tykkääkö?

hamsuteri

Tykkääkö kääpiöhamsterit siitä jos niittä pitää kädessä ja silitellään?=)

10

801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hamsterit eivät pidä siitä, että niitä pyöritellään ja silitellään. Ne puuhaavat paljon mielellään omiaan kaikessa rauhassa. Jotkut hamsterit saattavat toki näyttää siltä, että ne pitäisivät ihmisen kosketuksesta, mutta näin ei kuitenkaan ole. Nämä hamsterit ainoastaan sietävät sitä.

      Jos haluat siliteltävän lemmikin, osta koira tai kissa.

      • _koru_

        Hamsteria pitää nimenomaan käsitellä joka ita, ettei se erakoidu. Hamsteri nauttii mielellään kädellä istumisesta. Jos et ole käsitellyt hamsua päivään, se erakoituu eikä enää tunne sinua.


      • täytyy..
        _koru_ kirjoitti:

        Hamsteria pitää nimenomaan käsitellä joka ita, ettei se erakoidu. Hamsteri nauttii mielellään kädellä istumisesta. Jos et ole käsitellyt hamsua päivään, se erakoituu eikä enää tunne sinua.

        käsitellä, jotta hamsteri tottuu siihen. Se onkin sitten ihan eri asia, että NAUTTIVATKO ne ihmisen paijailuista ym.


      • ei ole..
        _koru_ kirjoitti:

        Hamsteria pitää nimenomaan käsitellä joka ita, ettei se erakoidu. Hamsteri nauttii mielellään kädellä istumisesta. Jos et ole käsitellyt hamsua päivään, se erakoituu eikä enää tunne sinua.

        kyllä totta, että jos ei ole yhteen päivään käsitellyt hamsua, niin se erakoituisi.:)


      • jos hamsu
        ei ole.. kirjoitti:

        kyllä totta, että jos ei ole yhteen päivään käsitellyt hamsua, niin se erakoituisi.:)

        on kerran kunnolla kesyyntynyt, niin se ei enää villiinny helposti koskaan.


      • _koru_ kirjoitti:

        Hamsteria pitää nimenomaan käsitellä joka ita, ettei se erakoidu. Hamsteri nauttii mielellään kädellä istumisesta. Jos et ole käsitellyt hamsua päivään, se erakoituu eikä enää tunne sinua.

        Sinun ei kannattaisi alkaa väittää vastaan. Osoitit viestilläsi, miten vähän tiedätkään hamstereista. Hamsteri ei missään tapauksessa ole sylilemmikki, se on katselulemmikki, aivan kuten kala akvaariossa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että hamsteria ei pitäisi käsitellä. Hamsterin tulee olla kesy, ettei se stressaa ihmisen suorittamia hoitopuuhia. Lisäksi käsittely on hamsterille hyvää liikuntaa.

        Kyse ei ollut siitä, pitääkö hamsteria käsitellä, vaan, pitääkö se siitä. Vastaus on ei pidä.

        "Jos et ole käsitellyt hamsua päivään, se erakoituu eikä enää tunne sinua."
        - Tämä on täysin väärää tietoa. Hamsteri voi olla käsittelemättä vaikka viikonkin, eikä se silti erakoidu. Villiintyminen(/erakoituminen) on todennäköisintä vkh roborovskeilla, muut lajit säilyvät pitkäänkin kesyinä.


      • Nökkis Kökkis
        Tii.nu kirjoitti:

        Sinun ei kannattaisi alkaa väittää vastaan. Osoitit viestilläsi, miten vähän tiedätkään hamstereista. Hamsteri ei missään tapauksessa ole sylilemmikki, se on katselulemmikki, aivan kuten kala akvaariossa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että hamsteria ei pitäisi käsitellä. Hamsterin tulee olla kesy, ettei se stressaa ihmisen suorittamia hoitopuuhia. Lisäksi käsittely on hamsterille hyvää liikuntaa.

        Kyse ei ollut siitä, pitääkö hamsteria käsitellä, vaan, pitääkö se siitä. Vastaus on ei pidä.

        "Jos et ole käsitellyt hamsua päivään, se erakoituu eikä enää tunne sinua."
        - Tämä on täysin väärää tietoa. Hamsteri voi olla käsittelemättä vaikka viikonkin, eikä se silti erakoidu. Villiintyminen(/erakoituminen) on todennäköisintä vkh roborovskeilla, muut lajit säilyvät pitkäänkin kesyinä.

        Tässä pari tietoiskua kääpiöiden käsittelystä:


        Nicehousen lemmikkihoito-ohjeet:

        "Kääpiöhamsteria tulee käsitellä mahdollisimman paljon ja säännöllisesti, että ne kesyyntyvät."


        Porinakvaariokeskuksen kääpiöhamsterihoitoohje:

        " Käsittele hamsteria hetki päivittäin, muuten se erakoituu."


        Joten käy kurkkimassa nuo paikat.


      • Nökkis Kökkis kirjoitti:

        Tässä pari tietoiskua kääpiöiden käsittelystä:


        Nicehousen lemmikkihoito-ohjeet:

        "Kääpiöhamsteria tulee käsitellä mahdollisimman paljon ja säännöllisesti, että ne kesyyntyvät."


        Porinakvaariokeskuksen kääpiöhamsterihoitoohje:

        " Käsittele hamsteria hetki päivittäin, muuten se erakoituu."


        Joten käy kurkkimassa nuo paikat.

        ...kuin se onkin, lainauksesi ovat aivan oikeassa.
        Viestisi oli ilmeisesti osoitettu minulle (?). Jos näin on, en ole sanonut mitään, mikä kieltäisi epäluotettavista lähteistä kopioimasi argumentit. :)


      • Nökkis Kökkis
        Tii.nu kirjoitti:

        ...kuin se onkin, lainauksesi ovat aivan oikeassa.
        Viestisi oli ilmeisesti osoitettu minulle (?). Jos näin on, en ole sanonut mitään, mikä kieltäisi epäluotettavista lähteistä kopioimasi argumentit. :)

        Oli se viesti sulle.


      • Anonyymi00007

        Jotkut hamsterit tykkäävät käsittelystä, mutta kaikki eivät se riippuu aina hamsterista . Esim. minun vanha hamsteri piti mielellään olla omassa terraariossa mielummin, kuin kädellä. Vaikka käsittelin sitä joka päivä ja se on ihan normaalia jos se ei pidä olla kädellä. On silti sillä hyvä elämä ilman käsittelyä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1489
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1218
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe