vatsahappojen oksentelua

Bumbutibum

Meidän 4 vuotias Belgianpaimenkoira joka on muuten terve alkanut oksentamaan niitä keltaisia vatsahappoja aamuisin n.2-3kertaa viikossa.Ei tee joka päivä ededs paskoja vaikka ennen niitä tuli päivän mittaan kaksi tai kolmetkin.Söi ennen hyvin ja oli iloisempi.Meillä oli mieheni kanssa viikko töitä tuossa elokuun lopulla että olimme kotona vain aamuisin ennen kahdeksaa ja iltaisin tultiin joskus 23 jälkee, mutta koko ajan koiralla oli kaveri,lenkittäjä ja seuraa.
Tämän työrupeaman jälkeen melkein heti muutimmekin uuteen asuntoon ja n.1,5 viikkoa muuton jälkeen tämä okesentelu ja syömättömyys alkoi.
Onko kyseessä vaan muutoksen tuoma stressi vai mitä arvelette?
Kiitos kaikille jotka osaavat kertoa omia kokemuksia ja neuvoa mitä kannattaisi syöttää ns.herkkuruokia jotta alkaisi normitkin maistumaan.Kaikenlaiset niksit kelpaa

4

1965

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkejä....

Itse en usko että koira on stressaantunut muutosta jos oireet ovat alkaneet vasta 1,5 viikon jälkeen. Toki voin olla väärässäkin.

Meillä omat koirat eivät stressanneet muuttoa lainkaan, tosin olivat muuttopäivänä hoidossa. Tämän jälkeenkään ei mitään muutosta näkynyt koirien olemuksessa.

Olisikohan koira syönyt jotain sopimatonta... vaikea sanoa. Ja jos ulosteet ovat löysiä ja koira muutenkin apaattinen/voimaton epäilen että saattaa
      olla vika jossain muualla.

Ruoan sekaan rypsiöljyä saattaa auttaa ruokahaluun, jos ei niin suosittelen eläinlääkäriä. Verikokeet, röntgenkuvat ym. pitäisi ainakin ottaa.

Edesmennyt hyvän ystävän koira kärsi suurinpiirtein samoista oireista ja diagnoosi oli haimasyöpä muistaakseni, hyvin pitkälle jo edennyt.

Toivottavasti asia selviää vaikkapa öljyn lisäämisellä nappuloihin tai vaikkapa raaka jauheliha. Jos koira ei siitä tokene muutamassa päivässä niin lekuriin vaan. Tsemppiä!

• nekku84

Koiralla on huono ruokahalu ja tästä syystä sen mahalaukku on esim. aamuisin tyhjillään. (oksentaako nimenomaan aamuisin)?? Kova nälkä pistää oksentamaan ja kun ei siellä sitten ole mitään muuta kun ne vatsahapot. Tämä on osittain jalostuksen ansiota osittain kyse nyt on vaan siitä, että koira syö nyt huonosti ja sen vatsa kaipaisi enemmän ruokaa. Ruokahaluttomuus voi johtua niin monesta eri syystä, että sitä on vaikea sanoa näin netin kautta. Siinä asiassa te olette parhaita. Onko koira saanut ruokaa aikaisemmin kerran päivässä? Kokeilkaa antaa ruokaa kaksi kertaa päivässä, toinen kerta lähelle nukkukaan menoa. Mitä koira syö, sitäkään et kerro, mutta useimman koiran herkkua on esim raaka jauheliha.. laita sitä vaikka sen ruoan joukkoon mitä nyt syötät. Tsemppiä kovasti. Oksetelua kannattaa myös seurata, jos se alkaa olla tosi usein toistuvaa niin mene sitten eläinlääkärillä käymään.

• p_dude

En halua pelotella,mutta meidän 6-vuotiaan groenendalin vatsasyöpä alkoi oireilla tuolla tavalla.Nyt kannattaa heti viedä el.lääkäriin tutkittavaksi,voi olla vierasesine ruuansulatuksessa tai mitä vaan mutta jos haluat varmuuden niin tutkittavaksi.Onnea matkaan ja hyviä vointeja.T:Dude ja tervutyttö 4v

• ikävä

Oma koirani menehtyi tällä viikolla haimasyöpään joka oli edennyt vatsanporttiin. aikaisemmin todettu virtsakivet ja leikattu. Oksenteli kellertävää nestettä, kakoi, aina ei tullut mitään. Henkotti, luultiin nenäpunkiksi. Viimeisenä päivänä ei tullut pissaa tai kakkaa, ei syönyt, ei päässyt rappusia ylös eikä alas. Nopeasti meni.
      Suuri suru.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe