joskus hyödyllistä
http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=3483
Taikausko
1
596
Vastaukset
- maalaistyttö tuli kaupunkiin
Tuli mailta kaupunkiin 60-luvulla töihin ja sain alivuokralaiskämpän karjalaiselta mammalta. Hänellä kävi yhtenään kortista katsojia, piti tarkkaa kontrollia ettei saanut laittaa verhoon neuloja ne hän kopeleoi ennen kuin muutin talosta sanoi, että tulee vihamies, jos taloon jää teräviä esineitä eikä saa terävää esinettä antaa lahjaksi.
Katsoi aina tuliko nainen ensimmäisenä vastaan, jos tuli oli huono onni matkassa, jos tuli mies niin oli hyvän onni vastassa.
Pelkäsi lukua 13. Linnuista osasi ennustaa samoin säästä ja vaikka mitä. Niitä rituaaleja oli vaikka mitä.
Sellainen kirja on kuin Kustaa Vilkunan kirjoittama kirja lainastossa oliko se nyt "Vuoden ajat" ja "Kansanparantajat" siinä kerrotaan erilaisista parantajista ja tietäjistä eripuolilta Suomea.
Sekin kirja on lainastossa saatavilla. Sain kuulla, vaikka mitä lumousjuttuja ja noitumistarinoita, joita ihmettelin kovasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1946769- 1581975
- 1131658
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️541185Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢441059Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu981017Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6957Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251924- 41889