raivaussahan valjaat stihl

ihanko sudet vai minäkö

Miten teillä on säädetty stihl valjaat. Saha on 450 malli. Mulla on on päällä kuin akkojen rintaliivit eli melko kireällä ja ylhäällä. Tulee helposti 40cm kantoja kun sahaa ja kädet on koukussa. Jos pudotan alemmas jotta kädet suoristuu tulee olkapää kipeäksi.

12

4334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Husku 245

      Pehmusteet valajaissa olkapäiden kohdalla ? kädet on ainakin minulla sahatessa reilusti alaspäin sahan kahvoja kuin kääntää korjaa tilannetta.

    • Stihlilläkin sahaileva

      Myös Stihlin raivaussahalle kannattaa ostaa Husqvarnan "mukavuusvaljaat" eli ne kalliimmat. On todellakin hyvät valjaat sahan merkistä riippumatta.

      • joo pehmeät valjaat

        pehmeät olkapäät on valjaissa. mutta onko sahassa kahvat 90 asteen kulmassa runkoon nähden. mulla ne on. pitäisikö taittaa eteenpäin. ei missään ole ohjeita säätelyyn tai mihinkään.


      • kahvat n. 45 asteen
        joo pehmeät valjaat kirjoitti:

        pehmeät olkapäät on valjaissa. mutta onko sahassa kahvat 90 asteen kulmassa runkoon nähden. mulla ne on. pitäisikö taittaa eteenpäin. ei missään ole ohjeita säätelyyn tai mihinkään.

        kulmaan tai vaikka loivempaankin, kokeilemalla selviää.
        90 astetta liian jyrkkä, ranteet kipettyy.
        Se on tosi, että Stihlin valjaita ei saa kunnolla säädetyksi. Jos hoikahko henkilö kiristää vyötäröhihnan, nousee saha turhan korkealle ja eteen.
        Joutuu roikuttamaan hartioiden varassa, että pystyy sahamaan.


    • Tarkkana

      Itselläni sama juttu, en tiedä minkälaiselle atleetille stihl valjaat on tehty mutta eivät käy. Onneksi on huskun valjaat eikä ongelmia.

      • Hyvin onnistuu

        1996 ostettu "tilhin" valjaat 182 pit. ja 87kg ja kyllä ne toimii.
        Ei vaan meinaa saada kiristettyä kahvoja niin tiukalle etteivät kulmat muutu, kun painaa kaadettua tai nostaa, niin kulma muuttuu.
        Sekin ongelma tulee kork. kerran kk:ssa.


      • vanahat
        Hyvin onnistuu kirjoitti:

        1996 ostettu "tilhin" valjaat 182 pit. ja 87kg ja kyllä ne toimii.
        Ei vaan meinaa saada kiristettyä kahvoja niin tiukalle etteivät kulmat muutu, kun painaa kaadettua tai nostaa, niin kulma muuttuu.
        Sekin ongelma tulee kork. kerran kk:ssa.

        tilihin valjaat...
        Nää uudemmat hiukka oudot, mut kun säätää tiukemmalle sitä oikean kainalon alla olevaa kiinnikettä (vaimikäsenytoli...) niin saa nostettua sahauskorkeutta, eikä saha tule turhan eteen.


    • Combination1

      Itellä stihl fs480. Saha on huippu mutta ne alkuperäiset valjaat ei oo kummoset joten käytiin ostamassa jonseredin valjaat ja ne todettiin hyväksi.

      • HyväYhdistelmä

        Sama saha käytössä ja valjaat vaihtu Husqvarnan tekemiin.


    • Stihlman

      Stihlin on parhaat kuten sahatkin. Husqvarnan vehkeet on anaalista. Niitä ei mies käytä.

      • Ammattisahuri

        Etpä ole näköjään erityisemmin sahaillut kommentista päätellen ...


    • Anonyymi

      Olen tehnyt rintaliiveistä (tukiliiveistä) itselleni valjaat. Erityisesti kesällä ilman paitaa raivatessa tosi kätevät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5778
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3535
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe