Bokseri

taloon

Mitä pitää ottaa huomioon ennen bokserin hankintaa? kuinka paljon bokseri tarvitsee liikuntaa päivässä? Millaista on kouluttaa bokseria?

3

1486

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taloon2

Ennen bokserin hankintaa kannattaa tutustua boksereihin paremmin (käydä esim. kasvattajan luona vierailemassa ja lukea kirjoista rodun ominaisuuksista). Kun on varma, että omaa pitkän pinnan ja osaa nauraa bokserin keksimille jekuille niin kannattaa päättää, mihin tarkoitukseen bokserin haluaa (harrastus/kotikoira) ja sen perusteella alkaa kysellä sopivaa pentuetta.

Bokserin liikuntatarve (neljän bokserin kokemuksella) on hyvin yksilöllistä. Mieluisin liikuntamuoto boksereilleni on aina ollut vapaana juokseminen ja leikkiminen. Minulla on ollut boksereita, jotka eivät ole pitäneet pitkistä lenkeistä ja boksereita, jotka menisivät monta kilometriä jokaisella lenkillä.

Bokserin kouluttaminenkin on hyvin yksilölähtöistä. Tällä hetkellä minulla on bokserinarttu, joka on äärettömän helppo koulutettava, mutta muut bokserini ovat olleet haasteellisia. Yleisesti ottaen bokserit oppivat nopeasti, mutta osaavat olla jukuripäitä niin halutessaan. Bokserin kouluttaminen vaatii pitkäjänteisyyttä, hyviä hermoja ja huumoria. Tärkeintä kouluttamisessa on oppia lukemaan omaa koiraa, sillä bokseri osaa käyttää hyväkseen omistajan heikkouksia.

• kiinnostunut bokserista

onkos sulla kokemusta kahdesta uroskoirasta samaan aikaan. esim; sakemanni uros ja bokseri.

• taloon2
        kiinnostunut bokserista kirjoitti:

onkos sulla kokemusta kahdesta uroskoirasta samaan aikaan. esim; sakemanni uros ja bokseri.

Minulla on kokemusta kahdesta bokseriuroksesta samaan aikaan. Ainakin bokseriurokset sopivat erinomaisesti samaan talouteen, mutta pentua valitessa on otettava pentu, jonka tietää luonteeltaan sopivan yhteen toisen kanssa. Se vaatii hyvää koiratuntemusta. Omista uroksistani toinen omaksui isän roolin ja hoiti kaveriaan joka päivä (mm. kuivasi ulkoilun jälkeen toisen märän turkin).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      97
      3674
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      31
      3190
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      58
      3155
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      61
      2945
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      64
      2807
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      65
      2755
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2494
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2311
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2152
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2148
    Aihe