Maalaji,muokkaus

miten teillä?

Meillä savimaata suurin osa pelloista. Ne ajan vain lautasmuokkarilla syksyllä ja uudelleen keväällä. Multamaat on kynnetty, tekisi mieli kokeilla lautaskoneella miten onnistuu, mutta vanha isäntä on sitä mieltä että kyntö äestys on ainoa oikea multamaan muokkaus. Olen tehnyt niinkuin hän haluaa, koska tuntuu hän itse niin nauttivan tuosta kyntöhommasta....

8

824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hommat

      Jos tulitikkuaskin muotoisia 30 ha kuvioita, on ihan sama vaikka kyntäsi kaikki. Ei kyntäminen ole hyvällä lohkolla yhtään vaikeempaa kuin lautastaminen. Jos lautasmuokkaimesta ei halua luopua, niin kannattais luopuu auroista. Ei kaksia koneita kannata pitää

      • poiees

        Niin minäkin olen ajatellut. Äijä on niin härkäpäinen, lautaskoneen kun hommasin niin meinasi sillä mennä pullat väärään kurkkuun. Mutta on tuo myöntäny että hyvä ja nopea on lautaskone, mutta multa pitää edelleen kyntää kuulemma.

        No niin kauan kun äijä viittii mukana hommassa pulata, niin kyntäköön jos se niin kivaa on. Ei tuosta sotaa viiti nostaa.


      • hävittää
        poiees kirjoitti:

        Niin minäkin olen ajatellut. Äijä on niin härkäpäinen, lautaskoneen kun hommasin niin meinasi sillä mennä pullat väärään kurkkuun. Mutta on tuo myöntäny että hyvä ja nopea on lautaskone, mutta multa pitää edelleen kyntää kuulemma.

        No niin kauan kun äijä viittii mukana hommassa pulata, niin kyntäköön jos se niin kivaa on. Ei tuosta sotaa viiti nostaa.

        Syysviljat saa aina paremmat kyntäen. Kevätviljat onnistuu suorakylvönä ja kevytmuokattuun


      • kokenutkin

        vai mitä


    • selviää

      kun polttaa oljet,hyvin menee keväällä hienoksi kun ajaa tavallisella äkeellä

      • ¤¤&

        Missä saa vielä polttaa oljet! Itsenäisen Suomen aikaan sai vielä polttaa kun ei ollut puimureissa silppureita.Ph:ta ja rikkakasvit tuli samalla hoidettua.


      • nykyään
        ¤¤& kirjoitti:

        Missä saa vielä polttaa oljet! Itsenäisen Suomen aikaan sai vielä polttaa kun ei ollut puimureissa silppureita.Ph:ta ja rikkakasvit tuli samalla hoidettua.

        ollut niin että oljet saa polttaa jos ei kylvö muuten onnistu


      • kovin suuria aloja

        ei kaikilla ole mahdollisuuksia kulottaa jos pinta-ala suuri


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe