ÄLÄ TAPA KOIRAASI!!!

klsdfksakfös

Chilille, Koiraihmiset HUOM! HOX!

http://junkka.irc-galleria.net/m/images20/01/48/15/28/89261560.jpg

Tirhan Rednex, Chili, 1.8.2007- 22.8.2008
22. elokuuta 13.15, oli Chilille varattu aika PetVetistä maitokulmahampaiden poistoon. Olimme halunneet siirtää operaatiota mahdollisimman pitkään, siinä toivossa, että kulmikset lähtisivät itsellään. Ajattelimme, että näin yksinkertaisessa rutiinitoimenpiteessä mikään ei voisi mennä vikaan.
Punnitsimme Chilin, se kutsuttiin sisään ja eläinlääkäri
antoi Chilille nukutusainepiikin. Pieni rakkaamme meni hetkessä aivan veltoksi ja lääkäri riuhtaisi Chilin sylistäni mitään sanomatta tai selittämättä leikkaussaliin. Leikkaussalin pöydällä Chili oli vielä yrittänyt nousta seisomaan ja lääkäri oli antanut hänelle toisen annoksen nukutuslääkettä suoraan oikean etutassun suoneen. Tämän lisäksi oli annettu kipulääkettä ja pienelle koiralle raskas herätyspiikki.
Puolen tunnin kuluttua Chili tuotiin syliini odotustilaan heräämään. Lääkäri sanoi koiran heräävän 5-10 minuutin kuluttua. En ymmärtänyt kyseenalaistaa ”ammattilaisen” antamaan tietoa. Kassaa pitänyt vastaava rupesi saman tien heristelemään laskua; hintaa operaatiolle tuli 92 euroa.

Paniikinomaisessa tilassa pidin jo kuolleelta näyttänyttä Chiliä sylissäni. Lääkäriä ei ollut mailla halmeilla, eikä kukaan tullut edes tarkistamaan koiran vointia. Hetken ihmettelin koiramme lasittunutta katsetta kun mieheni rupesi kummastelemaan koiramme puuttuvaa pulssia. Jouduin itse huutaen vaatimaan jonkun paikalle tarkistamaan, että koiramme oli vielä elossa. Joku siihen sitten tuli vähän sormia napsuttelemaan ja Chili vietiin suoraa tietä, useiden lääkärien saattelemana takaisin leikkaussaliin. Hetken päästä tultiin ilmoittamaan, suoria sanoja lainaten, että valitettavasti hän on nyt kuollut. Kukaan lääkäriasemalla, ei eläinhoitajaa lukuun ottamatta toiminut asiallisesti. Lähdimme poistamaan maitokulmahampaita, ja nyt meillä ei ollutkaan enää Chiliä takaisin kotiin vietävänä. Olin ostanut Chilille sen lempiruokaa ja sopinut, että sen kaverikoira Lara tulisi sen kanssa seuraavana päivänä leikkimään.
Chili lähetettiin Helsinkiin ruumiinavaukseen; täysin terve, kaikkien rakastama, onnellinen, vuoden ja 22 päivän ikäinen koira. Tuloksista selvisi, että raakkaamme ”pompula”, ”pusukettu”, ”kähkäh”, ”silli” menehtyi äkilliseen, lääkeaineen yliannostuksesta johtuvaan sydämen rytmihäiriöön. Kun otimme yhteyttä PetVetin omistajaan, saimme vastaukseksi mm: ”Jos minä olisin teitä palvellut, olisitte todennäköisesti saaneet vielä huonompaa palvelua, koska minusta on tullut niin kyyninen. ”Lääkärin ensireaktio oli, ettei tämä ollut heidän vikansa; täysin terveellä koirallamme täytyi olla vakava allergia tai sydämen läppävika. Näin ei kuitenkaan ollut.
Harkitse siis seuraavan kerran kun päätät käyttää kyseisen puljun palveluja. Mikään ei tuo rakasta Chiliämme takaisin, mutta pidä sinä huolta siitä, ettei oma koirasi, eikä tuttavasi koirakaan joudu kyynisyyden koekaniiniksi. Meille se on liian myöhäistä.

"Nyt olet vapaa ja mukana tuulen
voit kulkea rajoilla ajattomuuden.
Olet kimallus tähden, olet pilven lento.
Olet kasteisen aamun pisara hento.
Et ole poissa, vaan luoksemme saavut
mukana jokaisen nousevan aamun."
Chilin muistoa kunnioittaen,

Iisa Niemi
Pihkalankatu 5 a 21 20610 Turku
[email protected]
0447753270
(Mikäli sinulla on vastaavia kokemuksia PetVetin palveluista, uusia tai vanhoja, ota yhteyttä. Kirjoitan paikallislehtiin jutun asiaa edistääkseni.)

44

7681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuosta!!

      Tehkää ihmeessä rikosilmoitus ja viekää juttu oikeuteen ennen kuin sama tapahtuu uudelleen jollekin toiselle, vähintä mitä voitte koiranne muiston hyväksi tehdä!:/
      Osanottoni koiranne pois menosta, todella ikävä tapaus!:(

    • Janitus

      Ei ole tälläisia kokemuksia, mutta mykkänä vähän nyt olen. Olipa huolimatonta hoitoa, hoito joka muuttuikin suureksi suruksi.

      • Otan osaa ...

        selvisi, että oli kyse YLIANNOSTUKSESTA, on se selvä hoitovirhe siellä petvetissä. Niiden on tiedettävä, minkä kokoiselle koiralle minkäkin suuruinen annos on turvallinen. Ne korkeintaan antaa aavistuksen kanyylin kautta lisää jos näyttää, ettei koira ole riittävän syvässä narkoosissa. Eli ottakaa selvää, miten edetä, vaikkei korvaukset Chiliä takaisin tuo, silti on tekijät saatava vastuuseen. Ja puskaradio kyllä rummuttaa PetVetin toiminnasta!

        Voi, otan vilpittömästi osaa-täysin turha kuolema teidän lemmikkinne kohdalla.


      • Otan osaa ... kirjoitti:

        selvisi, että oli kyse YLIANNOSTUKSESTA, on se selvä hoitovirhe siellä petvetissä. Niiden on tiedettävä, minkä kokoiselle koiralle minkäkin suuruinen annos on turvallinen. Ne korkeintaan antaa aavistuksen kanyylin kautta lisää jos näyttää, ettei koira ole riittävän syvässä narkoosissa. Eli ottakaa selvää, miten edetä, vaikkei korvaukset Chiliä takaisin tuo, silti on tekijät saatava vastuuseen. Ja puskaradio kyllä rummuttaa PetVetin toiminnasta!

        Voi, otan vilpittömästi osaa-täysin turha kuolema teidän lemmikkinne kohdalla.

        Tulin todella surulliseksi kertomuksesta. Miten voikin eläinlääkäri noin huolimattomasti ja kylmästi toimia. Itse olemme Turussa käyneet muutaman kerran petvetissä, ei ainakaan sellaisissa tapauksissa sinne mennä enää jossa täytyy nukutta! Siis voi jumankauta, mitä toimintaa... Puskaradio kyllä rummuttaa tän asian eteenpäin, jottei kenellekkään käy noin enää ikinä! Olen muutenkin aina vihannut koiran nukuttamista,vaikka on ollut pakko, koira vaikuttaa niin elottomalta pitkän aikaa vaikka saiskin herätyspiikin niin on voinut mennä 5-7 tuntiin että herää kunnolla. Otan todellakin osaa, toivottavasti kyseinen lääkäri joutuu vastuuseen ja pois koko virasta!


    • pahoittelut

      menetyksenne johdosta.

      Lemmikin menetys on traumaattisempaa kuin useimmat luulevat, saati sitten tuollainen odottamaton järkytys. Kamalaa kertakaikkiaan.

      Toivottavasti saatte PetVetiltä asiallisen palautteen asiasta ja voitte sitten aloittaa surutyön.

      • jepulis

        Ilman muuta tosta on tehtävä rikosilmoitus,selvä lääkärin virhe,koska ruumiinavauksessa ei löytynnyt mitään
        Osan otto suureen suruunne,tiedän miltä koiran menettäminen tuntuu,omani kuoli vuosi sitten,vielläkin kyyneleet tulee silmiin kun muistelen tuota koiraani....


    • Oikeuteen

      tuollainen tapaus on vietävä!
      Tee se rikosilmoitus, vaikka se ei koiraa takaisin tuokaan...
      Osanottoni, ja voimia jaksamiseen!!

    • hmmm--

      minun on nyt ihan pakko hiukan kyseenalaistaa, että onko tämä oikeasti tosi juttu vai vain keksitty asia? Olen kuullut kyseisestä paikasta jo aiemmin kyllä huonoa ja omia koiria en sinne koskaan, ikinä missään tilanteessa veisi hoitoon. Mutta silti jotenkin tuli olo että tuo oli ihan keksitty juttu, toivon suuresti olevani oikeassa koska eihän noin voi meidän turvallisessa Suomessa tapahtua!!

      Suurin osanottoni Chilin pois menon johdosta (jos siis oli asia tosi juttu).

      • on totta

        tiedän kyseiset ihmiset, eikä tätä kertomusta ole syytä kyseenalaistaa.


      • herää!!

        Hei hmmm-- herää tähän päivään...vaaleanpunaiset lasit on poissa muodista...suomessakin tapahtuu tällaista...


      • Heidi_E-T

        Miten voit edes kyseenalaista juttua, joka on kerrottu omalla nimellä. Haloo. Todella järkyttävä stoori, joka on ollut mielessäni nyt monta päivää. Voimia ja jakamista Chilin perheelle.


    • järkyttynyt lukija

      Tuon eläinlääkäriaseman toiminta loppuu. Asia täytyy ottaa tarvittaessa vaikka pitempiaikaiseksi projektiksi, mutta se loppuu!

      Tampereella on eläinlääkäriasema Veter, jonka toimintaa olen omien kokemusten pohjalta paheksunut voimakkaasti, samansuuntaisia piirteitä on havaittavissa, mutta ei sekään nyt ihan sentään tällainen ole!!

    • oitis

      PetVet vastuuseen teostaan ja asia Poliisille tutkittavaksi.

      Teille Voimia surussanne :o(

      • erittäin

        Pahoillani.. Kenellekkään ei pitäisi tuommoista tapahtua, ja olen erittäin pahoillani että se tuli juuri sinulle :(
        Raha ei tuo rakastasi takaisin, mutta älä anna asian olla! Pistä kyseinen lääkäri maksamaan siitä että teki pahan virheen mikä maksoi murusi hengen!! Ei tuommoinen kyyninen paska voi saada tehdä lääkäri hommia.. Tee sen urasta LOPPU!!
        Koita löytää voimia jaksaa eteenpäin..


    • Janitus

      Toivottavasti ei ole provo aloittajalta, täällä palstalla kuitenkin ihan oikeasti henkilöitä jotka haluaa keskustella mieltä askarruttavista koira-ongelmista ja myötäelää muiden suruja. Jos ei ole provo olen jo aikaisemmin ilmoittanut ketjussa tuntemukseni.

      • chilin muistoa kunnioittaen.

        Ei ole provo. Jos lisää tahdot(te?) keskustella aiheesta, laittakaa esim. sähköpostia yllä olevaan osoitteeseeni. Ja kiitos kaikille osanotoista, asia etenee hitaasti.


      • Janitus
        chilin muistoa kunnioittaen. kirjoitti:

        Ei ole provo. Jos lisää tahdot(te?) keskustella aiheesta, laittakaa esim. sähköpostia yllä olevaan osoitteeseeni. Ja kiitos kaikille osanotoista, asia etenee hitaasti.

        Viittaan ensimmäiseen kirjoitteluuni, surullinen ja ihmeellinen huolimattomuus koirasi menetys, ja anteeksi epäilyni.


    • minä vaan

      Syvimmät osanottoni sanoinkuvaamattomasta menetyksestä. Toivon teille voimia suuren surunne ja ikävänne keskellä.

      Samansuuntainen kokemus PetVetistä on minullakin tiedossa vuosikymmenen takaa. Kissallemme annettiin liian suuri määrä nukutusainetta, sanottiin, että muutamien tuntien päästä pitäisi herätä. Lähdimme kotiin. Kissa oli aivan tajuttoman oloinen koko päivän, ja illan. Alkuyöstä kissa alkoi mennä yhä kylmemmäksi, ja pulssi harventua. Päivystävä eläinlääkäri ei osannut auttaa, sanoi vain että olisi pitänyt antaa herätyspiikki.

      Jollain ihmeen kummalla (jo nyt edemennyt) kissamme kuitenkin selvisi siitä, mutta uskon että lähellä lähtö oli. Mutta sen verran tapaus säikäytti, että koskaan en tule siihen paikkaan enää yhtäkään eläintäni viemään. Ja luettuani tekstisi, toivon todella, ettei kukaan muukaan rakkaitaan kyseiseen puljuun veisi!


      Ei ole sanoja, kun kyyneleet vain vierivät.
      Sydän on palasina, eikä yksi suuri pala koskaan tule takaisin.

      • kärsimys jalostaa

        PetVetistä,ja itse asiassa joskus 80-luvulla (silloin majailin siellä suunnilla) se taisi olla siellä entisen LSO:n kupeessa, Kupittaalla?
        No, sivuseikka. Minulla ei ole kokemusta muusta kuin että vanhempani, olin toki aikuinen jo, mutta turvauduin ä&i-duoon, kun yksi koirani,joka oli TUTKITUSTI luonnevikainen,joka olisi pitänyt lopettaa heti pentuna,vielä kun olin sen ottanut...no,se sai 4-vuotiaana piikin sinne rajan toiselle puolelle.Vanhempani sanoivat kun tulivat koirani pahvilaatikossa, että olipas törkeää palvelua.Ei mitään hienotunteisuutta,olivat kytkeneet seinäkoukkuun koirani,pienehkön,sirohkon raivohullun...siltä oli paskat sun muut lentäny ni henkilökunta oli sanonu että no jo tais olla aikakin kun tuotte tän lopetettavaksi.Aika ilkeetä,vaikka koira oli käyny kiinni...krhm,mutta se oli sairas, muuten välillä tooosi ihana. Silitin sen vileä lämmintä ruumista ja isäni hautasi sen pihamaalle. Ei tällanen vois olla provo,rekisterinumerot,pieneläinklinikan nimi,aika paha ois jos menis paskaa jauhaan.Tuttuja kasvattajia sillä suunnalla muuten on pitäny boikotissa PetVetiä. Oli kissa siellä mulla sterilisaatiossa, mutta se meni ihan ok. Ei, vaan ne ei kolmestaan saanu sitä siihen pakkohäkkiin,mun piti jeesaa.meni ot-muistelot sallittakoon.tippa linssissä taas kun mietin tuota vuosikasta pommia!Olen ollut töissä eläinlääkäriasemalla,voin sanoa,että yhdessä paikassa ne selän takana pilkkas ja irvaili asiakkaita ja niiden jonkinlaista tietämättömyyttä.Piru vie sitä varten on ell,se on sen ammatti.Olen kuullut kyseisen klinun toisesta toimipisteestä useista hoitovirheistä,eli sinne en veisi edes rokotuksille.Missäs niille collieilla annetaan joku lääkepistos mikä ei niille sovi, siis se pirun ivom..äsh, se mikä tappaa colliesukuiset niin jos ell ei sitä tiedä,aika edesvastuutonta.

        Vielä voimia ja osanottoni Chilin omistajille!


      • Väsynyt minäkö?
        kärsimys jalostaa kirjoitti:

        PetVetistä,ja itse asiassa joskus 80-luvulla (silloin majailin siellä suunnilla) se taisi olla siellä entisen LSO:n kupeessa, Kupittaalla?
        No, sivuseikka. Minulla ei ole kokemusta muusta kuin että vanhempani, olin toki aikuinen jo, mutta turvauduin ä&i-duoon, kun yksi koirani,joka oli TUTKITUSTI luonnevikainen,joka olisi pitänyt lopettaa heti pentuna,vielä kun olin sen ottanut...no,se sai 4-vuotiaana piikin sinne rajan toiselle puolelle.Vanhempani sanoivat kun tulivat koirani pahvilaatikossa, että olipas törkeää palvelua.Ei mitään hienotunteisuutta,olivat kytkeneet seinäkoukkuun koirani,pienehkön,sirohkon raivohullun...siltä oli paskat sun muut lentäny ni henkilökunta oli sanonu että no jo tais olla aikakin kun tuotte tän lopetettavaksi.Aika ilkeetä,vaikka koira oli käyny kiinni...krhm,mutta se oli sairas, muuten välillä tooosi ihana. Silitin sen vileä lämmintä ruumista ja isäni hautasi sen pihamaalle. Ei tällanen vois olla provo,rekisterinumerot,pieneläinklinikan nimi,aika paha ois jos menis paskaa jauhaan.Tuttuja kasvattajia sillä suunnalla muuten on pitäny boikotissa PetVetiä. Oli kissa siellä mulla sterilisaatiossa, mutta se meni ihan ok. Ei, vaan ne ei kolmestaan saanu sitä siihen pakkohäkkiin,mun piti jeesaa.meni ot-muistelot sallittakoon.tippa linssissä taas kun mietin tuota vuosikasta pommia!Olen ollut töissä eläinlääkäriasemalla,voin sanoa,että yhdessä paikassa ne selän takana pilkkas ja irvaili asiakkaita ja niiden jonkinlaista tietämättömyyttä.Piru vie sitä varten on ell,se on sen ammatti.Olen kuullut kyseisen klinun toisesta toimipisteestä useista hoitovirheistä,eli sinne en veisi edes rokotuksille.Missäs niille collieilla annetaan joku lääkepistos mikä ei niille sovi, siis se pirun ivom..äsh, se mikä tappaa colliesukuiset niin jos ell ei sitä tiedä,aika edesvastuutonta.

        Vielä voimia ja osanottoni Chilin omistajille!

        vanhempani eivät tulleet koirani pahvilaatikossa...vaan se mukanaan, kaikki jummars, vitsit se ehti lähtee vaikka huomasin ton, aiai, no, piristyin,kun olen ollut eilisestä alakulossa niin jeps,tästä läks uus päivä käyntiin


    • rottis

      kyyneleet tulvi silmiin kun luin juttusi.olen tosi pahoillani.ehdottomasti rikosilmoitus!! vaikkei se tuo koiraasi takaisin,niin tärkeää olisi saada estettyä uudet tapaukset.minäkin chilin muistoa kunnioittaen :( voimia teille

    • Ans kattoo

      Tästä eläinlääkäriasemasta on tehty ainakin kaksi valitusta lääninhallitukseen. Mitä useampi valitus saadaan aikaiseksi, sen paremmat mahdollisuudet on epäpätevän puoskarin hyllyttämiseen.
      Kyseinen eläinlääkäriasema on jo maankuulu eutanasioista; suosittelevat sitä lämpimästi ties mihin vaivaan.
      Että, olkaa hitossa varovaisia siellä suunnalla!

    • ...

      onko asia edennyt? kamalaa että tuollainen paikka on toiminnassa

    • Osanottoni

      Todella surullinen ja kammottava juttu. Voimia ja jaksamista suruunne.

    • Koiraystävä84

      Osanotto koirasi pois menoon :( Suosittelen myös poliisille ja eläinsuojelu (tai jollekkin..) yhdistykselle ilmoittamista!

      Mutta että 22 päivän ikäisen veitte jo kulmahampaiden poistoon? Onko ikä virhe? Aika nuori nimittäin..

      • Koiraystävä84

        vasta huomasin että vuoden ja 22 päivän ikäinen. VOIMIA


      • - sandra86 -
        Koiraystävä84 kirjoitti:

        vasta huomasin että vuoden ja 22 päivän ikäinen. VOIMIA

        Voi kamala, otan osaa. : ( Kunnioitusta rohkeudestasi kertoa tämä tarina. On kyllä aivan ihmeellistä toimintaa eläinlääkäriasemalta - ihme että tuollainen paikka on vielä pystyssä. Jatka asian julkituomista ja eteenpäinviemistä, että oikeus tapahtuu. Ei tuollaista vain pitäisi sattua, jonkun pitää ottaa vastuu virheestään.


    • eteenpäin...

      Osanottoni,tiedän että tällaista tapahtuu...mutta pysykää ihmiset lujina ja tehkää kaikki mahdollinen että tekijä saa oikeuden mukaisen tuomion,alkää antako periksi!Voimia teille koko sydämestäni!!

    • --------------

      Osanottoni, tämä on ihan hirveää!

      Muistan kuulleeni ennenkin petvetistä juuri tämänkaltaisia tapauksia ja tämän vuoden puolella!
      Täytyy tarkistaa >:(

      • hurtanoma

        Joku on ystävällisesti laajentanut kuulijakuntaa, hyvä vaan että juttu menee etiäppäin ja mahd. monille!!
        Kyseessä oli siis minun koirani.
        Eläinlääkari sai eläinvahinkoarviolautakunnan lausunnossa syytteen törkeästä hoitovirheestä ja on ell.asema joutui korvaamaan meille koiran hinnan ja kuolemasta koituneet kulut (yht.1100e). Prosessi oli raskas ja pitkä, mutta suosittelen kaikkia pitämään eläintensä puolia, jotta muut eivät joutuisi käymään läpi vastaavaa ja saadaan pian puoskarit pois "hoitotyöstä". Petvetin omistajathan kun ovat entisiä teurastamon eläinlääkäreitä (jääny vissiin toimintatapamallit päälle).

        Neuvoja vastaavaa kokoneelle:

        -jos eläimen kuolemassa vähänkin jotain epäillyttävää, lähetä ruumiinavaukseen eviraan, ja pyydä palveluntarjoajalta toimintakertomus heti tapahtuneen jälkeen lääkeainemäärineen tms.

        -Eviran palautteen tultua eläinvahinkoarviolautakuntaan viestiä

        -Jos et halua itse olla tekemisissä asianosaisten kanssa, ota yhteys oikeusapuneuvojaan

        -Poliisia, lääninhallitusta tai läänineläinlääkäriä ei tod. näk. kiinnosta, älä siis kuluta energiaasi heihin.

        -Eläinlääkäriliittoon menee suoraan viesti hoitovirheestä mikäli sellainen todetaan ( ja eläinlääkäriaseman kannattaisi se tehdä itse mikäli haluaa välttyä ongelmilta, älä siis ihmettele jos on ilmoitettu, vaikkei ell. asema ole ilmoittanut tietäneensä tehneens'ä hoitovirheen, jo ennen julkista myöntymistä.)

        - Mikäli laitat jutun tapahtuneesta nettiin tai julkisille paikoille, älä mainitse eläinlääkärin tai ell. aseman nimeä vaan pyydä ottamaan yhteyttä mikäli yksityiskohdat kiinnostavat lukijaa. (Näin vältyt kunnianloukkaussyytteeltä jonka minä sain tästä jutusta ja joka mitätöitiin, koska tiedot osoittautuivat täysin oikeiksi.)

        KIITOS TUESTA

        Loppuun vielä lainaus eläinlääkintävahinkoarviointilautakunnan ja eviran lausunnoista:

        "Koira on menehtynyt äkilliseen sydämen toiminnanvajauksen seurauksena. Koiralla ei todettu sellaista sairautta esim. sydämen kehityshäiriötä, joka altistaa sydämen toiminnanvajaukselle

        Medetomidiinin annos koiran rauhoittamiseksi on 22-100 yksikköä. Varovaisuutta on noudatettava, jos medetomidiinia käytetään muiden rauhoitus- ja nukutusaineiden kanssa, sillä medetomidiini vähentää niiden tarvetta huomattavasti. Ell. käyttämä annostus oli 117 yksikköä, joka on yli suositusten ylirajan.

        Levometadonin annostus on 0,2-1,0 mg/kg. Ell. käyttämä annos oli 0,3mg/kg, joka oli iso otettaessa huomioon sen yhdistelmäkäyttä medetomidiinin kanssa.

        Prpofolin keskimääräinen annostelu on esirauhoitetulla koirra 1-4mg/kg, ell. antoi propofolia 6mg/kg, joka on yli suositusannosten.

        Metadonia, jolla on hengitystä lamaava vaikutus, ei ole suositeltavaa yhdistää 2 agnostinen kanssa, jotka myös aiheuttavat sydämen harvalyöntisyyttä ja hengityslamaa.

        Ell. on lausuntonsa mukaan seurannut vain potilaan kielen väriä nukutuksen aikana, joka on klinkkaolosuhteissa riittämätön nukutuksen valvontamenetelmä

        Jo pelkän medetomidiinin annon yhteydessä hapen antaminen ja ventiloiminen olisivat saattaneet olla tarpeen. 2-agnostinen yhdistelmää käytettäessä, potilaille tulisi antaa lisähappea. "

        IISA NIEMI


      • koirakuiskuri
        hurtanoma kirjoitti:

        Joku on ystävällisesti laajentanut kuulijakuntaa, hyvä vaan että juttu menee etiäppäin ja mahd. monille!!
        Kyseessä oli siis minun koirani.
        Eläinlääkari sai eläinvahinkoarviolautakunnan lausunnossa syytteen törkeästä hoitovirheestä ja on ell.asema joutui korvaamaan meille koiran hinnan ja kuolemasta koituneet kulut (yht.1100e). Prosessi oli raskas ja pitkä, mutta suosittelen kaikkia pitämään eläintensä puolia, jotta muut eivät joutuisi käymään läpi vastaavaa ja saadaan pian puoskarit pois "hoitotyöstä". Petvetin omistajathan kun ovat entisiä teurastamon eläinlääkäreitä (jääny vissiin toimintatapamallit päälle).

        Neuvoja vastaavaa kokoneelle:

        -jos eläimen kuolemassa vähänkin jotain epäillyttävää, lähetä ruumiinavaukseen eviraan, ja pyydä palveluntarjoajalta toimintakertomus heti tapahtuneen jälkeen lääkeainemäärineen tms.

        -Eviran palautteen tultua eläinvahinkoarviolautakuntaan viestiä

        -Jos et halua itse olla tekemisissä asianosaisten kanssa, ota yhteys oikeusapuneuvojaan

        -Poliisia, lääninhallitusta tai läänineläinlääkäriä ei tod. näk. kiinnosta, älä siis kuluta energiaasi heihin.

        -Eläinlääkäriliittoon menee suoraan viesti hoitovirheestä mikäli sellainen todetaan ( ja eläinlääkäriaseman kannattaisi se tehdä itse mikäli haluaa välttyä ongelmilta, älä siis ihmettele jos on ilmoitettu, vaikkei ell. asema ole ilmoittanut tietäneensä tehneens'ä hoitovirheen, jo ennen julkista myöntymistä.)

        - Mikäli laitat jutun tapahtuneesta nettiin tai julkisille paikoille, älä mainitse eläinlääkärin tai ell. aseman nimeä vaan pyydä ottamaan yhteyttä mikäli yksityiskohdat kiinnostavat lukijaa. (Näin vältyt kunnianloukkaussyytteeltä jonka minä sain tästä jutusta ja joka mitätöitiin, koska tiedot osoittautuivat täysin oikeiksi.)

        KIITOS TUESTA

        Loppuun vielä lainaus eläinlääkintävahinkoarviointilautakunnan ja eviran lausunnoista:

        "Koira on menehtynyt äkilliseen sydämen toiminnanvajauksen seurauksena. Koiralla ei todettu sellaista sairautta esim. sydämen kehityshäiriötä, joka altistaa sydämen toiminnanvajaukselle

        Medetomidiinin annos koiran rauhoittamiseksi on 22-100 yksikköä. Varovaisuutta on noudatettava, jos medetomidiinia käytetään muiden rauhoitus- ja nukutusaineiden kanssa, sillä medetomidiini vähentää niiden tarvetta huomattavasti. Ell. käyttämä annostus oli 117 yksikköä, joka on yli suositusten ylirajan.

        Levometadonin annostus on 0,2-1,0 mg/kg. Ell. käyttämä annos oli 0,3mg/kg, joka oli iso otettaessa huomioon sen yhdistelmäkäyttä medetomidiinin kanssa.

        Prpofolin keskimääräinen annostelu on esirauhoitetulla koirra 1-4mg/kg, ell. antoi propofolia 6mg/kg, joka on yli suositusannosten.

        Metadonia, jolla on hengitystä lamaava vaikutus, ei ole suositeltavaa yhdistää 2 agnostinen kanssa, jotka myös aiheuttavat sydämen harvalyöntisyyttä ja hengityslamaa.

        Ell. on lausuntonsa mukaan seurannut vain potilaan kielen väriä nukutuksen aikana, joka on klinkkaolosuhteissa riittämätön nukutuksen valvontamenetelmä

        Jo pelkän medetomidiinin annon yhteydessä hapen antaminen ja ventiloiminen olisivat saattaneet olla tarpeen. 2-agnostinen yhdistelmää käytettäessä, potilaille tulisi antaa lisähappea. "

        IISA NIEMI

        Täytyy sanoa, että on sinussa kunnioitettavaa ytyä ihmisenä (eläimenä, ihminenkin...:) - oman koiran traagisen menettämisen jälkeen olet jaksanut vaatia oikeutta surusi keskellä. Kiitos että olet tiedottanut tuon paikan toiminnasta ja jakanut neuvoa asiassa, kullanarvoista vinkkiä viimeisimmässä viestissäsi.
        Tragedioita tapahtuu mutta jos niistä jotain hyvää saa aikaan...

        Chilin muistolle.


      • hurtanoma
        koirakuiskuri kirjoitti:

        Täytyy sanoa, että on sinussa kunnioitettavaa ytyä ihmisenä (eläimenä, ihminenkin...:) - oman koiran traagisen menettämisen jälkeen olet jaksanut vaatia oikeutta surusi keskellä. Kiitos että olet tiedottanut tuon paikan toiminnasta ja jakanut neuvoa asiassa, kullanarvoista vinkkiä viimeisimmässä viestissäsi.
        Tragedioita tapahtuu mutta jos niistä jotain hyvää saa aikaan...

        Chilin muistolle.

        Joo en tosiaan ole provo, en ole vaan muistanut/tiennyt että Chilin tarinan on joku tännekkin laittanut.

        Muita ilmi tulleita juttuja, kun pyysin ihmisiä ottamaan yhteyttä:

        -nuoren tipsun kohdunpoistossa, repineet "vahingossa" auki myös koiran vatsalaukun. (Sanottiin että kaikki meni hyvin)
        -leonbergi monta tuntia tajuton nukutusaineen yliannostuksesta, sai muistaakseni 4 herätyspiikkiä (onneksi selvisi)
        - nuoren juoksevan koiran (en muista rotua) murtunut jalka tuettiin metallilevyillä ja ruuveilla niin päin veetä, että koiralle kehittyi osteoporoosi
        - terve pentu meni ensimmäisiin rokutuksiin, ja vahingossa lopetettiin ku oli menny kortistot sekasin, ja lopetus koski seuraavaa klinikalle tulevaa asiakasta

        Että tällästä... Jos koiran haluaa tapattaa tai saada lopetus-suosituksen niin petvettiin vaan. Se on turunseudun kallein eläinlääkäriasema, niin monet hämääntyy luulemaan, että se on myös paras.


      • hurtanoma
        hurtanoma kirjoitti:

        Joo en tosiaan ole provo, en ole vaan muistanut/tiennyt että Chilin tarinan on joku tännekkin laittanut.

        Muita ilmi tulleita juttuja, kun pyysin ihmisiä ottamaan yhteyttä:

        -nuoren tipsun kohdunpoistossa, repineet "vahingossa" auki myös koiran vatsalaukun. (Sanottiin että kaikki meni hyvin)
        -leonbergi monta tuntia tajuton nukutusaineen yliannostuksesta, sai muistaakseni 4 herätyspiikkiä (onneksi selvisi)
        - nuoren juoksevan koiran (en muista rotua) murtunut jalka tuettiin metallilevyillä ja ruuveilla niin päin veetä, että koiralle kehittyi osteoporoosi
        - terve pentu meni ensimmäisiin rokutuksiin, ja vahingossa lopetettiin ku oli menny kortistot sekasin, ja lopetus koski seuraavaa klinikalle tulevaa asiakasta

        Että tällästä... Jos koiran haluaa tapattaa tai saada lopetus-suosituksen niin petvettiin vaan. Se on turunseudun kallein eläinlääkäriasema, niin monet hämääntyy luulemaan, että se on myös paras.

        Perusjutuissa; rokotuksissa, hammaskiven poistoissa tms. suosittelen kaupungin ell. asemaa. Ne on semmosen syynin alla, et on huolellisia

        Muuten suosittelen Kaarinan ell. aseman Iris Rastasta, hoitaa hommansa ja on suora. Kaikki eivät pidä Rastaan suoruudesta, mutta palvelu pelaa nopeasti ja vastauksen saa riippumatta asiasta. Koiratkin menee sinne ihan mielellään ainakin meillä. Koira on asiakas, ei ihminen, joten palvelu on täysipainoitteista ja kiiretöntä, koiran omilla ehdoilla toteutuvaa.

        Helsingin yliopistolliseen eläinsairaalaan kannattaa mennä esim. neurologisia sairauksia, vaikeita leikkauksia jne. hoitamaan. Panostakaa, muuten joutuu korjailemaan virheitä.


      • lapinkoira-96
        hurtanoma kirjoitti:

        Perusjutuissa; rokotuksissa, hammaskiven poistoissa tms. suosittelen kaupungin ell. asemaa. Ne on semmosen syynin alla, et on huolellisia

        Muuten suosittelen Kaarinan ell. aseman Iris Rastasta, hoitaa hommansa ja on suora. Kaikki eivät pidä Rastaan suoruudesta, mutta palvelu pelaa nopeasti ja vastauksen saa riippumatta asiasta. Koiratkin menee sinne ihan mielellään ainakin meillä. Koira on asiakas, ei ihminen, joten palvelu on täysipainoitteista ja kiiretöntä, koiran omilla ehdoilla toteutuvaa.

        Helsingin yliopistolliseen eläinsairaalaan kannattaa mennä esim. neurologisia sairauksia, vaikeita leikkauksia jne. hoitamaan. Panostakaa, muuten joutuu korjailemaan virheitä.

        voi järkytys!! maailman inhottavinta, aivan hirveää!!! otan osaa!


    • huh huh

      hanki hyvä ihminen elämä!!!

    • Huh huh

      PetVetistä ei ole itsellä hyviä kokemuksia (kissan kanssa joskus käynyt ja sen koommin en ole sinne koiraa enkä kissaani vienyt vaikka on lähin lääkäri) ja kaikilla tutuillani, jotka ovat siellä käyneet on huonoja kokemuksia. Hassua, että tämä pulju on vielä pystyssä..
      Otan osaa menetykseesi.
      Nosta oikeusjuttu. Toi pulju ei saisi toimia!!!!!!

      • Päivitystä

        Tästä on nyt vuosi aikaa.
        Onko rikosilmoitusta tehty tai yhtään mitään?
        Jos asianomainen on vain voivotellut asiaa niin siinä tapauksessa hieman epäilen tapahtunutta...

        Jos totta niin voisi joku tänne kertoa et miten Petvet voi edelleen toimintaansa jatkaa?


      • Sieltä löytyy
        Päivitystä kirjoitti:

        Tästä on nyt vuosi aikaa.
        Onko rikosilmoitusta tehty tai yhtään mitään?
        Jos asianomainen on vain voivotellut asiaa niin siinä tapauksessa hieman epäilen tapahtunutta...

        Jos totta niin voisi joku tänne kertoa et miten Petvet voi edelleen toimintaansa jatkaa?

        ylipäätään koskaan viestiketjuista muuta kuin aloitusviestin? 1.9. nimittäin on lähetetty koiran omistajan taholta viestiä jossa kerrotaan miten on käynyt sen jälkeen. Lue viesti jonka otsikko on "Hei kaikki" ja lähettäjä "Hurtanoma", niin näet kuinka siinä on käynyt.

        Ja mitä tulee tuohon kysymykseesi aseman toiminnasta, niin ainakin ytj:n tiedostot kertovat heidän edelleenkin toimivan, samoin kotisivut ovat edelleen toiminnassa. Viimeisin päivitys tehty huhtikuun lopussa.


      • hurtanoma
        Sieltä löytyy kirjoitti:

        ylipäätään koskaan viestiketjuista muuta kuin aloitusviestin? 1.9. nimittäin on lähetetty koiran omistajan taholta viestiä jossa kerrotaan miten on käynyt sen jälkeen. Lue viesti jonka otsikko on "Hei kaikki" ja lähettäjä "Hurtanoma", niin näet kuinka siinä on käynyt.

        Ja mitä tulee tuohon kysymykseesi aseman toiminnasta, niin ainakin ytj:n tiedostot kertovat heidän edelleenkin toimivan, samoin kotisivut ovat edelleen toiminnassa. Viimeisin päivitys tehty huhtikuun lopussa.

        päivitystä-nimikkeelle: Sul on aika kultainen käsitys maailman oikeudenmukaisuudesta. Ei yhden koiran, ei edes 200 koiran lääkärin virheestä johtuva menehtyminen johda puljun lopettamiseen. Ihmiset ei yleensäottaen vie tapahtuneita asioita eteenpäin, tai kyseenalaista lääkärin ehdotonta osaamista. Lääkäri saa suomessa tehdä ihan mitä huvittaa..


      • epskula
        hurtanoma kirjoitti:

        päivitystä-nimikkeelle: Sul on aika kultainen käsitys maailman oikeudenmukaisuudesta. Ei yhden koiran, ei edes 200 koiran lääkärin virheestä johtuva menehtyminen johda puljun lopettamiseen. Ihmiset ei yleensäottaen vie tapahtuneita asioita eteenpäin, tai kyseenalaista lääkärin ehdotonta osaamista. Lääkäri saa suomessa tehdä ihan mitä huvittaa..

        raukka koira! vähän typerää! tuostahan vois tehä ilmoituksen, jos mun koiralle ois tehty nuin, niin en ois helpolla lopettanu! oisin pitäny sellasen shown niille lääkäreille et koko ikänsä muistasivat!
        paras lääke, on ottaa uusi koira.


      • hurtanoma
        epskula kirjoitti:

        raukka koira! vähän typerää! tuostahan vois tehä ilmoituksen, jos mun koiralle ois tehty nuin, niin en ois helpolla lopettanu! oisin pitäny sellasen shown niille lääkäreille et koko ikänsä muistasivat!
        paras lääke, on ottaa uusi koira.

        Niinhän minä juuri tein...


      • hurtanoma
        hurtanoma kirjoitti:

        Niinhän minä juuri tein...

        JOS LÖYTYY KIINNOSTUSTA TAPAHTUNEESEEn, LUE ALOITUSVIESTI JA TÄLLÄ NIMIKKEELLÄ (HURTANOMA) KIRJOITETUT VIESTIT! VAIKKA KESKUSTELU EI OLE ALOITTAMANI, KYSEESSÄ ON MINUN KOIRANI.


      • epskula
        hurtanoma kirjoitti:

        Niinhän minä juuri tein...

        onneks:) harmi vaan tuon koiran puolesta.


    • jani791

      muutin 10 vuotta sitten turkuun porista jossa ei ollut tietoakaan pätevästä eläinlääkäristä/päivystyksestä. Kysyin heti ensimmäisellä kerralla kun olin koirani kanssa koulutuskentällä porukoilta et mille eläin lääkärille kannattaa viedä jos tarve tulee? Kaikilta tuli sama vastaus pet-vet. No ihan kuin koirani olisi ton kuullut niin lopetti syömisen ja juomisen viikoksi,soitin pet-vettiin ja sain heti samalle päivälle ajan muistaakseni 17.30 ja kyseinen praktiikka meni siihen aikaan kello 6 kiini. koirani oli niin huonossa kunnossa että tuomas illukka laittoi sen tiputukseen ja katso sisäelin arvot jotka kaikki kunnossa. Sitten se tajusi et missä vikaku kerroin sille et olen vasta viikko sit muuttanu turkuun ni sano et koirallas on nytt tytöt mielessä ja anto jarru piikin ja anto sen neste pussin tippua rauhassa tyhjäksi jonka jälkeen sanoi että koira kotiutus kunnossa ja jos jotain tulee ni soita heti heille ni sit katotaankin tarkemmin,eipä tarvinnu koira söi ja joi ihan normaalisti seuraavana päivänä ja oli taas jälleen oma itsensä. pet-vetistä soitti vielä hoitaja 3 päivää myöhemmin että miten koira voi ja ku kuuli että rupes syömään ja juomaan seuraavana päivänä ni ehdotti et kannattais ottaa pallit pois koska se ei ole jalostus yksilö,no se jäi mitintään ja koskaan en sitä kylläkään tehny. MIELESTÄNI PET-VET HOITANU AINAKIN MUN KOHDALLA KOIRANI NIIN HYVIN KUIN VOI JA NYKYÄÄN KU ELINA ILLUKKA ON POMO NI ASEMAN KEHITYS ON NYT HURJASSA NOUSUKIIDOSSA,UUDET HIENOT TILAT SKANSSIN LÄHELLÄ JA ERITTÄIN AMMATTI TAITOINEN HENKILÖKUNTA. En ole nyt 10 vuoden aikana muualla käynyt ku pet-vetissä ja viimex syksyllä leikattiin anaalirauhaset pois ku vaivas koko ajan juhannuksesta alkaen,Oli kyllä leikkauksella hintaa 520 euroa mutta vakuutus makso suurimman osan pois joten minun osuudekseni jäi vain 130 euroa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe