Mites tuo sähkökalastus? Eli siis onko laillista lykätä veneestä piuhat veteen kalastustarkoituksessa? Tarvitaanko tähän hommaan mitään lupia ja millaisia vehkeitä saa käyttää, mikäli koko hommaa saa harrastaa?
sähkökalastus?
10
3216
Vastaukset
- tosiaankin
noin tollukka?
Tutki hieman kalastuslakia ja kysele älyttömyyksiä sitten!
30 §
Kalastuksessa ei saa käyttää räjähdyksellä tai muulla tavoin aikaansaatua painetta eikä myöskään ampuma-aseita, huumaavia, myrkyllisiä tai muutoin vesistöä pilaavia aineita eikä sähkövirtaa.- jännitemies
Onko sitten kiellettyä kerätä talteen kalat jotka ovat menehtymässä joessa 400kw voimalinjan alla induktiivisen kentän alapuolella?
- peräti
jännitemies kirjoitti:
Onko sitten kiellettyä kerätä talteen kalat jotka ovat menehtymässä joessa 400kw voimalinjan alla induktiivisen kentän alapuolella?
siltä,että olet viihtynyt jo tarpeeksi kauan siellä voimalinjan alla.
Ihan pienenä vinkkinä,suosittelen siirtämään telttamajoituksesi muualle. - hyvä tietää
hyvä kun laitoit tuon lakipykälän tänne.
kun ajattelin juuri lähteä metsästämään kaloja haulikolla mutta laki näemmä estää sen.
miks kaikki kiva kielletään aina? - si11i
Kun täältä sitä tietoa löytyy, niin miksi alkaisin itse plaraamaan lakikirjoja? Ei näihin viesteihin ole pakko vastata jos ei halua.
Kysymyskin lähti vain siitä kun muistelen jostakin joskus lukeneeni listaa, jossa oli suurimpia Suomesta saatuja kaloja ja osa kaloista oli pyydetty sähkökalastuksella. Eli ei tuo täysin laitonta voi olla jos porukka uskaltaa ilmoittaa sähkökalastuksen pyyntimuodoksi tuollaiseen listaan. Ehkä kyse en sitten jostakin tutkimuskäytöstä ym. joka on sitten astetta vaikeammin hankittavien lupien takana. - kartoituksessa.
si11i kirjoitti:
Kun täältä sitä tietoa löytyy, niin miksi alkaisin itse plaraamaan lakikirjoja? Ei näihin viesteihin ole pakko vastata jos ei halua.
Kysymyskin lähti vain siitä kun muistelen jostakin joskus lukeneeni listaa, jossa oli suurimpia Suomesta saatuja kaloja ja osa kaloista oli pyydetty sähkökalastuksella. Eli ei tuo täysin laitonta voi olla jos porukka uskaltaa ilmoittaa sähkökalastuksen pyyntimuodoksi tuollaiseen listaan. Ehkä kyse en sitten jostakin tutkimuskäytöstä ym. joka on sitten astetta vaikeammin hankittavien lupien takana.kalakantojen kartoituksessa tuota käytetään.
ja sekin vaatii aina luvat koulutuksen ja ne kalat lasketaan takaisin veteen mittausten jälkeen.
sähköllä kalastaminen ei tapa kalaa (yleensä) vaan tainnuttaa sen. - almasty
si11i kirjoitti:
Kysymyskin lähti vain siitä kun muistelen jostakin joskus lukeneeni listaa, jossa oli suurimpia Suomesta saatuja kaloja ja osa kaloista oli pyydetty sähkökalastuksella. Eli ei tuo täysin laitonta voi olla jos porukka uskaltaa ilmoittaa sähkökalastuksen pyyntimuodoksi tuollaiseen listaan. Ehkä kyse en sitten jostakin tutkimuskäytöstä ym. joka on sitten astetta vaikeammin hankittavien lupien takana.Tosiaan vain tutkimuskäytössä on tuo menetelmä.Ja tuolloinkin vaatii muistaakseni jonkun erillisen luvan ja toimii kai tehokkaasti vain matalassa vedessä.
- Anonyymi
jännitemies kirjoitti:
Eipä ole tainnut yhtään kalaa kuolla voimalinjan kentän vuoksi.
- Anonyymi
Tuommoinen sähkökalastusvapa olisi helppo tehdä.
Vaikka metallirunkoisesta haavista, johon muovivarsi käyttäjän puoleiseen päähän ja metallisosaan hakkurivirtalähde joka nostaa paristojen jännittee 500volttiin, sopivia hakkureita saa kiinasta 3eurolla kotiin toimitettuna.
Toki itse parempi seistä rannalla kumpparit jalassa ja muovivarrelle pituutta vaikka vähintään pari metriä.- Anonyymi
Jos on voimavirtaa 375VAC 25A sulakkeella kannattaa kytkeä hakkuri sellaeen teholähteeseen ja nostaa jännite pikkuriikkisen isommaksi, sekä pidentää sähkö- haavi vapayhdistelmää ehkä jo 10m pituiseksikin.
Yleensähän sähkökalastavat 2:n elektrodin avulla, joiden välissä kalat saavat sähköiskun.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401