jakopään remmimn vaihto

milloin?

kertokaapa nyt tyhmälle milloin suositusten mukaan jakopään remmi pitäisi vaihtaa laguna 1995. ekan kerran vaihdettiin kun mittarissa oli 170 000 km. nyt mittarissa 210 tuhatta km. pitäiskö taas harkita remmin vesipumpun ja rullien vaihtoa???
asiallisia vastauksia kiitos!!!
hyvin pelittää laguna muuten ,maantieajossa n.6 ltr ja kaapungilla vähän alle 9ltr jakiva auto ajaa!!laguna 2005 2.0ltr 6 vent.(onneksi).

5

1045

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • remmiviikari

Pääsääntöisesti se on 90tkm välein joissain malleissa jopa 120tkm,mutta jos ajelee vähän suosittelevat vaihdattamaan 4 vuoden välein.Mut se on oma-asia katsoa onko tollanen menettely järkevää.

• 4 vuatta

huoltokorjaamo suosittelee vaihtoväliksi 4v tai 100 000 kilometriä. ot atosta nyt sitten selvää. Itselä ajoa tulee esim vuodessa 10 tkm eli ohjeen mukaan silloin pitäisi vaihtaa aina 40 000 km:n jälkeen. Peustuuko se siihen että remmi on niin huonoa laatua että se ajan mittaan hapertuu vaikkei ajaisikaan paljon.10 000 km vuodessa on mielestäni tosi vähän eikä remmi saisi siinä ajassa turmeltua käyttämättömyytens' vuoksi!!! remmin vaihtohan ob siinä 600e joten ei mikään halpa lysti!!!

• remmiviikari

Kait se perustuu siihen,että kumi kovettuu ajanmyötä ja ja menettää joustavuutensa.Näin ollen katkeaminen on mahdollista herkemmin.Mikäli remmi katkeaa vauriot on reilusti enemmän kuin 600.Itse teetätin työn -97 2,0 8venttiiliseen relluun korjaamolla(ei merkki) Osineen töineen maksoi hiukan yli 200Ekee

• Kaikkia jakopäänosia
        remmiviikari kirjoitti:

Kait se perustuu siihen,että kumi kovettuu ajanmyötä ja ja menettää joustavuutensa.Näin ollen katkeaminen on mahdollista herkemmin.Mikäli remmi katkeaa vauriot on reilusti enemmän kuin 600.Itse teetätin työn -97 2,0 8venttiiliseen relluun korjaamolla(ei merkki) Osineen töineen maksoi hiukan yli 200Ekee

Halvin mistä saa jakopää hilut Lagunaan on Motonet.
        Taitaa jo osat maksaa 120-130e.
        200e ei vaihda tuota hihnaa kukaan ku taitaa olla ohjeaika 4 tuntia, saatikka jos se sisältää osat.

• remmiviikari
        Kaikkia jakopäänosia kirjoitti:

Halvin mistä saa jakopää hilut Lagunaan on Motonet.
        Taitaa jo osat maksaa 120-130e.
        200e ei vaihda tuota hihnaa kukaan ku taitaa olla ohjeaika 4 tuntia, saatikka jos se sisältää osat.

kyllä vaihdatin ja siinä oli työt ja osat.Osat hain itse varaosaliikkeestä ja yhdenmiehen autohuoltokorjaamo teki työn.Työssä ei valittamista toiminut on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4393
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3015
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2918
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2703
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      340
      2651
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2605
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2279
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2035
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1693
    10. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      2
      1683
    Aihe