Ei saa joutua onnettomuuteen...

Pitkä kärsimys

En voi ymmärtää suomea aina.
Olin onnettomuudessa 2005, laitettiin niskaan varaosia ja titaania, oikea käteni jäi vajavaiseksi, peukalo ja etusormi on tunnottomat.

YLLÄTTÄEN tapaturmavakuutus ei maksa mitään, tietenkin olin niin rappeutunut ennen onnettomuutta. Ei TAYKsin erikoisneurologit voi tietää asiasta mitään, kyllä vakuutusyhtiön lääkärit ovat paremmin tietäviä ilman että näkevät. Asiasta taistellaan vieläkin, nyt jo korkeammalla taholla.

Vuoden 2007 syksyllä alkoi niska vaivaamaan oikein perusteellisesti ja päälle tuli vielä TOS-oireryhmä. Hoitoja ei ole, yritetään vain kipuja hillitä kovilla lääkkeillä, jotka maksavat paljon. Sairaalan erikoislääkäri ja OMT-terapeutti on ollut ihania, he ymmärtää ja osaavat asiansa, samoin hoitajat.

Olen ollut maaliskuusta asti sairaslomalla, lomaa on kirjoitettu vuoden loppuun. MUTTA KAS, KELA tämä suomen toinen kaikki tietävä laitos, päätti nyt kesken kaiken etteivät voi maksaa ilman uutta B - lausuntoa. Edellinen lausunto on annettu heille heinäkuussa, 15.10 mennessä he haluavat uuden. Onhan niskani saattanut parantua ja käteni toimivat jälleen ja tuhoutunut hermo on palautunut, ihme on siis saattanut tapahtua kelan mukaan. Toivo siintä että laittaisivat eläkkeelle on tietenkin turha, kuten kaikki näiden asioiden kanssa painiva tietää.

Hoitajat nauroivat sairaalassa että tämä on just tätä tyhmyyttä. KELA määrää mitä he tekevät, samat ihmiset täyttävät lääkäreiden varauskirjan kun KELA haluaa pottuilla. Hoitaja sanoi suoraan että kyllä KELA sanelee mitä he tekevät, eivät he. Kelan lääkärit ja virkailijat, kun ovat lukeneempia kuin sairaalan erikoislääkärit.

Sitten ihmetellään miksi sairaalaan ei pääse hoitoon, miksi kelassa kestää niin kauan asioiden hoitaminen yms yms...

Ja kun olet tarpeeksi sairas et vain jaksa taistella omia asioitasi kuntoon, kela, vakuutuslaitos, työvoimatoimisto ja muut tappavat sinut. Ainakin tilastot paranee kun ihmisiä tippuu elämästä pois kun eivät jaksa.

10

942

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kta1

ei juur lisättävää. tää on sellanen työläisten kusetus järjestelmä. et sitte kuulunut herrahissiin.

• edellinen

B-lausunto on vaan voimassa 15.10 asti, on ihan luonnollista, että haluavat uuden. Koska sairasloma on pitkittynyt, vaaditaan uusi B-todistus aina kun, edellinen menee umpeen. Normaali sairaslomatodistus ei kelpaa.
      Kolmen kuukauden välein, joutuu viedä B-todistuksen jos ei lääkäri kirjoita, esim. puoleksi vuodeksi.
      Mielestäni ihan normaali käytäntö.

• minun

Kyl b - lausunto on voimassa vuoden loppuun asti eli 31.12.2008 asti. Se tässä ihmetyttääkin.

Maksoivat tällä lapulla 3 kertaa ja kaikkiaan olen saanut maaliskuusta asti rahaa kelasta samalla vammalla eli mikään muu ei ole muuttunut kuin että kuntoni on huonontunut ja tutkimuksia tehty lisää ja TOS lisätty papereihin maaliskuusta tähän päivään. Uusi lääkäri aika olisi ollut 9.12.

• edellinen
        minun kirjoitti:

Kyl b - lausunto on voimassa vuoden loppuun asti eli 31.12.2008 asti. Se tässä ihmetyttääkin.

Maksoivat tällä lapulla 3 kertaa ja kaikkiaan olen saanut maaliskuusta asti rahaa kelasta samalla vammalla eli mikään muu ei ole muuttunut kuin että kuntoni on huonontunut ja tutkimuksia tehty lisää ja TOS lisätty papereihin maaliskuusta tähän päivään. Uusi lääkäri aika olisi ollut 9.12.

siinätapauksessa kannattaa tiedustella asiaa uudestaan, että onko tosiaan tarpeellinen.
        Itsellä pyysi vuosia sitten eläkevakuutuslaitos uutta B-todistusta, vaikka oli jo saanut työkyvyttömyyseläkepäätöksen ja eläkekortti oli jo kädessä.
        Soitin ja tiedustelin, oli tapahtunut virhe, minun ei tarvinnut hommata mitään, vaadin virheestä kirjallisen todistuksen itselleni.

• Mä vaan
        minun kirjoitti:

Hei, joo, samalla kannalla, selvitä asia vielä kerran. Pyydä Kelan lääkärinlausunnosta kopio, jossa sekä esittelijä että lääkärin kirjelmä. (vähän niin kuin muistio).

Selvitä vielä se, että maksaako Kela B-lausunnon, koska he sitä pyytävät. Joissain tapauksissa maksavat. Jos maksavat, mene mahdollisimman kalliille erikoislääkärille, joka tutkii todella tarkkaan kaikki.

Oliko onnettomuus työtapaturma, liikenneonnettomuus vai vapaa-ajan tapaturma?

• ideoita
        Mä vaan kirjoitti:

Hei, joo, samalla kannalla, selvitä asia vielä kerran. Pyydä Kelan lääkärinlausunnosta kopio, jossa sekä esittelijä että lääkärin kirjelmä. (vähän niin kuin muistio).

Selvitä vielä se, että maksaako Kela B-lausunnon, koska he sitä pyytävät. Joissain tapauksissa maksavat. Jos maksavat, mene mahdollisimman kalliille erikoislääkärille, joka tutkii todella tarkkaan kaikki.

Oliko onnettomuus työtapaturma, liikenneonnettomuus vai vapaa-ajan tapaturma?

teillä. Pyydänkin kopiot ja laskun laitan heille. Menee yllättävän paljon rahaa meinaan näihin maksuihin. Suomessa pitäisi olla yksityisen pitämä palvelutoimisto, joka auttaisi ihmisiä selviytymään näistä asioista.

Vapaa-aikaa oli. Menin hevosen kanssa ympäri kärryillä, hevonenkin kuoli. Sen vakukuutuksen kanssa ei ollutkaan mitään ongelmaa, maksoivat isälle heti.

Soitin eilen sairaalan fysiatrian erikoislääkärille, samalle millä olen käynyt koko vuoden eli jo 4 kertaa. Hänelle ei ollut yllätys että Kela pottuilee, oli samalla katsellut papereita ja pyysi käymään siellä että tekee uusia tutkimuksia. Oli nyt keksinyt vielä lisäksi että olkapää on jäätynyt ja haluaa sen lisätä papereihini.

• Mä vaan
        ideoita kirjoitti:

teillä. Pyydänkin kopiot ja laskun laitan heille. Menee yllättävän paljon rahaa meinaan näihin maksuihin. Suomessa pitäisi olla yksityisen pitämä palvelutoimisto, joka auttaisi ihmisiä selviytymään näistä asioista.

Vapaa-aikaa oli. Menin hevosen kanssa ympäri kärryillä, hevonenkin kuoli. Sen vakukuutuksen kanssa ei ollutkaan mitään ongelmaa, maksoivat isälle heti.

Soitin eilen sairaalan fysiatrian erikoislääkärille, samalle millä olen käynyt koko vuoden eli jo 4 kertaa. Hänelle ei ollut yllätys että Kela pottuilee, oli samalla katsellut papereita ja pyysi käymään siellä että tekee uusia tutkimuksia. Oli nyt keksinyt vielä lisäksi että olkapää on jäätynyt ja haluaa sen lisätä papereihini.

Onhan sulla varmaan vapaa-ajan vakuutus kunnossa?
        Jos on, pyydä lääkäriä laittamaan laskut sinne E-lausuntoineen. Varaudu kuitenkin itse maksamaan..

Kuntoutusta yleensä ei makseta vaoaa-ajan vakuutuksista (Ks. vakuutusehdot), mutta hoito maksetaan.

Laita jokainen lippuslappunen talteen, ota kopiot niistä mitä laitat vakuutusyhtiöön tai kelalle. Joka matkasta vaadi kulkukorvaus vaikka julkisen mukaan, joka käynnistä pyydä käyntitodistus vaikka sairaanhoitajalta tai kassalta. Matkakorvauksia maksetaan yli 9,25 per kerta matkoista, ja jos 6 - kalenterivuoden aikana ylittyy pienistäkin matkoista 154,25, saat kaikki sen ylittävät matkat Kelalta takaisin.

Autot ja muut kuin ihmiset on yleensä paremmin vakuutuettuja eikä niiden kanssa tule mitään ongelmia.

Toivottavasti kaikki paranee mahdollisimman nopeati! Tsemppiä syksyyn!

• Mä vaan
        Mä vaan kirjoitti:

Onhan sulla varmaan vapaa-ajan vakuutus kunnossa?
        Jos on, pyydä lääkäriä laittamaan laskut sinne E-lausuntoineen. Varaudu kuitenkin itse maksamaan..

Kuntoutusta yleensä ei makseta vaoaa-ajan vakuutuksista (Ks. vakuutusehdot), mutta hoito maksetaan.

Laita jokainen lippuslappunen talteen, ota kopiot niistä mitä laitat vakuutusyhtiöön tai kelalle. Joka matkasta vaadi kulkukorvaus vaikka julkisen mukaan, joka käynnistä pyydä käyntitodistus vaikka sairaanhoitajalta tai kassalta. Matkakorvauksia maksetaan yli 9,25 per kerta matkoista, ja jos 6 - kalenterivuoden aikana ylittyy pienistäkin matkoista 154,25, saat kaikki sen ylittävät matkat Kelalta takaisin.

Autot ja muut kuin ihmiset on yleensä paremmin vakuutuettuja eikä niiden kanssa tule mitään ongelmia.

Toivottavasti kaikki paranee mahdollisimman nopeati! Tsemppiä syksyyn!

Ai hitsi, onnettomuus tapahtunut siis 2005.
        Varmaan oletkin jo ollut yhteydessä työeläkevakuutuslaitokseen.
        Sitä kautta voisit saada työeläkelaitoksen mukaista ammatillisen työkyvyn selvitystä.
        Ennen kuin sitä pyydät, selvitä vertaistukiryhmästä tai hoitavalta lääkäriltä, milainen laitos kyseesä. Onko vakuutulääkäriä vai ovatko oikealla asialla.
        Toisin sanoen rehellisiä lääkäreitä tai muuta henkilökuntaa. Jos vakuutuslääkäri, olet täysin terve ja työkykyinen, rehelliseltä lääkäriltä saat oikeat tulokset, mutta tosin vakutuusyhtiö voi sen hylätä vaikka maksaisivatkin tutkimuksen tai selvityksen.

Näin kävi minulle.

• selvitänkin
        Mä vaan kirjoitti:

Ai hitsi, onnettomuus tapahtunut siis 2005.
        Varmaan oletkin jo ollut yhteydessä työeläkevakuutuslaitokseen.
        Sitä kautta voisit saada työeläkelaitoksen mukaista ammatillisen työkyvyn selvitystä.
        Ennen kuin sitä pyydät, selvitä vertaistukiryhmästä tai hoitavalta lääkäriltä, milainen laitos kyseesä. Onko vakuutulääkäriä vai ovatko oikealla asialla.
        Toisin sanoen rehellisiä lääkäreitä tai muuta henkilökuntaa. Jos vakuutuslääkäri, olet täysin terve ja työkykyinen, rehelliseltä lääkäriltä saat oikeat tulokset, mutta tosin vakutuusyhtiö voi sen hylätä vaikka maksaisivatkin tutkimuksen tai selvityksen.

Näin kävi minulle.

Pitää tuo työeläkelaitos selvittää vielä. Kiitos vinkistä.

Vapaa - ajan vakuutuyhtiö ei maksa mitään, olin muka niin rappeutunut ennen onnettomuutta jo ettei onnettomuudesta mitään johdu. Vakuutusvalitus meneillään edelleen ja on kyllä isot pinot papereita kopioitu sinne.

Kelaa tässä selvitellään mitä tehdä sen kanssa, lääkärit ovat kirjoittaneet heille selvät paperit ja laittaneet selvät oireet ja mitä rajoitteita liikerajoissa yms. Haluavat selvän paperin mitä voin tehdä ja mitä en lääkärin mielestä, omt-terapeutti kirjoitti oman paperin sinne, lisäksi käyn työkkärin ammatinvalinnanpsykolla juttelemassa että laittaa paperin kanssa kelaan.

• Mä vaan
        selvitänkin kirjoitti:

Pitää tuo työeläkelaitos selvittää vielä. Kiitos vinkistä.

Vapaa - ajan vakuutuyhtiö ei maksa mitään, olin muka niin rappeutunut ennen onnettomuutta jo ettei onnettomuudesta mitään johdu. Vakuutusvalitus meneillään edelleen ja on kyllä isot pinot papereita kopioitu sinne.

Kelaa tässä selvitellään mitä tehdä sen kanssa, lääkärit ovat kirjoittaneet heille selvät paperit ja laittaneet selvät oireet ja mitä rajoitteita liikerajoissa yms. Haluavat selvän paperin mitä voin tehdä ja mitä en lääkärin mielestä, omt-terapeutti kirjoitti oman paperin sinne, lisäksi käyn työkkärin ammatinvalinnanpsykolla juttelemassa että laittaa paperin kanssa kelaan.

Hei,
        voisit soittaa tai käydä, jos olet Hesassa,
        Kuluttajien vakuutustoimistossa. Se Helsingin Kampissa lähellä bussi/metroasemaa. Olisko Malminkadulla.

Sieltä saa ainakin hyviä vinkkejä vakuutusasioiden selvittelyssä. Mutta sille vakuutuslääkärille hekään eivät voi mitään.
        Rappeumaa on kuulemma ollut vakuutuslääkärin mukaan jo 15 vuotiaalla, joten se heidän keino välttää selvätkin maksut.

Työeläkelaitoksesta pyydä kuntoutussuunnitelma ensi alkuun, jos sellainen tehty.
        ¨
        Jos olet ollut työelämässä, yleensä maksajana on työeläkelaitos. Kela ei yleensä maksa mitään.
        Kelalle kuuluu harkinnan varainen kuntoutus.
        Ja nämä etuisuudet, eläkeläisen hoitotuki, matkakorvaukset 154 euron jälkeen vuosittain tai 9,25 yhden suuntaisen matkan jälkeen.
        Kelan hommiin en luottaisi pätkääkään.
        Mutta jos ei ole ehtinyt olla työelämässä, on Kelan asiakas. Ja se ainoa laitos, jossa lasketaan 300 päivää luotettavasti. Mutta jos sinne ei ilmoita sairaslomaansa, ei myöskään 300 päivää lasketa. (=ensisijaisuuspäivä),

Työeläkelaitokselle kuuluu kuntoutustuki/eläkkeet ja työhön liittyvä kuntoutus, tarkoittaa kuntoutusselvittelyä, uudelleen koulutusta uuteen ammattiin ja työkokeilua. Osaaika-eläkejuttu on epäselvä, mutta luulisin, että tänne sekin kuuluu.

En ole ammattilainen, mutta ammattisairas kyllä ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3240
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1640
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1482
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1399
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      159
      1265
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1198
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1029
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      51
      838
    Aihe