vaihdoin steineriin

steiner koululainen

minä olin perus koulussa. siellä oli kova tahti ja kamalat vaatimukset. olin aivan tuskan partaalla. sitten vaihdoin steiner kouluun ja nyt 9 luokka menossa. steiner koulussa edetään oppilaan tahtia niin isäkin sanoo. perus koulussa numerot oli lähellä 5 mutta steiner koulussa kaiki menee tosi hyvin. minä aion tulevaisuudessa steiner koulun opettajaksi. eurytmia myös kiinostaa paljon. ei kannata haukkua jos ei tiedä millainen koulu steiner koulu on. kiitos.

9

1593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viesti on

      provo, jonka tarkoitus on osoittaa, että steriner-koululaiset eivät osaa kirjoittaa ja että steiner-koulun opetuksen taso on niin huono, että kehnokin oppilas menestyy hyvin. Ihan hyvin keksitty, ei siinä mitään. Itsekin olen kuullut, että steinerin opetus olisi heikkolaatuisempaa muun muassa siksi, että opettajien ei tarvitse olla oikeita maistereita (olenko ihan väärässä?), mutta henkilökohtaista kokemusta minulla ei ole.

      • ex-steineri

        Steinerkoulussa ei arvosanoja jaella, joten siellä menestyy hyvin heikkolahjaisempikin oppilas. Opetus oli tosiaan heikkolaatuisempaa kuin peruskoulussa. Itse opiskelin ensin steinerissa ja sitten peruskoulussa, joten tiedän asian. Steinerkoulussa luokalle tuli heikkolahjaisempia lapsia, jotka eivät peruskoulussa pärjänneet. Heidän tahdissaan junnattiin aina...

        Niin ja snellu ei ole oikea korkeakoulu vaan hengentieteellinen korkeakoulu. Onpa sitä joskus kutsuttu myös leikkisästi nimellä antroposofinen lähetyssaarnaajalaitos. Sieltä valmistuvat steinerkoulujen opettajat.


      • Pitemmittä puheitta

      • EpäileväX
        Pitemmittä puheitta kirjoitti:

        http://www.nrk.no/nyheter/1.6168068

        edes joku taho valvoo niitäkin, ainakin Norjassa.
        Eihän opettajat itse kärsi huonosta opetussuunnitelamsta vaan oppilaathan siinä uhrataan. Mutta sehän on varmasti steinerilaisten mielestä ihan ok... Mutta mitäköhän mieltä on vanhemmat (ja oppilaat itse) 12 v kuluttua...


      • EpäileväX kirjoitti:

        edes joku taho valvoo niitäkin, ainakin Norjassa.
        Eihän opettajat itse kärsi huonosta opetussuunnitelamsta vaan oppilaathan siinä uhrataan. Mutta sehän on varmasti steinerilaisten mielestä ihan ok... Mutta mitäköhän mieltä on vanhemmat (ja oppilaat itse) 12 v kuluttua...

        Lukuunottamatta joitain sunnuntai-aamuja ;o)

        Olin kuitenkin lukevinani, että Norjassa ei hyväksytty steinerkoulun opetusssuunnitelmaa. No se oli sitten ilmeisesti huono.

        Suomessa sen sijaan ovat steinerkoulut tehneet hiljattain aika ison urakan, kun ovat tulleet tavallisen peruskoululain alaiseksi. Opetussuunnitelmat on rukattu uuteen uskoon ja lukio hanskataan lukiolain mukaan.

        Suomessa, steinerkoulussa muuten annetaan numeroita seitsemänneltä luokalta lähtien...


      • toinen Tuomas
        EpäileväX kirjoitti:

        edes joku taho valvoo niitäkin, ainakin Norjassa.
        Eihän opettajat itse kärsi huonosta opetussuunnitelamsta vaan oppilaathan siinä uhrataan. Mutta sehän on varmasti steinerilaisten mielestä ihan ok... Mutta mitäköhän mieltä on vanhemmat (ja oppilaat itse) 12 v kuluttua...

        Uskoisin, että Norjankin koulussa Big Brother valvoo, että kaikki ovat oppineet ylioppilaskirjoituksiin mennessä sovitun tarinan, fable convenuen.

        Lähinnä tuo norjalainen teksti toi mieleen, että sielläkin narua poikkeavien kaulan ympärillä kiristetään. Jos sovittu tarina ei maistu, niin kiristetään lisää. Onko se kulttuurin omin ominaisuus, vai demokratiaa siellä, missä se on väärässä paikassa?

        Asiat ovat kovin erilaisia, kun niitä katsoo eri puolilta. Maltillinen tieteilijä sanoo esim. että tuo laitumella oleva lehmä on tätä sivulta katsottuna sen ja sen värinen, mutta ei pistä narua kaulaan sille, joka kertoo mitä havaitsee lehmän toiselta puolen katsottaessa, koska ei sitä itse sieltä kykene näkemään. Maltillinen tieteilijä ehkä yhdistää nämä havainnot koskevaksi koko lehmää.

        Tuosta voi päätellä mikä mahtaa olla lapsen etu. Kasvatettuna niin, että muurataan toinen silmä umpeen, vai niin että jätetään kumpikin silmä auki ja päätelköön aikuisena itse. Silloin puhutaan jo kulttuurin kehityksestä tai narusta kaulalla.

        Muuten olen sitä mieltä, ettei Norjankaan tulevaisuus vaikuta ruusuiselta. Läträävät vain öljy- ja kaasurahoilla bisnestä, eikä ihmisten tosi osaaminen tulevaisuudessa kiinnosta. Milloin ostit viimeksi norjalaisen tuotteen, jos ei puhuta kalasta ja turskan perkaamisesta?


      • Kamppailun harrastaja
        toinen Tuomas kirjoitti:

        Uskoisin, että Norjankin koulussa Big Brother valvoo, että kaikki ovat oppineet ylioppilaskirjoituksiin mennessä sovitun tarinan, fable convenuen.

        Lähinnä tuo norjalainen teksti toi mieleen, että sielläkin narua poikkeavien kaulan ympärillä kiristetään. Jos sovittu tarina ei maistu, niin kiristetään lisää. Onko se kulttuurin omin ominaisuus, vai demokratiaa siellä, missä se on väärässä paikassa?

        Asiat ovat kovin erilaisia, kun niitä katsoo eri puolilta. Maltillinen tieteilijä sanoo esim. että tuo laitumella oleva lehmä on tätä sivulta katsottuna sen ja sen värinen, mutta ei pistä narua kaulaan sille, joka kertoo mitä havaitsee lehmän toiselta puolen katsottaessa, koska ei sitä itse sieltä kykene näkemään. Maltillinen tieteilijä ehkä yhdistää nämä havainnot koskevaksi koko lehmää.

        Tuosta voi päätellä mikä mahtaa olla lapsen etu. Kasvatettuna niin, että muurataan toinen silmä umpeen, vai niin että jätetään kumpikin silmä auki ja päätelköön aikuisena itse. Silloin puhutaan jo kulttuurin kehityksestä tai narusta kaulalla.

        Muuten olen sitä mieltä, ettei Norjankaan tulevaisuus vaikuta ruusuiselta. Läträävät vain öljy- ja kaasurahoilla bisnestä, eikä ihmisten tosi osaaminen tulevaisuudessa kiinnosta. Milloin ostit viimeksi norjalaisen tuotteen, jos ei puhuta kalasta ja turskan perkaamisesta?

        Tuossa artikkelissahan siis kerrotaan, että opetussuunnitelma ei mennyt läpi siksi, etteivät paikalliset Steinerkoulut suostuneet lisäämään mm. matikan ja englannin osuutta tuntikehyksessä. Minist... (oh, unohdin foliohattuni) Big Brother on myös sitä mieltä, että oppimistulokset eivät ole olleet ihan sitä luokkaa mitä valtion rahoitusta saavan koulun pitäisi olla.

        Mitä tekee Steinerkoulut? Valittaa minist... (äh, hatussani on varmasti reikä) Big Brotherille ja jatkaa niin kuin ei mitään olisi tapahtunut. Ja jättää oppilaat väliinputoajiksi. Reilua eikö totta?

        "eikä ihmisten tosi osaaminen tulevaisuudessa kiinnosta."

        Veikkaanpa että OPSin Ö-mapittaminen perustuu juuri tähän huoleen osaamistasosta.


      • Kamppailun harrastaja kirjoitti:

        Tuossa artikkelissahan siis kerrotaan, että opetussuunnitelma ei mennyt läpi siksi, etteivät paikalliset Steinerkoulut suostuneet lisäämään mm. matikan ja englannin osuutta tuntikehyksessä. Minist... (oh, unohdin foliohattuni) Big Brother on myös sitä mieltä, että oppimistulokset eivät ole olleet ihan sitä luokkaa mitä valtion rahoitusta saavan koulun pitäisi olla.

        Mitä tekee Steinerkoulut? Valittaa minist... (äh, hatussani on varmasti reikä) Big Brotherille ja jatkaa niin kuin ei mitään olisi tapahtunut. Ja jättää oppilaat väliinputoajiksi. Reilua eikö totta?

        "eikä ihmisten tosi osaaminen tulevaisuudessa kiinnosta."

        Veikkaanpa että OPSin Ö-mapittaminen perustuu juuri tähän huoleen osaamistasosta.

        ..että Norjan opetusministeriö on läpeensä antroposofisen salaseuran lobbareiden kyllästämä, eikä lasten asiaa aja kuk... (hetkinen! yllä lentää helikopteri, sammutan valot ja menen sohvan alle piiloon)


    • vaihdoin

      Steineriin ... en pärjännyt peruskoulussa, mutta steinerissa pärjää kuka vain. Mutta sitten minulla meni vielä huonommin koska Steiner koulu oli niin hirveä.
      Olin siellä jopa 7 kouluvuotta ja sain kärsiä.

      Opettajat olivat epäpäteviä, he eivät ottaneet mitään vastuuta.

      Eivät puuttuneet koulukiusaukseen vaan jopa osallistuivat siihen itsekin niin oppilaita kuin opettajiakin kohtaan.

      Tunneilla opetettiin niitä näitä, tai ei mitään ollenkaan.
      Oppilaat jäivät siis paitsi siitä opetuksesta jota heille kuului opettaa.
      Opettajat eivät itse edes osanneet asioita.

      Opettajat jakelivat numeroita, myös säälistä tai jos vähän mielisteli.
      Tietenkin jaettiin hyviä numeroita vaikka miten surkea oli, koska ei opettajat välittänyt, ja myös että voi sitten kehua itseään muille opettajille, miten luokka pärjää niin hyvin, samoin kuin ulkopuolisille.

      Oppilaita syytettiin aiheetta eri asioista kuten häiriköksi joka ei osaa eikä opi mitään.

      Listaa voisi jatkaa vaikka miten pitkälle. Paljon negatiivista sanottavaa itseni sekä muiden kokemana.

      Steiner koulu on hirveä koulu. Enemmän tai vähemmän joka paikassa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      205
      8317
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4708
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2270
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2158
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe