Pentuhäkit

Jape

Mitä mieltä olette nuoren pennun (n. 2-6kk vanhan) pitämisestä päivisin, kun muita ei ole kotosalla, tilavassa häkissä sisällä? Tällä hetkellä minulla ei siis vielä pentua ole, mutta aikaisempien kokemuksieni perusteella, sekä kuulopuheiden perusteella olen alkanut asiaa ajattelemaan. Olen kuullut, että viihtyisässä häkissä pennut tykkäisivät öisinkin nukkua, vaikka ovi olisi auki. Häkin avulla ainakin siivoushommat ja omaisuusvahingot varmastikin pienenisivät... Olisikohan kellään siis kokemuksia/ajatuksia asiasta?

8

750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jatta

minun vauvani äitikoira oli kuulemma pentuna sellaisessa näyttelyhäkissä päivät, koska tuhosi jokapaikan, ja ei se siitä ainakaan mitään traumoja ole saanut kun on kuulemma näyttelyissä juoksemassa jokaisen avonaiseen näyttelyhäkkiin minkä löytää.. Muutenkin olen kuullut että se olisi koiralle hyvä "pesä", silloin kun ei muita ole kotona, ja silloin kun pitää rauhoittua nukkumaan.

• sus

Useammalla tuttavallani on sisällä kookas näyttelyhäkki, jossa pentu on sen ajan, kun omistaja ei ole kotona. Pentu ei pääse/ei opi tekemään tuhoja ja omistaja voi olla huoletta töissä.

• Mamawolf

Osta vaan heti pennullesi häkki (tarpeeksi iso), niin säästyt monelta murheelta. Se on tosiaan pennulle oma paikka, jossa saa olla rauhassa. Itse olin niin tyhmä, että ostin häkin vasta, kun pentu oli syönyt muutamat kengät (tukehtumisvaara), käsilaukkuni sisältöineen yöllä (meni myös 2x 600 mg buranaa=myrkytysvaara), yksi yölampun johto, joka oli seinässä (sähköiskun ja tulipalon vaara); onneksi sulake oli palanut, kun johto oli alkanut kärytä. Tuosta viimeisestä todella pelästyneenä (löysin pennun makuuhuoneesta iloisena mustunut johto suussaan), tilasin heti ison häkin, enkä jättänyt pentua yksin hetkeksikään, ennenkuin häkki tuli.
      Eli sen lisäksi, että häkki suojelee omaisuutta, se suojele myös pentua tapaturmilta silloin, kun nukut tai olet poissa.
      Kyllähän sinne pissoja pienenä tulee, mutta kivempi putsata häkkiä, kun tietää pennun olevan turvassa.
      Lisäksi häkki on ollut oiva apu näyttelyissä, sillä koira on voinut siellä levätä (lakanalla peitettynä), eikä sen ole tarvinnut stressata hihnassa koko päivää.
      Olemme myös kulkeneet paljon hotelleissa, joissa oven saa sisäpuolelta auki; esim syömään lähtiessä kulta on turvassa, eikä pääse yksin pitkin hotellia kulkemaan.
      Ja vielä yksi pointti8 häkin puolesta: Otettuani keväällä kissanpennun, häkki oli oiva apu toisiinsa tutustumisessa ja saatoin jättää kisun häkkiin, kun olin pois, eikä tarvinnut pelätä, että koirut vahingossakaan tekis pahaa kisulle.
      Eli.... häkki oli aika kallis hankinta (1100mk), mutta minun mielestäni on maksanut itsensä moneen kertaan auttamalla pentua (ja myös aikuista koiraa) pitämään itsensä terveenä ja hankaluuksista pois.
      Aika pitkä sepustus, toivottavasti jaksoit lukea.

• Jape

... vaan hyvistä ja asiallisista neuvoista. Onkos jollakin kokemuksia tollasen häkin tekemisestä ite? Ei varmaan olsi kuitenkaan mikään kovin kova homma... Kuljetustarve tuolla olisi kuitenkin todella vähäinen, eikä näyttelyissä ole aikomus käydä.

• creep
        Jape kirjoitti:

... vaan hyvistä ja asiallisista neuvoista. Onkos jollakin kokemuksia tollasen häkin tekemisestä ite? Ei varmaan olsi kuitenkaan mikään kovin kova homma... Kuljetustarve tuolla olisi kuitenkin todella vähäinen, eikä näyttelyissä ole aikomus käydä.

tämä siis EI ole vittuilua, älä ota sitä niin, muuta saksanpaimenkoiraa EI SAA LAITTAA häkkiin!! niistä tulee hulluja ja vihaisia, koska niillä on luontainen tarve vahtia ja puolustaa, ja kuis se sieltä häkistä käsin onnistuu..? ole armelias koiraasi kohtaan, laita vaikka eteinen sellaiseen kuntoon että koiran voi jättää sinne.. eivät kaikki todellakaan ole tuhoajia..

• kasvattaja
        creep kirjoitti:

tämä siis EI ole vittuilua, älä ota sitä niin, muuta saksanpaimenkoiraa EI SAA LAITTAA häkkiin!! niistä tulee hulluja ja vihaisia, koska niillä on luontainen tarve vahtia ja puolustaa, ja kuis se sieltä häkistä käsin onnistuu..? ole armelias koiraasi kohtaan, laita vaikka eteinen sellaiseen kuntoon että koiran voi jättää sinne.. eivät kaikki todellakaan ole tuhoajia..

Sakua EI SAA pitää päiviä häkissä! Paimenkoira tarvitsee liikuntaa. Paljonko sitä saa jos päivän on häkissä. Älä ota koiraa jos aiot sitä moisessa pitää ja pelkäät tuhoja. Jätä kotoa lähtiessäsi lattialle leluja yms niin pennulle ei tule tarvetta iskeä hampaitaan muuhun. Aktivointipallo on hyvää ajanvietettä.

Häkki voi avonaisena olla hyvä "pesä", mutta SAKSANPAIMENKOIRA EI OLE HÄKKIELÄIN.

Suuri koira tarvitsee paljon liikuntaa.
        Olen kasvattanut pienimuotoisesti sakuja 20vuotta eikä minulla ole koskaan ollut ongelmia koiran/-ien jäädessä yksin kotiin, ts. tuhoja ei ole ollut vastassa. Pitää vain osata aktivoida koiran puhti muuhun puuhaan, liikuntaan ym aivojen käyttöön, ettei tule tarvetta nakertaa kotona kiellettyjä paikkoja.

Mieti vielä, ainakin rotuvalintaa, ennenkuin hankit koiran! Tai unohda häkki ainakin tuossa tarkoituksessa.

ps. lainkin mukaan asunnossa saa olla vain 1 koira /40neliötä. tästäkin voit päätellä kuinka paljon tilaa eläin tarvitsee..

• no..?
        kasvattaja kirjoitti:

Sakua EI SAA pitää päiviä häkissä! Paimenkoira tarvitsee liikuntaa. Paljonko sitä saa jos päivän on häkissä. Älä ota koiraa jos aiot sitä moisessa pitää ja pelkäät tuhoja. Jätä kotoa lähtiessäsi lattialle leluja yms niin pennulle ei tule tarvetta iskeä hampaitaan muuhun. Aktivointipallo on hyvää ajanvietettä.

Häkki voi avonaisena olla hyvä "pesä", mutta SAKSANPAIMENKOIRA EI OLE HÄKKIELÄIN.

Olen kasvattanut pienimuotoisesti sakuja 20vuotta eikä minulla ole koskaan ollut ongelmia koiran/-ien jäädessä yksin kotiin, ts. tuhoja ei ole ollut vastassa. Pitää vain osata aktivoida koiran puhti muuhun puuhaan, liikuntaan ym aivojen käyttöön, ettei tule tarvetta nakertaa kotona kiellettyjä paikkoja.

Mieti vielä, ainakin rotuvalintaa, ennenkuin hankit koiran! Tai unohda häkki ainakin tuossa tarkoituksessa.

ps. lainkin mukaan asunnossa saa olla vain 1 koira /40neliötä. tästäkin voit päätellä kuinka paljon tilaa eläin tarvitsee..

oon lukenu saksanpaimenkoirakirjaa ja siinä jus neuvottiin laittamaan pentu sinne(pentuhäkkiin tai tavalliseen häkkiin) jos se on yksin kotona... mix näin sitten on???!
        kerroppa se koska ei kirjoittajat VARMASTI ole keksinyt tätä juttua!!!

• juup
        kasvattaja kirjoitti:

sitä tarkottanu että se koira siellä asuis päivät pitkät, vaan kyse muutamista tunneista, pentu tuntee olonsa turvalliseksi pienemmällä aluella, ja varsinkin jos tottunut siihen.Kyllä toi häkkijuttu on hyvä ratkaisu jos haluu pitää paikat ehjinä, ja ennen kaikkea pennun/koiran turvallisuus!Eikä pienen pennun nakerteluja saa pois millään älyttömällä "rääkillä" jos sen tekee mieli nakerrella se sen myös tekee!!
        Eikä se tarkota etteikö koira sais liikuntaa tai sen kanssa ei harrasteta, turha tässä on saarnata sitä ettei sakemanni ole häkkieläin, häkkieläimestä voitaisiin puhua silloin jos kora ulkona häkissä koko ajan!!!HUOM!!!!NYT SIIS KYSE VAIN KOIRAN/PENNUN OLEMISESTA MUUTAMAN TUNNIN HÄKISSÄ!!!Ehkei aikuisen koiran nyt tarvitse häkissä olla ellei kovin jääräpää puremaan tavaroita, mutta pennulle oikein järkevä ratkaisu!Suosittelen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      243
      1786
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      13
      1212
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      199
      1156
    4. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1095
    5. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      883
    6. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      874
    7. Tunnisteita kaipaajille

Onko jokin juttu mistä sun kaivattu tietää et viesti ois hälle? ☎️📝
      Ikävä
      51
      806
    8. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      59
      796
    9. Mä tuun aina rakastamaan sua J

Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai
      Ikävä
      61
      763
    10. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      757
    Aihe