kysyisin seeprapeipoista!

MiNä!!

Meinasin hankkia seeprapeipon mutta pitääkö sillä olla kaveri? paljonko ne yleensä maksaa? yhellä kaukaisella kaverillani on niitä ja hän sanoi että niitä ei sais pitää irti koska niille voi käydä pahasti ja hän ei osannu ees vastata minun kysymyksiini (minusta tuntuu että se rääkkää niitä lintuja.. )niin että pitääkö niitä pitää irti? entäs kannattaako niitä ostaa eläinkaupasta? ja kannattaako ottaa uroksen ja naaraan jos ne tekee poikasia eikä oo oikeen itse siihen valmis tai siis on epävarma kannattaako poikasia teettää?voiko ne munat ottaa pois jos ei halua poikasia? mulla ois vanha gerbiilinhäkki niille jossa on irrottettava alusta ja se on aika iso pituus:70 leveys 40 ja korkeus: 60 että kai se riittää niille linnuille? jos aikoo ottaa kaksi(ja jos pitää myös ottaa) voiko ottaa kolme?vai onko kolmas pyörä liikaa?:D
kiitos jos vastaatte

1

568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • boxwailer

Peipot ovat parvilintuja,eli niitä ei saa ottaa yksittäin. itselläni on kuusi peippoa. Perinteiset seeprapeipot maksavat n. 20€ harvinaisemmat jopa 120€. Häkkisi on sopivan kokoinen 2-4 linnulle, mutta muista huomioita, että peipot mahtuvat aika pienestä välistä pakenemään. lintuja pitää ehdottomasti pitää päivittäin vapaana kuin on kuitenkin noin matalasta häkistä kyse ja se on muutekin suotovaa. muista sijoitta häkki muualle kuin lattialle. peipot eivät viihdy matalalla (turvaton olo).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      153
      9019
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2709
    3. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2491
    4. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      29
      2491
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1875
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1837
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1763
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      46
      1295
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1207
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1146
    Aihe