ARABIA 2 LIT. KANNU

Terttu

Hei!
Onko kenelläkään tietoa tällaisesta kannusta: Valkoinen Arabian kannu, jossa 2 lit. kuvio. Olen yrittänyt etsiä internetistä vastaavanlaista, mutta en ole löytänyt kuin 1 litran ja 0,5 litran koot.

12

6599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mallitunnus näkynee pohjasta (pitäisi olla MK) ja leimasta selviää valmistusajankohta (n 1930-luvulta)
      Kokoja on ainakin 0.1 L ja luultavammin 0.25 ja 1.5 litraa löytämiesi lisäksi. Ennen tehtiin joka koolle oma mittakannu, ei ollut nykyisiä malleja

      • Terttu

        Hei!

        Pohjassa on arabian tehtaanleima vuosilta: 1932-1949. Sekä painatus SS-2. Jos jollain on kyseinen 2 litran kannu, haluaisin tietää kuinka harvinaisesta kannusta on mahdollisesti kyse, koska en ole sitä netistäkään löytänyt.


    • Tarkistin mallin ja se tosiaan on tuo SS. Mallia valmistettu 1930 luvulta 50 luvulle asti. Valmistusmääristä ei ole tietoa, mutta veikkaan että 2l koko on 0.25l koon kanssa harvinaisimpia.

    • Terttu

      Hei!
      Vielä samaisesta kannusta... Onko jollakin kenties samanlaista 2 litran kannua vielä olemassa?

      • tooomi

        pahemmin myynnissä näe, meillä on se 0.5 malli ja muut hakusessa. niitä on koot 0.1 0.25 0.5 1.0 1.5 2.0
        jos se on täysin ehjä niin arvo n.100e ehkä enemmänkin..


      • mittakannusta
        tooomi kirjoitti:

        pahemmin myynnissä näe, meillä on se 0.5 malli ja muut hakusessa. niitä on koot 0.1 0.25 0.5 1.0 1.5 2.0
        jos se on täysin ehjä niin arvo n.100e ehkä enemmänkin..

        Oisko kellään tietoa Arabian MK mallin mittakannun arvosta. 0,25 lit. (lukee kyljessä). Siinä on APA leima vuosilta 1917-27 ja kapenee ylöspäin. Kannussa EI ole halkeamia, krakelointia, hiushalkeamia yms. Ainut vika on nokan kärjessä.Siitä on pieneltä alueelta kasite hävinnyt ja karkeaan pintaan likaa tarttunut. Vois saada pois oikein kovasti hankaamalla. Tämä on minulle itselleni erittäin rakas ja arvokas. On ollut äitini lapsuudessa ja mahdollisesti mummoni tai ukkinikin lapsuudessa, mikäli on peräisin sieltä mistä arvellaan. Kertokaa jos tiedätte arvoa myös rahassa!


      • olisin kiitollinen
        mittakannusta kirjoitti:

        Oisko kellään tietoa Arabian MK mallin mittakannun arvosta. 0,25 lit. (lukee kyljessä). Siinä on APA leima vuosilta 1917-27 ja kapenee ylöspäin. Kannussa EI ole halkeamia, krakelointia, hiushalkeamia yms. Ainut vika on nokan kärjessä.Siitä on pieneltä alueelta kasite hävinnyt ja karkeaan pintaan likaa tarttunut. Vois saada pois oikein kovasti hankaamalla. Tämä on minulle itselleni erittäin rakas ja arvokas. On ollut äitini lapsuudessa ja mahdollisesti mummoni tai ukkinikin lapsuudessa, mikäli on peräisin sieltä mistä arvellaan. Kertokaa jos tiedätte arvoa myös rahassa!

        Tämmöset kannut on osa perintönä tullut ja muutama ostettu kirpparilta, kun on halvalla saatu. Olis ihan kiva tietää hintaa jos vaikka joskus myyn, ettei menis pilkkahintaan.

        Oksa kannu: Taitaa olla 1 litran vetoinen, harmaa kuvio, 1964-71 leima, ei halkeamia, paloja tai muutakaan. ainoastaan jotain pilkkuja.

        Sinikukkainen kannu: Saman muotoinen kuin oksa kannu, mutta on vaalean vaalean sininen kukkakuvio edessä ja takana vähän pienempi. Kultareunus kaikkialta kulunut ja takapuolella kahvan vieressä halkeama alas asti. (tämä voi olla hankalampi arvioida kun ei tiedä nimeä)1949- 64 leima.


        Kesäkukkakannu: Ei ihan sen "aidoin" kesäkukka vaan jo pohjavärikin on vaaleampi (mielestäni) AS malli ja 1964-71 leima. Kultaus vähän reunasta kulunut, mutta täydellinen pohjassa ja kahvassa. Kukkakuvio vähän saanut naarmuja, ei muita vikoja.

        Sini vihreä kukkakannu: ST1 tai STI Mallin kannu (en saa selvää massaan painetuista kirjaimista kumpi on ) 1,5 litran vetoinen piippuleimalla. Reuna ulkopuolelta on sininen, pystyssä olevan puhalluskoriste kukan lehdet vihreät, kukka sininen. Nokassa ihan pieni kolhu takapuolella, ei muuta vikaa.

        Rypäle kannu: Ruskea vihreä Rypäle puhallus koriste, IO malli, piippuleima. Kaksi halkeamaa takapuolella. Toisen juuresta EHKÄ palanen liimattu. 2 litran vetoinen.

        Punavalko kannu: AR malli, 1964-71 leima. 2 litran vetoinen. Ulko reunaa kiertää vaalean punainen raita. Kaksi halkeamaa ihan kahvan vieressä "tällä" puolen ja toinen takapuolella. Nokan alta ehkä pikkurillinkynnen kokoinen pala lähtenyt. Ulko puolella melkein koko kannua kiertää jokin harmaa hankauman jälki, ei lähde millään pois :( Onko muuten totta että punavalko kannu on harvinaisempi kuin sinivalko?

        Kertokaa kun tiedätte enemmän! Koitin kertoa kaiken mahdollisimman tarkkaan, mutta kysy jos epäselvää!!


      • olisin kiitollinen
        olisin kiitollinen kirjoitti:

        Tämmöset kannut on osa perintönä tullut ja muutama ostettu kirpparilta, kun on halvalla saatu. Olis ihan kiva tietää hintaa jos vaikka joskus myyn, ettei menis pilkkahintaan.

        Oksa kannu: Taitaa olla 1 litran vetoinen, harmaa kuvio, 1964-71 leima, ei halkeamia, paloja tai muutakaan. ainoastaan jotain pilkkuja.

        Sinikukkainen kannu: Saman muotoinen kuin oksa kannu, mutta on vaalean vaalean sininen kukkakuvio edessä ja takana vähän pienempi. Kultareunus kaikkialta kulunut ja takapuolella kahvan vieressä halkeama alas asti. (tämä voi olla hankalampi arvioida kun ei tiedä nimeä)1949- 64 leima.


        Kesäkukkakannu: Ei ihan sen "aidoin" kesäkukka vaan jo pohjavärikin on vaaleampi (mielestäni) AS malli ja 1964-71 leima. Kultaus vähän reunasta kulunut, mutta täydellinen pohjassa ja kahvassa. Kukkakuvio vähän saanut naarmuja, ei muita vikoja.

        Sini vihreä kukkakannu: ST1 tai STI Mallin kannu (en saa selvää massaan painetuista kirjaimista kumpi on ) 1,5 litran vetoinen piippuleimalla. Reuna ulkopuolelta on sininen, pystyssä olevan puhalluskoriste kukan lehdet vihreät, kukka sininen. Nokassa ihan pieni kolhu takapuolella, ei muuta vikaa.

        Rypäle kannu: Ruskea vihreä Rypäle puhallus koriste, IO malli, piippuleima. Kaksi halkeamaa takapuolella. Toisen juuresta EHKÄ palanen liimattu. 2 litran vetoinen.

        Punavalko kannu: AR malli, 1964-71 leima. 2 litran vetoinen. Ulko reunaa kiertää vaalean punainen raita. Kaksi halkeamaa ihan kahvan vieressä "tällä" puolen ja toinen takapuolella. Nokan alta ehkä pikkurillinkynnen kokoinen pala lähtenyt. Ulko puolella melkein koko kannua kiertää jokin harmaa hankauman jälki, ei lähde millään pois :( Onko muuten totta että punavalko kannu on harvinaisempi kuin sinivalko?

        Kertokaa kun tiedätte enemmän! Koitin kertoa kaiken mahdollisimman tarkkaan, mutta kysy jos epäselvää!!

        Tuo rypäle kannu onkin ruskea sininen eikä vihreä.

        Tämmönen kastikekaadin löytyy vielä: AS malli, piripintaan 6 dl, piippuleima, kiinteällä alustalla. Reunaa kiertää vierekkäin vähän paksumpi ja ohuempi punainen raita. Samanlaisen kahvikupin olen kuullut olevan arki- niminen.

        ja

        Grownband lautanen: n. 26 cm, piippuleima, massassa leima:
        39
        4010
        SINI

        Tämä olis lokakuusta 1940 (minulle neuottiin tuo 4010 tulkitsemaan näin.


    • vj

      Hallussani on valkoinen 2 litran kannu, Arabian piippuleima, musta teksti 2 litros (tehty espanjankielisille markkinoille?). Pohjaosassa vähän lasitteen krakeloitumista.
      Ota yhteyttä, jos kiinnostaa.

      Veli-Jorma Juusela
      [email protected]

    • Anonyymi

      Minullakin on kaapissa vanha, krakeroitunut Arabian 2 Lit. mittakannu. Olen yrittänyt löytää siitä tietoa, mutta löydän vain tämän keskustelun.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe