HP Deskjet F4180 ajurit

Deskjet

Ostin juuri uuden tulostimen (HP Deskjet F4180) Macciini, mutta se ei oikein tunnu toimivan kunnolla. Kun yritän asentaa koneeseeni printterin ajureita niin asennus ohjelma sekoaa, enkä saa tulostinta toimimaan koneesani. Näyttää siltä kun kone yrittäisi käynnistää tulostimen asennus ohjelmaa Classic tilassa, ilman että OS 9 käynnistyy. Tarkoitukseni olisi saada tulostin toimimaan Mac OS 10.4.11:ssa, eikä OS 9:ssä.

5

1313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hae hp:n sivulta oikeat

      Hae oikeat ajurit HP:n sivulta. Yrität asentaa jotain ihan vääriä ajureita.

    • Mäkkihöperö

      Yrititkö asentaa printterin mukana tulleelta levyltä? Siinä voi olla jotain ikivanhaa kamaa... Varsinkin jos se yrittää käynnistää OS 9 eli ns. classic-käyttöjärjestelmän.

      Etkö kokeillut suoraan koneessa jo olevia ajureita?
      Lisäohjelmista löytyy: Kirjoittimen asetustyökalu
      OS X käyttöjärjestelmälevyltäkin voi löytyä lisää eri valmistajien ajureita...
      Jos sillä ei onnistu, niin sitten vasta kannattaa lähteä valmistajan weppisivuja selailemaan

      • Deskjet

        Koneesta omat ajurit eivät oikein tunnu toimivan. Tietääkseni printteri on enintään kahden vuoden ikäinen, eikä siihen pitäisi siis olla OS 9:n aikaisia ajureita. Olen myös kokeillut HP:n sivujen ajureita ja sieltä saa samat ajurit kuin ajuri CD:llä on ja ne toimivat samoin. HP:n sivuilla lukee selvästi että ajureiden pitäisi toimia 10.4:ssa.

        Tuo ohjelma joka yrittää käynnistyä on Classic ohjelma, mutta se ei yritä käynnistää OS 9:ä, eikä OS 9 ole päällä. Tieto saatu samasta kohdasta, jossa lukee intel, powerpc tai universal.

        http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=al-53842-2&lc=en&dlc=fi&cc=fi&product=3177566&os=219&lang=fi


      • ei ole classic ohjelma
        Deskjet kirjoitti:

        Koneesta omat ajurit eivät oikein tunnu toimivan. Tietääkseni printteri on enintään kahden vuoden ikäinen, eikä siihen pitäisi siis olla OS 9:n aikaisia ajureita. Olen myös kokeillut HP:n sivujen ajureita ja sieltä saa samat ajurit kuin ajuri CD:llä on ja ne toimivat samoin. HP:n sivuilla lukee selvästi että ajureiden pitäisi toimia 10.4:ssa.

        Tuo ohjelma joka yrittää käynnistyä on Classic ohjelma, mutta se ei yritä käynnistää OS 9:ä, eikä OS 9 ole päällä. Tieto saatu samasta kohdasta, jossa lukee intel, powerpc tai universal.

        http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=al-53842-2&lc=en&dlc=fi&cc=fi&product=3177566&os=219&lang=fi

        > Tuo ohjelma joka yrittää käynnistyä on Classic ohjelma, mutta se ei yritä käynnistää OS 9:ä, eikä OS 9 ole päällä.

        Ei ole. Latasin laittamastasi linkistä ohjelman ja kyllä se on ihan OS X ohjelma jonka pitäisi käynnistyä OS X puolella. Sinulla on koneessa jotain pielessä jos linkistäsi lataama ohjelma käynnistää Classicin. Aja levytyökalulla oikeuksien korjaus ja tarkasta sillä samalla levyvirheet. Jos ei tuo auta niin lataa 10.4 versio Onyx ohjelmasta ja aja ohjelmien käynnistysasetusten nollaus.


    • Hatsiputarallaa

      Muuta käyttiksen kieli järjestelmäasetuksissa englanniksi asennnuksen ajaksi, jos se on sinulla suomena. Kirjaudu ulos-sisään, tai käynnistä kone uudelleen jotta kieliasetukset tulee voimaan. Minä en saanut asentumaan muurten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      659
      4130
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      47
      1815
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1607
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      41
      1516
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      172
      1486
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      1402
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      106
      1136
    8. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      50
      1086
    9. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      75
      1084
    10. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1019
    Aihe