Olen kyllästynyt polkemaan paikallani ja kuulemaan suustani sanat "sitten kun.." Olen kyllästynyt elämäni pienen pieniin kuvioihin, samoihin naamoihin ja paikkoihin..
Haluan vihdoin tehdä elämälläni jotain. Tässä ja nyt.
Launataina päätin muutaman punaviinilasillisen jälkeen muuttavani Tallinnaan.
Täydellistä: Aikaa itselle. Aikaa ajatuksille. Uusi paikka, uudet ihmiset. Halpa asua, ja jos koti-ikävä hetkellisesti yllättää ei sekään ole ongelma..
Nyt tarvitsen enää jonkun jakamaan ne edulliset asumiskustannukset, sekä mahdollisesti bileseuraa jne..! Olen parikymppinen tyttö ja tarkoitukseni olisi lähteä loppu/alkuvuodesta ja viipyä kuukausi..kaksi..ehkä jopa kolme.. Mikäli tunnet itsekin tarvetta jonkinlaiseen vaihteluun ja innostuit, älä epäile ottaa yhteyttä [email protected] !
välivuodesta kaikki irti?
7
2978
Vastaukset
- tuleva lääkäri
Itse ajattelin tehdä täysillä töitä välivuoden ajan. Laitan mahdollisimman paljon rahaa säästöön, minkä pitäisi olla kohtalaisen helppoa kotona asuvalle. Sitten kun aloitan lääkiksessä, niin yritän selvitä mahdollisimman pitkälle ilman opintolainaa. Koska opintojen jälkeen haluan taas alkaa maksamaan asuntolainaa ja perustamaan perhettä, joten ylimääräistä lainaa en todella kaipaa.
Mutta tee toki miten mielesti tekee. Kaikilla on omat valintamme.- _rasa_
Se on aina vähä kiinni siitä missä vaiheessa haluaa käyttää rahaa. Toinen käyttää ne silloin kun jaksaa ja on virtaa, ottaa opintolainaa ja maksaa sitä sitten vähän pitemmälle aikuisiälle. Toinen taas hoitaa asiat putkessa ja "fiksusti", kouluttautuminen, ei kuluta paljoa, ei ota lainaa, sitten vanhempana on enempi aikaa ja rahaa kulutettavanaan, usein vain käy ettei sitä virtaa enää riitä lähteä kaikkeen.
- mutta sun
elämä kuullostaa siltä kun sen vois lukea suoraan jostain "järkevä elämä" oppaasta.
Mutta hyvä jos oot onnellinen noin! Ja tosiaan, kaikki elää elämänsä niin kuin itse haluaa.
paitsi tosta ei kyllä saa irti mitään onnellisuuteen viittaavaa, lähinnä suorituksen makua. - dedede
mutta sun kirjoitti:
elämä kuullostaa siltä kun sen vois lukea suoraan jostain "järkevä elämä" oppaasta.
Mutta hyvä jos oot onnellinen noin! Ja tosiaan, kaikki elää elämänsä niin kuin itse haluaa.
paitsi tosta ei kyllä saa irti mitään onnellisuuteen viittaavaa, lähinnä suorituksen makua.Sinähän tietysti tiedät paremmin, miten elämä pitäisi elää. Ei tee minua onnelliseksi rahan kuluttaminen tai tahallaan tyhmyyksien tekeminen. Ihmiset ovat erilaisia. Se mikä sinut tekee onnelliseksi, ei toimi kaikille.
- että tässä
tehokkuusyhteiskunnassa pitää tehdä kaikki niin helvetin järkevästi ja aikuismaisen suunnitellusti, kaikki tähtää samaan, ostaa punainen tupa ja auto lainalla ja hankkia hyvä työ ja pieni perhe ja koira ja ah niin vakaa ja mukaonnellinen elämä. olla ahkera ja tunnollinen. Kaikki muu on lapsellista, naiivia ja naurettavaa.
Mua ihan pelottaa ajatuskin tollasesta elämästä. Tajuatteko ollenkaan että teillä vain yksi elämä?!- Onnellinen aikuinen
...on se, että rällätty kolmekymppiseksi ja herätään todellisuuteen, että "mulla ei ole mitään": koulutusta, muuta kuin pätkätöitä, parisuhdetta saati perhettä...Kyllä yhteiskunta paljon odottaa ihmiseltä ja ollaan normaaliuden ulkopuolella, jos mitään ei ole, MUTTA jokaisella on omat arvonsa elää tämä ainut elämänsä onnellisena. Ja hokkuspokkus, se saattaa olla opiskelu, työ, perhe, oma talo ja sisäsiistit ystävät!
- .... mutta ei Tallinnaan
Mutta miksi haluat Tallinnaan? Eikö Tukholma olisi mielenkiintoisempi vaihtoehto? :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019