Herttoniemen nuorisohotelli

Anama

Se kaikki vähä mitä tästä paikasta oon kuullut on ollut melko negatiivista. Onko kellään täällä kokemuksia tästä paikasta nyt lähiajoilta? Onko se oikeasti niin kamala paikka kun annetaan ymmärtää?

31

8283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6 vuotta

      ja veljeni 3 vuotta.Ei, ei ole pahaa sanottavaa.Vanha maine ehkä tallella.Oli edullinen oma asunto.Silloin 880 mk/kk.Kuitenkin oma yksiö ja siten parempi kuin soluasunto.Ja metro vieressä.Vähän viime laman aikana tuli levottomaksi kuin rupesi niin moni olemaan työtön.Se oli loppujen lopuksi ensimmäinen asuntoni ja sen jälkeen olen asunnut mutamassa vuokraasunnossa ja nykyään omistus rivarissa.

      • paljon sun

        vastauksesta :)itse kanssa ajattelin, että maine voi olla todellista tilaa kammottavampi.

        lisää kokemuksia olisi kiva vielä kuulla silti^^


      • 6 vuotta..
        paljon sun kirjoitti:

        vastauksesta :)itse kanssa ajattelin, että maine voi olla todellista tilaa kammottavampi.

        lisää kokemuksia olisi kiva vielä kuulla silti^^

        siellä -87-93.Oli huomattavasti parempi vaihtoehto kuin HOASIN solu ja vuokra silloin samaa tasoa.Vaikka sinne oli jonotusjärjestelmä niin soittamalla usein niin pääsi jonosta nopeasti.Asunnon 23,5 m2 tilat riitti hyvin.Tilaava suihku/wc ja eteinen jossa suuri keittiökomero mihin sai ruokapöydnä ja pari tuolia.Näin ei aamiaisen aikana tarvinnut katsoa petaamatta jäänyttä sänkyä.Ilmainen lenkkisaunua pari kertaa viikossa sekä kuntoilusali/huone jossa välineet.Ainakin vuoteen -90 asti koin talon melko rauhalliseksi.Selkeä muutos tapahtui vuosina -91-93 kun vastavalmistuneet asukkaat eivät saanneet työtä ja monet töissä olleet irtisanottu (myös minä).Turhautuneet asukkaat rupesivat juhlimaan ja viettämään päivänsä talossa ja lähiympäristössä.Metelöintiä ja järjestyshäiriöitä oli öisin/päivisin aika yleistä.Moni joutui anomaan vuoden jatkoaikaa 5 vuoden asumisoikeudelle kun rahaa ei ollut muuttaa muualle.
        Tämän jälkeen asuin muutamassa kovan rahan vuokraasunnossa mutta harmitti kun omistajat möivät jatkuvasti alta pois tai tarvitsivat omaan käyttöön.Kun sitten lapsemme syntyi ostimme rivitalon jossa olemme asunneet jo 7 vuotta ilman häätöpelkoa:)


      • Anonyymi
        paljon sun kirjoitti:

        vastauksesta :)itse kanssa ajattelin, että maine voi olla todellista tilaa kammottavampi.

        lisää kokemuksia olisi kiva vielä kuulla silti^^

        Herttoniemen Nuorisohotellissa Asuin Vuodet
        1984 - 1988 Ja . työnantajani tarjoama Asunto Asuin sen ajan ..Hotellissa myös Muuttotöiden jota Hotelissa Tehtiin myös Alhaalla ja ylhäällä Olihan se Kumminiin oma Koti ..Jossa Sisustamalla sen Siitä sai Kodin omaisen..
        Viihdyin hyvin Metro oli lähellä.. Fillarilla pääsi .. keskustaan.. Ja ..Meri oli lähellä Harrastaa Merimelontaa . .ja Työpaikkaan .. Sahaajankdulle oli lyhyt matka . . Nykyisin asun Jyväskylässä ..Silti en ole Herttoniemen maisemaa Hylännyt .. Toki Nuorisohotelissa en ole Käynyt 32 Vuoteen..


    • åöåäåö9

      Heips..

      Muutin tänne yksiöön kaksi viikkoa sitten ja mielestäni missään ei ole valittamista. Naapureista ei ole haittaa ja paikat ovat yleensä siistejä, mutta joskus näkee jonkun idiootin jättäneen roskapussin käytävälle kun ei ole jaksanut viedä itse roskiin. :D ei tämä mikään räkälä silti ole, joku vaan meidän rapussa on niin laiska.

      • kuulla :)

        ilmeisesti ensi keväänä olen mm. sinne itse hakemassa. just noista naapureista sieltä tuppaa kuulumaan juttua. että olisivat kauheita mölisiöitä, mutta kiva kuulla ihan paikan päällä asuvalta kommenttia :) öisin kun tykkään nukkua niin en viitsi ihan minne tahansa hakeutua.


      • Vision123
        kuulla :) kirjoitti:

        ilmeisesti ensi keväänä olen mm. sinne itse hakemassa. just noista naapureista sieltä tuppaa kuulumaan juttua. että olisivat kauheita mölisiöitä, mutta kiva kuulla ihan paikan päällä asuvalta kommenttia :) öisin kun tykkään nukkua niin en viitsi ihan minne tahansa hakeutua.

        Ei pk-seudulta ja tuskin koko Suomestakaan löydy karseempaa läävää, ikävää mutta totta...


      • Helsingissä...
        Vision123 kirjoitti:

        Ei pk-seudulta ja tuskin koko Suomestakaan löydy karseempaa läävää, ikävää mutta totta...

        karmeampia paikkoja kuin tuo Nuorisohotelli. Liki puolet Itähelsingin vuokrataloista perheineen ovat painajaisia.


      • speksi2
        Helsingissä... kirjoitti:

        karmeampia paikkoja kuin tuo Nuorisohotelli. Liki puolet Itähelsingin vuokrataloista perheineen ovat painajaisia.

        Muutin marraskuun alusta tänne Herttoniemen nuorisohotelliin ja olen kyllä viihtynyt hyvin. Vaikka tämä aika karu paikka onkin ulkoapäin, niin kämpät on silti peruskorjattu 2006 ja ovat siistejä. Toki täällä kaikenlaista hiihtäjää ja hörhöä välillä näkee, mutta eivät he ainakaan minua ole häirinneet tai haitanneet.

        Asun ylimmässä kerroksessa ja suht nurkassa, niin mitään pahoja meluhaittojakaan en ole kokenut. Hyvin olen yöni saanut nukkua rauhassa. Ainoa asia, mikä minua on häirinnyt, on ihmisten silkka välinpitämättömyys yhteisistä asioista. Jätteitä ei lajitella; jopa tavallisia muovipusseja laitetaan biojäteastioihin ja kaikki roska-astiat täytetään epätasaisesti. Sitten jotkut tollot tuovat tuohon roskisten viereen vanhoja tietokoneitaan ja huonekalujaan, vaikka niitä ei siihen saisi tuoda. Ne pitäisi viedä jokaisen itse ytv:n sorttiasemille.

        Sekin välillä häiritsee, kun ihmiset tupakoivat ulko-oven sisäänkäynnin edustalla ja välillä tupakanhaju kulkeutuu omaan asuntoonikin ulkoa. On kurjaa olla passiivinen tupakoitsija ja hengittää syöpäkääryleiden myrkkykaasuja. Olenkin ajatellut huomauttaa asiasta Nuorisosäätiölle, että olisi mukavaa, jos tupakointi voitaisiin kieltää sisäänkäynnin edustalla.

        Vuokrataso on melko edullinen nuorisohotellissa ja se kyllä näkyy. Täällä asuu paljon maahanmuuttajia, työttömiä ja vähäosaisia. Siltikään se ei ole minua haitannut, koska olen saanut olla rauhassa omassa asunnossani. Eli loppujen lopuksi nuorisohotelli on pienistä haitoistaan huolimatta ihan hyvä paikka asua, kun ottaa huomioon vuokratason. Hyvä hintalaatu -suhde.


      • kova paikka
        speksi2 kirjoitti:

        Muutin marraskuun alusta tänne Herttoniemen nuorisohotelliin ja olen kyllä viihtynyt hyvin. Vaikka tämä aika karu paikka onkin ulkoapäin, niin kämpät on silti peruskorjattu 2006 ja ovat siistejä. Toki täällä kaikenlaista hiihtäjää ja hörhöä välillä näkee, mutta eivät he ainakaan minua ole häirinneet tai haitanneet.

        Asun ylimmässä kerroksessa ja suht nurkassa, niin mitään pahoja meluhaittojakaan en ole kokenut. Hyvin olen yöni saanut nukkua rauhassa. Ainoa asia, mikä minua on häirinnyt, on ihmisten silkka välinpitämättömyys yhteisistä asioista. Jätteitä ei lajitella; jopa tavallisia muovipusseja laitetaan biojäteastioihin ja kaikki roska-astiat täytetään epätasaisesti. Sitten jotkut tollot tuovat tuohon roskisten viereen vanhoja tietokoneitaan ja huonekalujaan, vaikka niitä ei siihen saisi tuoda. Ne pitäisi viedä jokaisen itse ytv:n sorttiasemille.

        Sekin välillä häiritsee, kun ihmiset tupakoivat ulko-oven sisäänkäynnin edustalla ja välillä tupakanhaju kulkeutuu omaan asuntoonikin ulkoa. On kurjaa olla passiivinen tupakoitsija ja hengittää syöpäkääryleiden myrkkykaasuja. Olenkin ajatellut huomauttaa asiasta Nuorisosäätiölle, että olisi mukavaa, jos tupakointi voitaisiin kieltää sisäänkäynnin edustalla.

        Vuokrataso on melko edullinen nuorisohotellissa ja se kyllä näkyy. Täällä asuu paljon maahanmuuttajia, työttömiä ja vähäosaisia. Siltikään se ei ole minua haitannut, koska olen saanut olla rauhassa omassa asunnossani. Eli loppujen lopuksi nuorisohotelli on pienistä haitoistaan huolimatta ihan hyvä paikka asua, kun ottaa huomioon vuokratason. Hyvä hintalaatu -suhde.

        Itse olen asunut kome vuotta täällä ja huligaanit huutaa ja narkkarit tappelee.. Aika karu mesta.
        Kovasti pois olen yrittänyt päästä mutta niin se menee kuten sanotaa, kerran tänne tulet niin täältä ei ole poispääsyä!


      • hopittaja81
        kova paikka kirjoitti:

        Itse olen asunut kome vuotta täällä ja huligaanit huutaa ja narkkarit tappelee.. Aika karu mesta.
        Kovasti pois olen yrittänyt päästä mutta niin se menee kuten sanotaa, kerran tänne tulet niin täältä ei ole poispääsyä!

        ..kun pitää huolen vaan omista asioistaan eikä puutu muiden touhuihin. Ja jos uni ei tule niin korvatulpat käyttöön =)


      • asukas tosin ex
        hopittaja81 kirjoitti:

        ..kun pitää huolen vaan omista asioistaan eikä puutu muiden touhuihin. Ja jos uni ei tule niin korvatulpat käyttöön =)

        Siinä on vaan se että ei kuule jos joku tulee oven läpi ja muutenkin pitää rapussa liikkuessaan pitää katse visusti maassa ettei saa nokkaansa :)


      • Anonyymi
        speksi2 kirjoitti:

        Muutin marraskuun alusta tänne Herttoniemen nuorisohotelliin ja olen kyllä viihtynyt hyvin. Vaikka tämä aika karu paikka onkin ulkoapäin, niin kämpät on silti peruskorjattu 2006 ja ovat siistejä. Toki täällä kaikenlaista hiihtäjää ja hörhöä välillä näkee, mutta eivät he ainakaan minua ole häirinneet tai haitanneet.

        Asun ylimmässä kerroksessa ja suht nurkassa, niin mitään pahoja meluhaittojakaan en ole kokenut. Hyvin olen yöni saanut nukkua rauhassa. Ainoa asia, mikä minua on häirinnyt, on ihmisten silkka välinpitämättömyys yhteisistä asioista. Jätteitä ei lajitella; jopa tavallisia muovipusseja laitetaan biojäteastioihin ja kaikki roska-astiat täytetään epätasaisesti. Sitten jotkut tollot tuovat tuohon roskisten viereen vanhoja tietokoneitaan ja huonekalujaan, vaikka niitä ei siihen saisi tuoda. Ne pitäisi viedä jokaisen itse ytv:n sorttiasemille.

        Sekin välillä häiritsee, kun ihmiset tupakoivat ulko-oven sisäänkäynnin edustalla ja välillä tupakanhaju kulkeutuu omaan asuntoonikin ulkoa. On kurjaa olla passiivinen tupakoitsija ja hengittää syöpäkääryleiden myrkkykaasuja. Olenkin ajatellut huomauttaa asiasta Nuorisosäätiölle, että olisi mukavaa, jos tupakointi voitaisiin kieltää sisäänkäynnin edustalla.

        Vuokrataso on melko edullinen nuorisohotellissa ja se kyllä näkyy. Täällä asuu paljon maahanmuuttajia, työttömiä ja vähäosaisia. Siltikään se ei ole minua haitannut, koska olen saanut olla rauhassa omassa asunnossani. Eli loppujen lopuksi nuorisohotelli on pienistä haitoistaan huolimatta ihan hyvä paikka asua, kun ottaa huomioon vuokratason. Hyvä hintalaatu -suhde.

        Uskomatonta että joku viitsii nirputtaa jostain jätteiden lajittelusta.. ja vesisateessako ne tupakat pitäisi polttaa? Ei tasan.
        Eiköhän nuo ole ongelmista pienimmät.
        Ihan hyvä että jättää hyvän huonekalun roskiksen viereen, noissa taloissa muutetaa paljon ja t.arpeeseensa voi joku sitten siitä napata


    • joohh

      Nyt on itellä muutto käsillä tähän kyseiseen mestaan, ei tosin hyvin alkanu kun heti siirty muuttopäivä sen takia että edellinen asukas ei ollut palauttanut avaimia ajoissa! Noh, huomenna uus yritys, kämppä itessään vaikutti ihan ok:lta, joten toivotaan parasta...

      • JUPE3

        Tervetuloa :D Mitäs diggaat?? :D


      • jeppisjeppis
        JUPE3 kirjoitti:

        Tervetuloa :D Mitäs diggaat?? :D

        Nyt kun on alkusäätöjen jälkeen päässy asettumaan, niin ihan jees mesta, ei mitään valittamista toistasiks. Ei kuulu metelöintiä öisin, ei kyllä päivisinkään, pari kirosanaa kuulin pihalta 1 ilta, siinä se. Eli hyvä mesta on : D.


      • turvaton
        jeppisjeppis kirjoitti:

        Nyt kun on alkusäätöjen jälkeen päässy asettumaan, niin ihan jees mesta, ei mitään valittamista toistasiks. Ei kuulu metelöintiä öisin, ei kyllä päivisinkään, pari kirosanaa kuulin pihalta 1 ilta, siinä se. Eli hyvä mesta on : D.

        Mä kyl haluaisin muuttaa täältä pois. Karu paikka todellakin ja narkkareita täynnä. Mun rapussa haisee kannabiskin välillä. Taitaa joku kasvattaa muutamaa puskaa jossain kämpässä. Kertoo vähän siitä, millaista jengiä täällä asuu.

        Tammikuussa täällä oli se ampumavälikohtauskin. Joku sekopää ampui voimakastehoisella ilmakiväärillä poliisia kohti ja poliisi sit ampui sitä tyyppiä jalkaan jossain asunnossa täällä. Satuin just paikalle, kun poliisit ja ensihoitajat vei sitä tyyppiä ambulanssiin. Ne oli sitonu sen sekopään pyörätuoliin ja se oli alasti siinä. Sekaisin kuin seinäkello. Hississä ja käytävillä oli veritahroja siitä. Huh huh...

        Ihmettelen, miten Nuorisosäätiö ottaa tällaisia vuokralaisia tänne. Luulis et nistit on vihonviimeisiä vuokralaisia, kun niiltä on rahat loppu ja vuokrat jää maksamatta tapahtuu tällaisia välikohtauksia.


      • Täällä minäkin
        turvaton kirjoitti:

        Mä kyl haluaisin muuttaa täältä pois. Karu paikka todellakin ja narkkareita täynnä. Mun rapussa haisee kannabiskin välillä. Taitaa joku kasvattaa muutamaa puskaa jossain kämpässä. Kertoo vähän siitä, millaista jengiä täällä asuu.

        Tammikuussa täällä oli se ampumavälikohtauskin. Joku sekopää ampui voimakastehoisella ilmakiväärillä poliisia kohti ja poliisi sit ampui sitä tyyppiä jalkaan jossain asunnossa täällä. Satuin just paikalle, kun poliisit ja ensihoitajat vei sitä tyyppiä ambulanssiin. Ne oli sitonu sen sekopään pyörätuoliin ja se oli alasti siinä. Sekaisin kuin seinäkello. Hississä ja käytävillä oli veritahroja siitä. Huh huh...

        Ihmettelen, miten Nuorisosäätiö ottaa tällaisia vuokralaisia tänne. Luulis et nistit on vihonviimeisiä vuokralaisia, kun niiltä on rahat loppu ja vuokrat jää maksamatta tapahtuu tällaisia välikohtauksia.

        Jos kannabis haisee niin toimistoon voi ja pitääkin käydä ilmoittelemassa :) Itse ainakin olen huomannut että toimistoon ja isännöitsijälle valittaminen toimivat oikein hyvin. Poliiseille saa myös soittaa, kannabiksen kasvattaminen ja hallussapito on Suomessa rikos.


      • äkkiäpois!!
        Täällä minäkin kirjoitti:

        Jos kannabis haisee niin toimistoon voi ja pitääkin käydä ilmoittelemassa :) Itse ainakin olen huomannut että toimistoon ja isännöitsijälle valittaminen toimivat oikein hyvin. Poliiseille saa myös soittaa, kannabiksen kasvattaminen ja hallussapito on Suomessa rikos.

        Olen nyt asunut täällä melkeenpä tasan kaks vuotta ja voin sanoa että hirveätä on.
        Kahden vuoden aikana on seinänaapuri vaihtunut varmaan neljä kertaa. Ja kun toinen "seinänaapuri" on käytävä, niin kuuluu kauhea melu joka ilta. Aina joku raivo hullu siellä heittelee milloinkin lautasia ja milloinkin hyppii seinille.
        Roskispusseja on käytävillä/hissin edessä valehtelematta joka toinen viikko.
        Aina tuntuu olevan joko hissi rikki, valot rikottu, lasiovet rikottu, kattoa revitty alas, kannabiksen hajua ilmassa, räkää kaikkialla...
        Kahden vuoden aikana olen nähnyt poliisit/ambulanssin pihassa varmaan 20 kertaa!
        Kun seinänaapuriini muutti uudet asukkaat pari kk sitten, niin he päättivät MAANANTAI yönä pitää järjettömät bileet...musiikki soi niin kovaa että meinasi pää ihan oikeasti räjähtää!
        Ja ei asukkaissa edes kaikki... Tähän eteen rakennettiin tuo uusi talo ja sen mukana tuli nuo vuoden kestäny rakentaminen! Lauantai aamuisin veteli porillaan ja räjäytteli kalliota.. muistan viime kesänä kun oli niin tuskasen kuuma että oli pakko pitää ikkunoita auki...mutta melu oli taas niin hirveä että ne oli pakko sulkea.
        Yhtä painajaista on varsinkin tämä vuosi ollut!
        Minua pelottaa liikkua iltaisin tuolla, enkä kehtaa tuoda tänne ketään kavereita kun ei tiedä mitä käytävillä odottaa. Hyvä kun pyykkiä uskallan edes mennä pesemään alakerroksiin!
        Postiluukkuja ja ovikelloja on rämpytelty paljon... Pattereita kolistellaan ja yläkerrassa heitetään kalusteita ahkerasti lattiaan.
        Ei saa edes joulua viettää rauhassa kun yöllä oli taas jotain häikkää kerroksessani. Tänään oli jotain veren näköstä pitkin portaikon seiniä ja lattioita. En tiedä mitä tästä kaikesta pitäis enää edes ajatella. Pois täältä on PAKKO päästä!
        En todellakaan suosittele muille kuin narkkareille.
        Ainiin unohdin mainita että kesällä saa katsoa mihin astuu kun neuloja ja rikottuja partahöyliä ja rikottua lasia on kaikkialla. :)


      • kauhee kanabis narko
        Täällä minäkin kirjoitti:

        Jos kannabis haisee niin toimistoon voi ja pitääkin käydä ilmoittelemassa :) Itse ainakin olen huomannut että toimistoon ja isännöitsijälle valittaminen toimivat oikein hyvin. Poliiseille saa myös soittaa, kannabiksen kasvattaminen ja hallussapito on Suomessa rikos.

        hohoijaa... kannapis tuoksuu hyvältä.


    • karh

      Aikoinaan yksi tyttöystäväni asui siellä. Olimme silloin noin 24v, nyt olen jo 46 v. Myös pari ystävääni, muistaakseni 3 kpl asui siellä. Ei se mikään luksuskämppä ollut, mutta menettelihän se nuorille persaukisille ihmisille. Se oli sellainen pieni neliön muotoinen yksiö, jonka parvella vietimme tyttöystävän kanssa ikimuistoisia hetkiä ;) Wc/suihku oli ok ja aika tilava.

      Äänieristys ei ollut kovin häävi ilmeisestikään, koska naapurin kelloradio herätti meidät usein. Mutta se on varmaan naapurista kiinni. Jos käy hyvä tuuri, niin ok.

      Alakerrassa oli silloin jokin vaatimaton ruokapaikka, jonka ulkomaalainen omistaja kuulemma hiplasi itseään tiskin takana, jos tytöt menivät sinne kaljoille. Siihen aikaan valtaosa asujista oli kyllä suomalaisia nuoria, joten saattoi olla vähän siedettävämpää meno silloin.

      • opelixix

        Todella huono paikka asua, ammuskelua, verta, lasinsiruja, rikottuja laseja, meteliä, narkkeja ja öisiä vieraita oven takana.. mutta jos tykkää niin mikäs siinä.


    • dddmd

      Itse olen asunut vuoden 2007 alusta, nyt vihdoin ja viimein muuttamassa pois, kun sain uuden kämpän hankittua.
      Vaihtelevaa on ollut rauha. Yläkerrassa asunut muutama eri "sekopää", yksi huusi itsekseen päivin ja öin, nykyinen pitää keskellä yötä jumalattomia bileitä ja mm. huudattaa musaa ja hakkaa jotakin rumpua niin, että yhtenä yönä neljästä eri ikkunasta huudettiin hiljaisuutta toivoen, kunnes poliisit tilattiin paikalle.

      Roskia ja roskapusseja on pitkin käytäviä, huumeneuloja tulee vastaan, kun kävelee hiekkatietä talon vierustaa pitkin metrolle, laseja on rikottu harva se viikko ja yksi naapuri poltti avoimesti pilveä ulko-oven edessä, kaljaa ja narkkeja näkee enemmän kuin ns. kunnon kansaa.

      Että jos vaihtoehtoja on, niin ihan sama minne muualle, kuin tänne, voisin sanoa.

      Vaikkain halpa vuokra, sen voin sanoa. 23.5m2 ja alle 400€, että jos ei nämä miinuspuolet haittaa, niin tervetuloa, itsellä ei tule ikävä.

    • Sepi_Töölö

      Just.. Oon kuullut kanssa että tuolla ei ns.normaalia porukkaa asu. Pääosa asukkaista: narkkareita, juoppoja, maahanmuuttajia, lesboja ym ym. Itse pari kertaa olen käynyt kun edesmennyt ystäväni asui siellä. Silloinkin oli poliisit ja ambulanssi pihalla ja toisella kerralla joku juoppo huuteli ikkunassa "Anssia" ja haistatteli ohikulkijoille. Mutta ei varmasti työssäkäyvälle ihmiselle mikään unelma-asunto!

      • 19+15

        Mitä sua lesbot haittaa? Tavallisia ihmisiä (toisin kuin narkit ja juopot).


    • imik

      Toimiiko muilla TV hotellilla tällä hetkellä?

      • toimii½

        Ihan hyvin toimii. Eiks sul muka toimi?


    • soutaahuopaaaa

      Mites nyt kun 2016 lähestyy, onko meno rauhoittunut vai kannattaako vieläkin välttää kyseistä paikkaa?

      • Erika11

        Haluaisin kanssa tietää nykytilanteesta, vaikka varmasti ihmisillä eri kokemuksia :)


    • Anonyymi

      Jokuhan täällä ihmetteli, miksi Nuorisosäätiö ottaa "nistejä" sinne. Olisikohan siellä siksi niitä narkkareita ja luottotiedottomia yms. koska se nuorisohotelli saattaa olla suunnattu laajalti tuettua asumista tarvitseville? Mä oon ollut siellä siivoomassa pari vuotta sitten ja siellä oli esim. joku toimisto josta nuoret voivat hakea apua itsenäistymiseen yms. Ja se paikka ei kyllä ollut kovin siisti, siellä taisi olla mm. tägejä seinillä sekä paljon tupakintumppeja parvekkeilla. Taisi sieltä myös muutama huumeneulakin löytyä.

      Olisikohan tuolla nuorisohotellissa paljon myös sellaisia nuoria jotka ovat asuneet aiemmin koulukodissa esim. huumeiden käytön takia, ja jälkihuolto on 18 vuotta täytettyään järjestänyt heille tuetun asunnon sieltä? Oisko ne asukkaiden raivonpuuskat ja lasien rikkomiset seurausta vieroitusoireista?

      Ja tuosta paikasta on myös tehty se Hilton-dokumentti, siinähän oli viitisen siinä nuorisohotellissa asuvaa nuorta, joilla esiintyi mm. syrjäytymistä, masennusta, päihdeongelmia, köyhyyttä ja pikavippikierteitä. Toi jälkihuolto taidettiin myös mainitakin siinä leffassa.

    • Anonyymi

      Asuin siellä 1974-75. Olin silloin Wärtsilän Helsingin telakalla töissä. Nuorisohotellissa oli työsuhdeasunto.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe