Onko tiikerin pentu tiikeri?

acimlai nen

Tai onko vesipisara vesi? Ainakin se vaikuttaa yhtä märältä kuten vesikin. Mutta voiko vesipisara tulla liian märäksi jos se joutuu valtamereen? Pitäisikö kaikin voimin estää sen sekoittuminen meriveteen? Sehän voi hävitä olemattomiin, niin että kukaan ei tiedä mistä se alkaa ja mihin se loppuu. Se voi siis fuusioitua meren kanssa! Pikku vesipisara menettää rajansa. Siltä kuolee ego. Kamalaa?! Mutta se ELÄÄ silti.

Entä Onko Jeesus Jumala?
No miten se on "ACIM:laiset"? Sanokaa nyt joku jotain.

Olen lukenut sheriffimme tasokkaita kirjoituksia kolminaisuudesta hänen Hakomajassaan. Vasta sieltä olen oppinut ymmärtämään mitä kristinuskossa kolminaisuudella tarkoitetaan. Että siitäkö se kenkä puristikin, mistä se noiden kirjoitusten mukaan puristi!!?


ACIM on ainakin hyvin lähellä Admatan näkemystä vaikka ACIM puhuukin Pyhästä Kolminaisuudesta.
Vain muodon maailmassa voidaan tiikereitä ja pisaroita laskea kappaleittain. Tässä on siis koko ongelman ratkaisu. Mutta muodon maailmassa ei ole mitään mikä ihmistä pelastaa paitsi sydämen toteutettu anteeksiantamus. Eivät opit ja teoriat anteeksiantamuksesta.

Nyt minlle tuli mieleen eräs hmm.. norjalaisvitsi
Mikä on Norjassa parasta? Sieltä pois johtava tie. Samaa voisi ihan VAKAVASTI sanoa tästä maailmasta. Parasta täällä on täältä pois johtava tie= anteeksiantaminen. "We are all joined in the Atonement here, and nothing else can unite us in this world." Tästäkin ymmärtää muuten että Jeesus ei ollut AINOA VALITTU. Jokainen on valittu. Kaksi vesipisaraa yhtyy siellä ja taas kaksi täällä. Pian olemme suuri meri, yhtä Jumalan kanssa. Mihin loppuu silloin yksi Jumalan Poika ja mistä alkaa toinen?

Muistaako joku mitä ACIM sanoi Pyhälle Hengelle tapahtuvan kun tämä "peli" on pelattu? Muistan nyt vain että jotain taisi sanoa.

2

764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harjoittelija

      Opettajan käsikirja sivu 95 märittelee PH.n. Joka on Jumalan puolesta puhuva ääni.
      Viimeinen lause kappale 5. Ja sitten Äänikin häviää eikä enää saa muotoa vaan palaa Jumalan ikuiseen muodottomuuteen.

      • tämä vertaus:

        "Tai onko vesipisara vesi? Ainakin se vaikuttaa yhtä märältä kuten vesikin. Mutta voiko vesipisara tulla liian märäksi jos se joutuu valtamereen? Pitäisikö kaikin voimin estää sen sekoittuminen meriveteen? Sehän voi hävitä olemattomiin, niin että kukaan ei tiedä mistä se alkaa ja mihin se loppuu. Se voi siis fuusioitua meren kanssa! Pikku vesipisara menettää rajansa. Siltä kuolee ego. Kamalaa?! Mutta se ELÄÄ silti."

        Tuli aivan mieleen jonkun muinaisen viisaan sanat, jotka joskus kauan sitten kirjoitin muistiin:

        "Niin kauan kuin olen sitä tai tätä, tai minulla on sitä tai tätä, en ole kaikki, eikä minulla ole kaikkea. Tule puhtaksi kunnes sinä et ole, eikä sinulla ole sitä tai tätä. Silloin olet kaikkialla läsnäoleva ja - koska et ole sitä tai tätä - olet kaikki."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      695
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      646
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      628
    Aihe