7 gigan ISO-tiedosto DVD:lle

b4nite

Minulla on varmuuskopio omasta kotivideosta ja sen koko on 7,8 gigaa. Tiedosto on .iso. Miten sen saa poltettua DVD:lle? Kokeilemani poltto-ohjelmat valittavat tiedoston koosta eivätkä osaa jakaa sitä kahdelle DVD-levylle.

11

2859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinun pitää hankkia DL-levy. Varmista ensin levyasemasi tukevan DVD-R DL (Dual Layer) -levyjen polttoa, useimmat tukevat.

    • M-ERiMiEs

      Jos haluat polttaa koko leffan siltään levylle, tarvitsee sinun ostaa DL-DVD, mutta kyllä tuon saa ängettyä myös "tavalliselle" eli 4,7Gt:n DVD-levylle.

      http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/dvd-9_dvdr-levylle_dvd_shrinkilla.cfm Tuosta löytyy hyvät ohjeet yhteen one-click-wonder-ohjelmaan.

      Kuvanlaatu kyllä karsii reilusti ko ohjelmalla joten itse suosittelen pienennykseen DVDRB CCE-systeemiä johon löytää lontooksi ohjeet http://www.afterdawn.com/guides/archive/dvd_rebuilder_tutorial.cfm DVDRB on sitten vähän kinkkisempi toiminnoiltaan, mutta jyvälle päästessäsi saat pienennettyä DVD:n helposti, laadusta tinkimättä.

      • ei ISOja

        DVD shrinkillä on tarkoitus uudelleen pakata leffat jotka on vob-tiedostoina, ei tuolla voi pakata raakana ISOna olevaa tiedostoa!

        Eli suositan niiden dual layer-levyjen hankkimista, silloin voi polttaa levyimagen suoraan.


      • ei ISOja

        DVD shrinkillä on tarkoitus uudelleen pakata leffat jotka on vob-tiedostoina, ei tuolla voi pakata raakana ISOna olevaa tiedostoa!

        Eli suositan niiden dual layer-levyjen hankkimista, silloin voi polttaa levyimagen suoraan.

        2nd trying to send the God damn message..


      • ohjelmaa Linuxissa
        ei ISOja kirjoitti:

        DVD shrinkillä on tarkoitus uudelleen pakata leffat jotka on vob-tiedostoina, ei tuolla voi pakata raakana ISOna olevaa tiedostoa!

        Eli suositan niiden dual layer-levyjen hankkimista, silloin voi polttaa levyimagen suoraan.

        winellä ja olen montakin dvd.iso imagea pienentänyt sillä.


      • juttu nimittäin
        ohjelmaa Linuxissa kirjoitti:

        winellä ja olen montakin dvd.iso imagea pienentänyt sillä.

        mä oon käyttänyt tuota enemmänkin niin että ne leffat on koneen kovolla, vobeina, ifoina jne ja noita vobeja olen pienentänyt tuolla dvd shrinkillä.

        Enpäs tiennyt että dvd shrink kykenee kutistamaan myös LEVYIMAGEJA!

        Ai niin, tiesitkös muuten että ei tarvii winella ajaa tuota koska linuxille on olemassa tuosta ihan omakin natiivi linux-versio, x-dvd shrink! Mulla mm. on kokoelmissani versiot sekä wintussulle että linuxille tuosta samasta softasta.


      • sellainenkin ominaisuus.
        juttu nimittäin kirjoitti:

        mä oon käyttänyt tuota enemmänkin niin että ne leffat on koneen kovolla, vobeina, ifoina jne ja noita vobeja olen pienentänyt tuolla dvd shrinkillä.

        Enpäs tiennyt että dvd shrink kykenee kutistamaan myös LEVYIMAGEJA!

        Ai niin, tiesitkös muuten että ei tarvii winella ajaa tuota koska linuxille on olemassa tuosta ihan omakin natiivi linux-versio, x-dvd shrink! Mulla mm. on kokoelmissani versiot sekä wintussulle että linuxille tuosta samasta softasta.

        Kannattaa katella niitä valikkoja, niin tietää mitä sieltä löytyy.

        No DVD imagen saat auki: File --> Open Disk Image tai yksikertaisesti painat yhdistelmää Ctrl I

        Jep tiedän, että Linuxille löytyy jonkun näköinen tekele shrinkistä, mutta se kaatuilee tuon tuosta, kun kokeilin sitä.

        Winellä DVDFab ja DVDShrink, niin kyllä onnistuu ;)


    • Dual Layer jyrää

      Osta Dual layer eli kaksikerroslevy niin sit mahtuu kokonaisena eikä tarvi jakaa osiin.

    • vai..

      kotivideosta, veikkaampa että joku ware-leffa, muutenhan kyssäri ei tälle palstalle kuuluisi.

    • kerro tarkemmin

      Luuletko, että voisit polttaa sen tiedostosi jollain P2P-ohjelmalla?? Mitä P2P-ohjelmaa olet kokeillut? Ehkä olet kokeillut väärää, joka ei toimikaan...

    • dgdgddfd

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe