7 gigan ISO-tiedosto DVD:lle

b4nite

Minulla on varmuuskopio omasta kotivideosta ja sen koko on 7,8 gigaa. Tiedosto on .iso. Miten sen saa poltettua DVD:lle? Kokeilemani poltto-ohjelmat valittavat tiedoston koosta eivätkä osaa jakaa sitä kahdelle DVD-levylle.

11

2985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinun pitää hankkia DL-levy. Varmista ensin levyasemasi tukevan DVD-R DL (Dual Layer) -levyjen polttoa, useimmat tukevat.

• M-ERiMiEs

Jos haluat polttaa koko leffan siltään levylle, tarvitsee sinun ostaa DL-DVD, mutta kyllä tuon saa ängettyä myös "tavalliselle" eli 4,7Gt:n DVD-levylle.

http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/dvd-9_dvdr-levylle_dvd_shrinkilla.cfm Tuosta löytyy hyvät ohjeet yhteen one-click-wonder-ohjelmaan.

Kuvanlaatu kyllä karsii reilusti ko ohjelmalla joten itse suosittelen pienennykseen DVDRB CCE-systeemiä johon löytää lontooksi ohjeet http://www.afterdawn.com/guides/archive/dvd_rebuilder_tutorial.cfm DVDRB on sitten vähän kinkkisempi toiminnoiltaan, mutta jyvälle päästessäsi saat pienennettyä DVD:n helposti, laadusta tinkimättä.

• ei ISOja

DVD shrinkillä on tarkoitus uudelleen pakata leffat jotka on vob-tiedostoina, ei tuolla voi pakata raakana ISOna olevaa tiedostoa!

Eli suositan niiden dual layer-levyjen hankkimista, silloin voi polttaa levyimagen suoraan.

• ei ISOja

DVD shrinkillä on tarkoitus uudelleen pakata leffat jotka on vob-tiedostoina, ei tuolla voi pakata raakana ISOna olevaa tiedostoa!

Eli suositan niiden dual layer-levyjen hankkimista, silloin voi polttaa levyimagen suoraan.

2nd trying to send the God damn message..

• ohjelmaa Linuxissa
        ei ISOja kirjoitti:

winellä ja olen montakin dvd.iso imagea pienentänyt sillä.

• juttu nimittäin
        ohjelmaa Linuxissa kirjoitti:

winellä ja olen montakin dvd.iso imagea pienentänyt sillä.

mä oon käyttänyt tuota enemmänkin niin että ne leffat on koneen kovolla, vobeina, ifoina jne ja noita vobeja olen pienentänyt tuolla dvd shrinkillä.

Enpäs tiennyt että dvd shrink kykenee kutistamaan myös LEVYIMAGEJA!

Ai niin, tiesitkös muuten että ei tarvii winella ajaa tuota koska linuxille on olemassa tuosta ihan omakin natiivi linux-versio, x-dvd shrink! Mulla mm. on kokoelmissani versiot sekä wintussulle että linuxille tuosta samasta softasta.

• sellainenkin ominaisuus.
        juttu nimittäin kirjoitti:

mä oon käyttänyt tuota enemmänkin niin että ne leffat on koneen kovolla, vobeina, ifoina jne ja noita vobeja olen pienentänyt tuolla dvd shrinkillä.

Enpäs tiennyt että dvd shrink kykenee kutistamaan myös LEVYIMAGEJA!

Ai niin, tiesitkös muuten että ei tarvii winella ajaa tuota koska linuxille on olemassa tuosta ihan omakin natiivi linux-versio, x-dvd shrink! Mulla mm. on kokoelmissani versiot sekä wintussulle että linuxille tuosta samasta softasta.

Kannattaa katella niitä valikkoja, niin tietää mitä sieltä löytyy.

No DVD imagen saat auki: File --> Open Disk Image tai yksikertaisesti painat yhdistelmää Ctrl I

Jep tiedän, että Linuxille löytyy jonkun näköinen tekele shrinkistä, mutta se kaatuilee tuon tuosta, kun kokeilin sitä.

Winellä DVDFab ja DVDShrink, niin kyllä onnistuu ;)

• Dual Layer jyrää

Osta Dual layer eli kaksikerroslevy niin sit mahtuu kokonaisena eikä tarvi jakaa osiin.

• vai..

kotivideosta, veikkaampa että joku ware-leffa, muutenhan kyssäri ei tälle palstalle kuuluisi.

• kerro tarkemmin

Luuletko, että voisit polttaa sen tiedostosi jollain P2P-ohjelmalla?? Mitä P2P-ohjelmaa olet kokeillut? Ehkä olet kokeillut väärää, joka ei toimikaan...

• dgdgddfd

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      142
      10202
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      72
      9753
    3. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      105
      6789
    4. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      200
      5207
    5. Mitä haluaisit sanoa tänään hänelle?

Rakastamallesi ihmiselle.
      Ikävä
      173
      4939
    6. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      149
      3758
    7. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      170
      2591
    8. Paras muistosi

kaivatustasi?
      Ikävä
      78
      2575
    9. Miksi miehen on hankala ymmärtää

Että hänen on tehtävä aloite. Niin sen kuuluu mennä luonnollisesti.
      Ikävä
      164
      2413
    10. Mitä sä musta oikein haluat?!

Anna olla jo.
      Ikävä
      58
      2252
    Aihe