Olen eroamassa miehestäni. Isänä on sairas ja hänelle on annettu elinaikaa muutamia kuukausia. Minulle on testamentattu isäni kesämökki ja maat sieltä. Testamentissa on sanottu, että nykyisellä tai tulevalla aviopuolisolla ei ole oikeutta tähän. Ei edes myynnissä tai sen tuotossa...tai jotain tollaista. Jos isäni kuitenkin kuolee ennen kuin avioero astuu voimaan niin kumoaako avioero tuon testamentin. Eli olisiko miehelläni mahdollisuutta saada puolet tuosta kesämökistä ja maista kuitenkin??? Meillä ei ole avioehtoa!!!!
Avioero vastaan testamentti
Adjoa84
2
1078
Vastaukset
- nix nax
Jos avioeroasia tulee vireille ennen isän kuolemaa, isän perintöä - olipa testamenttia tai ei - ei otetaa mukaan ositettaviin varoihisi.
Jos käy toisin päin, siis isä kuolee ennen eroasian vireille tuloa, testamentti on ja pysyy. Ei avioero voi isän testamenttia "kumota". Miehelläsi ei testamenttimääräyksen takia ole avio-oikeutta saamaasi perintöön, joten se jää osituksen ulkopuolella kokonaan sinulle.- Adjoa84
...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2224098Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112593Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382315Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te861298- 481159
- 751037
- 59913
- 45896
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58891