Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

välivuodesta kaikki irti?

vinton

Olen kyllästynyt polkemaan paikallani ja kuulemaan suustani sanat "sitten kun.." Olen kyllästynyt elämäni pienen pieniin kuvioihin, samoihin naamoihin ja paikkoihin..
Haluan vihdoin tehdä elämälläni jotain. Tässä ja nyt.
Launataina päätin muutaman punaviinilasillisen jälkeen muuttavani Tallinnaan.
Täydellistä: Aikaa itselle. Aikaa ajatuksille. Uusi paikka, uudet ihmiset. Halpa asua, ja jos koti-ikävä hetkellisesti yllättää ei sekään ole ongelma..
Nyt tarvitsen enää jonkun jakamaan ne edulliset asumiskustannukset, sekä mahdollisesti bileseuraa jne..! Olen parikymppinen tyttö ja tarkoitukseni olisi lähteä loppu/alkuvuodesta ja viipyä kuukausi..kaksi..ehkä jopa kolme.. Mikäli tunnet itsekin tarvetta jonkinlaiseen vaihteluun ja innostuit, älä epäile ottaa yhteyttä [email protected] !

7

2963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuleva lääkäri

      Itse ajattelin tehdä täysillä töitä välivuoden ajan. Laitan mahdollisimman paljon rahaa säästöön, minkä pitäisi olla kohtalaisen helppoa kotona asuvalle. Sitten kun aloitan lääkiksessä, niin yritän selvitä mahdollisimman pitkälle ilman opintolainaa. Koska opintojen jälkeen haluan taas alkaa maksamaan asuntolainaa ja perustamaan perhettä, joten ylimääräistä lainaa en todella kaipaa.

      Mutta tee toki miten mielesti tekee. Kaikilla on omat valintamme.

      • _rasa_

        Se on aina vähä kiinni siitä missä vaiheessa haluaa käyttää rahaa. Toinen käyttää ne silloin kun jaksaa ja on virtaa, ottaa opintolainaa ja maksaa sitä sitten vähän pitemmälle aikuisiälle. Toinen taas hoitaa asiat putkessa ja "fiksusti", kouluttautuminen, ei kuluta paljoa, ei ota lainaa, sitten vanhempana on enempi aikaa ja rahaa kulutettavanaan, usein vain käy ettei sitä virtaa enää riitä lähteä kaikkeen.


      • mutta sun

        elämä kuullostaa siltä kun sen vois lukea suoraan jostain "järkevä elämä" oppaasta.
        Mutta hyvä jos oot onnellinen noin! Ja tosiaan, kaikki elää elämänsä niin kuin itse haluaa.
        paitsi tosta ei kyllä saa irti mitään onnellisuuteen viittaavaa, lähinnä suorituksen makua.


      • dedede
        mutta sun kirjoitti:

        elämä kuullostaa siltä kun sen vois lukea suoraan jostain "järkevä elämä" oppaasta.
        Mutta hyvä jos oot onnellinen noin! Ja tosiaan, kaikki elää elämänsä niin kuin itse haluaa.
        paitsi tosta ei kyllä saa irti mitään onnellisuuteen viittaavaa, lähinnä suorituksen makua.

        Sinähän tietysti tiedät paremmin, miten elämä pitäisi elää. Ei tee minua onnelliseksi rahan kuluttaminen tai tahallaan tyhmyyksien tekeminen. Ihmiset ovat erilaisia. Se mikä sinut tekee onnelliseksi, ei toimi kaikille.


    • että tässä

      tehokkuusyhteiskunnassa pitää tehdä kaikki niin helvetin järkevästi ja aikuismaisen suunnitellusti, kaikki tähtää samaan, ostaa punainen tupa ja auto lainalla ja hankkia hyvä työ ja pieni perhe ja koira ja ah niin vakaa ja mukaonnellinen elämä. olla ahkera ja tunnollinen. Kaikki muu on lapsellista, naiivia ja naurettavaa.

      Mua ihan pelottaa ajatuskin tollasesta elämästä. Tajuatteko ollenkaan että teillä vain yksi elämä?!

      • Onnellinen aikuinen

        ...on se, että rällätty kolmekymppiseksi ja herätään todellisuuteen, että "mulla ei ole mitään": koulutusta, muuta kuin pätkätöitä, parisuhdetta saati perhettä...Kyllä yhteiskunta paljon odottaa ihmiseltä ja ollaan normaaliuden ulkopuolella, jos mitään ei ole, MUTTA jokaisella on omat arvonsa elää tämä ainut elämänsä onnellisena. Ja hokkuspokkus, se saattaa olla opiskelu, työ, perhe, oma talo ja sisäsiistit ystävät!


    • .... mutta ei Tallinnaan

      Mutta miksi haluat Tallinnaan? Eikö Tukholma olisi mielenkiintoisempi vaihtoehto? :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe