Tiesittekö, ystävät hyvät, tämän?

Jossu.

Eduskunnasta eläkkeelle jääneille onkin eri laki kuin meille!

Heille ei taitettu indeksi vaikutakaan kuten meidän eläkkeisiimme,
vaan heidän eläkkeensä seuraavat palkkojen kehitystä!

(Iltasanomat 13.09. 2008)

47

1371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olli Männikkö, Espoon kaupunginhallituksen puheenjohtaja, kertoi siitä.

Sehän on vastoin perustuslakia, joka sanoo, että kansalaiset ovat samanarvoisia lain edessä.

"Jos tapaatte vaaliehdokkaita, kyselkää tästä asiasta", sanoi O.M.

• Jossu.

ja palkkatulojen nousu määrää 20 %

eläkeeseen,

heillä, siis eduskunnasta eläköityneille, mm.
        kansanedustajille päinvastoin: palkkatulojen nousu 80 % ja elinkustannukset 20 %.

He kai ajattelevat, etteivät humalaiset tai dementoituneet eläkeläiset huomaa, että ne ovat päinvastoin.

• Miksi juuri ennen vaaleja tuollainen tieto julkistetaan?

Oletan, että laki indeksisidonnaisuudesta voidaan säätää yksinkertaisella enemmistollä. Suurikin puolue, mikä? voi pestä näin kasvojaan.

Miksei asiasta nostettu äläkkää aikanaan?

Saan kyllä selville kuka tuo "Pulmunen" O.M. on!

Juu, ei mee, mut noot toiset! Niinkö?

Muistetaan nyt kaikki, että Valtioneuvoston kokouksissa on aina läsnä maan korkein oikeusvalvoja, Oikeuskansleri, ja myös Tasavallan Presidentti.

Minun, yksinkertaisen maalaispojan, käsityksiin ei tuo mahdu!

Jos noin on käynyt, saa Oikeuskansleri äkäisen kyselyn. Arvatkaas keneltä! - Ruuneperiltä.

• Ruuneperi kirjoitti:

Miksi juuri ennen vaaleja tuollainen tieto julkistetaan?

Oletan, että laki indeksisidonnaisuudesta voidaan säätää yksinkertaisella enemmistollä. Suurikin puolue, mikä? voi pestä näin kasvojaan.

Muistetaan nyt kaikki, että Valtioneuvoston kokouksissa on aina läsnä maan korkein oikeusvalvoja, Oikeuskansleri, ja myös Tasavallan Presidentti.

Jos noin on käynyt, saa Oikeuskansleri äkäisen kyselyn. Arvatkaas keneltä! - Ruuneperiltä.

Unohdit, että tulevat vaalit ovat kunnallisvaalit ja niissä on tärkeimpänä kriteerinä oman paikkakunna asiat.

Eläkeansiot puidaan eduskunnassa ja sen vaaleihin on aikaa lähes 3 vuotta.

• Jopel kirjoitti:

Unohdit, että tulevat vaalit ovat kunnallisvaalit ja niissä on tärkeimpänä kriteerinä oman paikkakunna asiat.

Eläkeansiot puidaan eduskunnassa ja sen vaaleihin on aikaa lähes 3 vuotta.

Kyllä kunnallisvaalien allakin yritetään kerätä poliittisia irtopisteitä.

Sattumalta tiedän mitkä vaalit ovat tulossa.

• Ruuneperi kirjoitti:

Kyllä kunnallisvaalien allakin yritetään kerätä poliittisia irtopisteitä.

Sattumalta tiedän mitkä vaalit ovat tulossa.

Katsoin aamulla yhtä kyselyä, joka ilmensi, että ihmiset ovat asettaneet oman kunnan asia eka sijalle ja ovat myös arvelleet äänestävänsä jopa toista puoluetta valtiollisissa vaaleissa.
        Sitä minä tarkoitin.

Uskon kuitenkin, niin kuin Sinäkin, että poliittinen tarkoitusperä on useimilla poliitikkojen lausunnoilla näindenkin vaalien alla.

• on salattu?
        Ruuneperi kirjoitti:

Miksi juuri ennen vaaleja tuollainen tieto julkistetaan?

Miksei meille ole aikaisemmin kerrottu?

• Aarre

Ovat ainakin omat etunsa kyenneet turvaamaan. En oikein olisi osannut odottaa, mutta kuitenkin...

• uutinen mulle

Niin eiköhän jätetä kaikki eläkeläiset äänestämättä näitä oman edun tavoittelijoita sinne eduskuntaan seuraavissa vaaleissa.

Tästäkin asiasta pitäisi tehdä valitys Euroopan Unioniin.

• uutinen mulle kirjoitti:

Niin eiköhän jätetä kaikki eläkeläiset äänestämättä näitä oman edun tavoittelijoita sinne eduskuntaan seuraavissa vaaleissa.

olen tehnyt valituksen kahdesta asiasta Suomen
        Suomen verottajalle ja Kansaneläke laitokselle.

Asiaverotoimistoon oli juuri Euroopan unionin päätös ,ettei ulkosuomalaisia saa verottaa suomesta saamasta eläkkeestä Lähdeveroa joka oli minunkin kohdallani 35%. Päätös tuli kielteisenä, koska eläke suomesta olisi tarvinnut olla n70 % isompi kun se minkä saan täältä.
        Eihän näitä taida olla ollenkaan jos oikein olen päätellyt.

Kansaeläkettä en ole saanut tänä 10 vuotena kun olen ollut eläkkeellä.
        Siihenkin piti hiljakkoin tulla muutos ja tein valituksen (laskettiin uusiksi ) mutta mitä vielä,ei sieltäkään tullut mitään .
        Olen maksanut veroja ja Kansaneläkettä Lain alusta asti ,siihen päivään kun muutin sieltä pois .Olin silloin jo 52v.

Suomi on epäoikeudellinen kansalaisiaan kohtaan ,jotka ovat sen saaneet vaurastumaan ,Sotakorvaukset teimme,ja Muistaakseni annoimme valtiolle jonkinlaisen lainankin joka piti korvata takaisin.

Kohta minunikäiseni ei tarvitse sieltä enään mitään ,rupeaa olemaan viimeiset ajat käsillä.

Mutta "surut pois ja kukka rintaan" mentaliteetilla on mentävä eteenpäin.

• Aarre
        uutinen mulle kirjoitti:

...äänestämättä, voi se havahduttaa ainakin suurpuolueiden edustajia.

Itse en ole vuosiin äänestänyt suurpuolueita sen takia, että ne ovat toisinaan vuoronperään ja toisinaan yhdessä hallinneet Suomea koko sodanjälkeisen ajan.

Heidän ansiostaan meillä Suomessa asiat ovat niinkuin ovat. Eivät ne huonosti ole, mutta paljon on epäoikeudenmukaisuutta, joka sietäisi tulla korjatuksi.

Ikäryhmässäni on suurena huolena ainakin vanhusten hoito. En haluaisi maata terveyskeskuksen vuodeosastolla kusivaipoissa lääkehuurussa muovitetulle vuoteella odottamassa kuolemaani. Pelkkä ajatuskin on kiduttava.

• Olisi oikein
        uutinen mulle kirjoitti:

joka vuosi palkankorotus kansanedustajilla
        ja muillakin

meillä taitettu indeksi syö eläkkeen.

• Aarre kirjoitti:

Itse en ole vuosiin äänestänyt suurpuolueita sen takia, että ne ovat toisinaan vuoronperään ja toisinaan yhdessä hallinneet Suomea koko sodanjälkeisen ajan.

Heidän ansiostaan meillä Suomessa asiat ovat niinkuin ovat. Eivät ne huonosti ole, mutta paljon on epäoikeudenmukaisuutta, joka sietäisi tulla korjatuksi.

Ikäryhmässäni on suurena huolena ainakin vanhusten hoito. En haluaisi maata terveyskeskuksen vuodeosastolla kusivaipoissa lääkehuurussa muovitetulle vuoteella odottamassa kuolemaani. Pelkkä ajatuskin on kiduttava.

SMP, joka nousi liki suurpuolueeksi köyhän ja sorretun kansan voimalla.

Kuinkas kävikään?
        Ei asiat paremmaksi muuttuneet ja kansa unohti seuraavissa vaaleissa äänestää sorretun puolustajaa.

• vuodeosastolta
        Aarre kirjoitti:

löydämme itsemme joidenkin aikojen kuluttua

ellemme löydä yhteistä voimaamme ja

äänestä eduskuntavaaleissa sen mukaan.

Vakava asia,
        ja näyttää siltä, että yhteisrintamaa ei eläkeväen keskuudestä ikinä löydy.

Juuri siksi meitä potkitaan päähän, on potkittu jo lamasta asti, vaikka nousukausia on ollut se jälkeen.

• ikinä löydy!
        vuodeosastolta kirjoitti:

löydämme itsemme joidenkin aikojen kuluttua

ellemme löydä yhteistä voimaamme ja

äänestä eduskuntavaaleissa sen mukaan.

Vakava asia,
        ja näyttää siltä, että yhteisrintamaa ei eläkeväen keskuudestä ikinä löydy.

Juuri siksi meitä potkitaan päähän, on potkittu jo lamasta asti, vaikka nousukausia on ollut se jälkeen.

TRAAGINEN kohtalo ja tulevaisuuden näkymä.

• estää
        ikinä löydy! kirjoitti:

TRAAGINEN kohtalo ja tulevaisuuden näkymä.

vuoden 1917 tapahtumat,
        vaikka nykyeläkeläiset eivät vielä muutamaan
        vuosikymmeneen olleet syntyneetkään,

silti joudmme maksamaan eläkkeemme tuon vuoden
        takia.

• Ruuneperi*
        estää kirjoitti:

vuoden 1917 tapahtumat,
        vaikka nykyeläkeläiset eivät vielä muutamaan
        vuosikymmeneen olleet syntyneetkään,

silti joudmme maksamaan eläkkeemme tuon vuoden
        takia.

Miten niin joudumme maksamaan?

• Itse olen
        Ruuneperi* kirjoitti:

Miten niin joudumme maksamaan?

kouluttautunut nälän ja vaikeuden kautta
        pitkälle.

Palkoistani koko 50-vuotisen vaikean ja raskaan
        työurani aikana aina otettiin päältä pois KELA-maksu,
        jotta saisin kansaneläkkeen sitten kun olen eläkeiässä.
        "Yhteiskuntasopimus" tehtiin sitten juuri kun olin eläkkeelle siirtymässä, ja kansaneläkkeekseni säästämäni rahat käännettiinkin virtaamaan valtion kassaan.
        Meiltä ei kysytty, vaan yhteiskuntasopimus tehtiin yksipuolisesti. Koivisto Aho vallassa silloin.

Vaikka nousukausia sen laman jälkeen tuli, tuo n.s. "sopimus" jätettiin voimaan. Lipponen vallassa silloin.

Nuo 1917-vuoden tapahtumat estävät suuren osan eläkeläisistä liittymästä yhteen yhteiseen rintamaan puolustamaan yhteistä etua, eläkeläisen oikeutta säästämäänsä eläkkeeseen.

Meitä voidaan vapaasti potkia päähän jonkin isoisovanhempamme kärsimän vääryyden takia.

• Jossu.
        Olisi oikein kirjoitti:

joka vuosi palkankorotus kansanedustajilla
        ja muillakin

meillä taitettu indeksi syö eläkkeen.

Jos taitettu indeksi saa edelleen rauhassa syödä eläkkeitämme ja kansaneläkkeemme menevät valtion tilille, ei rahoista ole pian enää mitään jäljellä.

Emme varmaankaan osanneet odottaa tällaista eläkeikää?

• Ruuneperi*
        Itse olen kirjoitti:

kouluttautunut nälän ja vaikeuden kautta
        pitkälle.

Palkoistani koko 50-vuotisen vaikean ja raskaan
        työurani aikana aina otettiin päältä pois KELA-maksu,
        jotta saisin kansaneläkkeen sitten kun olen eläkeiässä.
        "Yhteiskuntasopimus" tehtiin sitten juuri kun olin eläkkeelle siirtymässä, ja kansaneläkkeekseni säästämäni rahat käännettiinkin virtaamaan valtion kassaan.
        Meiltä ei kysytty, vaan yhteiskuntasopimus tehtiin yksipuolisesti. Koivisto Aho vallassa silloin.

Vaikka nousukausia sen laman jälkeen tuli, tuo n.s. "sopimus" jätettiin voimaan. Lipponen vallassa silloin.

Nuo 1917-vuoden tapahtumat estävät suuren osan eläkeläisistä liittymästä yhteen yhteiseen rintamaan puolustamaan yhteistä etua, eläkeläisen oikeutta säästämäänsä eläkkeeseen.

Meitä voidaan vapaasti potkia päähän jonkin isoisovanhempamme kärsimän vääryyden takia.

Olen itsekin alhaista syntyperää, torpparien jälkeläinen.

Kaikkihan me menetimme kansaneläkkeen perusosan. Vain kaikkein pienituloisimmilla se on.

Taustoista riippumatta tuo kansaneläkkeen perusosa meiltä pois otettiin

• jopa kahteen kertaan vahing...
        Ruuneperi* kirjoitti:

Olen itsekin alhaista syntyperää, torpparien jälkeläinen.

Kaikkihan me menetimme kansaneläkkeen perusosan. Vain kaikkein pienituloisimmilla se on.

Taustoista riippumatta tuo kansaneläkkeen perusosa meiltä pois otettiin

Vahinko vei kymmenen vuoden ajan kahteen kertaan sitä perusosaa.

Tuossa varmaan tarkoitettiin sitä takaisin saamista. Että jos pystyttäisiin YHTEISrintamaan,mutta kun ei.

Tuon ymmärrän tavallaan, mitä tarkoitettiin.

• Jossu. kirjoitti:

Jos taitettu indeksi saa edelleen rauhassa syödä eläkkeitämme ja kansaneläkkeemme menevät valtion tilille, ei rahoista ole pian enää mitään jäljellä.

Emme varmaankaan osanneet odottaa tällaista eläkeikää?

Kelan rahoja on väärinkäytetty kautta vuosien.

Vanhan valtionyhtiön, Valmetin, taloutta tuettiin Kelan varoin. Järjestelijänä ilmeisesti vaikutusvaltainen Olavi J. Mattila.

Kela rakennutti asuntojakin henlilökunnalleen laittomasti.

On väitetty, että Kelan eläkevarat on moneen kertaan kavallettukin.

On kummaa, ettei asioita selvitetä. Isoille varpaille ei saa astua!

• Ilse

vasta nyt.

Kansanedustajat voivat itse nostaa palkkojaan,
      ja se tehdään usein.

Tuo laki on myöskin heidän laatimansa,
      - keiden kustannuksella!

• tiesin

Kansanedustajien eläkettä ei myöskään koske yhteensovitus, vaan he saavat kaikki eläkkeet täysimääräisenä. Ei toteudu tasavertaisuus lain edessä ei.
      Kyllä on mennyt kunnioitus sitä työtä tekeville jo ajat sitten. Ei auta ministerien ”kuntokuuri”.

• koskevat

myös Lipposta ja vastaavia,
        ei pelkästään kansanedustajia.

• kansalaisten
        koskevat kirjoitti:

pitää olla yhdenvertaisia!

• kansan edustajille

pitäisi aikaansaada meidän taholtamme,
        moraalinen ja eettinen sellainen.

• Atolfia
        koskevat kirjoitti:

että noihin epäoikeudenmukaisuuksiin ei puutu yksikään vasemmistolainen kansanedustaja jos ei nyt oikeistolainenkaan.

Odottaisin kuitenkin, että vasemmistolaiset olisivat puolustamassa kovaäänisesti heikompi osaisia kuten me huonosti kohdellut eläkeläiset.

Enpä ole kuullut kenenkään puolustavan oikeudenmukaista indeksiä eläkkeisiimme. Hieman alla vaalien joku uskalsi siitä mainita, mutta ei siitä sitten sen kummempaa kuulunut.

Ei myöskään poistetuista kansaneläkkeistä, jotka aikoinaan oli ehdottoman varma eläkkeen lisä.

Kyllä me olemme auttaneet tätä kansakuntaa omalla panoksellamme melkoisesti. Nyt olisi jo aika hieman hellittää meidän kurittamistamme.

• olleet jo pitkään.
        Atolfia kirjoitti:

että noihin epäoikeudenmukaisuuksiin ei puutu yksikään vasemmistolainen kansanedustaja jos ei nyt oikeistolainenkaan.

Odottaisin kuitenkin, että vasemmistolaiset olisivat puolustamassa kovaäänisesti heikompi osaisia kuten me huonosti kohdellut eläkeläiset.

Enpä ole kuullut kenenkään puolustavan oikeudenmukaista indeksiä eläkkeisiimme. Hieman alla vaalien joku uskalsi siitä mainita, mutta ei siitä sitten sen kummempaa kuulunut.

Ei myöskään poistetuista kansaneläkkeistä, jotka aikoinaan oli ehdottoman varma eläkkeen lisä.

Kyllä me olemme auttaneet tätä kansakuntaa omalla panoksellamme melkoisesti. Nyt olisi jo aika hieman hellittää meidän kurittamistamme.

Laman takia me nuo menetykset jouduimme sietämään,
        mutta kun nousukausi tuli (Lipposen sateenkaarihallitus vallassa), ei niitä poistettukaan, vaan ne ikään kuin vakiintuivat, jäivät ilmaan riippumaan.

Rahamme virtaavat edelleen meiltä pois päin
        joka kuukausi valtion kukkaroon,
        joka on kuulemma hyvin ylijäämäinen, eikä ihme.

Meidän eläkkeemme pienenee kuin pyy maailmanlopun edellä,
        vanhaa metaforaa käyttääkseni.

Näin tulee olemaan, sillä eripuraisuus jatkuu meidän keskuudessamme.

Ainoa mahdollisuutemme olisi jokin eläkeläisten yhteisrintama, jokin sellainen voimannäyte, että puolentoistamiljoonan huuto ja karjaisu yhtaikaa vaikuttaisi. Tai täys hiljaisuus. Ei yhtään ääntä kenellekään.

• sen olen toki
        olleet jo pitkään. kirjoitti:

Laman takia me nuo menetykset jouduimme sietämään,
        mutta kun nousukausi tuli (Lipposen sateenkaarihallitus vallassa), ei niitä poistettukaan, vaan ne ikään kuin vakiintuivat, jäivät ilmaan riippumaan.

Rahamme virtaavat edelleen meiltä pois päin
        joka kuukausi valtion kukkaroon,
        joka on kuulemma hyvin ylijäämäinen, eikä ihme.

Meidän eläkkeemme pienenee kuin pyy maailmanlopun edellä,
        vanhaa metaforaa käyttääkseni.

Näin tulee olemaan, sillä eripuraisuus jatkuu meidän keskuudessamme.

Ainoa mahdollisuutemme olisi jokin eläkeläisten yhteisrintama, jokin sellainen voimannäyte, että puolentoistamiljoonan huuto ja karjaisu yhtaikaa vaikuttaisi. Tai täys hiljaisuus. Ei yhtään ääntä kenellekään.

tiennyt alunperinkin, mutta kai sitä jotain ymmärtämystä tähän tilanteeseen sitten tuli haettua.

Kiitos Atolfia, yksi parhaista kirjoittajista näillä palstoilla.

Se iltarukous, jonka kirjoitit, tuntuu tutulta:

"Ilta saa, uinahtaa,
        päivyt vetten ja metsien taa.
        Tyynny vaan, luonas on
        Herra ain'.

Tummenee, himmenee,
        tähti syttyvä tuikkielee,
        tyynny vaan, luonas on
        Herra ain'."

En tiedä säveltä, ja mietin, miten sen saisin selville.
        Olen kuulevinani valssin sykkeen siinä.

.

• täällä !
        sen olen toki kirjoitti:

tiennyt alunperinkin, mutta kai sitä jotain ymmärtämystä tähän tilanteeseen sitten tuli haettua.

"Ilta saa, uinahtaa,
        Tyynny vaan, luonas on
        Herra ain'.

Tummenee, himmenee,
        tyynny vaan, luonas on
        Herra ain'."

.

EI täällä ole ketään, jolla olisi mitää tekoa eduskuntaan päin.
        Ajan ja energian tuhlausta.
        Onneksi on live-elämä parempaa.
        Ja ehkä sitä on oppinut nyt todella arvostamaan.

• Kun luin
        täällä ! kirjoitti:

tuota ketjua "Ilkeä, sydäntautinen mies"

niin se avasi kyllä silmiä ja pani ajattelemaan

kuinka kauheita kohtaloita voi olla eletty.

En vaihtaisi omia taakkojani niihin,

koko elämä noiden kahden ihmisen kesken on kuin kieropeilin heijastamaa painajaisunta.

Miten noin sairaina voi vielä käydä muka niin kuin muutkin.

• Atolfia
        sen olen toki kirjoitti:

"Ilta saa, uinahtaa,
        Tyynny vaan, luonas on
        Herra ain'.

Tummenee, himmenee,
        tyynny vaan, luonas on
        Herra ain'."

.

tuon laulun, jos voisin.

Jos tunnet jonkun, joka on partiossa tai on joskus ollut, hän osaa sen laulaa. Taisin kertoakin, että sen lauloimme leirillä iltanuotiolla ja kun sitä säesti trumpetti, tunnelma oli mahtava. Kolme neljäsosa tahtilaji on, joten valsintahtiin se keinahtelee.

Toivottavasti löydät sävelen.

Ei ole turhaa kirjoitella, aina joku jotain vastaa. Olet hyvin empaattinen, jaksat murehtia kanssaihmisten vaikeuksia. Harvempi nykyään välittää.

Jotenkin tuli sellainen oivallus, että olet tuo runon kirjoittaja "HIK". Arvasinko oikein.

Kiitos kiitoksista. Hyvää Yötä ja rauhallisia unia!!

• Nuottien nimiä
        Atolfia kirjoitti:

tuon laulun, jos voisin.

Jos tunnet jonkun, joka on partiossa tai on joskus ollut, hän osaa sen laulaa. Taisin kertoakin, että sen lauloimme leirillä iltanuotiolla ja kun sitä säesti trumpetti, tunnelma oli mahtava. Kolme neljäsosa tahtilaji on, joten valsintahtiin se keinahtelee.

Ei ole turhaa kirjoitella, aina joku jotain vastaa. Olet hyvin empaattinen, jaksat murehtia kanssaihmisten vaikeuksia. Harvempi nykyään välittää.

Jotenkin tuli sellainen oivallus, että olet tuo runon kirjoittaja "HIK". Arvasinko oikein.

voisit laittaa tähän, jospa saisin langan päästä kiinni.

"Meill' on metsässä nuotiopiiri,
        missä kuusten kuiske soi.
        Kipinät kohti pilviä kiirii,
        lähipuutkin punervoi.

Ja me muistanne sankariaikaa..."

Nää niitä lauluja oli.

Hyvää yötä, nukutaan hyvin!

• Nukuitteko hyvin?
        Atolfia kirjoitti:

tuon laulun, jos voisin.

Sain kauniin viestin sinulta illalla,
        ja sen ansiosta kai nukuin todella makeasti,
        joten kiitoksia!

Iloa ja valoa maanantaipäivään!

• Atolfia
        Nuottien nimiä kirjoitti:

lähipuutkin punervoi.

Nää niitä lauluja oli.

Minulla ei ole nuotteja tuohon lauluun, mutta voin yrittää tapailla sen pianolla. En ole kovin hyvä siinä.

Olen sen oppinut hamassa lapsuudessani ja siitä jäänyt mieleeni.

Tuokin laulu, jonka säkeistön kirjoitit on tuttu kouluajoilta.Sitäkin laulettiin partiossa, mutta se ei ollut se viimeinen päivän laulu.

Hyvää Yötä ja yritämme nukkua hyvin, eikös vain.

• Atolfia
        Nukuitteko hyvin? kirjoitti:

Sain kauniin viestin sinulta illalla,
        ja sen ansiosta kai nukuin todella makeasti,
        joten kiitoksia!

Iloa ja valoa maanantaipäivään!

johtuen unesi oli rauhaisa. Minäkin nukuin melko hyvin, pieniä heräämisiä lukuunottamatta.

Päivä on ollut mitä parhain. Syksyn värit alkavat pikku hiljaa näkyä vaahteroissa ja pihlajat ovat täynnä punaisia marjoja.

Toivottavasti loppuaika tästä kuusta on yhtä aurinkoinen. Ihmiset ovat iloisempia ja energisempiä. Näin on hyvä jatkaa.

Jatketaan mekin tätä matkaa yöntunnelmiin ja painakaamme päämme pehkuihin.

Sanonpa toisen kerran Yhtä Hyvää Yötä kuin edellinenkin oli.

Terv. Atolfia

• Ilkeyttäkö
        täällä ! kirjoitti:

tarkoitat sitä, että Suomen loiset eli eläkeläiset täällä skriivaavat niin melko pahasti ajattelet ikäihmisistä. Emme ole kenenkään loisia.
        Olemme eläkkeemme ansainneet vuosikymmenien aikana tehdyllä työllä.

Monta kertaa niska limassa pienellä palkalla. Mitään emme ole saaneet ilmaiseksi, niinkuin nykypolvi tuntuu vaativan.

• Atolfia
        Nuottien nimiä kirjoitti:

lähipuutkin punervoi.

Nää niitä lauluja oli.

Sävel on hyvin yksinkertainen, liikkuu keski C:n ja ylemmän C.n välillä. Sävel käy kerran ylemmässä C:ssä.

Ensin laulu:
        Il-ta saa, ui-nah-taa
        päi-vyt vet-ten ja met-sien taa.
        Tyyn-ny vaan, luo-nas on
        Her-ra ain.

C-C F, C- F -A
        C- F A -C F A -C -F A.
        F- A C (ylempi), A- F - C
        C -C F.

Toivottavasti saat tuosta sävelen kiinni.
        Hei, jatkan näitä päivätouhuja.
        PS. Yritin laittaa kunnon välit noiden sävelkirjainten väliin, mutta tämä kone ei tuo sitä esille.

Terv. Atolfia

• ymmärtänet,,
        Ilkeyttäkö kirjoitti:

tarkoitat sitä, että Suomen loiset eli eläkeläiset täällä skriivaavat niin melko pahasti ajattelet ikäihmisistä. Emme ole kenenkään loisia.
        Olemme eläkkeemme ansainneet vuosikymmenien aikana tehdyllä työllä.

Monta kertaa niska limassa pienellä palkalla. Mitään emme ole saaneet ilmaiseksi, niinkuin nykypolvi tuntuu vaativan.

nyt haukut väärää puuta
        ei ollut meidän halveksimisesta kysymys vaa päinvastoin. taitettu indeksi ei täältä käsi hoidu sillä ei ole meillä mitää tekoa eduskuntaan päin kenelläkään . varmaan ei alottajallakaa, , luulen sitä tarkottaneen.

• ^loiskiehunta^
        ymmärtänet,, kirjoitti:

nyt haukut väärää puuta
        ei ollut meidän halveksimisesta kysymys vaa päinvastoin. taitettu indeksi ei täältä käsi hoidu sillä ei ole meillä mitää tekoa eduskuntaan päin kenelläkään . varmaan ei alottajallakaa, , luulen sitä tarkottaneen.

fysiikan termi, jota käytetään ^turhaa touhua^
        kuvaamaan, sikäli sopii näihin taitettu indeksi-keskusteluihin, eihän niitä täällä voi korjata.
        ei täälläolijoilla ole eduskuntaan yhteyksiä.

• Nyt soitin pianolla,
        Atolfia kirjoitti:

Minulla ei ole nuotteja tuohon lauluun, mutta voin yrittää tapailla sen pianolla. En ole kovin hyvä siinä.

Olen sen oppinut hamassa lapsuudessani ja siitä jäänyt mieleeni.

Tuokin laulu, jonka säkeistön kirjoitit on tuttu kouluajoilta.Sitäkin laulettiin partiossa, mutta se ei ollut se viimeinen päivän laulu.

Hyvää Yötä ja yritämme nukkua hyvin, eikös vain.

tuota säveltä,
        sovitin sanoihin, 3/4-pulssi ja hyräilyksi!

Tässä hyrisen vieläkin, sävel on rauhallinen,
        keinuttava ja tyynnyttävä, sopii sanoihin hyvin.
        Atolfialle kiitokseni!

Nukutaan hyvin!
        Hyvää yötä kaikille!

• Atolfia
        Nyt soitin pianolla, kirjoitti:

tuota säveltä,
        sovitin sanoihin, 3/4-pulssi ja hyräilyksi!

Tässä hyrisen vieläkin, sävel on rauhallinen,
        keinuttava ja tyynnyttävä, sopii sanoihin hyvin.
        Atolfialle kiitokseni!

Nukutaan hyvin!
        Hyvää yötä kaikille!

että sait selvän kirjainnuoteista. Nyt lauleskelemme iltalaulunamme tuota ja voinpa käydä soittamassakin, kun sille päälle satun. En todellakaan ole koskaan edes yrittänyt soittaa tuota laulua.

Kiitos, että annoit kimmokkeen. Huomasin itsessäni uusia kykyjä:>)

Hyvää Yötä sinulle ja kaikille polun kulkijoille.

• Ilkeyttäkö
        ymmärtänet,, kirjoitti:

nyt haukut väärää puuta

Liian kärkkäästi otin tuon sanan, jonka alkuperää en todellakaan tiennyt.

Niinhän se on. Tuskin yksikään kansanedustaja näitä töherryksiä lukee ja vaikka vilkaisisikin,
        on tämä kuin hyttysen hyrinää korvan juuressa.

Olisikohan siinä mitään, että eläkeläiset kokoontuisivat, kaikki jotka kynnelle kykenevät, Eduskuntatalon eteen mielenilmaukseen. Silloin olisi talon sisältä tultava vastaamaan noin "kasvotusten".

Uskaltaisikohan sanoa, että järjestely on oikeudenmukainen?

• että virheensä
        Ilkeyttäkö kirjoitti:

Liian kärkkäästi otin tuon sanan, jonka alkuperää en todellakaan tiennyt.

Niinhän se on. Tuskin yksikään kansanedustaja näitä töherryksiä lukee ja vaikka vilkaisisikin,
        on tämä kuin hyttysen hyrinää korvan juuressa.

Olisikohan siinä mitään, että eläkeläiset kokoontuisivat, kaikki jotka kynnelle kykenevät, Eduskuntatalon eteen mielenilmaukseen. Silloin olisi talon sisältä tultava vastaamaan noin "kasvotusten".

Uskaltaisikohan sanoa, että järjestely on oikeudenmukainen?

myöntää.
        Niin pyrin tekemään itsekin, silloin kun huomaan
        väärin ymmärryksen.
        Se on rohkeutta ja selkärankaa.

Niin tässä viestissäsi on asiaa. Yhteistoiminnalla voisimme saada jotain aikaan.

Yksin hääriessämme todellakin vain ^loiskiehuntaa^.

• Satu*

50 %:n korvauksen yli 300 € maksavasta hammashoidosta.

Jos hammaslääkärin lasku on 1500, niin korvaus on yli 85 %.

Siellä siis eläkeläinenkin on ihminen.

• Mutu...

perusteella tärkeätä!

Ajatelkaahan, päässä mätää,

eli kariesta hampaissa!

Eikös omenakin, jonka keskeltä löytyy mätää,
        kokonaankin maistu pahalta?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      75
      1438
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      13
      967
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      892
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      90
      838
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      704
    6. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      664
    7. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      621
    8. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      134
      618
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      47
      613
    10. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      70
      576
    Aihe