Eli oikealta nimeltään tulisijan suoja-alusta. Tehty rosterista, villalla eristetty ja säätöjalat.
Maksaa maltaita: yli 100€. En tuollaista itse laittaisi, muttakun timpuri vaatii puulämmitteisen kiukaan alle. Vesieristeet eivät muuten kestä ja laatat saattavat ajan kanssa hajota kuumuudesta, lakikin kai vaatii..!
Okei, alusta pitää saada. Mistä halvin valmisalusta? Itse jos saisin päättää, riittäisi esim. vaikkapa muutama irtotiili tms. Tai voishan sen itsekin tehdä: esim. jostain jäteraudasta tms.
Ideoita!!? Hyviä toteutuksia!!?
Anteeksi, olen nyt vain tällainen kapinoitsija turhia sääntöjä vastaan. Nykyisessä asunnossa myös puulämmitteinen kiuas, jonka asetin vaateriin ensimmäisellä käteensattuvalla materiaalilla; vessapaperirullan pahvihylsyllä, aioin toki vaihtaa myöhemmin, mutta kolme vuotta siinä jo ollut eikä ole lämmennyt. Ihan oikeasti, olen seurannut asiaa, puukiuas ei juurikaan lämpene alaosastaan. Paljain käsin pystyy aina säätämään tuhkaluukkua jne.
Kiukaan aluslevy?
8
8611
Vastaukset
- hittoi
Meillä ainakin kuumenee kastorin alapuoli ja olisin varmasti laittanut jotain suojaa alle mutta hormiliitäntä ei anna enää siihen mahdollisuutta. Pitäis varmaan löytää joku kiuas jossa liitäntä alempana että voisin asentaa kiukaan ylemmäksi. Meillä timpuri ja muurari ei varottanu tollasesta mitään, ammattilaiset!
- Kiukaan pohjan kokoinen
Ei syty tuleen vesieristeet ja menee takuulla vaateriinkin. Reunoihin sama laatta kuin lattiassa jos raaka betonkireunus kaihertaa.
Moisen pari kolme ämpäriä satsia vääntää muurauskauhalla suoraan ämpärissä. Siihen mitään toistasadan euron peltilätkiä missään laissa vaadita.- VALMISTAJAT
Alalle jonninlaista kehitystä.
Suunnitteluosasto töihin. - Elämän tosiasiat
VALMISTAJAT kirjoitti:
Alalle jonninlaista kehitystä.
Suunnitteluosasto töihin.Eihän ne kiuasvalmistajat enää saisi noita satasen tulisija-alustoja kaupaksi, jos eristys olisi jo valmiiksi kiukaassa.
- odottelen
Pelle Pelottoman vastausta......
- Porisee.
Paikka vesisäiliölle ja lämpö talteen.
- porinalle
Porisee. kirjoitti:
Paikka vesisäiliölle ja lämpö talteen.
kierukka sisälle.
- porinoita
porinalle kirjoitti:
kierukka sisälle.
Mahtaa taas olla hänen hörinöitä, ei noita muut jaksa esitellä.
Silti asiallinen näpäytys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232512- 622414
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062290- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321520
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371442- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201186- 951171