Miksi Jetta ei

kiinnosta????

Ihmetyttää sekä tällä palstalla Jetta-aiheiden puute ja toisaalta Jetan alhaiset myyntiluvut! Miksi hemmetissä? Auto on todella kaunislinjainen, tilava, hyvä ajaa ja tekniikka sama kuin Golfissa. Miksi tämä malli ei kiinnosta enempää?

28

4253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennakkoluuloa...

      Brasiliassa valmistettu auto ei puhuttele katajaista kansaamme, olipa se kuinka hyvä tahansa. TDI Luxline on 25000 euron hintaluokassa kova luu. Runsas kaksi tonnia hintaetua kallistaa suomalaiset Octavian hankintaan.

      • Tietoa ...

        Valmistusmaa taitaa olla Mexico, eikä Brasilia.


      • Tässä tarkempaa
        Tietoa ... kirjoitti:

        Valmistusmaa taitaa olla Mexico, eikä Brasilia.

        Valmistusmaan nimi on suomeksi Meksiko. Meksikon pääkaupungin nimi on México.

        Meillä VW Golf Variantina myytävä farmarimalli tuntee monilla muilla markkinoilla nimen VW Jetta Wagon.

        Suomessa myytävät Jetta (Sedan) ja farkku-Golf eli Golf Variant valmistetaan molemmat Meksikossa.


      • vielä parempi syy

        Jettaa ei osteta koska markkinoilla on paljon parempi ja hieman halvempi auto: Se on Toyota Corolla. Corolla on älykkäämmin suunniteltu ja valmistettu huomattavasti rationaalisemmin ja laadukkaammin. Corollassa Toyotan kehittämä laatujärjestelmä heijastuu kaikessa. Se on myös viimeistellympi, mukavampi ja huomattavasti kestävämpi kuin volsut. Corolla ei petä. Jetta pettää. Jetta on tyypillinen euro, vanhanaikainen ja laadultaan sitä sun tätä.


      • perustella?
        vielä parempi syy kirjoitti:

        Jettaa ei osteta koska markkinoilla on paljon parempi ja hieman halvempi auto: Se on Toyota Corolla. Corolla on älykkäämmin suunniteltu ja valmistettu huomattavasti rationaalisemmin ja laadukkaammin. Corollassa Toyotan kehittämä laatujärjestelmä heijastuu kaikessa. Se on myös viimeistellympi, mukavampi ja huomattavasti kestävämpi kuin volsut. Corolla ei petä. Jetta pettää. Jetta on tyypillinen euro, vanhanaikainen ja laadultaan sitä sun tätä.

        Perustele väittämäsi:

        -Crolla älykkäämmin suunniteltu; Missä mielessä? Ovatko esim. takakontin murskaajasaranat älyä?

        -rationaalisemmin ja laadukkaammin valmistettu; Onko naarmuttuva Corollan kojelaudan ja ovivetokahvojen alumiinimaali laadukkuutta?

        -viimeistellympi; missä mielessä? Onko suunnittelun viimeistelyä mm. auringossa näkymättömät ilmastoinnin näytöt, etupenkin ristiseläntuen riittämättömyys, multi mode-nytkytysrobottiloota, kelvoton ohjaustunto, vaparibensakoneet, entäpä valmistuksen viimeistelyvaikutelmaa ämpärimuovinen kojelauta, kovapohjainen hanskalokero, rumakuosinen penkkiverhoilu, kädellä vedettäessä nytkyvä ovipaneeli?

        -mukavampi; jousitusmukavuuden tunnustan Corollassa asteen verran paremmaksi, mutta penkit ovat onnettomat selkänojaltaan, stereoiden herkkyys surkea samoin kajarit, vakkari heittää nopeusskaalan liiaksi, ohjauksen kehnous ei houkuta pitkälle matkalle, kaistanvaihtovilkkutoimintoa ei ole

        -kestävämpi; molemmat kestäviä


      • jettakuski
        perustella? kirjoitti:

        Perustele väittämäsi:

        -Crolla älykkäämmin suunniteltu; Missä mielessä? Ovatko esim. takakontin murskaajasaranat älyä?

        -rationaalisemmin ja laadukkaammin valmistettu; Onko naarmuttuva Corollan kojelaudan ja ovivetokahvojen alumiinimaali laadukkuutta?

        -viimeistellympi; missä mielessä? Onko suunnittelun viimeistelyä mm. auringossa näkymättömät ilmastoinnin näytöt, etupenkin ristiseläntuen riittämättömyys, multi mode-nytkytysrobottiloota, kelvoton ohjaustunto, vaparibensakoneet, entäpä valmistuksen viimeistelyvaikutelmaa ämpärimuovinen kojelauta, kovapohjainen hanskalokero, rumakuosinen penkkiverhoilu, kädellä vedettäessä nytkyvä ovipaneeli?

        -mukavampi; jousitusmukavuuden tunnustan Corollassa asteen verran paremmaksi, mutta penkit ovat onnettomat selkänojaltaan, stereoiden herkkyys surkea samoin kajarit, vakkari heittää nopeusskaalan liiaksi, ohjauksen kehnous ei houkuta pitkälle matkalle, kaistanvaihtovilkkutoimintoa ei ole

        -kestävämpi; molemmat kestäviä

        Kyllä se on varmaankin Golf ja Variant jotka houkuttelevat ostajat pois Jettasta. Ja ymmärrän kyllä hyvin miksi: tavaratila on Jettassakin aika valtava, mutta sedanissa lastausaukko on aina hiukan pieni. Kun käytännössä samalla rahalla viistoperän tai farmarin niin suurin osa taitaa kallistua niiden puoleen. Myös Skoda Octavia syö varmaan liftbackina Jettan osuudesta.

        Corollaa myydään sen takia kun Toyotalta ei farmaria saa eikä sellainen sopulilauma uskalla siirtyä mihinkään muuhun merkkiin. Onhan siellä Auris, mutta senkin moottorivalikoima on aika rajoittunut, ainakin bensapuolella kaivattaisiin lisää voimaa että alkaisi kiinnostaa. Myös toimiva automaatti olisi kiva.


      • jokapaikkaan
        vielä parempi syy kirjoitti:

        Jettaa ei osteta koska markkinoilla on paljon parempi ja hieman halvempi auto: Se on Toyota Corolla. Corolla on älykkäämmin suunniteltu ja valmistettu huomattavasti rationaalisemmin ja laadukkaammin. Corollassa Toyotan kehittämä laatujärjestelmä heijastuu kaikessa. Se on myös viimeistellympi, mukavampi ja huomattavasti kestävämpi kuin volsut. Corolla ei petä. Jetta pettää. Jetta on tyypillinen euro, vanhanaikainen ja laadultaan sitä sun tätä.

        sekaannu, nyt kait ollaan auto osastolla, ei amiksessa!


      • Jettttta 1.6 FSI
        Tässä tarkempaa kirjoitti:

        Valmistusmaan nimi on suomeksi Meksiko. Meksikon pääkaupungin nimi on México.

        Meillä VW Golf Variantina myytävä farmarimalli tuntee monilla muilla markkinoilla nimen VW Jetta Wagon.

        Suomessa myytävät Jetta (Sedan) ja farkku-Golf eli Golf Variant valmistetaan molemmat Meksikossa.

        Kumpi on parempi? Meksikolaisten tekemä Meksikossa vai Turkkilaisten tekemä Saksassa???


    • omistajat

      ei roiku kaiken maailman humpuukipalstoilla...

      Jossain Jettaa myydään, jos valmistusmäärät on yli 2,5-kertaiset Varianttiin verrattuna. USA:n reissulla Jettaa näkyi yllättävän paljon, jopa dieselinä.

      • ameriikassa

        Ensimmäiset Variantit ovat vasta tullet myyntiin USA:ssa. Kohta niitäkin näkyy siellä.


    • tyhjästä

      Ostaisin heti jos rengasmelun saisi jotenkin alhaisemmaksi. Jetan hinta/laatusuhde on hyvä eikä näkökään ole hullumpi.

      Kävin koeajamassa ja auto on hyvä uudella asvaltilla, mutta melu on hirvittävä (minun korvilleni) vanhalla asvaltilla jota Suomessa riittää.
      Eihän se melu lyhyillä matkoilla haittaa, mutta kun sitä täytyy kuunnella useampi tunti yhteen menoon pidemmillä matkoilla.

      Melun määrän huomaa myös seuraavalla testillä:
      Kun ajat pitemmän matkan ja kuuntelet samalla radiota. Kun pääset perille älä pienennä radion voimakkuussäätöä. Seuraavana päivänä kun menet autoon ja laitat virran päälle, huomaat miten lujalla on radio pitänyt olla että olet kuullut sen rengasmelun takaa.

      Olen varma että ensimmäinen toimenpiteesi virran kytkemisen jälkeen Jetassa on radion voimakkuuden pienentäminen.

      • Mä vaan

        Jostain syystä Variant on äänettömämpi kuin Jetta vaikka siinä on avonaisempi tavaratilan rakenne....Ehkä Variantissa on panostettu enempi äänieristykseen...Tokin sekin metelöi karkealla asfaltilla.


      • jettakuski

        Kieltämättä varsinkin pidemmän maantieajon jälkeen kyllä huomaa että korvat vähän soivat. Ei kauhean kiva ominaisuus 25 tonnin autossa. Mutta tuosta radion äänenvoimakkuudesta, niin meikäläisellä ainakin se radio käynnistyy aina vakiovoimakkuudella - - - > ei tarvitse vääntää nuppia pienemmälle :)


      • yhdyn edelliseen

        "Ostaisin heti jos rengasmelun saisi jotenkin alhaisemmaksi."

        tismalleen. muuten niin passeli vehje, mutta tuo raivostuttava humina, kumina ja ujellus. en tottunut boran jälkeen.

        on se sääli.


      • VEIJO

        Tiedoksi vaan että ainakin minun Jetassa on radiossa on sellainen ennalta asettava toiminto joka palauttaa äänen voimakkuuden perusasetukseen kun virta on sammutettu. Ei tarvitse sitten kuolla seuraavana aamuna sydänkohtauksen kun on tuullut kuunneltua poppista vähän kovemmalla.


      • mulla!
        VEIJO kirjoitti:

        Tiedoksi vaan että ainakin minun Jetassa on radiossa on sellainen ennalta asettava toiminto joka palauttaa äänen voimakkuuden perusasetukseen kun virta on sammutettu. Ei tarvitse sitten kuolla seuraavana aamuna sydänkohtauksen kun on tuullut kuunneltua poppista vähän kovemmalla.

        Mutta eivät nämä provopetterit ja satusedät sitä tiedä!


    • aiheuttaa!

      Jetta on mallina ja ennenkaikkea nimenä sellainen VW:n heittopussi. No ajatelkaas: Golf on legenda jo vuodesta 1974 alkaen. Jetta tuli mukaan vasta v.1980 ja nimi muutettiin myöhemmin Ventoksi, Boraksi ja taas Jettaksi. Välissä oli vuosia ettei porrasperää saanut Golfin rinnalla lainkaan. Jo tuo mallinimen imago tai sen puute saa aikaan ostohalun vähenemisen. Koskaan ei voi auton omistajana siis olla varma, jatkuuko mallisarja samannimisenä ja jatkuuko valmistus/maahantuonti lainkaan. Ja varovainen rahoistaan tarkka suomalainen miettiin tuonkin takia tarkkaan ja päätyy varmuussyistä Golfiin.

    • persoonattomuus vaivaa

      Itselläni oli 3 päivää käytössä Jetta, mutta ei se autokuumetta saanut aikaan, vaikka olikin uusi auto. En vaihtaisi Boraani Jettaan, koska

      a) Jetta on monin verroin meluisampi ja
      b) Jetan sisusta on todella persoonattoman näköinen hiirenharmaine muoviverhouksineen

      Perusasiathan autossa ovat kunnossa kuten ajettavuus, isot tilat, hyvät moottorit jne., mutta silti Jetta ei ainakaan minua sykähdytä niin paljon, että voisin ostoa harkita.

      • Mister X

        Sportlinenä nätti&tyylikäs auto ja jos hankkii jollain tummalla metallivärillä xenonit ja tyylikkäät vanteet niin hakkaa kyllä Boran 10-0. Sisutus näyttävä Sportlinenä ja kun ottaa vielä beigen sisustuksen tummalla ovien ja kojelaudan sisustuksella.


      • EARitko päähän?
        Mister X kirjoitti:

        Sportlinenä nätti&tyylikäs auto ja jos hankkii jollain tummalla metallivärillä xenonit ja tyylikkäät vanteet niin hakkaa kyllä Boran 10-0. Sisutus näyttävä Sportlinenä ja kun ottaa vielä beigen sisustuksen tummalla ovien ja kojelaudan sisustuksella.

        Mutta noilla toimenpiteillä se melu ei lähde vielä mihinkään :D

        Eli noista joudut maksamaan lisähintaa jotka noista kaikki saa vaikka jälkikäteen Boraankin pilkkahinnalla ja osa on ollut Borassa jo vakiona. Varustetaso ei Borassa ole siis sen kummempi, joten miksi maksaa uudemmasta ulkonäöstä samalla tekniikalla 10ke enempi.

        Tuollla samalla välirahalla saa muita VAG-konsernin tuotteita hiljaisempana, joten jätän edelleen sen Jetsonin sinne kauppaan.


      • Mister X
        EARitko päähän? kirjoitti:

        Mutta noilla toimenpiteillä se melu ei lähde vielä mihinkään :D

        Eli noista joudut maksamaan lisähintaa jotka noista kaikki saa vaikka jälkikäteen Boraankin pilkkahinnalla ja osa on ollut Borassa jo vakiona. Varustetaso ei Borassa ole siis sen kummempi, joten miksi maksaa uudemmasta ulkonäöstä samalla tekniikalla 10ke enempi.

        Tuollla samalla välirahalla saa muita VAG-konsernin tuotteita hiljaisempana, joten jätän edelleen sen Jetsonin sinne kauppaan.

        metalliväri, Borissa yleensä maksoi lisähintaa. Jetassa Comfortlinenä vakiona vaikka mitä varusteita ja Sportlinessä alumiiinivanteita myöden oikeeestaan kaikki oleellinen.

        Sporpaketissa tulee mm Bi-xenonit ja tummat takalasit ja maksaa lisää jotain 800 lisää vai vähemmänkö jopa?

        Beige/musta sisutus ei maksa yhtään lisää senhän on valittavissa Sportlinessä ja Comfortlinessä ilman lisähintaa kuten oli aikoinaan jopa Borassa.

        Kyllähän tuossa Jetassa on turva- ja mukavuusvarustetita vakiona ja lisävarusteina ihan eri malliin kuin Borassa ja tekniikkakin on paljon kehittyneempää onhan se paljon uudempi auto.


      • Mister X
        Mister X kirjoitti:

        metalliväri, Borissa yleensä maksoi lisähintaa. Jetassa Comfortlinenä vakiona vaikka mitä varusteita ja Sportlinessä alumiiinivanteita myöden oikeeestaan kaikki oleellinen.

        Sporpaketissa tulee mm Bi-xenonit ja tummat takalasit ja maksaa lisää jotain 800 lisää vai vähemmänkö jopa?

        Beige/musta sisutus ei maksa yhtään lisää senhän on valittavissa Sportlinessä ja Comfortlinessä ilman lisähintaa kuten oli aikoinaan jopa Borassa.

        Kyllähän tuossa Jetassa on turva- ja mukavuusvarustetita vakiona ja lisävarusteina ihan eri malliin kuin Borassa ja tekniikkakin on paljon kehittyneempää onhan se paljon uudempi auto.

        maksa perusversioon nähden mitenkään ylenpalttisesti


      • 11+1
        EARitko päähän? kirjoitti:

        Mutta noilla toimenpiteillä se melu ei lähde vielä mihinkään :D

        Eli noista joudut maksamaan lisähintaa jotka noista kaikki saa vaikka jälkikäteen Boraankin pilkkahinnalla ja osa on ollut Borassa jo vakiona. Varustetaso ei Borassa ole siis sen kummempi, joten miksi maksaa uudemmasta ulkonäöstä samalla tekniikalla 10ke enempi.

        Tuollla samalla välirahalla saa muita VAG-konsernin tuotteita hiljaisempana, joten jätän edelleen sen Jetsonin sinne kauppaan.

        Kokeilin minäkin viimekesänä Jettaa mutta oli tosi meluisa , en vaihda nykyistä Borattiani tuohon.


    • tehdään

      tänne osasto nimeltään: Kateellinen Volkswagenista, niin alkaisi Jettakin kiinnostaa enemmän.

    • Golf ja 407

      Jetta ja Corolla ovat kumpikin B-segmentin autoja, joista porrasperää valmistetaan lähinnä ns. kehittyville markkinoille, johon Suomikin kuului ennen autoverouudistusta. Corolla valmistetaan Japanissa, koska sen päämarkkina-aluetta on Kaukoitä. Sen vuoksi siinä on mm. vanhanmalliset takaluukun saranat. VW:llä on perinteisesti vahva asema keski- ja Etelä-Amerikassa, ja sen vuoksi Jettaa ja samalle alustalle tehtyä Variantia valmistetaan Meksikossa ja Brasiliassa. Euroopassa B-segmentin autot ovat perheiden kakkosajokkeja ja kauppakasseja, joten täkäläisille markkinoille tehdään Golfia ja Aurista. Ykkösautoksi otetaan C-segmentin Avensis tai Passat. Huomasitteko muuten yhden aikakauden päättyneen helmikuussa 2010? Corolla on pudonnut pois 30 eniten rekisteröidyn automallin listalta. Vähän kuin iltatuulen viesti aikoinaan.

      • tosi on...

        Suomeen tuotavat Corollat valmistetaan tänä päivänä Etelä-afrikassa. Sitä ennen ne tehtiin Turkissa. Viimeiset japsi Corollat tuli Suomeen v. 2001!


      • ******
        tosi on... kirjoitti:

        Suomeen tuotavat Corollat valmistetaan tänä päivänä Etelä-afrikassa. Sitä ennen ne tehtiin Turkissa. Viimeiset japsi Corollat tuli Suomeen v. 2001!

        Siihen Jetta-aiheiden puutteeseen liittyen, kertokaa nyt kokemuksia autosta, olen sitä harkinnut seuraavaksi Nissanin heikentyneiden mallien vuoksi. Millainen ajaa, onko kallis huoltaa ja onko ollut paljon vikoja ?


      • Jetta06fsi
        ****** kirjoitti:

        Siihen Jetta-aiheiden puutteeseen liittyen, kertokaa nyt kokemuksia autosta, olen sitä harkinnut seuraavaksi Nissanin heikentyneiden mallien vuoksi. Millainen ajaa, onko kallis huoltaa ja onko ollut paljon vikoja ?

        Itsellä ollut 06 malli uudesta asti. 1.6FSI Confortline. Taloudellinen ja kaikinpuolin riittävä moottori normaaliin ajoon. Ajettu 80tkm. Ainoa vika ollut bensatankin kannen avausmekanismisssa jota jouduttiin herkistelemään uutena. Sekin meni takuuseen. Hyvä auto ajaa ja varsinkin istua. Sisämelua voisi olla vähemmän (koskee kesärengastusta). Jos Nissanista vaihdat niin ajettavuusero on huomattava. On noita tullut sen verran kokeiltua.
        On ollut huhuja että malli uudistuisi nyt syksyllä, itse odottelen sitä. Jos vastaa toiveita laitan tilaukseen.
        Huollot menee longlife ohjelman mukaan, eli ajotietokone ilmoittaa milloin tulee seuraava. Keskimäärin olen päässyt omassa ajossa noin 30tkm huoltoväleihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      121
      6942
    2. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3797
    3. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      186
      2615
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      287
      2510
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      196
      2121
    6. Kaipaisin nyt kosketusta

      jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      10
      1976
    7. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

      Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      300
      1830
    8. Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

      Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.
      80 plus
      135
      1421
    9. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

      Minä en tiedä.
      Ikävä
      72
      1336
    10. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

      ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      27
      1315
    Aihe