.
Pehmeä ja hiljainen kyyti on itsestäänselvyys isossa rellussa joten sitä ei tarvitse edes mainita samoin kuin 5NCAP tähden turvallisuutta ja luokkansa parasta ruosteenestoa.
Halpa hankintahinta antaa anteeksi heikohkon jälleenmyyntiarvonkin koska euroissa ei kuitenkaan tule takkkiin sen enempää kuin kalliimman wannabee-preemiumin ostajalla.
Uusi laguna oli tämän reseptin täydellinen vastakohta. Auto on jo lanseerauksessa luokkansa ahtain, kuvottavan tojotamainen mitäänsanomattomuus, alusta on kivikova ja äänieristys vain luokkansa keskitasoa.
Kaiken huipuksi tuo on luokkansa toiseksi kallein auto heti passatin jälkeen ja tämäkin hinta on puristettu jättämällä kaikki mahdolliset varusteet lisävarustelistalle.
Rellu irtisanoo 4000 euroopassa
11
1125
Vastaukset
- lähtee
6000 duunaria lähtee. Luulen, että lähtee pian enemmänkin. Veikaan, että vuoden loppuun mennessä luku on yli 20000. Rellu on todella pahassa kusessa. Rellun rahavirrat ovat jo vuosia perustuneet Nissanin osakkeiden osinkotuloihin. Nissan tuottaa miljardeja voittoa samalla kun Rellu rypee veloissa. Rellu on ollut 15-vuotta persnettofirma. Syy: Rellu tehnyt jo vuosikymmeniä teknisesti vanhanaikaisia ja laadultaan paskoja autoja, semmosia fiatteja Ihme kun eivät ole tajunneet ottaa kokonaisuudessaan Nissanin tekniikkaa käyttöön mallistoja myöten. Vaikuttaa, että ranskalainen arroganssi eli tyhmyys estää järjen käytön pakkotilanteissakin. Rellun oikea paikka olisi olla Nissanin karsittu halpismalli. Muuhun se ei pysty. Kyllä kansa tietää esim. Lagunoiden taka-akseliongelmat, loputtomat sähköviat ja ruostevaivat. Eihän Rellu toimi sateellakaan. Firmojen pomot eivät huoli rellukuskeja enää palkkalistoilleen, koska ne ei pääse autoillaan luotettavasti sorvin ääreen. Ja muutoinkin rellu antaa duunarista huonon kuvan. Rellukuski ei ymmärrä mitä oikea laatu tarkoittaa eikä pysty itsekkään tekemään mitään alusta loppuun huolellisesti. Tämä vähän arabihenkinen välinpitämättömyys tuntuu leimaavan koko relluporukkaa. Huolimattomuuden tiellä ole ole voittoja odotettavissa. Uusi Lagunakin on jo paljastanut karvansa. Mainosmiesten suurista puheista huolimatta samanlainen vikapesä kuin edellinenkin. Ihan Meganen luokkaa. Kyllä rellu on ihan itse aiheuttanut ongelmansa. Se on ollut todella leväperäisesti johdettu firma, korruptoituneiden poliitikkojen ja mafiosojen rahasampo. Ne ovat syöneet rellun laadun aivan samalla tavalla kuin mafiosot kuppasivat Fiatin konkkaan.
- laatu.
Tosiasia on myös se että Renault vienyt Nissanin laadun ranskalaiselle tasolle. Autoissa on yhteisiä osia ja jopa pohjalevyjä. Jotkut Nissanit ovat myös ulkonäöltään Renaulteja merkkejä lukuun ottamatta.
Koko konserni tulee vajoamaan pohjamutiin lähivuosina tällä menolla. Nissan menestyi vielä muutama vuosi sitten edullisella hinnallaan mutta katsokaapa mitä maksaa Almeran seuraaja Quahqai nyt! - jotain hyvääkin
laatu. kirjoitti:
Tosiasia on myös se että Renault vienyt Nissanin laadun ranskalaiselle tasolle. Autoissa on yhteisiä osia ja jopa pohjalevyjä. Jotkut Nissanit ovat myös ulkonäöltään Renaulteja merkkejä lukuun ottamatta.
Koko konserni tulee vajoamaan pohjamutiin lähivuosina tällä menolla. Nissan menestyi vielä muutama vuosi sitten edullisella hinnallaan mutta katsokaapa mitä maksaa Almeran seuraaja Quahqai nyt!Toivottavasti nissanin laatu on saatu edes renaultin tasolle.
Se kun tarkoittaa sitä että vaihdelaatikot kestävät yli 40tkm normaalikäytössä, pellit eivät ole läpiruosteessa kolmessa vuodessa ja auto ei rutistu jo kaupunkikolarissa einesmaksalaatikon alumiinivormun tyyliin.
Nissanin laatumaine on kyllä yksi mystisimpiä asioita joita esson paarin nurkkapöydässä on keksitty.
Sen huonompia autoja kuin ennen rellun valtaantuloa valmistetut nissanit olivat ei juuri löydy. Ei se nissan ihan turhaan ollut konkurssissa minkä ansiosta Ghosn sai osakkeet muutamalla purkilla hanhenmaksaa ja shampanjapullolla. - ennätys
jotain hyvääkin kirjoitti:
Toivottavasti nissanin laatu on saatu edes renaultin tasolle.
Se kun tarkoittaa sitä että vaihdelaatikot kestävät yli 40tkm normaalikäytössä, pellit eivät ole läpiruosteessa kolmessa vuodessa ja auto ei rutistu jo kaupunkikolarissa einesmaksalaatikon alumiinivormun tyyliin.
Nissanin laatumaine on kyllä yksi mystisimpiä asioita joita esson paarin nurkkapöydässä on keksitty.
Sen huonompia autoja kuin ennen rellun valtaantuloa valmistetut nissanit olivat ei juuri löydy. Ei se nissan ihan turhaan ollut konkurssissa minkä ansiosta Ghosn sai osakkeet muutamalla purkilla hanhenmaksaa ja shampanjapullolla.Nissanilla ennätys pölkkytestissä. Qas on kova kalu.
- pölökkytesti
ennätys kirjoitti:
Nissanilla ennätys pölkkytestissä. Qas on kova kalu.
Siinä suhteessa mikään ei ole muuttunut. Nissanilla oli ennätys pölkkytestissä myös ennen konkurssia ja rellun haltuun joutumista. Nissanista ei jäänyt pölkkyyn naarmuakaan mikä oli aikansa ennätys.
Tämä oli ainutlaatuista jopa silloin kun japsiautot yleensäkin tehtiin niin ohuesta ja pehmeästä säilykepellistä että sormet harallaan painamalla sai koripelteihin jäämään viisi syvää kuoppaa. Kantaviin kotelopalkkeihin piti kuopat tosin painaa jo rystysillä. - omanlaisensa ennätys
Olen lukenut suoli24.keskustelupalstoja pitkään, mutta tällaista jargonia en ole ikinä kuunaan aikaisemmin tavannut.
Miksiköhän siinä kävi niin että se oli Renault joka osti Nissania eikä toisin päin? Ettei se vaan ollut Renault jolla kassavirta oli ollut oikeansuuntainen ja Nissan kyykyssä?
Renault ei ole tehnyt teknisesti jälkeenjääneitä malleja, vaan se on ollut koko ajan kehityksen kärjessä. Laguna oli ensimmäinen koskaan valmistettu auto joka sai viisi NCAP tähteä, ja lähes koko Renaultin mallistolla on nykyään viisi tähteä. Pitkään Renaultilla oli enemmän viiden tähden autoja kuin muilla merkeillä YHTEENSÄ.
Ruostetta Renaultit vastustavat aivan eri tavalla kuin mikä tahansa japanilainen...
Puhe siiä että Lagunan laatu olisi Meganen luokkaa, ei pidä paikkasa, sillä Megane on pärjännyt ihan kelvollisesti, joskin Laguna II:n sijoitus ON ollut huono. Laguna III:n luotettavuudesta ei voi sanoa vielä mitään, sillä kauppa ei käy mm. hinnoittelun vuoksi, mutta se ei ole AUTON itsensä vika - vielä karumpi
omanlaisensa ennätys kirjoitti:
Olen lukenut suoli24.keskustelupalstoja pitkään, mutta tällaista jargonia en ole ikinä kuunaan aikaisemmin tavannut.
Miksiköhän siinä kävi niin että se oli Renault joka osti Nissania eikä toisin päin? Ettei se vaan ollut Renault jolla kassavirta oli ollut oikeansuuntainen ja Nissan kyykyssä?
Renault ei ole tehnyt teknisesti jälkeenjääneitä malleja, vaan se on ollut koko ajan kehityksen kärjessä. Laguna oli ensimmäinen koskaan valmistettu auto joka sai viisi NCAP tähteä, ja lähes koko Renaultin mallistolla on nykyään viisi tähteä. Pitkään Renaultilla oli enemmän viiden tähden autoja kuin muilla merkeillä YHTEENSÄ.
Ruostetta Renaultit vastustavat aivan eri tavalla kuin mikä tahansa japanilainen...
Puhe siiä että Lagunan laatu olisi Meganen luokkaa, ei pidä paikkasa, sillä Megane on pärjännyt ihan kelvollisesti, joskin Laguna II:n sijoitus ON ollut huono. Laguna III:n luotettavuudesta ei voi sanoa vielä mitään, sillä kauppa ei käy mm. hinnoittelun vuoksi, mutta se ei ole AUTON itsensä vikaTotuus Rellun laadusta ja tulevaisuudesta on paljon karumpi kuin tällä hetkellä uskalletaan edes sanoa. Poliitikot tulevat kohta "pelastamaan" konkkakypsän tehtaan veronmaksajien rahoilla. Kyse on veronmaksajien rahojen siirtäminen rikollisten taskuihin. Se on myös järkyttävän kallis ja typerä tie. Rellu pitäisi laittaa sinne minne se kuuluu eli hautaan. Rellu ei osaa eikä edes halua tehdä autoja kunnolla. Paksaa lykänyt kadut täyteen.
- Ex Lagunisti
omanlaisensa ennätys kirjoitti:
Olen lukenut suoli24.keskustelupalstoja pitkään, mutta tällaista jargonia en ole ikinä kuunaan aikaisemmin tavannut.
Miksiköhän siinä kävi niin että se oli Renault joka osti Nissania eikä toisin päin? Ettei se vaan ollut Renault jolla kassavirta oli ollut oikeansuuntainen ja Nissan kyykyssä?
Renault ei ole tehnyt teknisesti jälkeenjääneitä malleja, vaan se on ollut koko ajan kehityksen kärjessä. Laguna oli ensimmäinen koskaan valmistettu auto joka sai viisi NCAP tähteä, ja lähes koko Renaultin mallistolla on nykyään viisi tähteä. Pitkään Renaultilla oli enemmän viiden tähden autoja kuin muilla merkeillä YHTEENSÄ.
Ruostetta Renaultit vastustavat aivan eri tavalla kuin mikä tahansa japanilainen...
Puhe siiä että Lagunan laatu olisi Meganen luokkaa, ei pidä paikkasa, sillä Megane on pärjännyt ihan kelvollisesti, joskin Laguna II:n sijoitus ON ollut huono. Laguna III:n luotettavuudesta ei voi sanoa vielä mitään, sillä kauppa ei käy mm. hinnoittelun vuoksi, mutta se ei ole AUTON itsensä vikaKyllä Renault on jaetulla ykkös-sijalla luotettavuudessa. Tilastojen kärjessä Citikan kanssa, siis vikatilastojen ! Suomalaiset on hullua kansaa. Hassaavat rahansa Ranskalaisiin ja arvo tippuu niin lujaa, ettei omistajat perässä pysy ! Laatu, jos sellaisesta voidaan edes puhua on lievästi sanottuna ala-arvoista ! Laitetaan kaikkia hienoja avainkortteja pakkaseen vikaantumaan, kun pitäisi poistaa loputkin sähkölaitteet. Renujan sähköt, vaihteistot, pyöränlaakerit, ja lukuisat sähköpoksit hajoaa jo laivamatkalla Suomeen. Jos vielä omistaisin ranskalaisen kulkupelin olin saanut potkut töistäni jo parivuotta sitten, pomo kun ei ymmärrä jatkuvia myöhästymisiä auton hajoamisen takia. LAGUNANI -02 hajosi 30 tkm:n matkalla vain muutaman kerran. 500 km ajettuna kaasuläpän asentotunnisti, seuraavana etupyöränlaakerit, avainkortinlukija, moottorin ohjainyksikkö vaihdettiin 4000 tkm:n kohdalla, kytkimen työsylinteri seuraavana rupesi vuotamaan, takajarrut jäätyi ensimmäisenä talvena jatkuvasti jumiin, mittarinvalojen ohjainlaite, automaatti-ilmastointi ei koskaan toiminut kunnolla,sytytyspuolat pimenivät yksi kerrallaan, ovenrajoitin levisi 15 tkm ajettuna, 6-v manuuaalivaihteisto hajosi hieman yli 20 tkm ajettuna ja tässä oli vain osa vioista ! Ei niitä siis paljon ollut ja menihän ne tietenkin tehdastakuun piikkiin, eli suoranaisia kuluja ei minulle tullut. Mutta kukaan ei korvaa menetettyä työaikaa ja keskeytyneitä työmatkoja, jotka auton hajoaminen aiheutti ! Ja kun tämäkään ei vielä Renusta riittänyt minulle rangaistukseksi vika ostoksestani, vaan vuoden omistus maksoi yli 13 tuhatta euroa arvonalennuksena vaikka auto ei ollut käytössäni kuin puolet ajsata ! ENÄÄN EN IKINÄÄN RANSKALAISIIN SEKOA ! äLKÄÄ MINUA USKOKO, VAAN SIJOITTAKAA RAHANNE RELLUIHIN JA KOKEKAA ITSE
- en kerro...
muotoilu ja tyyli nykyään rellulla perseestä...
olenkin ajatellut että siellä on varmaan
"sokeet" hommissa...- muotoilu syvältä
En ole koskaan oikein tykännyt Megane II:n muodoista.
Laguna II oli aivan helekutin tyylikäs - vieläkin kääntää pään. Sen sijaan Laguna III on aivan järkyttävä varsinkin keulastaan. Siinä vaiheessa kun Avensis näyttää Lagunan rinnalla kauniilta, ollaan menty pahasti pieleen.
Ensimmäinen Twingo oli tosi tosi sievä. Uusi Twingo II on aivan kamala. Keulalla voisi ihan hyvin olla joku Hyundain logo. Vasta kolme olen nähnyt ja montaakaan ei myydä.
Scenic II on faceliftin jälkeen ihan jees.
Clio III farmari on pikkunätti, mutta ei mitenkään omaleimainen. Ihan perusauto, ei tule juuri bongattua liikenteestä. Ei niitä tosin juuri koskaan näekään.
Megane III on kuvien perusteella ihan suht ookoo, mutta mitään ranskalaisuuden tuomaa extraa siinä ei ole. Yhtä hyvin nokassa voisi olla Opelin merkki. Jos valittavana olisi Megane III ja Peugeot 308, eipä tarvitsisi kahta kertaa miettiä kumman hankkisi.
Renaultin suurin ongelma ei ole rapaantunut maine tai maahantuojan voimalliset yritykset tehdä itsensä tarpeettomaksi, vaan se että a) hinnoittelu on aivan syvältä (mukaanlukien vaihtoautosta tarjottava hyvityshinta joka on kilpailijoita olennaisesti huonompi) ja b) se että markkinoille tulevien uutuusmallien muotoilu on hanurista.
On se kyllä kumma juttu miksi muotoiluun ei satsata. Aivan saman verran se maksaa valaa muovi kivaan muotoon tai prässätä pelti nätimmälle kaarelle. - tyylittömyys riesana
muotoilu syvältä kirjoitti:
En ole koskaan oikein tykännyt Megane II:n muodoista.
Laguna II oli aivan helekutin tyylikäs - vieläkin kääntää pään. Sen sijaan Laguna III on aivan järkyttävä varsinkin keulastaan. Siinä vaiheessa kun Avensis näyttää Lagunan rinnalla kauniilta, ollaan menty pahasti pieleen.
Ensimmäinen Twingo oli tosi tosi sievä. Uusi Twingo II on aivan kamala. Keulalla voisi ihan hyvin olla joku Hyundain logo. Vasta kolme olen nähnyt ja montaakaan ei myydä.
Scenic II on faceliftin jälkeen ihan jees.
Clio III farmari on pikkunätti, mutta ei mitenkään omaleimainen. Ihan perusauto, ei tule juuri bongattua liikenteestä. Ei niitä tosin juuri koskaan näekään.
Megane III on kuvien perusteella ihan suht ookoo, mutta mitään ranskalaisuuden tuomaa extraa siinä ei ole. Yhtä hyvin nokassa voisi olla Opelin merkki. Jos valittavana olisi Megane III ja Peugeot 308, eipä tarvitsisi kahta kertaa miettiä kumman hankkisi.
Renaultin suurin ongelma ei ole rapaantunut maine tai maahantuojan voimalliset yritykset tehdä itsensä tarpeettomaksi, vaan se että a) hinnoittelu on aivan syvältä (mukaanlukien vaihtoautosta tarjottava hyvityshinta joka on kilpailijoita olennaisesti huonompi) ja b) se että markkinoille tulevien uutuusmallien muotoilu on hanurista.
On se kyllä kumma juttu miksi muotoiluun ei satsata. Aivan saman verran se maksaa valaa muovi kivaan muotoon tai prässätä pelti nätimmälle kaarelle.Koska kävin ottamassa tyypit 308SW:stä pitää valitettavasti todeta että sen muotoilussa on täsmälleen sama ongelma kuin uudessa lagunassakin joskin täysin päinvastaisesta syystä.
Kumpikin on yhdellä sanalla ilmaistuna tyylittömin ranskalaisauto mitä vähään aikaan on nähty. Laguna siksi että se on niin kuvottavan mitäänsanomaton että se voisi olla tojota tai kia. Lagunaa ei pelasta edes se että sisältä se on varsinkin parhaan verhoilun kanssa yksi tyylikkäimmistä ranskalaisautoista kautta aikain.
308 taas siksi että siinä muotoilu on mennyt täysin överiksi ja muuttunut itsetarkoitukseksi 308 voisi olla samojen tyyppien käsialaa jotka suunnittelevat markettien elektroniikkaosastoilla myytävät teineille suunnatut ghettoblasterit ja pakettistereot.
Pellin taivutus muuten maksaa ja hyvä esimerkki on rellun halpa-auto Dacia jonka kyljet ovat tarkemmin katsottuna lähes suorat. Mitä suorempaa peltiä voidaan käyttää, sitä halvemmat koriprässit. Tältä pohjalta 700-sarjan volvon pitäisi kyllä olla kaikkien aikojen halvin auto. Jokainen korin osa oli taitettu suorasta pellistä keittiön pöydän reunaa vasten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269