Rautakaupan pelletit

kissalle

Uudessa K-Raudan esitteessä on tarjouksessa rautakaupan lämmityspellettejä.
Hinta on alle seitsemän euroa ja pussi painaa 20 kg.
Miten nämä rautakaupan pelletit eroavat "kissapelleteistä"? Onkohan ne yhtä käyttökelpoisia?

Rautakaupassa ei varmaan saa avata näitä pusseja, joten kyselen täällä palstalla asiasta.

Ja voisiko olla hyvä idea sekoittaa rautakaupan pellettejä ja "kissapellettejä" keskenään.

9

2865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janhenia

      Itse en ole käyttänyt, mutta lukenut olen muitten noita käyttävän. Ilmeisesti ovat jonkin verran isompia kuin kissan pelletit, mutta että toimisivat kyllä. Sekoituksesta tuskin on mitään haittaa :)

    • todellakaan

      lämmityspelletit käy kissanlaatikkoon.
      Ovat isoja ja kovia.

      Jos säästötarve on noin suuri, mietippä seuraavaa vaihtoehtoa.

      Meillä on monta kissaa ja olemme alusta alkaen käyttäneet kaikki kotiin tulevat sanomalehdet, mainokset, kirjekuoret ym..

      Leikataan silpuiksi ( mukavaa puuhaa koko perheelle kissojen hyväksi ), käytetään kissanpissa-astioissa ja hyvin kelpaa.
      Ei muuta kuin roskiin ja uudet puhtaat paperisilput tilalle.

      Tosin huuhtelemme astiat aina papereiden vaihdon yhteydessä, etteivät rupea haisemaan.

      Näin meillä on menty yhdeksän kissan kanssa jo kahdeksan vuotta eteenpäin.

      • löpön

        mitä sitten vaikka ovat isompia??
        toimii erinomaisesti ja ei haise ollenkaan.
        itse olen käyttänyt näitä jo vuoden verran ja kun joka päivä laatikon putsaa niin varmasti tulee säästöäkin!!!
        toisessa laatikossa pidän kissanhiekkaa.


      • Anonyymi

        Kissa ja minä ovat aina hyödyntänyt Hesarin näin, mutta enää ei ole varaa . Harmittaa. Ensin
        Mmäinen kissanhiekkakokeilu oli kamala. Hiekka pölyää ja leviää joka nurkkaan. En tiedä mitä kokeilisi nyt.


      • Anonyymi
        löpön kirjoitti:

        mitä sitten vaikka ovat isompia??
        toimii erinomaisesti ja ei haise ollenkaan.
        itse olen käyttänyt näitä jo vuoden verran ja kun joka päivä laatikon putsaa niin varmasti tulee säästöäkin!!!
        toisessa laatikossa pidän kissanhiekkaa.

        Nimen omaan KUN JOKA PÄIVÄ LAATIKON PUTSAA! Moniko putsaa? Kerostaloissa kun yksin asuva huoneisto asukas hankii kissan seuraukseen.Unohtaa kissan ravinnon, kissan hiekan maksut.Haetaa halvinta. Vaihdetaan kissan jätöslaatikon hiekat pelletit,joskus.Kissan kusen haju tulee posti-luukusta rapuuseen.Kuin kypyhuonesta keskusilmaston kautta muihin kypyhuoneisiin.Älä Hanki kissa jos ei rahaa laadukkaisiin kissan hiekoihin tai pelleteihin.ymmKesä aika kun jätäte sen kissan kumaan asuntoon jopa mutamaksi yöksi yksin. Se vesi on limaista seistyä vesi kipossa. Joisitko itse seisonutta vettä.Et.


      • Anonyymi

        Kyllä paperiset mainoslehdet Hesari ymm.Toimii. Kissan hiekan sijaan. Aamuin illoin paperi silpun vaihdat. Joudut nähdä vaivaa. Mutta toimii. Kotisi ei haise silloin kissan pissalle.


    • Rautakaupasta ostetut puupelletit ovat hieman SIIS HIEMAN suurempia, kuin esim. Rainbowin puupelletit. Pennuille ostin ensin marketista, mutta kun ne kävivät emonsa laatikolla jossa lämmityspellettejä, siirtyivät pennutkin kokonaisuudessaan niihin. Ja ei mitään ongelmaa. Ainoa ehkä kun noita tassuja on tällä hetkellä monta, tulee sitä sahanpuruakin tassuissa paljon pois laatikosta. Koostumukseltaan noi molemmat puupelletit ovat samanlaisia.

    • lämmmityspellettejä

      ja toimivat aivan hyvin..paremmin kuin pienet pelletit joita myydään tähän kissan laatikko tarkoitukseen..lomalla ollessa ostin yhden tavallisen säkin, ja niitä oli joka paikassa.isommat pelletit eivät tartu niin herkästi varpaiden väliin.ok rainbown pelletit eivät paljon pienempiä, mutta silti suosin kyllä lämmitykseen tarkoitettuja.ja kyllähän siinä rahaakin säästyy!vielä lisäksi pellettilatikko niin myös pellettien kulutus pienenee..siis lyhyesti: suosittelen!

    • ...

      Meilläkin oli aikoinaan lämmityspelletit käytössä. Nykyään puupohjainen paakkuuntuva ökoplus. Se tulee käytössä halvemmaksi kuin pelletit, vaikka hankinta hinnassa onkin paljon eroa. Kissoillekin selvästi mielekkäämpää käyttää, kuin pelletit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe