Toinen kissoistani, parivuotias kolli pimahtaa jotenkin kilisevästä (kulkunen lelussa), venyvän langan omaavasta lelusta, jonka olen laittanut roikkumaan niin, että sitä pystyy venyttämään ja läpsimään tassuilla. Nuorempi kisuni leikkii sillä todella paljon, mutta vanhempi kissa vain käkättää ja vuoroin kimeästi maukuu kävellessään, maatessaan, istuessaan ym. Siis koko ajan. Välillä kisu makaa nukkumapaikallaan kissanpuun päällä silmät kiinni kerällä ja käkättää kun toinen leikkii. Katsoo sitä toisen leikkiä ja käkättää ja pitää hassua käkä-mauu-käkäkäkä-miuu-käkä ääntä. Välillä toisesta huoneestakin kuuluu käkätys kun toinen leikkii ja vaikkei vanhempi edes näe leikkiä, mutta kuulee kulkusen äänen. Mitä ihmettä oikein tarkoittaa??? Ollaan sitä koko päivä naurettu :) on muuten ennenkin hiukan käkättänyt kun on ollut samanlainen lelu, mutta nyt kun eilen tuollaisen laitoin, meillä on ääntä ollut siitä asti nonstop, tai aina kun toinen leikkii. Vanhempi itse ei leiki tuolla lelulla, eikä ole siitä kiinnostunut...
Outoa käkätystä
9
1342
Vastaukset
- tanho
samanlaista köhinää kuuluu myös täältä. usein kissa vastaa lähinnä kun aivastan tai yskin. en ymmärrä tällaista kommunikaatiota lainkaan. kissa katsoo vaan silmiin ja mähkyy tai ähkii, toisinaan vastaa myös miuaisten.
- alkup.kirj.
samantyyppistä täälläkin (vielä äskeisen lisäksi). Jos aivastan sohvalla, kissa säpsähtää unestaan ja maukaisee, sitten silmät puoliksi vielä unessa lähtee laskeutumaan kissanpuusta sydäntäsärkevän naukunan kera ja tulee kävellen ja naukuen kohti ja hyppää syliin ja sitten alkaa armoton puskeminen ja kehräys, hömppäkatti...:D (nimenomaan sama joka käkättää lelulle)
- käkättää
linnuille ja oraville jos ikkunasta niitä näkee..ja häntä heiluu ihan hulluna..se on kyllä aikas hauskaa seurattavaa..sitten jos kyseessä on että "ahdistaa henkeä", ja köhii niin se on eri juttu...mutta kuvailujesi perusteella(ei tapahdu kuin leikin yhteydessä) luulen että se on vain hauskaa käkätystä..
- qwertyuiop_*
Mun entinen kisuli aika käkätti ja miukui kun näki ikkunan takana lintuja. Ajattelin et se liitty siihen, että se olis kovasti halunnu niitten kimppuun ja piti sitä ääntä siksi. Ja jostain joskus muistan lukeneeni että se ääni kuuluu kun kissan jotenkin 'louskuttaa' nopeasti leukojaan, vähän kuin sillä hetkellä jos se hyökkäis elävän saaliin kimppuu (eli sama leukojen louksautus, mutta monta kertaa nopeampana--> käkätys). Sitä ääntä on kyllä jännä kuunnella, huvittavaa =)
- alkup.kirj.
lelua käkättävä kolli käkättää linnuille ja olenkin sen yhdistänyt saalistusvaistoon, ilmeisesti lähes kaikki kisut sitä tekevät, mutta tuo lelukäkätys on hassua. Varsinkin kun katti makaa silmät kiinni ja käkättää... :) Entinen kissani käkätti kun häntä kielsi (raapi makuuhuoneen ovea ja kun kielsi, käkätti takaisin) Ei ymmärrä, hauskaa se silti on :)
- Minä ja kisut
mun neljästä kissoista käkättää.
Kun leikitän laserosoittimella,ja se piste on silleen, ettei tää kyseinen herra saa sitä kiinni. Silloin käkätys kuuluu. Ikäänkuin se äänellä yrittäis houkutella sitä lähemmäs, sopivammalle etäisyydelle.
Kyseessä on noin 7kk vanha kolli. - onhan se vähän hassusa:)
Mun edesmenneet kissani käkättivät aina, jos ikkunan takana liihotteli perhonen tai räpisteli jokin hyönteinen. Ja hännät vispasivat kovaan tahtiin. Ilmeisesti jokin metsästysviettiin liittyvä ääntely.
- Tipityytt
Heip
kaikki mun kissat on käkättäny, etenkin jos kattovat ulos lintuja tai oravia. Liittyy kissan metsästysviettiin - leukojen louskutus. Muissa yhteyksissä ei ääntä kuulu, mutta annas olla kun mahdollista saalista näköpiirissä ja on itse turvassa ikkunan takana. Mukava seurata ja kuunnella ja kun kisulle sanoo - missä tipi - johan rynnistää pöydälle ja ulos katsomaan..... - hummaajaa
Kissaihmiseltä olen kuullut, että se on sitä, kun kissa on kiihtyneessä mielentilassa.
Mulla kissat teki sitä, kun päästin ne taas viikonlopulla pariksi tunniksi ulos vapaaksi. Hipsivät siinä sitten ulko-ovelta pihalle ja näkivät auringon ja linnut pensaassa, olivat silmiinnähtävästi kiihdyksissä (käkäkystä tuli molemmilta). Ilmeisesti ovat samalla aavistuksen pelonsekaisessa jännityksen tunteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502224Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82922Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11904Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖23874- 68863
Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt51821Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me117816Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu9743vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22733