joskus hyödyllistä
http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=3483
Taikausko
1
601
Vastaukset
- maalaistyttö tuli kaupunkiin
Tuli mailta kaupunkiin 60-luvulla töihin ja sain alivuokralaiskämpän karjalaiselta mammalta. Hänellä kävi yhtenään kortista katsojia, piti tarkkaa kontrollia ettei saanut laittaa verhoon neuloja ne hän kopeleoi ennen kuin muutin talosta sanoi, että tulee vihamies, jos taloon jää teräviä esineitä eikä saa terävää esinettä antaa lahjaksi.
Katsoi aina tuliko nainen ensimmäisenä vastaan, jos tuli oli huono onni matkassa, jos tuli mies niin oli hyvän onni vastassa.
Pelkäsi lukua 13. Linnuista osasi ennustaa samoin säästä ja vaikka mitä. Niitä rituaaleja oli vaikka mitä.
Sellainen kirja on kuin Kustaa Vilkunan kirjoittama kirja lainastossa oliko se nyt "Vuoden ajat" ja "Kansanparantajat" siinä kerrotaan erilaisista parantajista ja tietäjistä eripuolilta Suomea.
Sekin kirja on lainastossa saatavilla. Sain kuulla, vaikka mitä lumousjuttuja ja noitumistarinoita, joita ihmettelin kovasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 945462
- 564191
- 342399
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282218Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161835- 151494
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331332Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201158T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431051- 221048