Miten teillä on säädetty stihl valjaat. Saha on 450 malli. Mulla on on päällä kuin akkojen rintaliivit eli melko kireällä ja ylhäällä. Tulee helposti 40cm kantoja kun sahaa ja kädet on koukussa. Jos pudotan alemmas jotta kädet suoristuu tulee olkapää kipeäksi.
raivaussahan valjaat stihl
12
5049
Vastaukset
- Husku 245
Pehmusteet valajaissa olkapäiden kohdalla ? kädet on ainakin minulla sahatessa reilusti alaspäin sahan kahvoja kuin kääntää korjaa tilannetta.
- Stihlilläkin sahaileva
Myös Stihlin raivaussahalle kannattaa ostaa Husqvarnan "mukavuusvaljaat" eli ne kalliimmat. On todellakin hyvät valjaat sahan merkistä riippumatta.
- joo pehmeät valjaat
pehmeät olkapäät on valjaissa. mutta onko sahassa kahvat 90 asteen kulmassa runkoon nähden. mulla ne on. pitäisikö taittaa eteenpäin. ei missään ole ohjeita säätelyyn tai mihinkään.
- kahvat n. 45 asteen
joo pehmeät valjaat kirjoitti:
pehmeät olkapäät on valjaissa. mutta onko sahassa kahvat 90 asteen kulmassa runkoon nähden. mulla ne on. pitäisikö taittaa eteenpäin. ei missään ole ohjeita säätelyyn tai mihinkään.
kulmaan tai vaikka loivempaankin, kokeilemalla selviää.
90 astetta liian jyrkkä, ranteet kipettyy.
Se on tosi, että Stihlin valjaita ei saa kunnolla säädetyksi. Jos hoikahko henkilö kiristää vyötäröhihnan, nousee saha turhan korkealle ja eteen.
Joutuu roikuttamaan hartioiden varassa, että pystyy sahamaan.
- Tarkkana
Itselläni sama juttu, en tiedä minkälaiselle atleetille stihl valjaat on tehty mutta eivät käy. Onneksi on huskun valjaat eikä ongelmia.
- Hyvin onnistuu
1996 ostettu "tilhin" valjaat 182 pit. ja 87kg ja kyllä ne toimii.
Ei vaan meinaa saada kiristettyä kahvoja niin tiukalle etteivät kulmat muutu, kun painaa kaadettua tai nostaa, niin kulma muuttuu.
Sekin ongelma tulee kork. kerran kk:ssa. - vanahat
Hyvin onnistuu kirjoitti:
1996 ostettu "tilhin" valjaat 182 pit. ja 87kg ja kyllä ne toimii.
Ei vaan meinaa saada kiristettyä kahvoja niin tiukalle etteivät kulmat muutu, kun painaa kaadettua tai nostaa, niin kulma muuttuu.
Sekin ongelma tulee kork. kerran kk:ssa.tilihin valjaat...
Nää uudemmat hiukka oudot, mut kun säätää tiukemmalle sitä oikean kainalon alla olevaa kiinnikettä (vaimikäsenytoli...) niin saa nostettua sahauskorkeutta, eikä saha tule turhan eteen.
- Combination1
Itellä stihl fs480. Saha on huippu mutta ne alkuperäiset valjaat ei oo kummoset joten käytiin ostamassa jonseredin valjaat ja ne todettiin hyväksi.
- HyväYhdistelmä
Sama saha käytössä ja valjaat vaihtu Husqvarnan tekemiin.
- Stihlman
Stihlin on parhaat kuten sahatkin. Husqvarnan vehkeet on anaalista. Niitä ei mies käytä.
- Ammattisahuri
Etpä ole näköjään erityisemmin sahaillut kommentista päätellen ...
- Anonyymi
Olen tehnyt rintaliiveistä (tukiliiveistä) itselleni valjaat. Erityisesti kesällä ilman paitaa raivatessa tosi kätevät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303531Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91588Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131483Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241290Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34903Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242893Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.132892- 60879
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66854Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98829