Matkaopas

kirjojen luotettavuus

Joku suositteli jotain suomalaista opaskirjaa Lonely Planetin sijaan (Thaimaaseen). Kokemukseni on, etta Lonely Planet on erittäin luotettava. Olen matkalla kaakkois-Aasiassa ja sain juuri kokea, että Malaccassa majapaikastaani LP kirjoitti aivan oikein. Tällä oppaalla on niin suuri lukijamäärä, ettei sillä ole varaa olla muuta kuin täsmällinen. Sen julkaisusuista tulee uusia painoksia jatkuvasti, joten tiedot tarkastetaan. Lukijat lähettävät jatkuvasti omia kommenttejaan.

Thaimaaseen tullessani 2006 menin heti alkuun Sametin saarelle ja LP varoitti ja yksi ruotsalainen opaskirja kehui. Pidin saaresta kun olin siellä 1991 ja luotin ruotsalaiseen oppaaseen. Mutta Lonely Planet oli täysin oikeassa senkin paikan suhteen. Intiaan ja Thaimaaseen ym ei kannata hankkia muita opaskirjoja. Vain yksi on täysin luotettava ja se on Lonely Planet. Jos osaat englantia, älä harkitse muita opaskirjoja. Lonely Planet has it all.

Siis se majapaikka Malaccassa oli paikka ilman hyvää ilmapiiriä ja huoneet kuumia mutta talo oli idyllinen vuodelta 1918 (LP). Ja Koh Samet on paska paikka, kallis ja tyly ja kannattaa pysyä pois (LP).

3

531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opas...

      Missäs se Thaimaasee sitten oikein on?
      Itse olen lomaillut vain Espanjaasessa
      ja Ahvenanmaaseella.

    • Oliko se?

      Tämähän on kuin joltain kreationistien keskustelupalstalta, raamattu on vain vaihdettu LP:ksi ja vähän sisältöä muuteltu. Viestin rakenne on identtinen

      • Jukka Hki

        Myös Markus Lehtipuun Thaimaa matkaopaskirjoihin kannattaa tutustua. Kirjat sisältävät paljon henkilökohtaiseen kokemukseen perustuvaa vinkkiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe