pe-su

riittääkö

Niin, lento olisi silloin pouol kolmen paikkeilla kentällä ja lähtö sunnuntai aamuna, kannattaako noin pikainen reissu? Käsittääkseni Dublinhan on aika pieni... hinta vaan olisi silloin kohdallaan : ) Miten kätevästi pääsee ryan airin kentältä keskustaan. Kiitos jos joku viitsii näin kans ekakertalaiselle vastata.

3

1034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennättää

      oltiin samanlaisella aikataululla vuosi sitten. Päivä kierrettiin hop in - hop off -bussilla nähtävyyksiä, katsastettiin tietenkin Guinessin panimomuseo ja muista päänähtävyyksistä kiinnostavimmat. Toisena päivänä käytiin Dart-junalla Howtissa, kiva paikka. Vielä kerettiin vähän ostoksillekin ja vaan maleksittiin illalla Temble barin alueella ja tietenkin pubeissa. Nyt ollaan lähdössä taas pariksi päiväksi sinne. Yksi päivä kierrellään Dublinissa ja toisena mennään bussilla Belfastiin.

      • kysyjä..

        Ok, sitten sinne vain, hyvää matkaa.


      • Liina

        Moi!

        Olen itse kierrellyt Irlantia suhteellisen paljon, joten tässä pari vinkkiä. Ensinnäkin, RyanAir lentää samalle lentokentälle, jolle kaikki muutkin koneet, eli siirtyminen kaupunkiin on helppoa. Taksi nopein, mutta kallein vaihtoehto, paikallisbussillakin pääsee.
        Suosittelen samaten tuollaista hop on - hop off -kierrosta. Mietin tuota Belfastin reissua, että onko jokin erityinen syy matkustaa juuri Belfastiin? Jos on käynyt vain Dublinissa, kannattaisi mielestäni valita jokin muu päiväretkikohde, itse en ainakaan tykännyt erityisemmin Belfastista. Itse olen menossa seuraavalla lyhyellä reissulla Kilkennyyn (joulumarkkinat Irlannin keskiaikaisessa entisessä pääkaupungissa, joka tosi viehättävä, olen siis käynyt ennenkin), muita vaihtoehtoja Glendalough (parhaimmillaan kesällä), rannikon paikoista (DART:lla) Dalkey ja Killiney. Junalla pääsee käymään päivän aikanakin jo kaukana, maa kun on niin pieni. Silloin suosittelen Galwayta ja Cliffs of Moher -rannikkoa/Connemaraa. Olen käynyt myös Cobhissa (ihana pikkukaupunki) ja Blarneyn linnassa päiväseltään, oli hyvä reissu. Pohjoiseen päin mentäessä kivoja paikkoja ovat mm. Newgrange (tosin ehkä lähinnä historiasta kiinnostuneille) ja Trim (siellä upea linna). Jos nyt sitten menee Belfastiin, kannattaa käydä kiertoajelulla ja jos vain ehtii, Giant's Causeway:llä (ehdottomasti pohjoisen paras paikka). Myös Ulster Folk and Transport Museum Belfastin lähellä on kiva, mutta hankala, jos käy vain päivän matkalla (kannattaa varata koko päivä).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe