Mulla olis 3.8Gt edestä tavaraa DVD-video muodossa. Tein levytyökalulla dvd/cd-image tiedoston näillä tiedostoilla jonka kooksi tuli jotain 4.4Gt.
Kun yritin polttaa dvd rw levylle, niin valitti että ei mahdu? Ihmettelen että miten ei mahdu? 4.7Gb levy? Eikös tuo image ole juuri sovitettu tämmöiselle levylle?
dvd:n poltto?
5
814
Vastaukset
Ei mahdu, ei. Se DVD:n paketissa komeileva 4,7 GB on niitä "kaupallisia" gigatavuja, eli 1*1000³, mutta DVD:n todellinen koko on n. 4,3 GB laskettuna oikean kaavan mukaan, jossa gigatavu on 1024³ tavua. Yksi kilotavu on 1024 tavua, ei tuhat.
Imagesta ei etukäteen tiedä, minkäkokoinen siitä tulee. Jätä jotain pois tai pakkaa enemmän.- auttaa tuossa
kutistamisessa eikä tarvi ite laskeakaan kun se laskee käyttäjän puolesta, käyttäjän tarvii vaan kertoa dvd shrinkille käytetäänkö yksikerros- vai kaksikerroslevyä niin se automaattimoodi sit laskee sopivan pakkaussuhteen annetun levyn koon mukaan.
- ap.
Kyllä minä tiesin nuo "kaupalliset" gigat, niinhän ne ovat jokapaikassa, kiintolevyissäkin. Mutta luulin, että image on valmiiksi sen kokoinen, että se mahtuu levylle vaikka tekis ihan "tyhjän levyn", niin image on 4.4gt
- ap.
ap. kirjoitti:
Kyllä minä tiesin nuo "kaupalliset" gigat, niinhän ne ovat jokapaikassa, kiintolevyissäkin. Mutta luulin, että image on valmiiksi sen kokoinen, että se mahtuu levylle vaikka tekis ihan "tyhjän levyn", niin image on 4.4gt
Ainaskin Nerolla pystyi drag and drop periaatteella poltaamaan DVDn, kun valitsi DVD-video vaihtoehdon. Luulis että nuo 3.8Gt tiedostot nyt mahtuisi tyhjälle DVD RW levylle.
Vai pitäiskö hommata eri ohjelma kuten tuo Toast? - jojo
auttaa tuossa kirjoitti:
kutistamisessa eikä tarvi ite laskeakaan kun se laskee käyttäjän puolesta, käyttäjän tarvii vaan kertoa dvd shrinkille käytetäänkö yksikerros- vai kaksikerroslevyä niin se automaattimoodi sit laskee sopivan pakkaussuhteen annetun levyn koon mukaan.
Onko Macille DVD Shrink?
Kun ei vaan löydy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619404Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492940Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja402726- 572581
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971985- 981882
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241836Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä511382Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101244- 281231