Olen eronnut -06,ositus vielä vähän kesken.
Omistan talon siis minun nimissä,mutta velka molempien nimissä,ja velkaa lyhennetty puoliksi.
Minä otan talon ja maksan tasinkoa exälle ja ex sen hyväksyy,mutta ex väittää,että minun täytyy maksaa hälle lyhennykset ja korot takas 2 vuoden ajalta.Onko hän oikeassa?
Talossa asuu nyt meidän aikuiset lapset opiskelujen takia,ja ovat sieltä nyt lähdössä pois.Ex on maksanut sieltä melkeen kaikki kulut,lapset ei ole mitään maksaneet,eikä heiltä ole mitään pyydettykään hyvä näin,näistä kuluistakin hän jotain haluu.Tällä hetkellä asutaan uusien kumppanien kanssa eri paikkakunnilla ja minä olen muuttamassa siihen talooni uuden puolisoni kanssa.
tietämätön
8
1240
Vastaukset
- Velka"Omistan talon siis minun nimissä,mutta velka molempien nimissä,ja velkaa lyhennetty puoliksi." 
 Selvitä teidän velkanne ja omistus-suhteet tarkemmin, ni voit saada neuvoja tältä palstalta paremmin.- siis...talo on lainhuudatettu vain minun nimiini ja velka on otettu molemmille puoliksi siis molemmat vastuussa velasta.Molemmat ollaan sitä myös maksettu puoliksi eronki jälkeen 2v,aviossa oltiin 18v. 

- nix nax>>Olen eronnut -06,ositus vielä vähän kesken. 
 Omistan talon siis minun nimissä,mutta velka molempien nimissä,ja velkaa lyhennetty puoliksi.
 Minä otan talon ja maksan tasinkoa exälle ja ex sen hyväksyy,mutta ex väittää,että minun täytyy maksaa hälle lyhennykset ja korot takas 2 vuoden ajalta.Onko hän oikeassa?- kiittääja kumartaa. 
- vähä....niinku samanlainen tilanne,minun tuomari sano,että vain lyhennykset pitää maksaa ja korot puoliksi,onko hän sitte väärässä? 
- nix naxvähä.... kirjoitti:niinku samanlainen tilanne,minun tuomari sano,että vain lyhennykset pitää maksaa ja korot puoliksi,onko hän sitte väärässä? ...mahtoikaan sanoa? 
 "vain lyhennykset pitää maksaa ja korot puoliksi"
 Mitä hän tuolla tarkoitti? Mitkä lyhennykset pitää maksaa kokonaan? Mitkä korot pitää maksaa puoliksi?
 Ap:n osalta asia on, kuten sanoin.
 Mutta ei olisi harvinaista sekään, että tuomarisi olisi väärässä. Se on täällä(kin) nähty monta kertaa.
- joudun maksamaa korotkin hänelle,koska jos talo olis myyty niin eihän silloinkaa saa korkoja takas,jos nix nax vastais tähän,ainakin minun juristi sanoi että korot kuuluu kummalleki ja se on exälle voi voi kun makso sitä velkaa ja korkoa. 
- siksihtä kirjoitti:joudun maksamaa korotkin hänelle,koska jos talo olis myyty niin eihän silloinkaa saa korkoja takas,jos nix nax vastais tähän,ainakin minun juristi sanoi että korot kuuluu kummalleki ja se on exälle voi voi kun makso sitä velkaa ja korkoa. kun sillon molemmat hyötyy siitä,mutta tässä tapauksessa vain sinä. 

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset424895
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut183646
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti693443
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1012798
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral862670
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k302620
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa161683
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161536
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2011413
- 1521311