Apua kun olen ihan tyhmä!

Nimetön

Elikkä olisi varmaan ollut syytä lukea maantiedon tunneilla paremmin. :D olisin lähdössä lomalle jouluaatoksi mutta minne? missä on lämmintä ja mihin saa helposti äkkilähtöjä? Tahtoisin lähteä rantalomalle mutta kaupunkimatkakin käy.. Kiitos ihan hirmuisasti kun jaksasitte vastata!

5

1622

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puoli palloa

Koko eteläinen pallonpuolisko on lämmin, valitse vain sopiva maa. Tarkempaa kohdetta on aika paha sanoa kun en osaa lukea sun ajatuksia matkan kestosta ja budjetista.

• mahdoton yhtälö

Jos käyt huviksesi katsomassa myymättä olevien joulumatkojen määrää, saatat yllättyä. Viime vuonna syysloman jälkeen kun huvikseni koetin katsoa minne jouluksi pääsisi niin tulos 0 (=zero) eli kaikki matkat myyty hyvällä hinnalla jo etukäteen. Yksi paikka voi löytyä tsägällä.

• löytyy...

Kyllä matkaan pääsee, jos osaa itse järjestää. Lentokoneista löytyy aina tilaa, joulunakin...ja maailmassa on monta kaupunkia ja kylää missä on majataloissakin tilaa.

Itse aion matkata, tosin luultavasti Joulun jälkeen vasta, Etelä-Amerikkaan. Lippuja en ole vielä ostanut, sen verran vilä auki suunnitelmat, lähinnä rahatilannetta pitää selvitellä. Jos näyttää että rahat riittää ostan sitten liput...perillä haeskelen sitten jonkun hotellin tai muun majapaikan.

• joulumatkoja

ainakin Playa del Ingles Gran Canaria näytti olevan Aurinkomatkoilla vapaana äsken viikon matkoja esim. 21.12 lähtöön. Myös hieman aiemmin oli vapaana 2 vkon matkoja kyseiseen junttilomakohteeseen, jossa me olemme hyvin viintyneet jo viitisentoista kertaa (maantieto 9).
      Sinne on helppo mennä ja siellä on helppo olla ja ilmatkin suht sopivia.
      Jos haluaa Joulua juhlistaa suomalaisessa Joulupöydässä voi varata paikat Kuparipannun tai Apilaniityn pöydistä, mahdollisesti muitakin löytyy. Matkavarausta ei tosin enää kovin pitkälle voi päästää. Varmaan vielä muiltakin löytyy.

• maantieteilijä

Jouluaatoksi ei välttämättä saa äkkilähtöjä kovin helposti, joten kannattaa toimia suht.pian. Netistä löytyy ainakin tällainen (englanninkielinen) hakukone, joka arpoo toiveitasi vastaavat ja matka-ajankohtaan sopivat kohteet:
      http://www.happytellus.com

Myös osalla kotimaisista matkatoimistoista on käytössä hakutoiminto, tarjolla olevat kohteet ovat tosin vain heidän omiaan.
      Sitten kun sopiva kohde on selvillä niin ei muuta kuin nettiin / sanomalehti kouraan ja katsomaan sopivia lähtöjä.
      Hyvää matkaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      69
      3793
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      99
      3446
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      77
      3290
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2608
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      114
      1512
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1476
    7. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1090
    8. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1076
    9. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      18
      1036
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      996
    Aihe