kuinka helppoa

on amk-insinöörin

päästä opiskelemaan di:ksi tkk:lle eli suorittamaan sitä maisteri hommaa vai mikä se nyt oli ....

3

1243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noh...

      Eli alkupisteet:
      Matematiikka:
      A 1 B 2 C 3 M 4 E 5 L 6
      Vanha reaali/nykyinen fysiikka tai kemia:
      B 1 C 2 M 3 E 4 L 5
      Toinen ainereeali/mikä vain:
      M 1 E 2 L 3
      Äikkä:
      C 1 M 2 E 3 L 4
      Ruotsi pitkä
      M 1 E 2 L 3
      Ruotsi keskipitkä
      E 1 L 2
      Vieras kieli pitkä
      M 1 E 2 L 3
      Vieras kieli lyhyt
      E 1 L 2

      Eli lasketaan paras 6 aineen yhdistelmä.

      Paperi vallinan rajat vaihtelivat 2007 8(puu)/14(TLT)-26(Bio) näissä on vielä kynnysehdot jotka ovat pääasissa pitkästä matikasta joko E tai L joskin esim. fysiikka pitkästä L

    • ...

      AMK-pohjalta suoraan maisteriohjelmaan? Ei tule olemaan kovin helppoa. Teoriassa haet, tulet sisään ja suoritat nk. siltaopinnot (sopiva määrä kursseja, joilla otat kiinni tekniikan kandin tason. Niitä ei ole ihan vähän). Käytännössä harva osasto ottaa sisään, koska pykälissä on vielä mahdollisuus tarkemman katselun perusteella sanoa, että "emme voi ottaa". Tietyt osastot (esim. fyssa) eivät ota lainkaan amk:laisia maisteriohjelmiin ja ilmoittavat siitä näkyvästi. Toiset eivät ilmoita mutteivat aio ottaakaan. Jotkut saattavat ottaa mielelläänkin, jos on pulaa opiskelijoista ja hakija vaikuttaa riittävän hyvältä. Helpommalla taidat päästä, jos haet normaalisti sisään. Ei ne siltaopinnotkaan monilta ihan vasemmalla kädellä suju. (olin itse vuoden amk:ssa ennen tkk:lle tuloa ja peruskurssien (matikka, fyssa, kemma yms.) ero oli valtava vaikka noppia sai saman verran)).

    • amk-inssi

      itse olen amk-insinööristä tkk:lle di-tutkintoa suorittamaan päässyt ja tänä syksynä aloittanut. Eli hakeminen tapahtui toiseen vaiheen valinnoissa. noin kolmannes tällä alalla otettiin. On ilmeisesti jokin kiintiö minkä mukaan mennään ja se kuinka motivoitunut olet vaikuttaa asiaan. Voi myös sanoa sen, että varaudu todella tekemään TÖITÄ niiden siltaopintojen eteen. Vaikka amk:ssa oli samannäköisiä kaavoja sun muita, niin kyllähän täällä mennään aika paljon pitemmälle. Mutta töitä vain tekee niin varmasti niistä nyt läpi pääsee.

      Siltaopintoja määrätään siis 30 opintopisteen verran, jotka tulevat di-tutkinnon päälle eli yhteensä sinun tulee käydä 150 op että saat di-paperit. Ja siltaopinnot määrätään henkilökohtaisesti, joten mitään peruspakettia siihen ei kai ole. Mutta amk-insinöörinä varmasti tuota matikkaa =)

      Nyt voin ainakin itse sanoa ymmärtäväni tuon motivaatiokirjeen merkityksen hakumenettelyssä =) kyllä täytyy olla kovasti motivoitunut, että jaksaa puurtaa siltaopintojen suorittamiseksi. Mutta ei mahdottomuus. suosittelen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      342
      3504
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      228
      2142
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1682
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1557
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1414
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      289
      1289
    7. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1131
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1121
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1117
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      956
    Aihe