Vatsatauti vai oireileva vatsa

Paljon tuntuu keskustelu pyörivän navan ympärillä ja tuntuu siltä, että puhutaan sekaisin vatsataudista ja erilaisesta bakteerikannasta johtuvista vatsaoireista. Nämä kaksi kannattaa erottaa toisistaan. Itse en ole ikinä Egyptissä vatsatautia saanut eikä kukaan muukaan tuttavistani. Erilaisesta bakteerikannasta johtuvia vatsaoireita minulla on toki ollut muutamana päivänä, mutta se on ohimenevää. Joskus olen syönyt maitohappobakteereja, mutta en koe niistä olleen merkittävää hyötyä. Mieheni jopa kokee niistä tulleen vatsaoireita ja kun hän reissussa lopetti niiden ottamisen, vatsa voi hyvin. Samoja kokemuksia minulla on muiltakin matkoilta, ei vaan Egyptistä. Kannattaa kuunnella omaa elimistöä ja huolehtia käsihygieniasta, niin lomalla näkee muutakin kuin apteekkeja! = )
2749
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Egyptissä on erinlainen bakteerikanta. Tästä johtuu "vatsataudit". Joillakin on herkempi vatsa kuin muilla ja tällöin myös reagoi helposti erinlaiseen bakteerikantaan.

Itselle taisi tulla "faaraonkirous" kun olin ekaa kertaa egyptissä, mutta lääkkeet auttoi parissa tunnissa.

Usein myös lämmin sää voi aiheuttaa oireilua, jossei ole juonut tarpeeksi.

Äänestä
  • Kyllä "egyptinvatsatautiin" on tehokkaat lääkkeet ja HUOM!!!! SIIS PAIKALLISET LÄÄKKEET TEHOAVAT, SUOMESTA OSTETUISTA EI VATSAN REAGOIDESSA OLE JUURIKAAN APUA! Paikallisista apteekeista saa oireet kerrottuaan ttehokkaan kuurin, joka auttaa päivässä parissa.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Miska75 kirjoitti:

Paljon tuntuu keskustelu pyörivän navan ympärillä ja tuntuu siltä, että puhutaan sekaisin vatsataudista ja erilaisesta bakteerikannasta johtuvista vatsaoireista. Nämä kaksi kannattaa erottaa toisistaan. Itse en ole ikinä Egyptissä vatsatautia saanut eikä kukaan muukaan tuttavistani. Erilaisesta bakteerikannasta johtuvia vatsaoireita minulla on toki ollut muutamana päivänä, mutta se on ohimenevää. Joskus olen syönyt maitohappobakteereja, mutta en koe niistä olleen merkittävää hyötyä. Mieheni jopa kokee niistä tulleen vatsaoireita ja kun hän reissussa lopetti niiden ottamisen, vatsa voi hyvin. Samoja kokemuksia minulla on muiltakin matkoilta, ei vaan Egyptistä. Kannattaa kuunnella omaa elimistöä ja huolehtia käsihygieniasta, niin lomalla näkee muutakin kuin apteekkeja! = )

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu