Kun selitin kuin paljon vettä juon päivässä ystäväni katsoivat minua että mitä helvettiä se hourii.
Sanoivat että eivät juo vettä ku vaan sillonkun on pakko.
SIIS MITÄ HELVETTIÄ!!!
Sanoivat että joo diettikolalla ja mehulla sitä elellään.
PERKELES!
En yleensä sinäänsä jaksa saarnata mitään vaan keskityn vittuiluun mutta tässä on vinkki ihan vaan kaikille laitti kola fanaatikoille.
JUOKAA SITÄ VITUN VETTÄ.
Se että teillä ei ole jano ei tarkota sitä että ette tarvitse vettä, vesi on hyväksi iholle se puhdistaa kehoa kaikesta teollisesta paskasta ja ennen kaikkea nopeuttaa aineenvaihduntaa.
Jos joku haluu sairaan hyvän...
...LAHDUTUS VINKIN!!! Se on että juokaa vettä jos on laihduttaminen vaikeeta niin kaiketi sitä voi kraanalle vaivaltua.
Ja kuinka paljon juoda vettä no itse lipitän sellasen vähän päälle 5 litraa päivässä.
Mutta 1ML(millilitra) yhtä syötyä kaloria kohden on ihan ok.
Elikkä litra on tuhat kaloria elikkä naiselle noin 2litraa päivässä on hyvä ja miehelle noin 3 mutta oman painon ja tilanteen mukaan.
Vettä ei voi juoda liikaa ellei mennä yli 30 litran tai jotain muuta sairasta.
JA VITTU JOS JOKU KEHTAA VALITTAA MULLE NIIN HAISTA VITTU MÄ OON KANSAN PARANTAJA JOS JOKU TOSTA OTTI VINKIN NIIN OON PARANTANU SEN ELÄMÄÄ HUOMATTAVASTI!!!
kiitos.
KANSALAISET PERKELE
7
578
Vastaukset
- Jubs
Eikös toi 5litraa oo aikas reilusti?? Muistelisin jostain lukeneeni et litra tai kaks riittäs päivässä ja liika ois jo pahasta?
- dDd
joo totta on että liika on pahasta. oikeestan pitäis juoda vaan sen verran kun on jano.
- Rowen
Ensin täytyy sanoa, että veden juonti ei nopeuta aineenvaihduntaa. Jos on nesteenvajausta, se tietysti heikentää sitä, mutta jos nestettä saa riittävästi (eikä sillä kovin paljon ole merkitystä, onko neste peräisin ruuasta, maidosta, mehusta, pelkästä vedestä vai mistä), ylimääräinen veden juonti ei aineenvaihduntaa siitä paranna. Laihduttamisessa veden litkimisestä ei muuta apua ole, kuin että vatsa täyttyy lyhytaikaisesti vedestä, jos se sitten jotain auttaa.
Liiallisella veden juonnilla taas on haittoja. Useita litroja pelkkää vettä ei kenenkään pitäisi koskaan vuorokauden sisällä juoda. Pahimmillaan voi syntyä jopa vesimyrkytys (5 l päivässä voi jo aiheuttaa sen). Vesi huuhtoo elimistöstä kuona-aineiden lisäksi myös suoloja ja esim. kaliumia, joten niistä tulee hyvin herkästi puutetta, jos vettä juo enemmän kuin on tarpeen, ja kehon sokeri- ja suolatasapaino järkkyy. Myös aivojen kemiallinen tasapaino häiriintyy liiallisesta vedenjuonnista ja altistaa mm. dementialle.
Toki on terveydelle erittäin hyväksi ja tärkeää pitää nestehukka poissa, mutta normaalisti ihmiselle tulee kyllä silloin jano, jos on tarvetta juoda. Jos ei janota, etenkään isojen nestemäärien juominen ei hyödytä kehoa millään lailla.
Ihminen tarvitsee yleensä noin 1,5-2 l nestettä vuorokaudessa, ja osan siitä saa esim. ruuasta, sen kaiken ei tarvitse olla juotavassa muodossa. Hikoiltaessa runsaasti nesteentarve voi kuitenkin kasvaa moneen litraan (samoin juodessa virtsaneritystä lisääviä aineita, esim. alkoholia). Etenkin tällöin janoon tulisi juoda muutakin kuin vettä, jotta niiltä veden haitoilta vältyttäisiin. Janoakaan ei siis tulisi sammuttaa aina vedellä. Pelkkää vettäkin on hyvä kuitenkin välillä juoda, sillä sekään ei hyväksi ole, jos juo aina vain jotain muuta kuin vettä. Suuria määriä sitä ei kuitenkaan kannata juoda.
Noista kaloreista muuten sen verran, että ihminen kuluttaa yleensä vähintään 2000 _kilokaloria_ vuorokaudessa, eli kaksi miljoonaa kaloria.- iso ja tylsä
Ei perkeles joo toi kalori homma oli mun moka olin väsynyt mutta viidestä litrasta ei todellakaan huuhdo pois suoloja kehosta.
Meika varmistaa suolatasapainon ylläpidon vetämällä vichyä 1,5l päivässä mutta sen voi jopa pistää ihan nesteenkin mukana(suolan).
JA veden juominen ravinnon oton yhteydessä nopeuttaa tai jopa ylipäätänsä juotuna nopeuttaa aineenvaihduntaa.
Enkä todellakaan neuvonut ketään litkimään sitä vesi määrää kerrallaan alas.
En tiedä mistä tietosi olet onkinut mutta eivät pidä paikkaansa lukuun ottamatta tuota suolojen huuhtoltumista.
Ja tuo vichyn juominen ei ole mikään poppa konsti vaan ihan lääkärin määräys kyseisessä tilanteessa.
Ja kummallisesti kun sanoit että veden juonnilla ei ole suurempaa vaikutusta menee vaan kehossa läpi niin kuinkas se ehtii sitten tehdä nuo kauhu asiat mistä selitit?
Yhh olkoot vetäkää saatanan pepsiä niin olo parantuu jeejee.
Ps: Laihtuvan pitää olla hikoilemaassa.
- minä vaan
Hiukan oli asiallisesti kirjotettu viesti..taidan alkaa juomaan vettä.. :)
- sitä se mieki mietin...
nii oliki..nauroin itteni kipiäksi..siis hyvällä vaan tarkotan..oli jotenki nii oman kuulosta tekstiä..:) ei muuta ko jatkakaa..
- KillMeImHere
Joo en minä ennen juonut vettä mutta kun rupesin käyttämään extaasia niin johan alko vesi maistuun. Nyt juon sitä aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku594462Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1591435- 1601387
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti471371Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2501183- 2011092
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1461047- 60948
- 80947